گوگل ادسنس

نحوه شروع کسب درآمد آنلاین با گوگل ادسنس (راهنمای جامع برای سال 2021)

آخرین بروز رسانی:  ۱۸ شهریور, ۱۴۰۲
2 دیدگاه
زمان مطالعه:  12 دقیقه

استفاده از گوگل ادسنس برای کسب درآمد از ترافیک وب‌سایت با تبلیغات نمایشی یکی از ساده‌ترین و موثرترین روش‌های کسب درآمد است. با این حال، اگرچه این یک مفهوم نسبتاً ساده است، اما برای موفقیت باید برخی از ویژگی‌های آن را بدانید.

در این مقاله، می‌خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه با گوگل ادسنس درآمد کسب کنید. به خاطر داشته باشید که ما فقط بر ادسنس و بهینه سازی تبلیغات شما تمرکز خواهیم کرد و در مورد ایجاد ترافیک یک وب‌سایت بحث نمی‌کنیم.

برای استفاده مؤثر از این راهنما، از قبل به وب‌سایتی نیاز دارید که ترافیک قابل قبولی دارد یا باید مشغول ساختن آن باشید.

 

بیشتربخوانید: گوگل ادسنس رو به راحتی نصب کن!

 

گوگل ادسنس چیست و چگونه کار می‌کند؟

گوگل ادسنس یک شبکه تبلیغاتی است که ناشران و تبلیغ کنندگان را به هم متصل می‌کند. ناشران وب‌سایت‌های خود را به شبکه تبلیغات متصل می‌کنند و از این طریق به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهند تا برای نمایش آگهی‌های خود در آن وب‌سایت‌ها پیشنهاد بدهند. اگر یک بازدیدکننده وب سایت روی یک تبلیغ کلیک کند یا آن را مشاهده کند، ناشر بخش خاصی از پیشنهاد تبلیغ کننده برای تبلیغ را دریافت می‌کند. گوگل مابه التفاوت را به عنوان کارمزد در نظر می‌گیرد.

 

چگونه می‌توان برای یک داشتن یک حساب گوگل ادسنس درخواست داد؟

گوگل در مورد افرادی که اجازه ورود به شبکه تبلیغاتی خود را به آن‌ها می‌دهد بسیار حساس است. آنها می‌خواهند کیفیت وب سایت‌ها را بالا نگه دارند و یکپارچگی شبکه تبلیغاتی خود را حفظ کنند.

برخی الزامات اساسی وجود دارد که هر ناشر باید به آنها پایبند باشد. شما باید این ویژگی‌ها را داشته باشید:

  • بیش از 18 سال سن داشته باشید.
  • یک حساب جیمیل فعال داشته باشید که به حساب ادسنس مرتبط نیست.
  • وب سایتی داشته باشید که تمام شرایط خدمات گوگل را رعایت کند.

شما باید با خط‌مشی‌های برنامه Google مطابقت داشته باشید، اما برای اطمینان از پذیرش شما، چند شرط اضافی را نیز باید رعایت کنید. این موارد شامل داشتن یک وب سایت با حداقل ۳۰ صفحه محتوای منحصر به فرد، سه ماهه و ایجاد ترافیک می‌شود. هر چه وب سایت شما ترافیک بیشتری ایجاد کند، پتانسیل کسب درآمد بهتر و بالاتری دارد.

ما قصد نداریم به جزئیات زیادی در مورد روند دریافت یک حساب کاربری بپردازیم زیرا قبلاً یک راهنمای کامل در مورد آن نوشته ایم.

 

چه مدت طول می‌کشد تا درخواست تایید شود؟

معمولاً ناشران در عرض ۲۴ تا ۴۸ ساعت پذیرش می‌شوند، اما حتی ممکن است ۱ تا ۲ هفته طول بکشد تا تأیید شود.

 

گوگل ادسنس در ایران

 

انواع مختلف تبلیغات گوگل ادسنس

پس از تأیید، آماده شروع اجرای تبلیغات گوگل ادسنس و ایجاد درآمد تبلیغاتی هستید. قبل از انجام این کار، بهتر است انواع مختلف واحدهای تبلیغاتی را بدانید. پنج نوع مختلف از واحدهای تبلیغاتی ادسنس وجود دارد. این موارد شامل تبلیغات نمایشی، درون فید، درون مقاله، محتوای همسان و تبلیغات پیوندی است.

 

 نمایشی: واحدهای تبلیغات نمایشی معمولی که رسپانسیو هستند و در اکثر اندازه‌های صفحه نمایش قابل نمایش اند. این تبلیغات تقریباً در همه جای دنیا به خوبی کار می‌کنند. این نوع تبلیغات می‌توانند واکنش‌گرا باشند و به‌طور خودکار با اندازه صفحه نمایش دستگاهی که در آن نمایش داده می‌شود، سازگار شود. همچنین می‌توان آن را به گونه‌ای پیکربندی کرد که اندازه‌های ثابتی داشته باشد و با AMP (صفحات موبایل شتاب‌دار) سازگار است.

 

 درون فید: تبلیغات بومی که در یک فید، نوار کناری یا فهرست قرار می‌گیرند. آنها به طور طبیعی جریان می‌یابند و تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌دهند.

 

 درون مقاله‌ای: تبلیغات بومی که در محتوای یک مقاله قرار می‌گیرند بدون اینکه فرایند خواندن را مختل کنند.

 

 محتوای منطبق: تبلیغاتی که محتوای وب سایت شما را به کاربران توصیه می‌کنند که به افزایش بازدید از صفحه، زمان کاربر در صفحه و پتانسیل آنها برای کلیک بر روی تبلیغات شما کمک می‌کند.

 

 لینک: تبلیغات در قالب پیوند متنی که می‌تواند واکنش گرا یا با اندازه ثابت باشد و موضوعات مرتبط با محتوای صفحه شما را نمایش می‌دهد.

 

ایجاد اولین واحد تبلیغات 

واحدهای تبلیغاتی به فضای تبلیغاتی در یک صفحه وب خاص یا برنامه تلفن همراه هستند اشاره دارد که در آن تبلیغات خود را نمایش می‌دهید. برای انجام این کار، ابتدا باید یک واحد تبلیغاتی ایجاد کنید و سپس کد را در هر کجا که می‌خواهید آن تبلیغ در وب سایت شما نمایش داده شود، اضافه کنید.

ایجاد اولین واحد تبلیغاتی شما نسبتاً آسان است و توصیه می‌کنیم با تبلیغات نمایشی شروع کنید.

راه‌های زیادی برای اضافه کردن واحدهای تبلیغاتی به وب سایت شما وجود دارد. بسته به پلت فرم وب سایتی که استفاده می‌کنید، ممکن است نیاز به ویرایش کد وب سایت برای افزودن واحدهای تبلیغاتی خود داشته باشید. برخی از پلتفرم‌ها دارای عملکرد داخلی هستند که از تبلیغات پشتیبانی می‌کند و افزودن کد واحد تبلیغات شما را بسیار آسان‌تر می‌کند.

با پلتفرم‌هایی مانند وردپرس، می‌توانید از پلاگین‌ها، ابزارک‌های وب‌سایت و تنظیمات سرتاسر سایت از طریق تم‌ها برای نمایش تبلیغات خود استفاده کنید.

 

آنچه برای موفقیت به آن نیاز دارید

  • موفقیت یک شبه به دست نمی‌آید. به سیستم زمان بدهید تا سازگار شود و پتانسیل خود را به شما نشان دهد. ممکن است حداقل دو هفته طول بکشد تا اعداد شروع به صعود کنند – اگر کار درست را انجام بدهید. «انجام کار درست» یعنی:شما از سیاست‌ها پیروی می‌کنید
  • تبلیغات شما بسیار قابل مشاهده است (IAB حداقل ۷۰٪ قابلیت مشاهده را توصیه می‌کند)
  • شما محتوای با کیفیت بالا و جذاب منتشر می‌کنید که منجر به مدت زمان حضور در سایت طولانی‌تر می‌شود
  • شما سایت خود را با تبلیغات زیاد پر نمی‌کنید
  • شما تغییرات را یکی یکی انجام می‌دهید و تأثیر آن را بر عملکرد نظارت می‌کنید
  • هنگام اعمال تغییرات، هدف شما این است که بفهمید کدام یک از آنها نتایج منفی در مقابل مثبت دارند. اگر نظم و انضباط را نداشته باشید و ارتشی از تغییرات را به یکباره راه اندازی کنید، اگر مشکلی پیش بیاید، هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید مشخص کنید کدام یک باعث آن شده است.
  • در طول راه اندازی اولیه، به آن زمان بدهید – حداقل دو هفته. هنگامی که اعداد به طور کامل تنظیم شدند، ادامه دهید و استراتژی‌های بهینه سازی تبلیغات خود را آزمایش کنید.

چند نکته برای بهینه سازی سایت در نظر گرفته شود:

  • اندازه‌های تبلیغاتی
  • قالب یا رنگ‌های تبلیغاتی
  • تعداد تبلیغات در هر صفحه
  • تبلیغات خودکار (روشن در مقابل خاموش)
  • اجرای AdSense به عنوان پشتیبان در Google Ad Manager برای رقابت در زمان واقعی با سایر شرکای تقاضایی که در پشته خود دارید
  • اجرای AdSense با کد سخت (بدون استفاده از سرور تبلیغاتی)
  • باز هم، یک استراتژی را در یک زمان آزمایش کنید – چند هفته به آن فرصت دهید. گزارش‌های خود را اجرا کنید و روی مهم‌ترین شاخص‌های کلیدی عملکرد تمرکز کنید: درصد مشاهده‌پذیری و CTR

 

استراتژی‌های بد یا آن‌هایی که کار نمی‌کنند را فیلتر کنید. به بهینه سازی ادامه دهید تا زمانی که از اعداد راضی شوید. به فصلی بودن توجه داشته باشید، زیرا در سه ماهه اول سال کمترین میزان تبلیغات را خواهید داشت، بنابراین مطمئناً نمی‌توانید عملکرد مارس را با آوریل مقایسه کنید. درست مانند ماه اول هر سه ماهه، هفته اول هر ماه معمولاً چندان عالی نیست زیرا زمانی است که بودجه تبلیغات هنوز در حال تنظیم است.

نتیجه نهایی – یک برنامه داشته باشید، یک جدول زمانی تعیین کنید، نتایج را ارزیابی کنید.

 

google adsense آموزش

 

تکنیک‌های بهینه سازی تبلیغات ادسنس 

اکنون که شروع به استفاده از گوگل ادسنس کرده‌‌اید و مقداری درآمد از تبلیغات ایجاد می‌کنید، می‌توانید به تکنیک‌های بهینه سازی تبلیغات نگاه کنید. در اینجا دو تکنیک بسیار قدرتمند وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

تبلیغات خودکار – تبلیغات خودکار ادسنس یک راه آسان برای بهینه سازی درآمد تبلیغاتی شما است و در عین حال به گوگل اجازه می‌دهد تا تمام کارهای سنگین را برای شما انجام دهد. با تبلیغات خودکار، Google از یادگیری ماشینی برای تزریق خودکار واحدهای تبلیغاتی به وب‌سایت شما و بهینه‌سازی آن‌ها بدون غلبه بر واحدهای تبلیغاتی موجود استفاده می‌کند. همچنین می‌توانید نوع تبلیغی را که می‌خواهید با تبلیغات خودکار استفاده کنید، انتخاب کنید.

 

واحدهای تبلیغاتی چسبنده – تبلیغات چسبنده یا تبلیغات لنگر به گونه‌‌ای طراحی شده‌‌اند که در زمانی که کاربر صفحه را به پایین اسکرول می‌کند، در یک موقعیت ثابت باقی بمانند. هنگامی که تبلیغات را به این روش پیاده سازی می‌کنید، باعث مشاهده پذیری بالاتر و افزایش درآمد تبلیغاتی برای ناشران می‌شود. هنگام اجرای آنها از طریق گوگل ادسنس محدودیت‌هایی وجود دارد.

 

محافظت از حساب خود در برابر ترافیک نامعتبر و کارهایی که نباید انجام دهید

ترافیک نامعتبر می‌تواند منجر به بازگرداندن درآمد شود و ناشران از ادسنس محروم شوند. با بازگرداندن درآمد، ادسنس بخشی از درآمد تبلیغات را به دلیل فعالیت کلیک نامعتبر نگه می‌دارد، به این معنی که برای کلیک روی تبلیغات خود پولی دریافت نمی‌کنید.
اگر حساب شما مسدود شد، به این معنی است که ادسنس ارائه تبلیغات در سایت شما را متوقف می‌کند. همچنین برای بازگرداندن حساب خود نیز نیازمند طی کردن مراحل سختی هستید.
ترافیک نامعتبر شامل کلیک ناشران بر روی تبلیغاتشان است (هرگز این کار را نکنید)، کلیک‌های تصادفی، ربات‌های کلیکی و موارد دیگر نیز از این جمله هستند.

شما نمی‌خواهید با ترافیک نامعتبر درگیر شوید زیرا می‌تواند تجارت شما را خراب کند. بسیاری از ناشران ادسنس از این نکته غافل هستند. به همین دلیل است که MonetizeMore سرویسی به نام Traffic Cop توسعه داده است! Traffic Cop از ناشران در برابر اثرات ترافیک نامعتبر، دریافت بازگرداندن درآمد و ممنوعیت حساب‌های تبلیغاتی آنها محافظت می‌کند.

Traffic Cop همه اشکال ترافیک نامعتبر را شناسایی می‌کند و در عین حال از دیدن و کلیک کردن روی تبلیغات شما توسط ترافیک نامعتبر جلوگیری می‌کند. ما به شدت توصیه می‌کنیم که از برخی اقدامات برای محافظت از کسب و کار خود در برابر ترافیک نامعتبر استفاده کنید که Traffic Cop یک راه حل بسیار موثر و بسیار مقرون به صرفه است.

 

چگونه درآمد تبلیغات ادسنس خود را افزایش دهیم؟

در دنیای بهینه سازی تبلیغات، گوگل ادسنس به عنوان مرحله مبتدی برای کسب درآمد تبلیغاتی دیده می‌شود. بسیاری از ناشران تنها با حساب گوگل ادسنس درآمدهای زیادی کسب می‌کنند یا درآمد تمام وقت دارند. با این حال، اغلب این ناشران دارای ترافیک زیاد و یا ترافیک بسیار باکیفیت هستند، اما از تکنیک‌های پیشرفته بهینه سازی تبلیغات و شبکه‌های تبلیغاتی اضافی نیز استفاده می‌کنند تا درآمد تبلیغاتی خود را به سطح بالاتری برسانند. برای این منظور دوره‌های آموزشی مختلفی وجود دارد.

همچنین آشنایی با تعرفه گوگل ادسنس نیز می‌توانید به جهت افزایش کسب درآمد از گوگل ادسنس مفید باشد.

 

اگر در گوگل ادسنس پذیرفته نشدیم چه کنیم؟

از معایب گوگل ادسنس این است که کار با اکانت ادسنس می‌تواند بسیار سختگیرانه باشد و گاهی اوقات ناشران در شبکه تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. ممکن است به نظر برسد که همه چیز از دست رفته است، اما چند گزینه جایگزین در دسترس است. ادسنس یکی از بهترین شبکه‌های تبلیغاتی باقی مانده است، اما ما چندین جایگزین عالی ادسنس را برای امتحان کردن شناسایی کرده‌ایم.

برای کسب درآمد از وب سایت خود با تبلیغات و به طور کلی بهینه سازی تبلیغات، باید ذهنیت آزمایشی داشته باشید. همه شبکه‌های تبلیغاتی برابر نیستند. برخی از آنها بر روی نکات خاص تمرکز می‌کنند، در حالی که برخی دیگر بر ترافیک از مکان‌های جغرافیایی خاص تمرکز می‌کنند. این امر برای هر ناشر متفاوت خواهد بود.

 

خدمات سفیرپیمنت در حوزه گوگل ادسنس

همان طور که می‌دانید، امکان نقد درآمد دلاری در ایران به علت تحریم‌ها وجود ندارد. از آن جا که امکان نقد کردن درآمد ارزی گوگل ادسنس برای ایرانیان با مشکلاتی مواجه است، تیم سفیرپیمنت به شما کمک می‌کند که درآمد خود را به صورت کامل دریافت کنید. این تیم درآمد دلاری شما را دریافت کرده و معادل ریالی آن را به شما پرداخت می‌کند.

 

نتیجه

در نهایت، اکنون شما آماده هستید تا دنیای گوگل ادسنس و کسب درآمد از تبلیغات را در دست بگیرید! ما در این مقاله به معرفی جامع گوگل ادسنس و کسب درآمد از گوگل ادسنس پرداختیم. بازدهی بالای تبلیغات گوگل ادسنس نیازمند صرف زمان و استراتژی‌های متعددی است. به علاوه، پیش از آغاز پیشنهاد می‌کنیم تا با حساب بانکی گوگل ادسنس که مورد تایید این وب‌سایت است آشنا شوید تا مقدمات لازم برای شروع کار در آن را بچینید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(2)
   
محمد مهدی ذوالقدر کاربر سایت ۱۷ فروردین ۱۴۰۱

سلام حساب ادسنس می‌خوام برای نقد کردن درامد یویتوب

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

    با سلام و احترام
    افتتاح حساب ادسنس فعلا از خدمات سفیرپیمنت نیست؛ اما در آیند‌ه‌ای نزدیک به خدمات ما اضافه خواهد شد