تعرفه گوگل ادسنس

هر آنچه لازم است از تعرفه گوگل ادسنس بدانید!

آخرین بروز رسانی:  ۲۰ اسفند, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  6 دقیقه

گوگل ادسنس یکی از سرویس‌های گوگل است که افراد برای کسب درآمد دلاری از آن استفاده می‌کنند. به طور کلی امروزه 65 درصد از مشاغل کوچک تا متوسط (SMB) در تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) سرمایه گذاری می‌کنند. یکی از بهترین بسترها برای انجام این نوع تبلیغات، سرویس گوگل ادز است. به عبارتی کسب و کارها به کمک گوگل ادز تبلیغات خود را انجام می‌دهند. در مقابل گوگل برای نمایش این تبلیغات در سایت‌های مختلف، به صاحبان آن‌ها پول پرداخت می‌کند. توضیح نوع کار، تعرفه کلیک گوگل ادسنس و میزان درآمد آن را در ادامه مشاهده می‌کنید.

 

شیوه کسب درآمد از گوگل ادسنس چگونه است؟

قبل از اینکه درباره درآمد هر کلیک گوگل ادسنس و تعرفه این سرویس صحبت کنیم، بهتر است از نوع و شیوه کسب درآمد آن اطلاع کسب نمایید. به طور کلی صاحبان کسب و کار برای تبلیغات به استفاده از تبلیغات کلیکی روی می‌آورند. آن‌ها به کمک سرویس گوگل ادز تبلیغات خود را به گوگل ارائه کرده و بابت آن پول پرداخت می‌کنند. گوگل برای انتشار برخی از این تبلیغات مانند تبلیغات بنری به سایت‌هایی نیاز دارد که مرتبط با موضوع تبلیغ بوده و بازدیدکنندگان خوبی داشته باشند.

افرادی که سایت‌های نسبتا پربازدیدی دارند، می‌توانند از طریق سرویس گوگل ادسنس آمادگی خود را برای انتشار تبلیغات مختلف اعلام کنند. گوگل نیز به تناسب سایت، موضوع آن و میزان بازدیدی که دارد، درصدی از هزینه تبلیغات را به صاحب این سایت‌ها پرداخت می‌کند. به عبارتی شیوه کسب درآمد از گوگل ادسنس، دریافت کمیسیون از انتشار تبلیغات کسب و کارهای مختلف است.

 

تعرفه تبلیغات در گوگل چقدر است و گوگل ادسنس چقدر پرداخت می‌کند؟

گوگل ادسنس از مدل تقسیم درآمد هزینه به ازای کلیک پیروی کرده و برای هر کلیک هزینه‌ای از تبلیغ‌کنندگان دریافت می‌کند. مدل CPC یا هزینه به ازای هر کلیک، مبلغی را تعیین می‌کند که تبلیغ‌کنندگان هر بار که شخصی روی تبلیغات آن‌ها کلیک می‌کند، باید مبلغی را پرداخت کنند. ناشران 68٪ از مبلغ CPC را دریافت می‌کنند. مبلغ دریافتی به شدت به رقابت، کلمه کلیدی هدفمند و CPC بستگی دارد.

برای هر جایگاه، کلمات کلیدی متفاوتی وجود داشته و هر کلمه کلیدی CPC متفاوتی دارد. کمیسیون برای هر کلیک می‌تواند از 0.20 تا 15 دلار متغیر باشد. با این حال در عمل، اغلب کمتر از 3 دلار در هر کلیک سهم ناشران تبلیغ است. به عبارتی تعرفه گوگل ادسنس برای میزان درآمد را می‌توان در بازه 0.2 تا 15 دلار متغیر دانست؛ اما میانگین آن حدودا ۳ دلار به ازای هر کلیک است.

 

کسب و کارها چقدر برای Google Ads هزینه می کنند؟

برای تبلیغات عواملی مانند صنعت، محصولات، خدمات و رقبای آن‌ها همگی بر هزینه تبلیغات در گوگل ادز تاثیر گذار است؛ بنابراین نمی‌توان نرخ مشخصی را برای همه مشاغل در نظر گرفت. با این وجود به صورت تخمینی می‌توان حداقل و حداکثری را برای قیمت هر کلیک در تبلیغات گوگل ادز عنوان نمود. برای مشاهده صنعت خود، این تقسیم نرخ CPC را در Google Ads بررسی کنید:

حوزه کاری حداکثر تقریبی حداقل تقریبی
وکالت 1.43 دلار 0.62 دلار
خودکار 2.46 دلار 0.58 دلار
B2B  3.33 دلار 0.79 دلار
خدمات مصرفی 6.40 دلار 0.81 دلار
دوستیابی و شخصیت 2.78 دلار 1.49 دلار
تجارت الکترونیکی 1.16 دلار 0.45 دلار
تحصیل 2.40 دلار 0.47 دلار
خدمات اشتغال 2.04 دلار 0.78 دلار
امور مالی و بیمه 3.44 دلار 0.86 دلار
بهداشت و درمان 2.62 دلار 0.63 دلار
لوازم خانگی 2.94 دلار 0.60 دلار
خدمات صنعتی 2.56 دلار 0.54 دلار
قانونی 6.75 دلار 0.72 دلار
املاک 2.37 دلار 0.75 دلار
فناوری 3.80 دلار 0.51 دلار
مسافرت و مهمان نوازی 1.53 دلار 0.44 دلار

لازم به ذکر است که در بیشتر موارد، صنایع با CPC بالاتر هزینه بیشتری برای تعرفه گوگل ادسنس پرداخت می‌کنند؛ یعنی درآمد هر کلیک گوگل ادسنس در این حوزه‌ها بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال، بخش خدمات مصرف کننده به طور متوسط تقریباً 7 دلار برای هر کلیک پرداخت می‌کند که می‌تواند میزان کمیسیون دریافتی در گوگل ادسنس را نیز افزایش دهد. این مسئله نشان می‌دهد فعالیت در حوزه‌های پررقابت، درآمد بیشتری را برای شما به دنبال خواهد داشت.

 

افزایش درآمد با توجه به تعرفه کلیک گوگل ادسنس

علاوه بر اینکه هزینه تبلیغات در گوگل روی تعرفه گوگل ادسنس به شما تاثیرگذار خواهد بود، شما می‌توانید با انجام فعالیت‌هایی میزان درآمد خود را از این بستر افزایش دهید. به عنوان نمونه CPC و ترافیک وب‌سایت شما نیز می‌تواند تاثیر زیادی بر درآمد شما داشته باشد. از این رو، پیروی از استراتژی تبلیغاتی مناسب برای به دست آوردن حداکثر بازخورد مخاطب از اهمیت زیادی برخوردار است. پیشنهادهای زیر را جدی بگیرید تا بتوانید میزان درآمد بیشتری را کسب نمایید:

 

  • انتخاب یک موضوع با میانگین هزینه هر کلیک بالا برای وب‌سایت خود انتخاب کنید. 3 مورد از گران‌ترین جایگاه در ایالات متحده عبارتند از بازاریابی و تبلیغات، بیمه و آموزش آنلاین
  • انتخاب درست کلمات کلیدی با توجه به تعرفه پرداختی آن‌ها در گوگل ادز
  • تولید محتوای حرفه‌ای برای وب‌سایت خود به منظور جذب بیشتر مخاطب
  • طراحی رابط کاربری و بصری جذاب برای سایت

 

نقد کردن درآمد گوگل ادسنس با سفیرپیمنت

سفریپیمنت به عنوان مجموعه‌ای تخصصی در زمینه پرداخت‌های ارزی به شما کمک خواهد کرد تا طبق تعرفه کلیک گوگل ادسنس درآمد کسب نموده و به راحتی در ایران آن را نقد نمایید. به طور کلی شما می‌توانید درآمد ارزی خود را بدون پرداخت هیچگونه کارمزد اضافه‌ای با سفیرپیمنت نقد نمایید. همچنین جهت پرداخت‌های ارزی مانند پرداخت هزینه تبلیغات در گوگل ادز نیز می‌توانید روی کمک تیم ما حساب کنید. اطلاعات بیشتر را از پشتیبانی ما دریافت نمایید.

 

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

گوگل ادسنس بستری برای کسب درآمد ارزی است. صاحبان سایت‌هایی که بازدیدکنندگان زیادی دارند می‌توانند با انتشار تبلیغات دیگر سایت‌ها را در وب‌سایتشان، هزینه آن را دریافت نمایند. به طور کلی صاحبان کسب و کار در گوگل ادز تبلیغ خود را قرار می‌دهند و انتشار آن در سایت‌های فعال گوگل ادسنس اتفاق می‌افتد. قیمت هر کلیک در تبلیغات گوگل متفاوت است. درواقع درآمد هر کلیک گوگل ادسنس متناسب با تعرفه کلیک گوگل ادسنس و وابسته به مواردی همچون حوزه فعالیت، کیفیت سایت و… است. آیا تجربه کسب درآمد با گوگل ادسنس را داشته‌اید؟ در بخش نظرات آن را مطرح کنید.

سوالات متداول؛ تعرفه کلیک گوگل ادسنس

گوگل ادز سرویسی است که کسب و کارها در آن تبلیغات خود را قرار می‌دهند و هزینه را پرداخت می‌کنند. انتشار این تبلیغات به کمک گوگل ادسنس انجام می‌شود و هزینه انتشار به سایت‌های داوطلب پرداخت خواهد شد.
خیر. از آنجایی که تبلیغات در حوزه‌های مختلف رقابتی است، درآمد هر کلیک گوگل ادسنس نیز برای شما متفاوت خواهد بود.
بستگی به موارد مختلفی دارد که به طور میانگین در بازه 0.2 تا 15 دلار قرار دارد.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *