اموزش ساخت اکانت گوگل ادسنس برای یوتیوب

ساخت اکانت گوگل ادسنس برای یوتیوب

آخرین بروز رسانی:  ۱۸ شهریور, ۱۴۰۲
8 دیدگاه
زمان مطالعه:  9 دقیقه

کسب درامد با یوتیوب یک گزینه خوب برای کسب درآمد دلاری است. پس از اینکه کانال YouTube شما تعداد زیادی مشترک و بازدید دارد، با استفاده از YouTube AdSense باید به فکر درآمدزایی باشید. با این وجود، آیا واقعاً YouTube AdSense را به خوبی می‌شناسید؟ یا حتی، آیا می‌دانید دقیقاً چیست؟ به منظور درک بهتر و کسب درآمد، ما در اینجا همه اطلاعات را گردآوری کرده ایم تا دانش اولیه AdSense را برای شما توضیح دهیم.

Adsense چیست؟

شاید متوجه تبلیغات متعددی شده باشید که روی ویدئوها در پلتفرم‌های مختلف اجتماعی نمایش داده می‌شوند. AdSense بخشی از Google است که مسئول قرار دادن چنین تبلیغاتی در فیلم‌ها است. می‌توانید مستقیماً از حساب YouTube وارد آن شوید.

وقتی می‌خواهید آگهی بگذارید، می‌توانید آن را در رسانه‌های مختلف از طریق Adsense منتشر کنید. به عنوان یک تبلیغ کننده، شما می‌توانید هر چیزی را در فیلم‌ها، تصاویر یا متون در وب‌سایت‌ها منتشر کنید و به ازای هر نمایش، برای هر کلیک یا برای تبدیل هزینه پرداخت کنید.

هنگامی‌ که Google تبلیغات خود را در کانال شما قرار می‌دهد، داشتن یک حساب YouTube Adsense یا وب‌سایت متصل به اکانت ادسنس می‌تواند به شما در کسب درآمد کمک کند.

نگران نباشید، ایجاد حساب گوگل ادسنس رایگان است و هنگامی‌ که یک حساب ایجاد می‌کنید، کانال YouTube یا وب‌سایت شما از صلاحیت رایگان Google Ads برخوردار می‌شود. برای شروع فقط کافی است یک کد را کپی کرده و جایگذاری کنید. محاسبه بازده AdSense به ازای هر کلیک یا بر اساس هر نمایش است. با این حال، اگر می‌خواهید هزینه پرداختی را دریافت کنید، ابتدا باید حساب AdSense را تنظیم کنید.

 

نحوه پیوند دادن حساب YouTube به Adsense

مرحله 1: پیوند دادن حساب YouTube به Adsense

روی Setup YouTube AdSense یا از طریق درآمدزایی، روی گزینه Setup Adsense برای کانال خود کلیک کنید. Next را فشار دهید. شما به صفحه ثبت نام Adsense هدایت می‌شوید.

حساب ایمیل خود را انتخاب کنید، می‌خواهید با آن ثبت نام کنید. همچنین می‌توانید با شناسه موجود ثبت نام کنید یا یک شناسه جدید ایجاد کنید.

اموزش ساخت اکانت گوگل ادسنس برای یوتیوب

در صورتی که از ایمیل موجود خود استفاده می کنید، با همان شناسه وارد YouTube Adsense شوید. پس از ثبت نام، فرم اطلاعات شخصی را با اطلاعاتی مانند آدرس، نام و غیره پر کنید.
هنگام پر کردن نام گیرنده خود بسیار مراقب باشید و دقیقاً مانند نام حساب بانکی خود آن را پر کنید.

حساب گوگل ادسنس برای یوتیوب

فرم را ارسال کنید. برنامه شما تحت بررسی قرار می‌گیرد و بسته به کیفیت Google Adsense و کانال شما ممکن است 2-3 ساعت تا چند روز در دست بررسی باشد.

 

مرحله 2: درآمدزایی را فعال کنید

از گزینه منو روی My Channel کلیک کنید. در مرحله بعد، روی درآمدزایی کلیک کنید تا از ویدیوهای خود کسب درآمد کنید.
برای انتخاب نوع تبلیغات برای کسب درآمد از محتوای ویدیو یا کانال خود، روی گزینه درآمدزایی از ویدیوها کلیک کنید.

گوگل ادسنس یوتیوب

اگر نمی‌خواهید از همه ویدیوها به طور همزمان درآمد کسب کنید، می‌توانید از ویدیوها به صورت جداگانه و با انتخاب ویدیویی که دوست دارید از بخش مدیر ویدیو درآمد کسب کنید.
از منوی کشویی Action (درآمدزایی) کلیک کنید. مطابق میل خود نوع آگهی را انتخاب کنید. دکمه درآمدزایی را فشار دهید.

گوگل ادسنس در یوتیوب

اگر نیاز به تغییر تنظیم درآمد برای یک ویدیوی خاص دارید، از مدیر ویدیو آن را ویرایش کنید یا روی نماد دلار کلیک کنید.
برای ویرایش، روی گزینه درآمدزایی کلیک کنید و درآمدزایی با تبلیغات را انتخاب کنید. قالب تبلیغات را برای کسب درآمد از ویدیوی خاص انتخاب کنید. تغییرات ایجاد شده را ذخیره کنید.

قسمت 3: نحوه استفاده از AdSense برای YouTube

1. پول خود را در AdSense پیدا کنید

از نظر بصری، بسیاری از سازندگان YouTube فکر می‌کنند اولین چیزی که هنگام باز کردن AdSense مشاهده می‌کنند باید درآمد روزانه آنها باشد. اما اینطور نیست. علاوه بر این که چقدر پول به دست آورده اید، AdSense بسیاری از چیزهایی را که یک کاربر معمولی به آن‌ها توجهی نخواهد داشت، پیگیری می‌کند. دستیابی به گزارشی از درآمد روزانه خود در واقع کمی گشتن در صفحه نیاز دارد.

ابتدا روی گزارش عملکرد در بالای صفحه در AdSense کلیک کنید. در صفحه بعدی منوی کشویی وجود دارد. روی آن منو کلیک کرده و آن را به محصولات تغییر دهید.

در محصولات، پایین بروید تا به نمودار برسید که در آن دو گزینه وجود دارد: میزبانی AdSense برای محتوا و AdSense برای محتوا. AdSense برای محتوا مربوط به یک وب‌سایت شخصی است. برای اطلاع از کانال YouTube خود، بر روی میزبانی AdSense for Content کلیک کنید.

ساخت گوگل ادسنس برای یوتیوب

صفحه بعدی گزارشی از میزان درآمد شما از کسب درآمد از کانال YouTube شما است. درآمد شما بر اساس تاریخ سازماندهی می‌شود. پولی که در این گزارش می‌بینید قبلاً 45 درصد کمیسیون YouTube کسر شده است.

2. درآمد من چگونه تعیین می‌شود؟

میزان درآمد شما از طریق AdSense بستگی به CPM و EPM شما دارد. CPM مخفف “هزینه در میلیون” است و نشان می‌دهد که مبلغ و تبلیغ کننده برای 1000 نمایش تبلیغات چقدر پرداخت می‌کند. RPM درآمد شما در هر 1000 نمایش است.

بسیاری از کاربران یوتیوب که با AdSense آشنا هستند تصور می‌کنند که “در هر هزار نمایش” به معنی “در هر هزار بازدید” است، و این نادرست است. علاوه بر این واقعیت که همه بازدیدها درآمدزایی نمی‌کنند، برداشت‌ها بازدید نیستند. آنها کلیک تبلیغاتی هستند. برای مدت طولانی و قابل رد شدن، تبلیغات ویدئویی زمانی “بینظیر” است که بیننده به جای رد شدن از تبلیغ، آن را تا انتها مشاهده کند.

بسته به نوع آگهی، جایی که در آن اجرا می‌شود و روندهای تبلیغاتی فعلی، CPM متفاوت است. آگهی دهندگان برای انواع خاصی از تبلیغات یا برای فضای تبلیغاتی در ویدیوهای محبوب تر، هزینه بیشتری می‌پردازند. مراقب کلاهبرداری‌های MCN باشید که مدعی هستند می‌توانند CPM خاصی را برای شما تضمین کنند. آن‌ها نمی‌توانند. اینکه کدام تبلیغات در ویدیوهای شما نمایش داده می‌شود، به طور خودکار توسط سیستم YouTube تعیین می‌شود و به عواملی مانند نحوه دسته بندی فیلم‌ها و تعداد بازدید آنها بستگی دارد.

پیشنهاد مطالعه: تعرفه گوگل ادسنس

3. چگونه می‌توانم حقوق بگیرم؟

پنج روش مختلف برای پرداخت از طریق AdSense وجود دارد: چک، Western Union Quick Cash، Wire Transfer، Rapida یا انتقال وجه الکترونیکی (EFT). به طور کلی، AdSense فرایند پرداخت درآمد ماهیانه خود را در 21 ماه بعد آغاز می‌کند. مدت زمان دریافت پول شما بستگی به روش پرداخت شما دارد.

با استفاده از Western Union Quick Cash می‌توانید همان روز پول خود را در شعبه Western Union خود دریافت کنید.

EFT پول شما را ظرف هفت روز کاری پس از 21 روز به شما می‌رساند.

رسیدگی به نامه‌ها می‌تواند دو تا چهار هفته طول بکشد.

پیشنهاد مطالعه: حساب بانکی گوگل ادسنس

پرداخت adsense

برای پرداخت حقوق باید به اندازه کافی درآمد داشته باشید تا به آستانه پرداخت یعنی 100 دلار برسید. بنابراین، اگر فقط 5 دلار در ماه به دست می‌آورید، نباید انتظار دریافت مبلغی برای آن ماه داشته باشید. پس از دریافت 100 دلار، اولین پرداخت خود را دریافت خواهید کرد.

خدمات سفیر پیمنت در حوزه نقد کردن درآمد ارزی

به علت تحریم‌های گسترده مالی علیه ایران، امکان نقد کردن درآمد ارزی به شکل مستقیم در کشور ما وجود ندارد. تیم سفیرپیمنت به شما کمک می‌کند تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن درآمد دلاری خود را به صورت ریالی دریافت کرده و از آن استفاده کنید.

نتیجه

کسب درآمد با YouTube Adsense یکی از بهترین رسانه‌هایی است که قابل اعتماد، آسان برای استفاده و بهتر از هر روش دیگری برای ایجاد پول است. با Adsense، می‌توانید اندازه و انواع واحدهای تبلیغاتی ایجاد کنید تا آن را به وب‌سایت خود اضافه کنید. این فضاهای تبلیغاتی توسط Google با محتوا و ترافیک مربوط به سایت شما پر می‌شود. همچنین برخی از بسترهای بازاریابی تأثیرگذار YouTuber مانند InflueNex وجود دارد که کاربران YouTube را قادر می‌سازد تا با کانال‌های خود، کانال‌های رقبای خود آشنا شده و به بستر ایجاد روابط مجدد با مارک‌ها بپیوندند.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(8)
   
محسن خواج کاربر سایت ۰۷ مهر ۱۴۰۲

سلام
برای مرحله اول افتتاح حساب ادسنس ،به چه اطلاعاتی نیاز دارم؟
میخوام از حساب بانکی یکی از دوستانم در عمان استفاده کنم

       
    پشتیبانی سفیرپیمنت مدیر سایت ۱۶ مهر ۱۴۰۲

    سلام و احترام
    در مقاله به صورت کامل توضیح داده شده است.

   
فهیمه جوادیان کاربر سایت ۲۸ تیر ۱۴۰۲

سلام. من متوجه نشدم،
1. اول باید حساب ادسنس داشته باشیم، بعد درخواست واریز وجه کنیم یا اول درخواست واریز وجه کنیم، بعد که به 100 دلار رسید، حساب ادسنس بسازیم؟
2. هزینه افتتاح حساب ادسنس توی سایت شما چقدره؟
3. آیا شما برای ما حساب بانکی خارجی باز میکنید که باهاش حساب ادسنس باز کنید؟

       
    پشتیبانی سفیرپیمنت مدیر سایت ۲۹ تیر ۱۴۰۲

    سلام و احترام
    در حال حاضر افتتاح حساب ادسنس از خدمات ما نیست
    بله

   
سبحان کاربر سایت ۰۷ خرداد ۱۴۰۲

سلام، میخاستم یه سایت راه اندازی کنم برای دانلود آهنگ، با توجه به اینکه توی وب انگلیسی دانلودها و یا دانلود آهنگ شامل کپی رایت هست و مثل ایران نمیشه همه آهنگ ها رو در دسترس داشت، به نظرتون اگر یه همچین سایتی بزنم میتونم داخلش ادسنس قرار بدم؟

       
    پشتیبانی سفیرپیمنت کاربر سایت ۲۱ تیر ۱۴۰۲

    سلام، بله

   
صالح قره داغی کاربر سایت ۰۲ بهمن ۱۴۰۱

مطالب مفید بود استفاده کردیم

   
صالح قره داغی کاربر سایت ۰۲ بهمن ۱۴۰۱

خوب بود استفاده کردیم