معایب گوگل ادسنس

11 مزایا و معایب گوگل ادسنس

آخرین بروز رسانی:  ۱۸ شهریور, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  9 دقیقه

فکر کردن در مورد استفاده یا عدم استفاده از تبلیغات Google AdSense برای ایجاد درآمدزایی ممکن است شما را سردرگم کرده باشد.

ما در این مقاله به شرح مزایا و معایب این روش تبلیغات اینترنتی می‌پردازیم. گوگل ادسنس در اینترنت به عنوان یک دنیای جدید مورد توجه قرار گرفته و همه‌ی مردم دنیا را هیجان زده کرده است؛ اما در کنار مزایای بسیارش، معایبی نیز دارد. در ادامه به معرفی مزایای گوگل ادسنس و معایب گوگل ادسنس می‌پردازیم.

گوگل ادسنس چیست؟

گوگل ادسنس یک پلتفرم تبلیغاتی است که به صاحبان وب سایت کمک می‌کند تا با نمایش تبلیغات مرتبط با زمینه، از وب‌سایت خود درآمد کسب کنند. سایت‌های منتشرکننده تبلیغات،۶۸ درصد و گوگل ۳۲ درصد از هزینه کلیک را دریافت می‌کنند.

آنچه باید در مورد ادسنس بدانید؟

متعلق به گوگل است و بخش بزرگی از درآمد گوگل را تولید می‌کند. تبلیغات ادسنس در وب‌سایت‌هایی که در برنامه گوگل ادسنس شرکت می‌کنند، نشان داده می‌شود.

گوگل ادسنس یک پلتفرم برای ناشران است، یعنی افرادی که یک وب سایت دارند و می‌خواهند تبلیغات گوگل را نشان دهند. سیستم تبلیغ دهندگان یعنی کسانی که می‌خواهند محصولات یا خدمات خود را در گوگل تبلیغ کنند گوگل ادز است.

تبلیغات ادسنس در همه دستگاه‌ها از جمله دسکتاپ، موبایل و تبلت نشان داده می‌شود. این سیستم گوگل با درآمد هر کلیک و هزینه به ازای کلیک کار می‌کند. ناشران برای کلیک بر روی تبلیغاتی که در وب‌سایت آن‌ها ظاهر می‌شود، پول دریافت می‌کنند.

هر فرد بالای ۱۸ سال با وب سایتی که دستورالعمل‌های Google Adsense را رعایت می‌کند، می‌تواند در این برنامه شرکت کند. گوگل ادسنس قوانین سختگیرانه‌ای دارد که به هیچ دلیلی نباید آن‌ها را زیر پا گذاشت. مسئولیت شما به عنوان یک ناشر این است که قوانین را بدانید و از آ‌ن‌ها پیروی کنید.

تبلیغات ادسنس می‌توانند فرمت‌ها و اندازه‌های مختلفی از جمله متن و تصویر داشته باشند. ناشران Adsense ماهانه توسط Google حقوق دریافت می‌کنند.

گوگل ادسنس چگونه کار می‌کند؟

اکنون که ایده بهتری درباره گوگل ادسنس دارید، بیایید ببینیم چگونه AdSense را شروع کنیم. این فرآیند دارای دو مرحله است: ایجاد یک حساب گوگل ادسنس، شروع به نمایش تبلیغات در وب سایت خود و دریافت پول برای کلیک بر روی تبلیغات.

با گوگل ادسنس چقدر می‌توانید درآمد داشته باشید؟

این یک سوال بسیار رایج است. به طور خلاصه اینکه چقدر از AdSense درآمد خواهید داشت به موارد زیر بستگی دارد:

  • میزان ترافیکی که وب سایت شما دریافت می‌کند
  • نوع ترافیک
  • تعداد تبلیغ کنندگان در جایگاه شما
  • نوع محتوایی که در وب سایت خود دارید
  • موقعیت تبلیغات AdSense شما

چگونه شانس خود را برای پذیرش توسط گوگل ادسنس افزایش دهیم؟

یکی از مهم‌ترین مزایای تبلیغات به گوگل، دیده شدن تبلیغ شما است؛ به همین دلیل افراد زیادی به دنبال ثبت تبلیغات در گوگل هستند. در مقابل نیز افراد زیادی به دنبال نشر تبلیغات مختلف برای کسب درآمد هستند.

اگر نگاهی به انجمن Adsense بیندازید، افراد زیادی شکایت دارند که درخواست آن‌ها برای عضویت در برنامه گوگل ادسنس رد شده است.

شایع‌ترین دلایل عبارتند از:

  • وب‌سایت دستورالعمل‌های گوگل ادسنس را نقض می‌کند.
  • وب‌سایت محتوای کمی دارد
  • وب‌سایت هیچ محتوای اصلی ندارد
  • وب‌سایت فقط محتوای تکراری دارد
  • دامنه جدید است

برای افزایش شانس پذیرش در ادسنس این قوانین ساده را دنبال کنید:

مطمئن شوید که وب‌سایت شما دارای محتوای زیادی است (تعدادی از صفحات ایندکس شده توسط گوگل)
اطمینان حاصل کنید که محتوای شما منحصر به فرد و اصلی است (از وب‌سایت‌های دیگر کپی نشده است) مطمئن شوید که صفحات شما دارای محتوای متنی هستند (نه تنها تصاویر و ویدیوها)
مطمئن شوید که کد گوگل ادسنس آزمایشی را در همه صفحات خود قرار داده‌اید و واحدهای تبلیغاتی را در بالای صفحه دارید

اگر وب سایت شما کمتر از 3 ماه قدمت دارد برای حساب گوگل ادسنس درخواست نکنید. برای برخی از کشورها (هند، پاکستان، خاورمیانه) قبل از پذیرش در Adsense باید حداقل ۶ ماه از عمر دامنه شما گذشته باشد.

مزایای Google AdSense

۱- درآمد

این ویژگی اصلی استفاده از Google AdSense است؛ زیرا بازدهی را در وب سایت شما زیاد می‌کند. بازدهی اصلی به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله مبلغی که تبلیغ کننده برای هر کلیک پرداخت می‌کند و محبوبیت سایت شما؛ زیرا تبلیغ دهنده برای کلیک کردن روی کلمات کلیدی رقابتی هزینه‌های بسیار بیشتری پرداخت خواهد کرد. وب سایت‌هایی که سابقه خوبی دارند تمایل دارند بازدیدکنندگان را به کلیک برای جذب حق بیمه تبدیل کنند. Google AdSense به ناشران ماهیانه حقوق می‌دهد، البته به شرطی که حداقل کلیک‌ها به ۱۰۰ دلار برسد.

اطلاعات بیشتر در: مقاله کسب درآمد از گوگل

۲- محتوا

محتوا یکی از مهمترین مواردی است که سایت شما به آن بستگی دارد، زیرا بر جذب بازدید کننده تأثیر می‌گذارد و رتبه بندی موتور جستجو را تعیین می‌کند. یک مزیت استفاده از Google AdSense این است که به طور خودکار تبلیغات متنی متناسب با موضوع وب سایت شما ارائه می‌دهد. همچنین تبلیغات در اندازه‌های مختلف را ارائه می‌دهد تا بتوانید با استفاده از تنها تبلیغات نمایشی کوچک در صفحات خود، تأثیر فضای محتوای از دست رفته را به حداقل برسانید.

مزایای گوگل ادسنس

۳- طرح

طراحی وب سایت از نظر سهولت پیمایش و سادگی طراحی به جذب بازدید کننده کمک می‌کند. Google AdSense تبلیغات بسیار سفارشی را ارائه می‌دهد که می‌تواند با طراحی سایت شما ترکیب شود یا با آن در تضاد باشد. کاربران می‌توانند رنگ متن تبلیغات، پس زمینه‌ها و حاشیه‌ها و همچنین اندازه متن و شکل جعبه‌های تبلیغات را تغییر دهند. وب مسترها و وبلاگ نویسان ماهر می‌توانند تبلیغات را برای تکمیل طراحی سایت تغییر دهند.

۴- آمار

مهمترین ویژگی آن ارائه آمار دقیق برای بازدیدکنندگان وب سایت و درآمد تبلیغات است. ناشران گوگل ادسنس می‌توانند برای دسترسی به آمار بازدیدکننده و درآمد، از جمله داده‌های کلیک تبلیغات، درآمد هر کلیک، درآمد کل، شهرت صفحه و حتی محبوبیت تبلیغات فردی، به یک درگاه امن حساب وارد شوند.

پیشنهاد مطالعه: تعرفه گوگل ادسنس

معایب گوگل ادسنس

۱- پشتیبانی زبان AdSense

گوگل ادسنس از زبان‌های محدودی پشتیبانی می‌کند. AdSense فقط از زبانهایی که در تصویر زیر نشان داده شده پشتیبانی می‌کند. اگر می‌خواهید از زبان دیگری استفاده کنید، نمی‌توانید از AdSense استفاده کنید.

معایب گوگل ادسنسناشران از مکان‌های خاص مانند هند و چین باید حداقل ۶ ماه قبل از درخواست برای AdSense سایت خود را داشته باشند. گوگل می‌گوید این مرحله برای اطمینان از کیفیت شبکه تبلیغات و محافظت از منافع تبلیغ کنندگان و ناشران موجود برداشته شده است. بنابراین، ارزش این است که ۶ ماه صبر کنید و سپس برای جلوگیری از رد درخواست گوگل ادسنس اقدام کنید.

۲- عدم مراجعه با مبادلات اجتماعی و ترافیکی

گوگل دوست ندارد ناشران از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک به سایت‌های خود مراجعه کنند. استفاده از برنامه‌های رایگان تبادل ترافیک به هیچ وجه مجاز نیست. اگر بازدید اجتماعی بالا را ترجیح می‌دهید، AdSense گزینه‌‌ای برای شما نیست یا حداقل نباید تبلیغات AdSense خود را در صفحات اجتماعی‌تان نشان دهید. Google می‌تواند پولی که به سختی آن را که کسب کرده‌‌اید برای فعالیتهای نامعتبر بازگرداند، بدون اینکه حتی دلیل دقیق آن را برای شما ذکر کند.

۳- تأیید حساب پستی

برای اینکه وقتی حسابتان به آستانه پرداخت رسید، باید شماره پین ​​دریافت شده از Google را وارد کنید. این یک مشکل بزرگ برای ناشرانی است که آدرس دائمی ندارند و یا به طور مکرر به کشورهای دیگر سفر می‌کنند.

۴- ممنوعیت مادام العمر برای اشتباهات

در صورت مشاهده هرگونه کلیک نامعتبر از شناسه ناشر شما، شما مادام العمر ممنوع خواهید بود. احتمالات زیادی وجود دارد که کسی مرتباً بر روی تبلیغات شما کلیک می‌کند یا ربات بدون اطلاع شما باعث ایجاد تبلیغ می‌شود.

۵- امکان تغییر نام گیرنده و کشور وجود ندارد

اگر حساب شما واجد شرایط انتقال الکترونیکی سیم از Google باشد، Google اجازه تغییر نام گیرنده پرداخت را می‌دهد. به این ترتیب می‌توانید پرداخت را در هر حساب گیرنده جایگزین دریافت کنید، اما همچنان باید از همان کشور باشد.

پیشنهاد مطالعه: اموزش ساخت اکانت گوگل ادسنس برای یوتیوب

۶- تبلیغات AdSense بر سرعت صفحه تأثیر می‌گذارد

Google برای بارگذاری تبلیغات AdSense از سرور JavaScript ناهمگام استفاده می‌کند. این به بارگیری تبلیغات بدون مسدود کردن محتوا کمک می‌کند. اما این کار در دستیابی به سرعت بالاتر صفحه کمک چندانی نخواهد کرد.

مزایای گوگل ادسنس

۷- فاکتور حریم خصوصی

اگر می‌خواهید پیگیری تبلیغات را بررسی کنید، فقط وب سایت «bluehost.com» را در پنجره مرورگر خود باز کنید. اکنون هر وب سایتی را باز کنید که تبلیغات AdSense را نشان می‌دهد، مشاهده خواهید کرد که تبلیغات مربوط به «Bluehost» یا مربوط به خدمات میزبانی وب است.

بیشتر بخوانید: بررسی و تحلیل گوگل ادوردز

خدمات سفیرپیمنت در حوزه گوگل ادسنس

همان‌طور که می‌دانید دریافت درآمدهای حاصل از گوگل ادسنس به صورت مستقیم در ایران ممکن نمی‌باشد. به دلیل وجود تحریم‌های بانکی بین‌المللی چنان چه در ایران بخواهید درآمد دلاری خود را به ریال تبدیل کنید، نیاز به یک سایت واسط دارید. سفیرپیمنت به شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان و با بالاترین امنیت درآمد بین‌المللی خود را به ریال تبدیل و آن را دریافت نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *