شرایط شرکت در آزمون cfa

نمونه سوال هایی برای آمادگی در آزمون GMAT

آخرین بروز رسانی:  ۱۹ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  5 دقیقه

آزمون GMAT یا Graduate Management Admission Test یک آزمون بین‌المللی معتبر می‌باشد که مدرک آن برای تحصیل در رشته‌های مدیریت، MBA، اقتصاد، تجارت و بازرگانی در دانشگاه‌های اروپا و آمریکای شمالی ضروری می‌باشد. این آزمون، از معتبرترین آزمون‌های دنیا است که مهارت‌های لازم برای متقاضیان فعال در رشته‌های حوزه‌ی مدیریت و مالی را مورد سنجش قرار می‌دهد.

برای بالا بردن مهارت‌های لازم برای شرکت در این آزمون، علاوه بر مطالعه و تمرین منابع اصلی، می‌توان از نمونه سوالات آزمون GMAT‌ نیز استفاده کرد. نمونه سوالات آزمون استعداد GMAT از پرسش‌های سال‌های گذشته‌ی این آزمون، گردآوری شده و منبع مناسبی برای کسب آمادگی لازم برای آزمون می‌باشد.

 

پشتیبانی پرداخت آزمون‌ها

آزمون GMAT‌ چیست؟

این آزمون به سنجش ترکیبی از مهار‌ت‌ها و توانایی‌هایی می‌پردازد که یک دانشجو در رشته‌های حوزه‌ی مدیریت، امور مالی و اجرایی باید بر آن‌ها تسلط داشته باشد. آزمون GMAT (جی‌ مت) را می‌توان در زمره‌ی آزمون‌های سنجش استعداد تحصیلی قرار داد. در حال حاضر، بسیاری از موسسات و دانشگاه‌های معتبر برگزارکننده‌ی آزمون جی مت، آن را یک معیار ارزیابی برای ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی رشته‌های مدیریتی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا می‌دانند. مرکز آزمون GMAT در کشور آمریکا قرار دارد و مدرک آن در بیش از 2300 دانشگاه و موسسه در سرتاسر جهان معتبر است.

آزمون GMAT‌ طیف گسترده‌ای از سوالات ریاضی، فلسفه، منطق، اقتصاد، هوش و… را شامل می‌شود. به طور کلی، می‌توان اهمیت این آزمون را برای متقاضیان رشته‌های مدیریتی، در حد و اندازه‌ی آزمون‌هایی مانند آیلتس و تافل دانست. GMAT توسط آزمون گیرنده‌ای به نام GMAC تهیه و مدیریت می‌شود تا آمادگی متقاضیان برای کارهای دانشگاهی در مقاطع تحصیلات تکمیلی را بسنجد. کمیته ‌های پذیرش دانشکده‌های اقتصادی و مدیریتی، نمره GMAT را به همراه تجربه کار، سوابق تحصیلی و… بررسی می‌کنند تا آمادگی شما برای شرکت در یک برنامه MBA را ارزیابی کنند.

نمونه سوالات جی متبخش های مختلف آزمون GMAT

این آزمون شامل چهار بخش اصلی می‌باشد که در ادامه آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم:

بخش نگارش تحلیلی (Analytical Writing Assessment) 

در این بخش، شرکت کنندگان باید در زمان 30 دقیقه به نقد و تحلیل بپردازند. متقاضی باید در این بخش ابتدا یک متن را مطالعه کند. سپس بر اساس مهارت‌های استدلال علمی خود،‌ به سوالات تحلیلی پرسیده شده، پاسخ دهد. این بخش یک بار توسط یک برنامه‌ی سنجش رایانه‌ای و بار دیگر توسط آزمون گیرنده، تصحیح می‌شود. میانگین این دو نمره، نمره‌ی نهایی متقاضی می‌باشد که بین 0 تا 6 متغیر است. برای کسب نمره‌ی بهتر در این بخش، توصیه می‌شود که از نمونه سوالات GMAT ارشد استفاده نمایید.

بخش استدلال یکپارچه (Integrated Reasoning)

این قسمت خود به چهار قسمت تفسیر بصری، تحلیل جداول، استدلال چند منبعی و تحلیل دوقسمتی تقسیم می‌شود. شرکت کنندگان باید در یک زمان سی دقیقه‌ای به 12 سوال این بخش پاسخ دهند. سوالات این قسمت به منظور سنجش مهارت‌های تحلیلی شرکت کنندگان طراحی شده است. به همین دلیل، دانش آماری افراد در این بخش بسیار اثرگذار است. نمره‌ی این بخش بین 1 تا 8 متغیر می‌باشد. با دانلود رایگان کتاب تست هوش، می‌توانید مهارت‌های خود در این بخش را توسعه دهید.

بخش مهارت محاسبه (Quantitative)

این بخش به سنجش اطلاعات و استدلال ریاضی متقاضیان می‌پردازد. زمان این بخش 75 دقیقه است؛ زیرا سوالات آن نیاز به محاسبات و تحلیل جبری دارند. پیچیدگی سوالات این بخش بیشتر از سایر قسمت‌ها بوده و نمره‌ی آن نیز بین 0 تا 60 متغیر است. کسی که نمره‌ی بالای 50 از این قسمت کسب کند، در این بخش قبول شده است. میانگین نمرات در سال‌های گذشته از این بخش، 36 از 60 بوده که نشان از سختی آن دارد.

بخش مهارت کلامی (Verbal)

عده‌ای سوالات این بخش را دشوارترین سوالات آزمون GMAT‌ می‌دانند؛ گرچه با مطالعه‌ی نمونه سوالات آزمون GMAT در سال‌های گذشته، می‌توانید با آسودگی بیشتر از پس سوالات این بخش بربیایید. در این بخش، متقاضی باید به سوالاتی در حوزه‌ی درک مطلب، تصحیح جمله و تحلیل انتقادی پاسخ دهد. در واقع، این قسمت مخصوص توانایی‌های دانش زبان انگلیسی افراد به همراه سنجش استدلال آن‌ها است. سوالات این بخش 5 گزینه‌ای بوده و نمره‌ی آن از 0 تا 60 متغیر می‌باشد.

نمونه سوالات آزمون GMAT

برای تقویت مهارت‌های خود برای شرکت در این آزمون، بهتر است از نمونه سوال های سال های گذشته GMAT استفاده نمایید. از طریق لینک‌های زیر می‌توانید به این نمونه سوالات دسترسی پیدا کنید.

خدمات سفریپمنت در حوزه آزمون GMAT

همان‌طور که می‌دانید، ثبت نام در این آزمون نیازمند پرداخت هزینه از طریق درگاه‌های پرداخت بین‌المللی است که این کار در ایران با شرایطی همراه است. برای پرداخت هزینه‌ آزمون GMAT، می‌توانید از مسترکارت یا ویزای سفیرپیمنت استفاده کرده و فرآیند ثبت نام خود را تسهیل نمایید.

سوالات متداول

۱- چگونه می‌توان به منابع آزمون جی مت دست پیدا کرد؟

شما می‌توانید برای دانلود انواع منابع آزمون GMAT به صفحه مربوط به آن مراجعه نمایید.

۲- تفاوت GMAT و GRE چیست؟

آزمون GMAT و GRE دارای تفاوت‌های بسیاری هستند که پیشنهاد می‌کنیم به مقاله جامع آن مراجعه نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *