شانس قبولی در آزمون imat

شانس قبولی در آزمون IMAT چقدر است؟

آخرین بروز رسانی:  ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  5 دقیقه

آزمون آیمت ایتالیا از جمله مواردی است که نمره قبولی آن برای پذیرش رشته پزشکی در این کشور الزامی است. رقابت برای پذیرش در رشته پزشکی از یک طرف و رقابت برای حضور در دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا از طرف دیگر شانس قبولی در آزمون IMAT را تحت تاثیر قرار داده است. در ادامه موارد تاثیرگذار روی قبولی در این آزمون را بررسی می‌کنیم.

آزمون imat چیست؟

آزمون imat که مخفف International Medical Admissions Test می‌باشد، از جمله آزمون‌های بین‌المللی است که برای پذیرش در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های ایتالیا در این کشور برگزار می‌شود. شرکت در این آزمون و قبولی درآن برای تمام دانشجویان خارجی و بومی ایتالیا است که می‌خواهند در رشته‌های چون پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی و… در داخل ایتالیا تحصیل کنند. نتایج این آزمون در کاهش هزینه‌های تحصیلی نیز اثر دارد. آزمون آیمت اعتبار بالایی دارد و در بیش از 20 کشور دنیا توسط سازمان آموزشی ایتالیا (ATS) برگزار می‌شود.

کاهش شانس قبولی در آزمون IMAT ایتالیا با رقابتی تر شدن شرایط

تحصیل در رشته پزشکی حوزه پررقابتی است. حضور در دانشگاه‌های ایتالیا و همچنین کاهش هزینه‌های تحصیلی برای دارندگان مدرک آیمت باعث می‌شود که شانس قبولی در آزمون imat تحت تاثیر قرار بگیرد؛ به بیان دیگر، افزایش رقابت باعث شده است تا حداقل نمره قابل قبول در این آزمون نیز افزایش یابد. این افزایش کاملا طبیعی است؛ زیرا هم تعداد متقاضیان در این آزمون هرساله بیشتر می‌شوند و هم منابع آزمون imat جامع‌تر و متقاضیان فرصت بیشتری برای مطالعه صرف می‌کنند. بدیهی است برای کسب نمره قابل قبول و افزایش شانس قبولی در آزمون imat باید تلاش خود را بیشتر کرده تا نمره کسب شده شما از حداقل هرساله بیشتر باشد.

شانس قبولی در آزمون imatشانس قبولی صددرصد در آزمون IMAT ایتالیا

نتایج آزمون‌های آیمت که در سال قبل برگزار شده است، نمره قبولی در آزمون imat را در حدود 45 نشان می‌دهد. در واقع به طور میانگین افرادی که این نمره یا بالاتر از آن را کسب کرده‌اند، به عنوان پذیرفته شدگان معرفی شده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم به جهت اینکه شانس قبولی خود در آزمون imat را افزایش دهید، حتما به نمراتی بالاتر از این عدد و در حدود 50 تا 60 فکر کنید. بدیهی است که هر چقدر نمره بالاتری را کسب کنید، با ریسک کمتری برای پذیرش مواجه خواهید بود.

چه چیزی شانس قبولی در آزمون آیمت ایتالیا را بالا می برد؟

برای کسب نمره قبولی در آزمون imat و افزایش شانس خود باید سه مورد زیر را مد نظر قرار دهید:

  • در زمینه زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی باید اطلاعات آکادمیک قوی داشته باشید
  • به زبان انگلیسی مسلط و ترجیحا مدرک زبان آیلتس داشته باشید
  • در زمینه تجزیه و تحلیل منطقی مهارت بالایی داشته باشید

هر چقدر در سه مورد بالا توانایی بیشتری داشته باشید، شانس بیشتری در کسب نمره قبولی آزمون imat خواهید داشت.

احتمال قبولی در آزمون IMAT ایتالیا چقدر است؟

پاسخ این سوال به چندین مورد بستگی دارد که جز یک مورد شاید خیلی نتوانید در آنها تاثیر بگذارید. تنها کاری که شما می‌توانید انجام دهید تا احتمال قبولی خود را بالا ببرید، کسب نمره بالاتر و نتیجه مطلوب در این آزمون است. دیگر مواردی که در قبولی شما اثر دارند عبارت است از ظرفیت دانشگاه‌های پزشکی و تعداد متقاضیان داخلی و خارجی در این آزمون، پس پیشنهاد می‌کنیم برای افزایش احتمال قبولی در آیمت، روی کسب نمره بالا تمرکز نمایید.

فرمول قبولی در آزمون IMAT ایتالیا

برای قبولی در آزمون imat فرمول ساده‌ای وجود دارد و آن کسب نمره بالاست! به عبارت دیگر تنها با کسب نمره بالا می‌توانید بدون دردسر در این آزمون قبول شوید. جهت کسب نمره مطلوب نیز کافی است مهارت‌هایی از جمله مهارت تجزیه و تحلیل منطقی و تسلط بر زبان انگلیسی را داشته باشید.

نمره قبولی در آزمون imatراه‌های افزایش شانس قبولی در آزمون IMAT

تنها راه افزایش شانس قبولی افزایش نمره کسب شده در این آزمون است. جهت افزایش نمره خود باید مهارت‌های خود را در زمینه‌های مرتبط با این آزمون تقویت کنید. این زمینه‌ها همانطور که اشاره شد، زبان انگلیسی، تجزیه و تحلیل منطقی، دانش آکادمیک و… هستند. حضور در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی که شما را برای این آزمون آماده می‌کنند، مطالعه بیشتر، استفاده از نمونه سوالات سال‌های قبلی و… می‌تواند شما را در کسب نمره بالاتر و به تبع، شانس بیشتر در قبولی یاری نماید.

پیشنهاد مطالعه: منابع imat

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

مجموعه سفیرپیمنت به عنوان تیم متخصص در حوزه پرداخت‌های بین‌المللی، به شما در ثبت نام آزمون imat کمک می‌نماید؛ زیرا برای پرداخت هزینه‌ها لازم است شما از طریق سیستم‌های پرداختی مانند مسترکارت یا ویزاکارت، پی‌ پال و… اقدام نمایید که به دلیل تحریم‌های اقتصادی به سادگی قابل انجام نیست.

در صورتی که قبلا در این آزمون شرکت کرده‌اید و یا در پرداخت‌های آن چالشی بوده است، آن را به عنوان تجربه‌ی خود در زیر این مقاله کامنت کنید تا دیگران نیز از آن بهره‌مند شوند.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *