آزمون های زبانی آنلاین دوران کرونا

چه آزمون های زبانی در دوران کرونا آنلاین برگزار می شوند؟

آخرین بروز رسانی:  ۱۳ شهریور, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  6 دقیقه

شیوع جهانی بیماری کرونا در اواخر سال 98 باعث متوقف شدن روند برگذاری تمام آزمون‌های بین المللی زبان شد اما مدتی بعد با توجه به مهار نشدن شیوع بیماری و نیاز بسیاری از افراد به دریافت مدارک زبان برای ادامه تحصیل یا مهاجرت، نحوه برگزاری آزمون‌های زبان در زمان کرونا تغییر کرد و حالا امکان برگزاری آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی به صورت آنلاین فراهم شده است. در ادامه به این سؤال که “چه آزمون های زبانی در دوران کرونا آنلاین برگزار می شوند؟” یا معرفی آزمون های زبان آنلاین در زمان کرونا پاسخ خواهیم داد. پس تا پایان با ما همراه باشید.

آزمون آنلاین آیلتس: Indicator IELTS

سیستم سنجش بین المللی زبان انگلیسی (The International English Language Testing System) یا همان آیلتس که به طور مشترک توسط شورای بریتانیا، استرالیا و Cambridge Assessment اداره می‌شود، یک آزمون استاندارد بین المللی مهارت زبان انگلیسی برای فراگیران غیر بومی این زبان است. چه قصد مهاجرت برای کار داشته باشید و چه تحصیل ، این آزمون برای شما کاربردی خواهد بود.

آزمون آیلتس ایندیکیتور مدتی است که به شکل آنلاین و هفته‌ای یکبار برگزار می‌شود. هزینه ثبت‌نام این آزمون زبان در زمان کرونا 149 دلار است که برای پرداخت این هزینه به حساب بانکی خارج کشور و یا یک واسطه نیاز خواهید داشت. البته بهتر است حتما قبل از شرکت در آزمون آنلاین آیلتس در مورد مؤسسه‌ای که قصد کار و تحصیل در آن را دارید تحقیق کنید چون ممکن است آزمون زبان IELTS مورد تایید آن مؤسسه به خصوص نباشد.

دقت داشته باشید که اگر چه آزمون های زبانی در دوران کرونا آنلاین برگزار می شوند اما این مسئله دلیل بر این نیست که نتیجه آن اعتبار کمتری داشته باشد. تمام موسساتی که نتیجه این آزمون‌ها را معیار ورود می‌دانند، آزمون‌های آنلاین را نیز به رسمیت می‌شناسند.

این آزمون آنلاین درست مانند آزمون حضوری شامل چهار مهارت شنیداری (Listening)، گفتاری (Speaking)، خواندنی (Reading) و نوشتاری (Writing) است. هر مهارت 9 نمره دارد که از میانگین آنها 9 نمره نهایی بدست می‌آید. نمره 6 در این آزمون نمره خنثی محسوب می‌شود. به این معنا که هر نمره‌ای بالاتر از شش مورد تایید بیشتر مؤسسات است. مدت زمان امتحان 2 ساعت و 45 دقیقه است و نتیجه نهایی یک هفته پس از تکمیل تمامی مراحل اعلام می‌گردد.

آزمون زبان آنلاین تافل: TOFEL iBT

تافل که مخفف آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی (Test of English as a Foreign Language) است، تاکنون مورد تایید بیش از 11000 دانشگاه و 190 کشور و منطقه در سرتاسر دنیا قرار گرفته است. تافل زیر نظر مؤسسه ETS واقع در ایلات متحده آمریکا اداره می‌شود. با اینکه به نظر می‌رسد این آزمون از آزمون های زبانی بین المللی است که از دسترس کاربران ایرانی خارج شده اما در ادامه، نحوه برگزاری این آزمون زبان در زمان کرونا را شرح داده‌ایم.

آزمون آنلاین TOEFL دو مرحله دارد. مرحله اول بعد از ثبت نام و پرداخت هزینه 245 دلاری، آزمون آغاز می‌شود. در صورت موفقیت در مرحله اول، لینکی به ایمیل شما ارسال خواهد شد. که با کلیک کردن روی آن، اطلاعاتی از زمان شروع مرحله دوم یا اصلی آزمون برایتان نمایش داده می‌شود. درست مثل آزمون‌های دیگر، تافل از مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی تشکیل شده است. هر مهارت 30 نمره دارد و از جمع این نمرات، 120 نمره نهایی را محاسبه می‌کنند.

آزمون های زبانی آنلاین در دوره کرونا

آزمون آنلاین دولینگو از آزمون های زبانی پرطرفدار

در پاسخ به سوال چه آزمون های زبانی در دوران کرونا آنلاین برگزار می شوند می‌توان نام آزمون دولینگو را نیز مطرح نمود. آزمون‌های دولینگو با اینکه به اندازه آیلتس یا تافل اعتبار ندارند اما از جهاتی برتری‌هایی نیز دارند. از جمله این برتری‌ها می‌توان امکان شرکت در آزمون آنلاین دولینگو در هر ساعتی از شبانه روز را نام برد. همچنین هزینه بسیار پایین 49 دلاری در مقایسه با هزینه‌های بالای دیگر مؤسسات، قابل برگشت بودن هزینه آزمون، امکان تلاش دوباره در صورت قطعی اینترنت و… از جمله نکات مثبت در مورد دولینگو هستند.

از نکات قابل توجه و جالب در مورد این آزمون این است که دولینگو می‌تواند خودش را با شرکت کننده‌های مختلف تطبیق دهد. به عنوان مثال اگر هوش مصنوعی دولینگو حس کند که سوال‌ها برای شما خیلی پیش پا افتاده و ساده هستند، در ادامه سوالات دشوارتری به شما نمایش می‌دهد؛ یا اگر نتوانید به سوالات به خوبی پاسخ دهید، پرسش‌های بعدی آزمون ساده‌تر خواهند بود.

آزمون آنلاین PTE

آزمون‌ زبان انگلیسی پیرسون یا همان PTE از دیگر آزمون‌های زبان کمتر شناخته شده در ایران است. آزمون آنلاین پی تی ای همانند دولینگو در تمام روزهای سال قابل دسترسی بوده و نمرات آن به کمک هوش مصنوعی محاسبه می‌شود. مهارت‌های چهارگانه نوشتاری، گفتاری، شنیداری و خواندنی در این آزمون زبان نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتایج آن تنها پس 48 ساعت قابل مشاهده است. هزینه شرکت در PTE کمی بیشتر از آزمون زبان دولینگو است و امکان ارسال نتایج به دانشگاه‌های گوناگون به طور رایگان فراهم شده است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به معرفی آزمون های زبان آنلاین در زمان کرونا و نحوه برگزاری این آزمون‌ها بپردازیم.  آزمون‌های مختلف معتبر در سطح بین الملل را به شما نشان دهیم. به عبارت دیگر، در پاسخ به سوال چه آزمون های زبانی در دوران کرونا آنلاین برگزار می شوند چهار مورد را معرفی کردیم. همان طور که شرح دادیم، ابتدا شرکت در آزمون زبان در زمان کرونا با سختی‌هایی روبه‌رو بود اما در حال حاضر با کاهش پیک بیماری و فراهم شدن امکان شرکت در آزمون آنلاین زبان، مقداری از این سختی‌ها کاسته شده است.

چالشی که همچنان برای شرکت در آزمون زبان بین‌المللی دارید، پرداخت هزینه ثبت‌نام آزمون های زبانی است. برای پرداخت این هزینه نیازمند حساب و پرداخت ارزی هستید. این چالش را می‌توانید با تیم متخصص سفیرپیمنت برطرف نمایند. سفیرپیمنت ارائه‌دهنده انواع خدمات ارزی است که می‌تواند شما را در پرداخت هزینه انواع آزمون‌های بین‌المللی یاری کند. چنانچه درباره نحوه پرداخت ارزی سوالی دارید می‌توانید با پشتیبانی سفیرپیمنت ارتباط و از آن مشاوره بگیرید.

همچنین اگر آزمون زبان در دوران کرونا داده‌اید، از تجربیات خود با دیگر مخاطبان در کامنت صحبت کنید. در آخر نیز اگر پاسخ دیگری برای سوال چه آزمون های زبانی در دوران کرونا آنلاین برگزار می شوند دارید، آن را نیز بیان نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *