فریلنسر طراحی سایت

10 گام برای تبدیل شدن به یک فریلنسر طراحی سایت

آخرین بروز رسانی:  ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  13 دقیقه

بسیاری از دانشجویان و فارغ التحصیلان کالج در حال پیوستن به صنعت فریلنسرینگ هستند؛ به این امید که کار فریلنسری انجام دهند و در وقت آزاد خود کمی درآمد کسب کنند. این مقاله به همه نوجوانان، بزرگسالان و هر کس دیگری که به دنبال یک برنامه جامع عملی برای ورود به فریلنسرینگ به عنوان طراح وب هستند، کمک می‌کند. در این مقاله، ما یک برنامه ساده، آسان و گام به گام را برای شروع به عنوان فریلنسر طراحی سایت با نکات مفید در مورد جذب مشتری و کسب درآمد واقعی به شما نشان خواهیم داد.

فریلنسر طراحی سایت چه کسی است؟

طراحان سایت فریلنسر، افرادی هستند که برای چندین مشتری وب سایت ایجاد می‌کنند و برای هر پروژه پول می‌گیرند. از آنجایی که این افراد برای یک کارفرما کار نمی‌کنند، می‌توانند قیمت خود را تعیین کنند، انتخاب کنند که با کدام مشتری کار کنند و روی هر تعداد پروژه‌ای که می‌خواهند کار کنند.

چه مدت طول می‌کشد تا طراحی سایت فریلنسری را به صورت مستقل انجام دهید؟

پاسخ این سوال به عوامل زیادی مانند مهارت‌های طراحی سایت، مهارت‌های تجاری شما و مدت زمانی که هر روز می‌توانید برای رشد کسب و کار خود اختصاص دهید، بستگی دارد.

یک نفر ممکن است بتواند در مدت ۶ ماه یا کمتر به یک فریلنسر طراحی سایت مستقل موفق تبدیل شود، اما برای دیگری، ممکن است بیشتر طول بکشد.

فقط چند نکته دیگر:

انتظارات واقع‌بینانه داشته باشید: فریلنسر طراحی سایت، یک روش سریع پولدار شدن نیست. شما باید زمان خود را صرف یادگیری مهارت‌های مورد نیاز، نحوه بازاریابی کسب و کار خود و نحوه جذب مشتری کنید. آیا قصد دارید یک فریلنسر مستقل تمام وقت شوید؟ اگر چنین است، ممکن است برنامه‌ریزی بیشتری برای انجام دادن داشته باشید. اگر یک کار روزانه دارید، آن کار را تا زمانی که بتوانید به صورت تمام وقت به فریلنسری بپردازید، سرپا نگه دارید.

چرا یک فریلنسر طراح سایت شویم؟

بدیهی است که علاقه یا اشتیاق به طراحی دلیل اصلی بسیاری از فریلنسرها است  و مانند نویسندگان فریلنسر یا دستیاران مجازی، هیچ مانع واقعی برای ورود به این حوزه وجود ندارد. تنها چیزی که واقعاً به آن نیاز دارید یک کامپیوتر و اتصال به اینترنت است.

اگر تجربه یا صلاحیت طراحی دارید، تغییر به شغل فریلنسری جذابیت‌های زیادی دارد. این بدان معناست که شما می‌توانید در مورد ساعات کاری خود انعطاف بیشتری داشته باشید و محیط کاری خود یا ابزارها و نرم‌افزارهاییا که می‌خواهید استفاده کنید را انتخاب کنید.

همچنین فریلنسینگ یک گزینه عالی برای هر کسی است که می‌خواهد به‌صورت پاره‌وقت این کار را در کنار یک شغل روزانه موجود امتحان کند، یا از آن به عنوان یک کار جانبی برای تکمیل درآمد خود استفاده کند.

احتمالاً بزرگترین دلیل انتخاب فعالیت به عنوان یک فریلنسر طراحی سایت، پتانسیل انتخاب کار و مشتریان شما است. ممکن است بخواهید در یک صنعت خاص تخصص داشته باشید یا روی یک حوزه خاص از طراحی وب تمرکز کنید. اگر بتوانید به عنوان متخصص برای آن موضوع خاص شهرت داشته باشید، این می تواند یک مزیت نسبت به سایر مشاغل فریلنسینگ باشد.

درآمد طراحان وب چقدر است؟

فریلنسر طراحی سایت

اگر هنوز در رابطه با فریلنسر طراح سایت شدن دو دل هستید، خوشحال می‌شوید که بدانید این کار یکی از پردرآمدترین دسته‌ها در بازارهای آزاد است. در حقیقت، طراحان وب فریلنسری هستند که بیش از ۵۰۰۰ دلار برای ایجاد وب سایت‌های ساده وردپرس درآمد دارند. اگر آنها می‌توانند این کار را انجام دهند، شما نیز می‌توانید. با این اوصاف، باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که طراحی وب سایت در بازارهای مستقل، جایگاهی بسیار رقابتی است. هر کسی که مقداری HTML و CSS اولیه یاد بگیرد، اکنون خود را طراح وب می‌نامد. بنابراین، شما باید بر یافتن یک جایگاه در این صنعت تمرکز کنید. مانند تخصص در طراحی صفحات فرود یا صفحات محصول برای مشاغل. اگر بتوانید چنین جایگاه سودآوری را پیدا کنید، راحت‌تر می‌توانید راه موفقیت را پیدا کنید.

10 گام تبدیل شدن به یک فریلنسر طراحی سایت

حالا، بیایید با راهنمای گام به گام ادامه دهیم.

مرحله ۱: هیچ راه میانبری برای موفقیت در فریلنسینگ وجود ندارد

قبل از هر چیز، قبول کنید که کار آزاد مستلزم تلاش زیاد و زمان قابل توجهی است تا شروع به کسب درآمد کنید. مدتی طول می‌کشد، احتمالاً چند ماه، تا بتوانید راه‌های فریلنسینگ را درک کرده و شروع به کسب درآمد کنید. بنابراین خودتان و طرز فکر فریلنسری خود را آماده کنید. اگر می‌خواهید تنها به منظور کسب درآمد به یک فریلنسر تبدیل شوید، مدت زیادی دوام نخواهید آورد. شما باید صبور باشید و برای کارهایی که انجام می‌دهید و برای انجام کار آزاد و زنده ماندن در این سفر طولانی مشتاق باشید.

پیشنهاد مطالعه: مقاله چگونه یک فریلنسر موفق شویم؟  

مرحله ۲: طراح وب یا توسعه دهنده وب؟

مردم همیشه این دو اصطلاح را اشتباه می‌گیرند.

طراح در مقابل توسعه دهنده

طراح وب شخصی است که مسئول بخش جلویی یا ظاهر و طراحی وب سایت یا برنامه وب است. یک طراح وب همه عناصر وب سایت را به ترتیب مناسب مرتب می‌کند، شیوه نامه‌ها را کد می‌کند و چهره وب سایت را می‌سازد. توسعه دهنده وب شخصی است که کارهای سنگینی را در زمینه ایجاد پشت صفحه یک وب سایت، مانند توسعه الگوریتم برای عملکردهای وب سایت مانند سیستم‌های پرداخت و تعاملات کاربر را انجام می‌دهد. طراحی وب برای خود یک رسانه خلاق است. شما نمی‌توانید فقط به وب سایت‌های دیگر نگاه کنید و وب سایت‌های جدیدی را طراحی کنید که شبیه آنها باشد.

فریلنسر طراحی سایت

طبق تحقیقات انجام شده توسط FastPrint، هفتاد و دو نفر از از شرکت کنندگان معتقد بودند که اکثر وب سایت‌ها یکسان به نظر می‌رسند. برای تبدیل شدن به یک طراح وب موفق، باید طراحی تجربه کاربری را بیاموزید و ذهنیت خلاقانه‌‌ای داشته باشید؛ اما به یک توسعه دهنده وب کاملاً برعکس است. برای ایجاد الگوریتم‌های دقیق، شما باید یک ذهنیت تحلیلی داشته باشید و توانایی ایجاد سیستم با توجه به گردش کار کاربر را داشته باشید. در مورد مسیری که می‌خواهید طی کنید شفاف باشید.

پیشنهاد مطالعه: مقاله برنامه نویسی فریلنسری

مرحله ۳: فرض کنید هیچ چیز نمی‌دانید

پس از بازدید از تمام وب سایت‌های «آموزش کد نویسی» و گذراندن دوره‌های فراوان HTML/CSS، باید نسبت به مهارت‌های برنامه نویسی خود بسیار مطمئن باشید. اما، چقدر در مورد طراحی تجربه کاربری (UXD) و قابلیت استفاده از وب می‌دانید؟ با تشکر از همه منابع آنلاین رایگان رایگان که امروزه در دسترس است، هرکسی می‌تواند به راحتی کدنویس شود. اما، این لزوماً آنها را واجد شرایط برای تبدیل شدن به یک فریلنسر نمی‌کند. برخلاف توسعه وب، طراحی وب سایت مستلزم خلاقیت زیاد و دانش صحیح در مورد نحوه عملکرد وب است. طراحی تجربه کاربری و قابلیت استفاده از وب، دو مهارت است که برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه‌‌ای وب باید به آنها تسلط داشته باشید. این دو مهارت به شما امکان می‌دهد وب سایت‌هایی با مشارکت بهتر طراحی کنید و به شما در درک روانشناسی طراحی وب کمک می‌کند. به عنوان مثال، آیا تا به حال فکر کرده‌‌اید که چرا همه وب سایت‌ها دارای منوی اصلی در بالای صفحه هستند؟ چرا اکثر صفحات فرود Call-to-Action (CTA) خود را در نیمه بالای صفحه دارند؟ پاسخ ساده است: همه اینها بخشی از UXD است. اگر به یادگیری این موضوع علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم با دوره کارشناسی ارشد طراحی تجربه کاربری Jo Natoli شروع کنید.

مرحله ۴: درباره دامنه‌ها، میزبانی وب و سرورها بیاموزید

هنگام انجام پروژه طراحی وب سایت برای یک کسب و کار، اکثر مشتریان شما انتظار دارند که یک دامنه و یک طرح میزبانی خریداری کرده و وب سایت خود را به طور کامل راه اندازی کنید. با نحوه خرید و پیکربندی نام دامنه آشنا شوید. نحوه حفظ میزبانی وب و کار با مشتریان FTP، مدیریت و نگهداری سرورها را بیاموزید. برای ثبت دامنه .com می‌توانید از طریق صرافی‌های ایرانی مثل سفیرپیمنت اقدام کنید. و برای ثبت دامنه .ir و ملی باید به سایت ایرنیک مراجعه کنید.

مرحله ۵: کمی طراحی گرافیکی بیاموزید

این روزها طراحی گرافیک شامل گرافیک و تصاویر، مانند لوگوها و شخصیت‌های متحرک، برای وب سایت‌ها ضروری است. مشتریان از شما می‌خواهند که به این موارد نیز رسیدگی کنید. می‌توانید با یک فریلنسر دیگر همکاری کنید تا موارد طراحی شده را دریافت کنید. با این حال، اگر بتوانید نحوه انجام این کارها را خودتان یاد بگیرید، پول بیشتری به دست خواهید آورد. آموزش فتوشاپ را ببینید و طراحی لوگوها را بیاموزید. اینگونه می‌توانید به عنوان یک گرافیست فریلنسر نیز به کسب درآمد بپردازید.

پیشنهاد مطالعه: مقاله فریلنسر فتوشاپ

مرحله ۶: نمونه کار بسازید

وقتی مشتری برای طراحی وب سایت خود به شما مراجعه می‌کند، اولین چیزی که از شما می‌خواهد این است که نمونه‌هایی از کارهای قبلی خود را به او نشان دهید. این جایی است که شما طرح‌های درجه یک خود را نشان می‌دهید. اگر چیزی برای نشان دادن به مشتریان خود ندارید، دست به کار شوید و سایتهای عالی طراحی کنید. در صورت لزوم کارهای رایگان انجام دهید. یک موضوع عالی طراحی کنید و آن را بصورت رایگان به صورت آنلاین منتشر کنید. یا با مشاغل تماس بگیرید و پیشنهاد دهید یک وب سایت به صورت رایگان برای آنها طراحی کنید.

طراحی سایت فریلنسر
در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

به دنبال توسعه دهندگان بازی و برنامه ای که وب سایت ندارند، در فروشگاه Google Play و Steam بگردید. به آنها ایمیلی ارسال کنید و توضیح دهید که چرا آنها به وب سایت نیاز دارند و پیشنهاد انجام رایگان این کار را به آن‌ها بدهید. پس از آن، می‌توانید کارهای خود را در وب سایت خود یا از طریق سایتی مانند Behance به نمایش بگذارید.

طراحی سایت فریلنسر

مرحله ۷: با نحوه قیمت گذاری خدمات آشنا شوید

پروژه‌های مختلف طراحی وب به مقدار زیادی کار و زمان نیاز دارند. بنابراین، تعیین قیمت مناسب برای پروژه‌های طراحی وب سایت شما کمی دشوار است. اما اگر می‌خواهید یک ایده اساسی در مورد قیمت مناسب به دست آورید، این مراحل را طی کنید:

  • آنلاین شوید و ایمیل یا شماره تلفن شرکت طراحی سایت رقیب خود را پیدا کنید.
  • با آنها تماس بگیرید یا به آنها ایمیل ارسال کنید.
  • تظاهر به مشتری بودن نمایید و قیمتی پیشنهادی برای طراحی وب سایت مورد نظرتان ارائه دهید و نظر آن‌ها را بپرسید.

آژانس‌های بزرگ طراحی وب دارای تیم‌های طراح هستند. بنابراین آنها طرح‌های قیمت گذاری گران برای پروژه‌ها دارند. از آنجا که شما به تنهایی کار می‌کنید، می‌توانید از این مزیت استفاده کنید. سعی کنید برای پروژه خود قیمت مناسبی ارائه دهید. نه خیلی گران و نه خیلی ارزان. قیمتی که باعث می‌شود مشتریان شما بله را بگویند، اما مشکوک نشوند.

مرحله ۸: بهترین سایت‌ های فریلنسری برای یافتن کار را پیدا کنید

در صورت امکان از بسترهای مستقل آنلاین اجتناب کنید. این سایت‌ها بسیار رقابتی هستند و برنده شدن برای جذب مشتری در آن‌ها بسیار دشوار خواهد بود. اما اگر چاره دیگری ندارید، یک سایت مستقل با رقابت کمتر برای ارائه خدمات خود انتخاب کنید. PeoplePerHour و Toptal دو سایت مناسب برای طراحان وب و توسعه دهندگان هستند.

مرحله ۹: آفلاین شوید

اگر به صورت محلی پیش بروید، شانس بیشتری برای یافتن مشتری خواهید داشت. آیا می‌دانستید که بیش از ۵۸ درصد از مشاغل کوچک هنوز وب سایت ندارند؟ خانه به خانه و تماس در واقع بهتر از یافتن کار آنلاین است. این کاری است که من در زمانی که به دنبال کار فریلنسری بودم انجام می‌دادم:

  • ابتدا، در خیابان‌ها قدم می‌زدم و نام‌ها و اطلاعات تماس مشاغل کوچک و مغازه‌ها را بدون وب سایت یادداشت می‌کردم.
  • من به خانه آمدم و آن اسامی را به صورت آنلاین جستجو کردم تا مطمئن شوم که وب سایت ندارند.
  • سپس یک داکیومنت کوچک جمع آوری کردم که تمام مزایای داشتن یک وب سایت را توضیح می‌دهد.
  • من داکیومنت را چاپ کردم و آدرس آن مغازه‌ها را به پست الکترونیکیشان ارسال کردم.
  • یک هفته منتظر پاسخ این مشاغل بودم و سپس با مراجعه به نامه، من با آنها تماس گرفتم و پرسیدم آیا مایلند برای اطلاعات بیشتر با من ملاقات کنند.

مرحله ۱۰: ارتقا سطح

هنگامی که شناخته شوید، شروع به دریافت ارجاع از مشتریان قدیمی خود و تعداد زیادی پروژه جدید می‌کنید. زمان آن رسیده است که خود را به عنوان یک برند معرفی کنید تا مردم شما و کیفیت کار شما را بشناسند. اگر تعداد مشتریان شما بیشتر از توان شما است، به فکر توسعه تجارت آزاد خود نیز باشید. چند کارآموز استخدام کنید و کار خود را آسان کنید.

خدمات سفیرپیمنت در حوزه فریلنسینگ

از آن جا که عموما خدمات فریلنسینگ و به خصوص طراحی سایت فریلنسر به صورت بین المللی انجام می‌شود، نیازمند آن هستید که درآمد خود را از درگاه‌های پرداخت بین‌المللی به دست آورید. با توجه به اینکه این درگاه‌ها در کشور ما به علت تحریم‌ها قابل دسترسی نیستند، سفیرپیمنت به شما کمک می‌کند که تراکنش‌های بین المللی خود را به سادگی انجام داده و معادل ریالی وجه دلاری خود را دریافت کنید.

نتیجه

درست است که گذراندن تمام این ۱۰ مرحله مدتی طول می‌کشد، اما اگر از ثبات کافی برخوردار باشید به هدف خواهید رسید. به خاطر داشته باشید که طراحی وب یک صنعت غول پیکر است که دائما در حال پیشرفت است. بنابراین، در هر وبلاگ طراحی وب مشترک شوید و مطالب جدید را یاد بگیرید. با طی کردن این مراحل و همچنین تلاش برای یادگیری می‌توانید در عرصه‌ی فریلنسر طراحی وب شدن موفق شوید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *