مشاغل فریلنسری

31 مورد از بهترین مشاغل فریلنسری

آخرین بروز رسانی:  ۲۳ مهر, ۱۴۰۲
8 دیدگاه
زمان مطالعه:  14 دقیقه

با گسترش دنیای تکنولوژی و الکترونیکی شدن همه خدمات انجام کارها از راه دور نیز در بین مردم باب شد. از این رو امروزه افراد زیادی را خواهید یافت که در گوشه ‌ای از دنیا مشغول به کار برای شرکتی در شهری دور افتاده و یا در خارج از کشور است. کار فریلنسری یکی از حرفه‌های مستقل است که امروزه در بین افراد محبوبیت خاصی پیدا کرده است و آمارهای به دست آمده از رشد این حرفه در اکثر کشورها خبر می‌دهد. مشاغل فریلنسری دارای تنوع زیادی هستند و این موضوع در جذابیت این شغل تاثیر بسزایی دارد. در ادامه در خصوص شغل های فریلنسری صحبت خواهیم کرد. آگاهی از این مشاغل فریلنسری شاید برای شما انگیزه‌ای باشد تا به سمت بهترین شغل های فریلنسری حرکت کنید و یا ایده‌های خوبی در این زمینه به ذهن شما برسد. پس در این مقاله همراه ما باشید.

پیشنهاد مطالعه: چندین نمونه از تجربه کار در freelancer

شغل های فریلنسری

چنانچه به دنبال یک برنامه انعطاف‌پذیر و پویا هستید که بتوانید در هر زمان و مکانی که می‌خواهید کار کرده و درآمد کسب کنید، باید به دنیال یک شغل آزاد همانند فریلنسری باشید. در ادامه 26 مورد از مشاغل فریلنسری را برای شما شرح خواهیم داد که از طریق  آن می‌توانید به راحتی در منزل خود کار کنید و درآمد مخصوص به خود را داشته باشید. البته این تنها بخشی از مشاغل فریلنسری است و شما میتوانید رد هز شغلی که باشید به صورت فریلنسری شروع به کار کنید.

مشاغل خلاق

1- بلاگر

بلاگری یکی از حرفه‌های پر درآمد در دنیای امروزی است که در حوطه مشاغل خلاق فریلنسری قرار می‌گیرد در واقع آن‌ها با جستجوی اسپانسرها، انجام تبلیغات تجاری و… برای خود درآمد کسب می‌کنند. همچنین آن‌ها ممکن است برای شرکت‌های مختلف به صورت ساعتی و یا پستی کارکرده و در ازای آن مبلغی دریافت کنند.

شغل فریلنسری

2- نوشتن مطالب تبلیغاتی

نوشتن یکی دیگر از کارهای فریلنسری است که می‌توان در خانه و یا هر جای دیگه انجام داد. در این نقش، شما متن را برای تبلیغات و یا هرمنظور دیگری که شرکت خاصی از شما می‌خواهد، ایجاد می‌کنید. این ممکن است شامل ایجاد محتوا برای یک وب سایت، نوشتن توضیحات برای یک سایت خرید آنلاین یا ایجاد زیرنویس برای پست‌های آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی باشد.

پیشنهاد مطالعه: فریلنسر تولید محتوا

3- مدیر رسانه های اجتماعی

شما به عنوان مدیر شبکه‌های اجتماعی، مسئولیت مدیریت کلیه کانال‌های شبکه‌های اجتماعی یک کسب و کار، به دست آوردن ممبر، رساندن پیام و صدای شرکت و تعامل با کاربران شبکه‌های اجتماعی را برعهده دارید. امروزه و با توجه به فزونی یافتن استفاده از اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی این حرفه بسیار پرطرفدار شده است.

4- طراح گرافیک

مشاغل مختلفی وجود دارند که اغلب نیازمند استفاده از طرح‌های گرافیکی می‌باشند. اگر سابقه کار در زمینه طراحی دارید و می خواهید روی نمودارها، صفحات وب، مواد چاپی و موارد دیگر کار کنید، می‌توانید با فریلنسری طراح گرافیک کار خود را از خانه شروع کنید. البته نا گفته نماند که شما باید دارای سابقه حرفه‌ای و یا دانشگاهی و تجربه استفاده از نرم افزارهای طراحی مانند Adobe Photoshop و Illustrator را داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: فریلنسر فتوشاپ / فریلنسر گرافیک

مشاغل فریلنسری

5- طراحی لوگو

استارتاپ‌ها اغلب با لوگوهای مختلفی خود را وارد بازار کار می‌کنند. از این‌رو همیشه نیازمند افرادی هستند تا برای آن‌ها لوگو طراحی کند. سایت‌هایی مانند 99 Design مکان‌های عالی برای یافتن مشتریان اولیه در این زمینه هستند. در ظنر داشته باشید که این حرفه نیز جذا از مزیت‌های خوبی که به همراه دارد قادر است درآمد خوبی را برای شما رقم بزند.

6- ویرایشگر کپی

اگر شما یک عاشق دستور زبان هستید و همیشه مهارت خاصی در پیدا کردن غلط نوشتاری قرار دارید، می‌توانید به عنوان ویرایش کپی مشغول به کار شوید. شما می‌توانید یک متن را برای وب سایت‌ها، کتاب‌ها، برنامه‌های درسی، مجلات و هر اثر نوشتاری دیگری که منتشر می‌شود تصحیح و ویرایش کنید و در ازای آن مبلغی به عنوان دستمزد دریافت کنید.

7- بازیگر صداگذاری

آیا تا به حال درباره صداها در پیش پرده‌های فیلم توجه کرده‌اید؟ این صداگذاری توسط صداپیشه‌ها انجام می‌شود و از آن برای تبلیغات، تلویزیون، فیلم و حتی بازی‌های ویدیویی استفاده می‌گردد.

8- مشاور نامگذاری و نام تجاری

شرکت‌ها غالباً در زمینه نامگذاری و توسعه برند خود نیاز به کمک افراد متخصص در زمینه نام‌گذاری و تعیین نام تجاری دارند. اگر ذهن خلاقی دارید و می‌توانید در زمینه‌های تجاری و نام گذاری به شرکت‌های مختلف کمک کنید، می‌توانید وارد این حرفه به صورت مستقل شوید.

9- عکاس

اگر یک استودیوی خانگی دارید، می‌توانید از آنجا پرتره بگیرید. یا شما می‌توانید به عنوان یک عکاس در خانه، کار ویرایش و رتوش عکس را انجام دهید. همچنین اگر به دنبال کار ساده و معمولی هستید، می توانید عکس‌های خود را در وب سایت‌هایی مانند انجمن 6 بفروشید. برای اطلاعات بیشتر مقاله فریلنسر عکاسی را مطالعه کنید.

عکاسی و کسب درآمد

10- تصویرگران

شما می‌توانید به عنوان یک تصویر‌گر برای پروژه‌هایی مانند کتاب، مجله، کارت، تبلیغات، پوستر، نقاشی دیواری و گرافیک وب تصاویر ایجاد کنید. تصویر کمتر از طراحی گرافیکی فنی است و اغلب به کاربر اجازه می‌دهد تا روی پروژه‌های سرگرم کننده مانند کتاب‌های کودکان، کار کند

مشاغل اداری یا فنی

11- پشتیبانی اداری / دستیار

یکی دیگر از شغل های فریلنسری که محبوبیت زیادی نیز دارد، پشتیبانی اداری و یا دستیار است.شما میتوانید در این حرفه کارهایی مانند ورود داده، مدیریت تقویم، پاسخ به ایمیل‌ها، ایجاد یا پرداخت فاکتور یا گرفتن تماس تلفنی را برای شخص یا اشخاصی انجام دهید. همچنین می‌توانید تمامی این فعالیت‌ها را در مقیاسی بزرگ‌تر برای یک شرکت انجام دهید.

12- مترجم

اگر به چندین زبان صحبت کنید و یا مسلط هستید و یا مهارت خوبی در این زمینه دارید، می‌توانید به عنوان مترجم مشغول به کار شوید. شما می‌توانید مقالات، دستورالعمل‌ها، کتاب‌ها، برنامه درسی، فیلم‌نامه‌های فیلم‌، اسناد حقوقی و موارد دیگر را ترجمه کنید.

13- نگارنده

یکی دیگر از مشاغلی که می‌توان به عنون کار فریلنسری از آن یاد کرد، نگارندگی است. در این حرفه لازم است نگارنده به سخنان با صدای بلند گوش دهد و آن‌ها را در یک سند یادداشت کند. این کار می‌تواند برای یک سخنرانی، یک وبینار، یک کنفرانس ویدیویی یا هر چیز دیگری انجام شود. این نوع کارها به گوش دادن دقیق احتیاج دارند و معمولاً به صورت ساعتی پرداخت می‌شوند.

14- توسعه دهنده برنامه

اگر مهارت ایجاد برنامه‌های تلفن همراه را دارید، می‌توانید به عنوان فریلنسر این کار را در خانه انجام دهید. در حالت ایده آل، شما مشتریانی از تجربه قبلی خواهید داشت، اما سایت‌هایی مانند وب سایت Upwork و افراد در هر ساعت فرصت‌هایی را به شما پیشنهاد خواهند کرد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

15- ورود اطلاعات

این شغل فریلنسری خلاقانه و پر زرق و برق نیست، اما اگر صبور باشید و بتوانید سریع تایپ کنید، ورود اطلاعات را شغلی کاملاً ساده خواهید یافت. در این نوع کار به شما اطلاعات داده می‌شود تا طبق سلیقه مشتری به سندی منتقل کنسد. این یک روش عالی برای کسب تجربه برای مشاغل دیگری است که به کارهای اداری نیاز دارند.

پیشنهاد مطالعه: فریلنسر تایپ

16- برنامه نویس

یکی دیگر از کارهای فریلنسری برنامه نویسی است که با وجود داشتن کامپیوتر و اینترنت می‌توانید از هرجایی نرم افزار و کد کامپیوتر بنویسید. افزایش شرکت‌های فناوری به این معنی است که کارهای زیادی در دسترس است و مشاغل کوچک و افراد همیشه به دنبال ایجاد وب سایت‌های خود هستند. از این‌رو می‌توان گفت برای برنامه نویسان باتجربه کمبود کار وجود ندارد.

فریلنسری پایتون نیز یکی دیگر از زیر مجموعه‌های فریلنسری برنامه‌نویسی است.

انواع فریلنسر

17- وكیل

اگر سابقه قانونی دارید ، بازار گسترده ای برای خدمات حقوقی در سایت های آزاد وجود دارد. مشتریان به دنبال بررسی قرارداد ، تحقیق و نوشتن حقوقی ، راهنمایی IP و مارک تجاری ، اطلاعات ثبت اختراع و موارد دیگر هستند. یک مکان عالی برای جستجوی کار با استارتاپ هایی است که برای شروع به مشاوره حقوقی نیاز دارند.

18- خدمات مشتری

شما در این نقش از طریق ایمیل، تماس تلفنی یا پشتیبانی از چت تجربه مثبتی را برای مشتریان فراهم کنید. این شغل نسبت به سایر شغل‌های دیگر  انعطاف پذیر نیست؛ زیرا احتمالاً مجبور خواهید بود در یک زمان مشخص در رایانه یا تلفن خود باشید، اما بازهم امکان انجام آن حتی در خانه هم امکان‌پذیر است.

کار فریلنسری

19- طراح تجربه کاربری

اگر در حرفه کاربری و یا UX سابقه کار دارید می‌توانید به صورت فریلنسر شروع به کار کنید و محصولات بهتر، در دسترس‌تر، مفیدتر و قابل استفاده‌تری را برای مشتریان خود ایجاد کنید. قبل از جستجوی کار در سایت‌های متنوع، از به روز بودن نمونه کارها و رزومه کاری خود اطمینان حاصل کنید. چراکه مشاغل تجربه کاربر می‌توانند رقابتی باشند.

مشاغل تناسب اندام

20- مربی شخصی

فرصت‌های مختلفی برای مشاغل تناسب اندام در محل ورزش و مراکز محلی وجود دارد. اما شما می‌توانید از خانه خود به عنوان مربی خدمات خود را ارائه دهید. اگر سالن بدنسازی در منزل یا فضای تمرینی کافی دارید، می‌توانید به مشتریان خود کمک کنید.

21- مربی یوگا

یکی دیگر از شغل های فریلنسری پردرآمد مربی یوگا است. اگر در خانه اتاق یوگا یا فضای آتلیه دارید، می‌توانید کلاس‌های یوگا را برگزار کنید. در غیر این صورت می‌توانید درس‌ها را ضبط کرده و به صورت آنلاین در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

شغل های فریلنسری

22- مشاور تغذیه

اگر علاقه زیادی به کمک به دیگران در تغذیه سالم دارید می‌توانید به یک مشاور تغذیه تبدیل شوید. قبل از شروع این حرفه به طور جدی باید کمی تحصیلات و تجربه در این زمینه داشته باشید. شما باید با مشتری به تنهایی کار کنید و کاملاً به آن‌ها کمک کنید تا از طریق کاهش وزن، درمان بیماری یا پیشگیری از بیماری از طریق غذایی که می‌خورند زندگی خود را تغییر دهند. همچنین شما می‌توانید جلسات را به صورت تلفنی یا از طریق گپ ویدیویی برگزار کنید.

23- مربی سلامتی

شما نیز می‌توانید به عنوان یک مربی سلامتی به مشتریان کمک کنید تا بسته به نیازهایشان در انجام عادات سالم مانند ایجاد یک برنامه تغذیه یا برنامه ورزشی، عادت‌های سالم‌تری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: زیر و بم فریلنسینگ بین المللی

مشاغل آموزشی

24- استاد راهنما

شما می‌توانید در حرفه‌ای که به آن مسلط هستید باید به عنوان یک معلم خصوصی کار کنید. شما می‌توانید از طریق گپ ویدیویی به دانش آموزان در مهارت‌هایی که خود نیز در آن توانایی دارید، کمک کنید. شما قادر خواهید بود مشتری‌ها را در مکان‌های مختلف و حتی در همسایگی خود پیدا کنید. همچنین سعی کنید مهارت‌های خود را به تنهایی تبلیغ کنید یا از شرکت‌های موجود مانند Preply برای شروع استفاده کنید.

25- مدرس ESL

آیا شما مسلط به زبان انگلیسی بومی هستید؟ جمع زیادی از مردم در سراسر جهان قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارند. سایت‌هایی مانند Tutor English English مربیان را با فراگیران اسکایپ در سرتاسر جهان متصل می‌کنند.

کارهای فریلنسری

26- تهیه کننده برنامه درسی

اگر سابقه تحصیل دارید، فرصت زیادی برای نوشتن و توسعه محتوای برنامه درسی وجود دارد. نیازها از مدارس ابتدایی تا دوره‌های تحصیلات تکمیلی متفاوت است.

سایر مشاغل

27- معماری

شما می‌توانید به عنوان یک فریلنسر معماری نیز فعالیت کنید. فریلنسر معماری میتواند در پروژه‌های آماری و یا توصیفی از کارفرمایان گوناگون کار بپذیرد. 

28- عمران

افرادی هستند که به عنوان فریلنسر عمران فعالیت می‌کنند و باید گفت که فریلنسری در حوزه عمران نیز ممکن است!

29- طراحی سایت 

طراحی سایت نیز یک کار فریلسنری و دورکاری است؛ امروزه افراد بسیاری در زمینه فریلنسر طراحی سایت فعالیت می‌کنند و درآمد خوبی نیز دارند.

30- الکترونیک

شما به عنوان یک مهندس یا تکنسین برق یا الکترونیک می‌توانید به عنوان یک فریلنسر الکترونیک فعالیت کنید. این حرفه مورد نیاز شرکت‌های خصوصی و حتی افراد متفرقه و خارج از شرکت است. همچنین شما میتوانید در پروژه‌های دانشگاهی رشته مهندسی الکترونیک نیز یک فریلنسر مکانیک حرفه‌ای باشید. 

31- حسابداری

بله؛ اشتباه نخوانده‌اید! فریلنسر حسابداری نیز وجود دارد و جزو یکی از مشاغل فریلنسری است. شما می‌توانید به عنوان یک حسابدار نیز در این زمینه فعالیت کنید. دریافت پروژه های حسابداری و تکمیل آن‌ها از اصلی ترین خدماتی است که شما میتوانید در حرفه فریلنسری حسابداری به آن بپردازید. 

بیشتربخوانید: 7 ویژگی فریلنسری و آسیب‌های احتمالی آن

خدمات سفیر پیمنت در حوزه فریلنسینگ

فریلنسرها گاها ممکن است به سمت خدماتی گرایش پیدا کنند که خارجی است و حقوق آن‌ها به صورت ارزی پرداخت می‌شود. از این رو نیاز به مجموعه‌ای برای نقد کردن ردآمدهای ارزی خود دارند. سفیرپیمنت به عنوان مجموعه‌ای تخصصی در حوزه پرداخت‌های ارزی در کنار تمامی فریلنسرهایی است که درآمد ارزی دارند و یا قصد ثبت نام در سایت رسمی این حرفه را دارند. از این‌رو شما می‌توانید برای آشنایی با خدمات این مجموعه در حوزه فریلنسری با مشاوران سفیرپیمنت در ارتباط باشید.

نتیجه 

همان‌طور که گفته شد، فریلنسری یکی از مشاغل مستقل و نسبتا محبوب است که امروزه رشد آن در کشورهای مختلف افزایش پیدا کرده است. در این مقاله سعی کردیم 31 کار فریلنسری را برای شما شرح دهیم هرچند که این تنها نمونه‌ی کوچکی از انواع فریلنسر در دنیا است. اما شما می‌توانید با استفاده از این مطالب در هر یک از حوزه‌هایی که توانایی دارید به عنوان یک فریلنسر مشغول به کار شوید. لازم است بدانید که درآمد حاصله از فریلنسری میتوانید بسیار بهتر از شغل‌های معروف دیگر باشد. امیدواریم استفاده زا این مقاله برای شما مفید بوده باشد و شما را با دنیای فریلنسری پیوند دهد.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(8)
   
علی کاربر سایت ۰۱ خرداد ۱۴۰۱

سلام. برای پیدا کردن شغل های فریلنسری باید به کجا مراجعه کنیم؟

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت مدیر سایت ۰۱ خرداد ۱۴۰۱

    سلام. امروزه سایت های معتبر زیادی هستند که در زمینه مشاغل فریلنسری اقدام به جذب فریلنسر می کنند. شما میتوانید با مراجعه به این سایت‌ها شغل مناسب خود را بیابید.

   
soheila کاربر سایت ۲۰ دی ۱۴۰۰

راه های خوبی برای انتخاب شغل فریلنسری معرفی شده بود
سپاسگزارم

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت مدیر سایت ۲۰ دی ۱۴۰۰

    خوشحالیم که مورد رضایت شما قرار گرفته

   
جواد کاربر سایت ۱۶ دی ۱۴۰۰

کاش از چالش های کارهای فریلنسری هم گفته بودین

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت مدیر سایت ۱۶ دی ۱۴۰۰

    فریلنسری مستقیما به حوزه کاری مجموعه ما مرتبط نمیشه اما در دیگر مقالات به صورت جداگانه برخی از چالش‌های فریلنسرها بیان شده که میتونید استفاده کنید

   
setare کاربر سایت ۱۴ دی ۱۴۰۰

مشاغل فریلنسری خوبی رو معرفی کرده بودین
ممنونم واقعا

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت مدیر سایت ۱۴ دی ۱۴۰۰

    لطف دارین
    امیدواریم که مفید واقع بشه