فریلنسر فتوشاپ

موفقیت در حرفه فریلنسری فتوشاپ با 5 روش

آخرین بروز رسانی:  ۱۸ شهریور, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  10 دقیقه

فریلنسر فتوشاپ یکی دیگر از حرفه‌هایی است که برای افرادی که در حوزه گرافیکی و فتوشاپ توانایی و مهرات دارند بسیار مناسب می‌باشد. این حرفه مستقل به افراد کمک خواهد کرد تا در هر زمان و مکانی که خودشان تعیین می‌کنند شروع به کار کنند. اما این حرفه نیز همانند هر حرفه‌ی دیگری نیاز به تخصص و تلاش برای رسیدن به جایگاه بهتر را دارد. از این‌رو در این مقاله در خصوص این حرفه و راه‌های موفقیت در آن برای شما خواهیم گفت. همراه ما باشید.

 

چگونه می‌توانم در کار فتوشاپ به یک فریلنسر موفق تبدیل شوم؟

شاید در حال حاضر فکر کنید شما به زیر و بم فتوشاپ آگاه هستید و توانایی انجام کارهای بزرگ را نیز دارد. اما درست زمانی متوجه می‌شوید در این رشته تا چه حد موفق بوده‌اید که وارد صحنه رقابت شوید. از این‌رو لازم است پیش از وارد شدن در این حرفه به صورت فریلنسری تعدادی نکته را در نظر داشته باشید تا به عنوان یک فریلنسر فتوشاپ به کار ببندید.

کار رایگان انجام دهید

درست است این مورد چندان جذابیت خاصی ندارد، اما برای هر طراح شروع کار، کاملاً اجباری است. اگر مدتی به صورت رایگان برای مردم کار کنید، در آینده سودهای زیادی خواهید برد. کار رایگان به شما این امکان را می‌دهد تا با مراجعه‌های موفق و تجربه عالی، خود را به جایگاه‌های بالایی برسانید. شما می‌توانید کار پنج مشتری اول را به صورت رایگان انجام دهید. همچنین، از مکان‌هایی مانند توییتر و فیس بوک برای ساخت بنرهای بزرگ برای شخصیت‌های بسیار معروف استفاده کنید و در آن به تبلیغ کار خود بپردازید.

در ابتدا ارزان باشید

شما برای تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق لازم است که در ابتدای شغل خود کمی منصفانه‌تر از سایر طراحان دیگر کار کنید. همان‌طور که می‌دانید، طراحی گرافیکی را می‌توان به اشکال مختلف انجام داد و میزان دستمزد نیز به نوع کار بستگی دارد. با این حال، به شما توصیه خواهیم کرد پروژه‌هایی را بپذیرید که در معرض دید افراد زیادی قرار می‌گیرند و مشتریان آینده را نسبت به پروژه‌های شما مطمئن کند.

فریلنسر فتوشاپ

شبکه سازی

ایجاد شبکه برای همکاری با سایر طراحان گرافیکی نیز ضروری است؛ زیرا این امر به شما کمک خواهد کرد تا از افراد باتجربه درباره طرح‌های خود نظر بگیرید. در توییتر، یک شبکه متراکم از طراحان گرافیک وجود دارد و اکثر آن‌ها کاملا با تجربه هستند که شما می‌توانید از آنها در کار خود استفاده کنید. فیس بوک همچنین گروه‌های مختلفی را برای طراحان گرافیک در نظر گرفته است که مشا می‌توانید از طریق آن به انجام این امور بپردازید.

 

ایجاد نمونه کارها

ایجاد صفحه‌ای برای نمایش دادن نمونه کارها یکی دیگر از امکاناتی است که به شما کمک خواهد کرد تا به یک فریلنسر فتوشاپ موفق تبدیل شوید.  این صفحه به شما امکان می‌دهد مشتری خود را با موفقیت‌هایی که داشته‌اید رو به رو کنید. توجه داشته باشید که این نمونه کارها می‌تواند در قالب یک  وب سایت نیز موجود باشد. وب سایت های مختلفی وجود دارند که به شما امکان چنین کاری را می‌دهند.

معرفی خود به بازار

پس آز آن که احساس کردید برای انجام پروژه‌های بزرگ‌تر آماده شدید، خودتان را به بازار عرضه کنید. اگرچه توییتر و فیس بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی در این زمینه خوب هستند اما آنها معمولاً از پرداخت کافی مشتری و پروژه‌هایی که به همان اندازه در معرض نمایش نیستند اطمینان حاصل نمی‌کنند. در این صورت، شما باید به سایت‌هایی مانند دریبل مراجعه کنید که می‌توانید با ارسال “عکس” یا فریلنسر، مستقیماً مشتری را جلب کند.

چگونه می توان از فتوشاپ برای یک حرفه استفاده کرد؟

کسانی که آگاهی و تجربه استفاده از نرم‌افزار Adobe Photoshop را دارند؛ گزینه‌های شغلی زیادی نیز برای آن‌ها وجود دارد. مشاغل مختلف ممکن است شامل روتوش کردن عکس‌های حرفه‌ای برای ساخت آگهی و یا استفاده از فتوشاپ (یا سایر برنامه های گرافیکی با کیفیت بالا) برای کلیه زمینه‌های شغلی مرتبط با طراحی و چاپ باشد. در ادامه چند مورد از این مشاغل فریلنسری داغ را که به مهارت‌های فتوشاپ نیاز دارند بررسی خواهیم کرد.

  • عکاس

تصور نکنید که کار عکاسان صرفا گرفتن عکس است، بلکه آن‌ها تصاویر خود را با کمک فتوشاپ ایجاد می‌کنند. شما به عنوان یک عکاس سعی در ایجاد یک تصویر عالی خواهید داشت، موارد که تصویر شما را عالی خواهند کرد مواردی مانند خلاص شدن از شر لکه‌های موضوع، افزودن منابع نور اضافی، وضوح فوکوس و افزودن عناصر خلاقانه اضافی به عکس است. همه این کارها و موارد دیگر را باید با استفاده از فتوشاپ انجام داد.

برای اطلاعات بیشتر مقاله عکاس فریلنسر را مطالعه نمایید.

 

فریلنسری فتوشاپ

 

  • طراح وب

به عنوان یک طراح وب، هدف شما این است که ایده‌های مشتری خود را در یک صفحه وب زنده کنید. برای ایجاد صفحه، آرم، پس زمینه، سرصفحه‌ها و تصاویر اضافی ایجاد خواهید کرد. فتوشاپ دارای یک کتابخانه گسترده از اصلاح کننده‌ها است که می‌توانید با استفاده از آن در تصاویر خود به صفحه وب ایجاد شده حالت حرفه‌ای بخشید.

برای اطلاعات بیشتر مقاله فریلنسر طراحی سایت را مطالعه نمایید. 

  • طراح گرافیک

طراحان گرافیک افرادی هستند که در آن آگهی تبلیغاتی به فعالیت می‎‌پردازند. این یک طراح گرافیک است که می تواند آگهی‌ها، آرم‌ها، بروشورها و عناصر صفحه را خلاقانه و همچنین چشم نواز ایجاد کند. طراحان با مجموعه وسیعی از رسانه‌ها از جمله تصاویر، فیلم‌ها، متن، سبک‌ها و لایه‌های تنظیم کار می‌کنند. کارهای یک طراح گرافیست فریلنسر می‌تواند بصورت آنلاین یا خاموش ظاهر شود و در نشریات مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

 

فریلنسر فتوشاپ

 

  • تبلیغ کننده

شما به عنوان یک تبلیغ کننده وظیفه دارید که نام تجاری خود را برای مشتریان خود جذاب و به یاد ماندنی کنید. تبلیغ کنندگان می‌توانند از فتوشاپ برای ایجاد آرم و نمادهای مارک تجاری، بسته‌بندی محصولات، تبلیغات شرکت و موارد دیگر استفاده کنند. همچنین ممکن است با ایجاد این عناصر و همچنین ویرایش عکس‌های شرکت برای نمایش در وب سایت‌های شرکت، از فتوشاپ در کارهای روزمره خود استفاده کنند. البته ممکن است گاهی اوقات کار یک تبلیغ دهنده و طراح گرافیک باهم ادغام شود و در نتیجه یک فرد اصلی کارهای هر دو عنوان را انجام دهد.

برای کسب درآمد به عنوان فریلنسر، چقدر باید در فتوشاپ مهارت داشته باشید؟

پاسخ این سوال واقعاً به خدماتی که قصد ارائه آن را دارید، بستگی دارد. اگر قصد دارید مواردی مانند حذف پس زمینه، لمس عکس و تصحیح رنگ را ارائه دهید، شما حتی نیازی به استفاده از فتوشاپ ندارید. بلکه ابزارها و نرم افزارهای منبع باز رایگان در دسترس هستند که تقریباً به طور خودکار آن کارها را انجام می‌دهند و بسیاری از افراد از وجود این برنامه‌ها بی اطلاع هستند.

اما اگر از قبل برای انجام کارها بر روی نرم افزار فتوشاپ حساب کرده‌اید و می‌خواهید از آن استفاده کنید، می‌توانید مهارت های لازم و ابزارهای استفاده را با تماشای چند فیلم کوتاه در YouTube بیاموزید. در واقع شما می‌توانید از فیلم‌ها و تصاویر آموزشی که در یوتیوب نمایش داده می‌شود به صورت خود آموز کار با فتوشاپ را فراگیرید. توجه کنید که هر چه مهارت شما در این زمینه بالاتر برود امکان انجام کارهای بیشتری را خواهید داشت و دسمتزد بالاتری دریافت خواهید کرد. همچنین کیفیت خدمات ارائه شما نیز در قیمتی که به مشتری اعلام می‎‌کنید، تاثیر دارد.

 

فریلنسر فتوشاپ

 

چگونه می‌توانم از طریق فریلنسینگ فتوشاپ درآمد کسب کنم؟

شما به عنوان یک فریلنسر فتوشاپ می‌توانید از طریق حرفه فریلنسری درآمد کسب کنید. شما می‌توانید در Fiverr چندین Gigs مرتبط با ‘Logo Designing’ ‘Photoshop Editing’ ایجاد کنید و خدمات خود را به مشتریان بفروشید. با استفاده از این روش شما می‌توانید حداقل 5 دلار درآمد فریلنسری کسب کنید. اما برای تازه کارها حتی اگر فرد با استعدادی باشید دریافت سفارش از مشتری دشوار است. بنابراین شما باید با به اشتراک گذاشتن برنامه‌های خود در شبکه های اجتماعی یا گروه‌های همسالان، خود را ارتقا دهید.

در واقع باید گفت کار آزاد همیشه دشواری‌های مخصوص به خود را دارد. از این‌رو برای موفقیت، باید حداکثر توانایی خود را در معرض نمایش قرار دهید. سعی کنید مهارت‌های خود را از طریق سیستم عامل‌های مختلف به نمایش بگذارید، شهرت کسب کنید و مشتریان را به دست آورید. به علاوه شما می‌توانید از فتوشاپ و این حرفه به درآمد خوبی برسید کافیست فقط مهارت‌های خود را به عنوان خدمات در وب سایت‌های مربوطه بفروشید ویا به سیستم عامل Fiverr یا هر سیستم عامل مشابه دیگری بروید و از آن‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین سایت های دانلود عکس برای فتوشاپ

خدمات سفیرپیمنت در زمینه فریلنسینگ

همان‌طور که گفته شد، فریلنسری امروزه به یکی از شغل‌های محبوب تبدیل شده است و رشد خوبی را در برخی از کشورها پشت سر گذاشته است. حرفه فریلنسری گاها ممکن است شما را درگیر پرداخت‌ و معاملات ارزی کند. از این‌رو با خیالی راحت به این حرفه بپردازید. سفیرپیمنت با ارئه خدمات متنوع شما در هر زمینه از فریلنسینگ یاری خواهد کرد.

نتیجه

فریلنسر فتوشاپ یکی دیگر از حرفه‌هایی است که در آن فرد با آگاهی از حرفه فتوشاپ به انجام پروژه‌هایی در این زمینه می‌پردازد و در ازای آن پول دریافت می‌کند. در این مقاله در خصوص این حرفه و راه‌های برای تبدیل شده به بهترین فریلنسر فتوشاپ گفته شده است. شما می‌توانید با استفاده از این مقاله برای این حرفه و موفقیت در آن برنامه ریزی بهتری داشته باشید.