فریلنسر گرافیک

تکنیک هایی برای موفقیت به عنوان یک فریلنسر طراحی و گرافیک

آخرین بروز رسانی:  ۶ دی, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  13 دقیقه

تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق در هر شغلی یک شبه اتفاق نمی‌افتد. بلکه این موفقیت نیازمند صرف زمان، صبر زیاد و توانایی دارد. فریلنسر طراحی یکی دیگر از حوزه‌های فریلنسینگ است که نیازمند کیفیت در ارائه خدمات، خلق طراحی‌های زیبا، مهارت در حفظ روابط با مشتری و انعطاف پذیری و… دارد. در این مقاله قصد داریم راه‌هایی که شما را به یک گرافیست فریلنسر موفق تبدیل می‌کند را بیان کنیم. پس همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین راه خرید و دانلود از شاتر استوک

یک فریلنسر طراحی و گرافیک چه کار می‌کند؟

فریلنسینگ برای همه مناسب نیست. بنابراین قبل از شروع کار، باید دقیقاً بدانید که شغل یک فریلنسر طراحی گرافیک چه چیزی را در بر می‌گیرد.
“به عنوان یک فریلنسر،  به معنای واقعی کلمه برای همه چیز تنها خواهید بود؛ از کار طراحی گرفته تا  بازاریابی و صدور فاکتور. شما تمام آزادی مورد نظر خود را در راه‌اندازی کسب و کار خود خواهید داشت.

بر خلاف تصور عموم، طراحان گرافیک فریلنسر چیزی فراتر از یک طراح هستند. آن‌ها همچنین کارآفرینانی هستند که کلاه‌های زیادی بر سر می‌گذارند و معمولاً هر جنبه‌ای از کسب‌وکار را از عملیات روزمره، امور مالی، مدیریت پروژه، روابط با مشتری، بازاریابی و هر چیز دیگری مدیریت می‌کنند.

آیا طراحی مستقل و کار به عنوان یک فریلنسر طراحی گرافیک برای شما مناسب است؟

برای کمک به شما در تشخیص اینکه آیا فریلنسینگ برای شما مناسب است یا خیر، توصیه می‌شود سوالات زیر را از خود بپرسید:
آیا مهارت‌های مدیریت زمان عالی دارید؟

آیا شما مسئولیت مالی دارید؟

چقدر با عدم قطعیت کنار می‌آیید؟

آیا خود را یک ارتباط‌دهنده خوب می‌دانید؟

آیا می‌توانید محیط مناسب خود برای بهره‌وری بالا را شناسایی کنید؟

آیا دائماً به دنبال خودسازی هستید؟
در مورد پاسخ های خود بادقت و متفکرانه بیندیشید. آیا به اکثر آنها با «بله» مطمئن پاسخ دادید؟ اگر چنین است، شانس خوبی وجود دارد که به عنوان یک فریلنسر پیشرفت کنید.

خود را به عنوان یک فریلنسر طراح گرافیک معرفی کنید

جذب یک مشتری واحد برای ایجاد یک کسب و کار فریلنسری پایدار کافی نیست. هر طراح گرافیک فریلنسر باید بداند که چگونه سرنخ ایجاد کند و مشتریان را به طور مداوم جذب کند. شما باید زمان خود را روی استراتژی‌های بازاریابی مناسب که مشتریان ایده‌آل شما را جذب می‌کند، سرمایه‌گذاری کرده و جریان ثابتی از کارهای ورودی را حفظ کنید.
منتظر نباشید تا مشتریان به سراغ شما بیایند. مطمئناً، می‌توانید چند پرس و جو از اینجا و آنجا دریافت کنید، اما اگر می‌خواهید کار مداوم داشته باشید، خودتان باید آن را محقق کنید.

اگرچه شبکه‌سازی یکی از قوی‌ترین استراتژی‌ها برای نشان دادن نام شما در مقابل مشتریان بالقوه است اما سرمایه‌گذاری زمان بر روی سایر تکنیک‌های بازاریابی مانند ایمیل یا بازاریابی محتوا می‌تواند در یافتن مشاغل در زمینه طراحی گرافیک به شما کمک زیادی کند.

در اینجا چند راه بازاریابی برای بررسی وجود دارد:

  • یک برند شخصی قوی طراحی کنید
  • ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند (پست‌های وبلاگ، پادکست‌ها، خبرنامه‌های ایمیل و غیره)
  • پیگیری از مشتریان قبلی
    به خاطر داشته باشید که بازاریابی موثر زمان می‌برد. از اولین تبلیغ یا حساب رسانه اجتماعی جدید خود انتظار نتایج فوری نداشته باشید. به بازاریابی به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت نگاه کنید و به تلاش برای چیزهای جدید ادامه دهید تا زمانی که استراتژی مناسب خود را پیدا کنید.

چگونه می توان فریلنسری گرافیک را شروع و نگهداری کرد؟

  • کسب تجربه

پیش از ان که تصمیم ایجاد یک کسب و کار طراحی را داشته باشید، لازم است پایه‌های محکمی را در طراحی گرافیک برای خود ایجاد کنید. چراکه مشتریان تمایل دارند فردی را استخدام کنند که می‌داند چه توانایی‌هایی دارد و چه کاری می‌کند. پس لازم است در هر زمینه‌ای از این حرفه به کسب تجربه بپردازید.

  • مدرسه طراحی رسمی

بسیاری از طراحان گرافیک نوعی تحصیلات رسمی را تجربه می‌کنند، که یا در قالب دانشگاه‌های چهار ساله معمولی اتفاق می‌افتد و یا در قالب دوره‌های آنلاین رقم می‌خورد. اما باید در نظر داشت که این کلاس‌های مداوم اگرچه به شما دانش خوبی در این زمینه ارائه می‌دهند، اما اصل تجربه است. بنابراین سعی کنید تجربه خود را همزمان با دانشی که می‌آموزید بالا ببرید.

البته در حالی که این حقیقت وجود دارد که مدارک معتبر هنری می‌تواند به شما قدرت و ارتباطاتی را بدهد که می‌تواند به کار شما بیاید، اما باید این نکته را مدنظر داشت که آموزش رسمی تنها یک قطعه از پازل است که می‌تواند به شما در ایجاد یک حرفه طراحی آزاد کمک کند.

  • خودآموزی

توجه داشته باشید که دوره‌های ارزشمند طراحی گرافیک آنلاین کم نیست و شما می‌توانید برنامه‌های طراحی محبوب، مانند Adobe Illustrator و Photoshop را که بسیار ساده هستند و کاوش در آن‌ها نیز سرگرم کننده است، فرا گیرید. اگرچه خرید یک بسته کامل نرم افزار طراحی می‌تواند یک سرمایه‌گذاری در این حرفه و برای شما باشد، اما یک راه مقرون به صرفه برای آزمایش طراحی گرافیکی، شروع به کار با یک برنامه قبل از سرمایه‌گذاری در یک بسته طراحی بزرگتر یا حرفه‌ای است.

سایت های فریلنسری گرافیک

  • کار در یک شرکت

اگر در زمینه طراحی گرافیک تازه کار نیستید و دلیلی که قبلاً به سمت کار آزاد نرفته‌اید این است که به عنوان طراح تمام وقت در یک شرکت کار می‌کنید، با شروع کار به عنوان یک فریلنسر گرافیک مزیت‌های زیادی خواهید داشت. شما زبان حرفه‌ای این رشته را می‌شناسید و در این صورت مجموعه‌ای بسیار قوی از توانایی در این حوزه را با خود به همراه دارید و از همه مهم‌تر تجربه کار با مشتریان را دارید. از این‌رو سعی کنید کار خود را چه به صورت کار در یک شرکت و چه آزاد گسترش دهید. در این صورت مشتریان شما ثابت نیستند و می‌توانید حرفه خود را در بین سایر مشتریان نیز گسترش دهید.

پیشنهاد مطالعه: چگونه یک فریلنسر موفق شویم؟

  • نام تجاری خود را ایجاد کنید

قبل از تلاش برای پیروزی در هر کمپین تجاری، در مورد نام تجاری شخصی خود فکر کنید. شما چه طراح گرافیکی هستید؟ باید قبل از هر چیز محدوده علاقه و توانایی خود را مشخص کنید. درک آنچه از طراحی آن لذت می‌برید به شما کمک می‌کند تا انواع پروژه‌ها و مشتریانی را که می‌خواهید دنبال آن‌ها بروید، بشناسید.

برای مثال طراحانی که به سمت تصاویر ظریف و عاشقانه می‌روند ممکن است بخواهند با عکاسان عروسی ارتباط برقرار کنند و هنرمندانی که به سمت طرح‌های بلند و رنگارنگ می‌روند ممکن است به دنبال مارک‌های جسورانه و پر جنب و جوش باشند که با انرژی آن‌ها مطابقت داشته باشد. پس قبل از هر چیز به عنوان گرافیک فریلنسر لازم است خودتان را بشناسید. نوع کاری را که می خواهید انجام دهید و نحوه ارائه خود به مشتریان احتمالی را درک کنید و در راه ایجاد یک کسب و کار خوب تفکر کنید.

  • نمونه کار بسازید

برای یک فریلنسر گرافیک نیاز است که نمونه‌ کارهایی داشته باشد که به مشتریان نشان دهد و به نوعی تجربه و هنر خود را نمایش دهد. پس سعی کنید نمونه‌ کارهایی طراحی کنید. البته به یاد داشته باشید که شما فقط برای سرگرمی طراحی نمی‌کنیدو سعی کنید طرح‌های بصری را با هدف ایجاد کنید.

  • حقوق و دستمزد طراح گرافیک

اگر نگاهی به چشم انداز شغل فعلی طراحان گرافیک بیندازیم متوجه خواهیم شد که بیش از هر زمان دیگری در حال حاضر برای این حرفه تقاضا وجود دارد، زیرا حضور آنلاین این افراد برای شرکت‌ها تقریباً ضروری است. امروزه همه به یک وب سایت و یک کمپین تبلیغاتی دیجیتالی احتیاج دارند دقیقا همانند زمانی که همه به کارت ویزیت و تبلیغات چاپی نیاز داشتند. در این میان شما همانطور که کسب و کار خود را ایجاد می‌کنید، ارتباط بین نمونه کارها و دستمزد خود را نیز مشاهده خواهید کرد.

میانگین دستمزد طراح گرافیک مستقل در محدوده کسانی که برای شرکت‌ها کار می‌کنند (طبق مصوبه اداره کار ) 52000 دلار در سال تعیین شده است اما قطعا برای فریلنسرها انعطاف بیشتری در این زمینه وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه: فضای کار اشتراکی

شما با بررسی قیمت‌های سایر فریلنسرها در این حوزه و بررسی سایت‌های فریلنسری گرافیک در زمینه پیشنهاد قیمت، می‌توانید نرخ مناسب و منطقی‌ای را برای کسب و کار خود در نظر بگیرید.

گرافیست فریلنسر

  • حفظ شغل

در کار گرافیست فریلنسر چیزی که اهمیت دارد حفط موقعیت شغلی است و این ویژگی زمانی تحقق خواهد یافت که شما چند مشتری اصلی به دست آوردید و به کار مداوم مشتری، حضور آنلاین صمیمی و دانش مالی خود در این زمینه اضافه کنید.

  • تقویت حضور آنلاین خود در رسانه‌ها

رسانه‌های اجتماعی می‌توانند مکانی عالی برای ایجاد ارتباطات تجاری جدید باشند. اما اگر با شرکت‌هایی تماس بگیرید که هرگز نام شما را نشنیده‌اند، حضور آنلاین شما در شبکه‌های مجازی می‌تواند شما را به آن‌ها معرفی کند. به عنوان یک فریلنسر ، اگر حساب‌های اجتماعی مربوطه به کار حرفه‌ای خود را گسترش دهید به خودتان لطف خواهید کرد. البته توجه داشته باشید در این رسانه‌ها لازم است خود را بیشتر از پیش در معرض نمایش بگذارید. نمونه کارها شما نباید ثابت باشند بلکه باید با کار شما زندگی کنند و رشد کنند.

سایت های فریلنسری گرافیک

  • آشنایی با امور مالی مستقل

به عنوان یک فریلنسر گرافیک، باید به طور شخصی به امور مالی حرفه‌ای خود نزدیک شوید. بسیاری از متخصصان مالی توصیه می‌کنند که با ایجاد یک حساب بانکی جداگانه برای شروع کسب و کار خود اقدام کنید این کار به طور قابل ملاحظه‌ای احتمال صرف پول برای چیزهایی که نباید انجام دهید را کاهش می‌دهد. پس سعی کنید ضمام تمور مالی خدماتی که ارائه می‌کنید را خود به دست گیرید تا مدیریت درست‌تری بر روی آن داشته باشید.

معرفی 5 مورد از سایت‌های فریلنسری مناسب گرافیست‌ها در سال 2023

در حالی که وب‌سایت‌های مختلفی برای یافتن کار به‌عنوان فریلنسر وجود دارد، برخی از وب‌سایت‌ها هستند که بیشتر با استعداد و تخصص شما سازگار هستند. هنگامی که بهترین وب سایت فریلنسری را پیدا کردید که برای شما کار می کند، پیدا کردن مشتریان جدید به راحتی آسان خواهد بود! اگر می خواهید زمان کمتری را برای جستجوی شغل خود برای فریلسینگ اختصاص دهید، از سایتی استفاده کنید که برای شما کار می‌کند و نمایه شما را به مشتریان توصیه می‌کند.

در اینجا لیست 5 مورد از بهترین وب سایت‌های فریلنسری مناسب گرافیست‌ها آورده شده است که به شما در یافتن مشتریان و فرصت‌های جدید کمک می‌کند.

Dribbble

به عنوان مقصدی برای کشف طراحان برتر و متخصصان خلاق جهان، منطقی است که بیش از 70000 شرکت طراحی، طراحان موردنظر خود  را از Dribbble استخدام کنند

FlexJobs

ماهیت کار گرافیک دائما در حال تغییر است و FlexJobs سالهاست که آن را می شناسد. FlexJobs  به عنوان یکی از اولین وب‌سایت‌های فریلنسری که بر کارهای طراحی گرافیکی از راه دور و آزاد تأکید دارد، منبعی عالی برای یافتن پروژه‌های انعطاف‌پذیر است.

Upwork

یکی از بزرگ‌ترین وب سایت‌ها برای یافتن مشاغل طراحی گرافیک فریلنسری به صورت آنلاین Upwork  است. در  Upwork، فریلنسرها می‌توانند از طیف گسترده‌ای از آگهی‌های شغلی – از نوشتن شغل گرفته تا توسعه نرم‌افزار، طراحی اپلیکیشن موبایل، مدیریت رسانه‌های اجتماعی، و همه چیز را انتخاب کنند.

Working Not Working

ماموریت Working Not Working این است که شرکت‌های نوآور را با استعدادهای خلاق مرتبط کند، بنابراین می‌دانید که فرصت‌های هیجان‌انگیزی را در این پلتفرم پیدا خواهید کرد. خلاقیت خود را در نمایه و نمونه کار WNW خود به نمایش بگذارید تا با شرکت هایی که به دنبال فریلنسر گرافیست هستند، مرتبط شوید.

If You Could

If You Could  یکی دیگر از خدمات جستجوی کار است که توسط خلاقان برای خلاقان ایجاد شده است. طراحان می توانند به راحتی ثبت نام کنند و مشاغل فریلنسری را در اینجا بیابند.

پیشهناد مطالعه: هر آنچه لازم است درباره فضای کار فریلنسر بدانید!

سایت های فریلنسری گرافیک

سایت های ایرانی:

  • سایت پونیشا
  • سایت انجام میدم
  • سایت پارسکدرز
  • سایت کاریشه
  • سایت کاریتو

سایت های خارجی:

  • وب سایت Upwork
  • سایت Freelancer
  • سایت ۹۹designs
  • سایت Designhill
  • سایت DesignCrowd
  • سایت Creative Market
  • سایت DesignCuts
  • سایت Toptal

خدمات سفیرپیمنت در حوزه فریلنسینگ

سفیرپیمنت یک مجموعه تخصصی در زمینه پرداخت‌های ارزی اشت که به شما کمک خواهد کرد تا به عنوان گرافیست فریلنسر در سایت های فریلنسری گرافیک خارجی و داخلی ورود پیدا کرده و کسب و کار خود را رونق دهید. این مجموعه خدمات مربوط به کسب و کار فریلنسری و تبدیل درآمدهای ارزی شما را به واحدهای پولی دیگر به سهولت و سرعت انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید: معرفی و پرداخت نرم‌افزارهای شرکت adobe

نتیجه

همان‌طور که گفته شد، فریلنسر گرافیک یکی از از مشاغلی است که امروزه با تقاضای زیادی از سمت شرکت‌ها رو به رو شده است. از این‌رو دانستن نکاتی برای افراد فعال در این زمینه می‌تواند به سرعت مسیر رشد و پیشرفت در این حرفه را برای آن‌ها هموار کند. در این مقاله در خصوص این حرفه و سایت های فریلنسری گرافیک توضیحاتی داده‌ایم. امیدواریم استفاده از این مقاله برای رشد و پیشرفت شما به عنوان فریلنسر گرافیک کمک کرده باشد.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم که مقاله فریلنسر فتوشاپ را نیز مطالعه فرمایید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *