چگونه یک فریلنسر شویم

7 راه برای تبدیل شدن به بهترین فریلنسر

آخرین بروز رسانی:  ۱۸ شهریور, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  12 دقیقه

حرفه فریلنسینگ یک فرصت باورنکردنی است که به شما این امکان را می‌دهد تا در در هر حوزه‌ای که تخصص دارید و در هرجایی که باشید مشغول به کار شود. مزایای جذاب این حرفه منجر به رشد صنعت آزادکاری شده است به گونه‌ای که مطالعه تحقیقاتی اخیر Upwork’s freelancing، نشان می‌دهد که بیش از یک سوم نیروی کار ایالات متحده درحال حاضر به این حرفه روی آورده‌اند. آموزش فریلنسری به شما نکاتی را ارائه می‌دهد که برای کنترل نحوه کار شما بسیار مناسب است. از این‌رو در این مقاله نکاتی را در خصوص آموزش فریلنسینگ و پاسخ به سوال چگونه یک فریلنسر موفق شویم برای شما توضیح خواهیم داد.

چگونه یک فریلنسر شویم؟

حرفه فریلنسینگ یکی از حرفه‌هایی است که در آن آزادی انتخاب ویژگی برجسته شناخته می‌شود. تقریباً در هر صنعت، شغل و مهارت مشتریان زیادی وجود دارند که به دنبال فریلنسرهای موفق هستند تا مشکلات خود را حل کنند. همچنین صرف نظر از شغل شما، مشتری به دنبال یک متخصص آزاد است تا بتواند مشکل خود را حل کند. در ادامه تعدادی از محبوب‌ترین مشاغل فریلنسری آزاد در سال 2021 آورده شده است:

اگر سوال شما نیز این است که چگونه یک فریلنسر شویم؟ همراه ما باشید تا نه تنها به شما آموزش فریلنسری دهیم بلکه با ارائه هفت راه موثر به شما کمک کنیم تا به یک فریلنسر موفق تبدیل شوید.

چگونه یک فریلنسر موفق شویم؟

1- خدمات و مهارت‌های خود را تعریف کنید

اولین قدم برای این که به یک فریلنسر تبدیل شوید، تبدیل مهارت‌های خود به یک سرویس است. شما باید ابتدا درک کنید که مهارت‌های شما چگونه می‌تواند به مشتری احتمالی کمک کند. از این‌رو سعی کنید خود را جای مشتری ایده آل قرار دهید و بررسی کنید که آن‌ها چه مشکلاتی دارند و چگونه می توانند از مهارت‌های شما برای حل مشکل استفاده کند؟ در واقع شما به عنوان یک فریلنسر موفق باید وضعیت مشتری را درک کنید و از خدمات خود برای حل مشکل وی استفاده کنید. در این صورت پایه‌های محکم‌تری برای سرویس خود به ارمغان می‌آورید. برای تکمیل پروفایل خود، سعی کنید به طور خلاصه توضیح دهید که چه کاری می‌توانید انجام دهید، چگونه آن را انجام می‌دهید و برای چه نوع تجارت / مشتری است.

 

2- مخاطبان مخصوص به خود را پیدا کنید

سعی کنید مخاطبان هدف خود را پیدا کنید و با آن‌ها اقدام به همکاری کنید. به عبارت دیگر با شناسایی نوع مشتریانی که مناسب خدمات شما هستند، کار خود را شروع کنید. به عنوان یک فریلنسر جدید، صرفاً عالی بودن شما در خدماتی که ارائه می‌دهید، کافی نیست بلکه بسیار مهم است که خود را در مقابل مشتریان بالقوه قرار دهید تا آنها بتوانند در مورد خدمات شما اطلاعات کسب کنند. بنابراین شما باید در یافتن مشتریان بالقوه نقش فعالی داشته باشید. برای بیشتر فریلنسرها، سه روش برای به دست آوردن مشتری وجود دارد:

  • سیستم عامل‌های ارسال شغل آزاد
  • استفاده از اتصالات و شبکه‌های موجود
  • بازاریابی، تبلیغات و اطلاع رسانی

Upwork به عنوان بک بازار کار به فریلنسرها و مشتریان کمک می‌کند تا بتوانند پروژه‌های کاری مختلفی که در آن تخصص دارند را واگذار و یا انجام دهند. در Upwork، مشتریان به طور فعال پروژه‌های موجود را از طریق چندین گروه ارسال می کنند و هزینه بالایی را برای کار با کیفیت پرداخت می کنند. برای یافتن پروژه هایی که با مهارت شما مطابقت دارند می توانید در اینجا جستجو کنید.

چگونه یک فریلنسر موفق شویم

3- پیدا کردن ساختار قیمت گذاری

زمانی که خدمات و بازار هدف خود را انتخاب کرید، وقت آن است که قیمت خدمات خود را نیز تعیین کنید. در حقیقت، هیچ فرمول کاملی برای قیمت‌گذاری خدمات فریلنسر شما وجود ندارد و شما می‌توانید تحت تاثیر متغیرهای بسیاری برای خدمات خود قیمت تعیین کنید. این متغیرها عبارت‌اند از:

  • تجربه
  • صنعت
  • مدت زمان پروژه
  • تحویل دادنی‌ها
  • پیچیدگی پروژه
  • موقعیت جغرافیایی مشتری
  • فوریت

خوشبختانه، وب سایت Upwork اطلاعات خوبی را برای کمک به شما در جهت قیمت‌گذاری در نظر گرفته است. قیمت گذاری ساعتی و قیمت گذاری مبتنی بر پروژه (ثابت) نمونه‌ای از مقالات موجود در این زمینه است.

 

4- نمونه کارهای خود به اشتراک بگذارید

برای تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق می‌توانید نمونه کارهای جذاب  خود را به نمایش بگذارید. به عنوان یک فریلنسر، نمونه کارهای پیشین شما و دستاوردهایی که در این حوزه به دست آورده‌اید، کیفیت کار شما را ایجاد می‌کند. توجه داشته باشید که نمونه کارها باید از بین بهترین کارهایانجام شده انتخاب شوند تا بتوانند به خوبی خدمات شما را برجسته کنند. همچنین هر قسمت از نمونه کارها باید تصویری روشن از مشارکت شما و سود آن پروژه برای مشتری ارائه دهد تا مشتریان جدید به خوبی اهمیت کار شما را درک کنند. شما می‌توانید برای قوی‌تر نشان دادن کار خود از برخی قابلیت‌ها همانند توصیفات، نتایج داده محور، تصاویر، نمودارها، نمونه کارها و ماکت‌ها استفاده کنید.

 فریلنسر نیاز

5- پروپوزال عالی بنویسید

اولین قدم برای این که به یک فریلنسر موفق تبدیل شوید آن است که اولین پروژه شما باید با تجربه و توانایی‌های کاری شما مطابقت داشته باشد. وقتی پروژه‌ای را پیدا کردید که اطمینان دارید می توانید به صورت خیلی عالی خدمات خود را برای آن ارائه دهید می‌توان گفت زمان ارائه پیشنهاد فرا رسیده است. البته توجه داشته باشید، پیشنهاد مناسب می‌تواند به معنای تفاوت بین تأمین شغل یا نبودن آن باشد، بنابراین داشتن پیشنهادی مناسب برای شما بسیار مهم است.

در Upwork، ارائه پیشنهاد پروژه آسان و ساده است. با استفاده از سایت‌ها یا سیستم عامل‌های دیگر به غیر از Upwork، می‌توانید از این ساختار پیشنهادی برای نشان دادن ارزش خود به مشتریان استفاده کنید. یکی از مقالاتی که می‌توان به شما در این زمینه کمک کند، مقاله نویسنده مستقل آندریا-لوسیا میهالاچ در مورد نحوه ایجاد یک پیشنهاد برنده است.

به طور کلی یک پیشنهاد مناسب باید یک نقطه فروش قوی برای توانایی‌های شما باشد. در این میان حرفه‌ای و دوستانه رفتار کردن نیز یک نکته کلیدی است. بنابراین سعی کنید از زبان و رفتار حرفه‌ای برای برجسته بودن استفاده کنید. فراموش نکنید که موفق‌ترین فریلنسرها کسانی هستند که پروپوزال خود را متناسب با مشتری و پروژه خاص تنظیم می‌کنند. استفاده از این روش، صداقت، اشتیاق و حرفه‌ای بودن شما را نشان می‌دهد.

 

6- با مشتری خود رابطه برقرار کنید

به عنوان یک فریلنسر، مشتریان شما تجارت شما هستند از این‌رو ایجاد یک رابطه کاری مثبت با مشتریان مهم است. فریلنسرهای موفق به جای اینکه کار را یک معامله بدانند، سعی میک‌کنند با مشتری ارتباط برقرار کنند. ایجاد یک مشارکت طولانی مدت می‌تواند منجر به تکرار مراجعه مشتری و به دنبال آن  اضافه شدن مشتری جدید شود. در اینجا چند نکته اساسی وجود دارد که باید هنگام ایجاد ارتباط با مشتری خود به خاطر بسپارید:

  • کار  را به نحو عالی انجام دهید: کار باکیفیت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باعث افزایش رضایت مشتری می‌شود. شما باید ارزش و کیفیت کار خود را بالا ببرید و مشکل مشتری را حل کنید تا فرصتی برای ایجاد یک رابطه طولانی مدت با مشتری داشته باشید.
  • برقراری ارتباط با مشتری: آنچه که باعث یک رابطه تجاری قوی بین شما و مشتری می‌شود، ارتباط موثر است.  این ارتباط مشتری را تشویق می‌کند تا پروژه‌های خود را به شما بسپارد.
  • ایجاد اعتماد: با اتمام به موقع کار خود و ارائه موارد دقیق تحویل، می‌توانید در مشتری اعتماد ایجاد کنید و نشان دهید که مشتری شما می‌تواند در آینده نیز بر روی شما حساب کند.
  • فرصت‌هایی را برای تأمین ارزش بیشتر پیدا کنید: با ابتکار عمل، شناسایی راه حل‌های جدید و پذیرفتن مسئولیت‌های اضافی، ارزش بالقوه خود را برای مشتری نشان خواهید داد و راه های جدیدی برای همکاری باز می‌کنید.

آموزش فریلنسر

7- مهارت های خود را توسعه دهید

بهتر است که بدانید فریلنسرها برای خدمات و مهارتی که به مشتریان خود ارائه می‌دهند، استخدام می‌شوند. از این‌رو بسیار مهم است که فریلنسرها به طور مداوم مهارت‌های خود را بهبود بخشند، با تغییرات سازگار شوند و دانش خود را در زمینه‌ای که رد آن مهارت دارند گسترش دهند. در این زمینه منابع یادگیری آنلاین مانند Udemy ،LinkedIn Learning ،Coursera و حتی YouTube می‎‌تواند به شما کمک زیادی کند.

 

چگونه فریلنسر بین المللی شویم؟

فریلنسر بین‌المللی فردی خوداشتغال است که می‌تواند برای هر نقطه از جهان از کشور خود کار کند. فریلنسرهای بین‌المللی، درست مانند سایر فریلنسرها، آماده پذیرش هر گونه مأموریتی از هر تعداد شرکت جهانی هستند که بخواهند. این افراد معمولاً دارای سطح بالایی از مهارت‌ها و دانش در یک زمینه خاص هستند، به عنوان مثال، طراحان، نویسندگان، برنامه نویسان، مترجمان، مدیران پروژه و…

شاید مهم‌ترین تفاوت بین فریلنسرها و فریلنسرهای بین‌المللی این باشد که فریلنسرها تمایل دارند بر مشتریان محلی تمرکز کنند. در مقابل، فریلنسرهای بین‌المللی با مشتریان داخلی و بین‌المللی کار می‌کنند.

برای اینکه یک فریلنسر متمرکز محلی به یک فریلنسر که در سطح بین‌المللی کار می‌کند، تبدیل شود؛ باید آماده‌سازی‌های خاصی انجام شود.

 

آموزش فریلنسینگ در سطح بین‌المللی

امکان سفر و داشتن شغل فریلنسری به طور همزمان وجود دارد اما اگر قصد فریلنسری را دارید، قبل از سفر به خارج از کشور، حتماً در مورد شرایط ویزا و مجوز کشور مقصد تحقیق کنید. بسیاری از کشورها از فریلنسرها می‌خواهند قبل از کار در کشورشان مجوزها یا ویزاهای مناسب را دریافت کنند.

خوشبختانه بسیاری از کشورها ویزای خاصی برای جذب فریلنسرهایی مانند شما دارند. آن‌ها می‌دانند که فریلنسرها به یک مکان محدود نیستند و می‌توانند از هر جایی کار کنند. بنابراین، حدود ۵۰ کشور وجود دارند که نوع خاصی از ویزا را صادر می‌کنند، این ویزا عموماً به عنوان ویزای نوماد دیجیتال و یا به عنوان ویزای کار از راه دور شناخته می‌شود. ویزای کا از راه دور به شما امکان سفر و کار در کشور مقصد را می‌دهد.

شما به عنوان یک فریلنسر می‌توانید قبل از سفر به یک کشور برای ویزای نوماد دیجیتال درخواست دهید و حداقل تا یک سال اقامت و کار کنید. با این ویزا می‌توانید در هر کشوری بمانید و مجبور نباشید کارمند شرکتی در آن کشور باشید. در عوض، می‌توانید به سادگی از طریق مطالب آموزش فریلنسری، کار آزاد خود را برای مشتریان بین‌المللی انجام دهید.

مزایای فریلنسر بودن

فریلنسر بودن مزایای زیادی را به همراه دارد. اگر هنوز در خصوص فریلنسینگ دچار تردید هستید، در ابتدا با مزایای آن آشنا شوید و بعد به سراغ مطالب آموزش فریلنسری بروید.

احساس استقلال بیشتر

برخلاف کارمند تمام وقت، فریلنسینگ اغلب به شما کنترل بیشتری بر حجم کارتان می‌دهد. شما می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام پروژه‌ها را بپذیرید، با چه مشتریانی کار کنید و چه میزان حقوق دریافت کنید؟ اگر این موارد برای شما وسوسه کننده است، مطالب چگونه فریلنسر شویم را از دست ندهید.

برنامه زمانی انعطاف‌پذیرتر

می‌توانید تصمیم بگیرید که کجا و چه زمانی روی پروژه‌های خود کار کنید. شما اغلب این فرصت را دارید که از دفتر خانه خود کار کنید و ساعات کاری خود را تنظیم کنید. تا زمانی که ضرب‌الاجل خود را رعایت کنید، می‌توانید برنامه خود را بر اساس ترجیحات خود سازماندهی کنید. حتی می‌توانید در خانه خود بنشینید و برای شرکتی در خارج از کشور کار کنید. مطلب چگونه فریلنسر بین‌المللی شویم؟ می‌تواند برای شما مفید باشد.

پتانسیل افزایش درآمد

از آنجایی که می‌توانید در مورد نرخ دستمزد خود به ازای هر قرارداد مذاکره کنید، افزایش حقوق سریع‌تر از زمانی که یک کارمند تمام وقت بودید و عموماً فقط می‌توانید افزایش سالانه را تضمین کنید، ممکن است. همچنین ممکن است در حالی که هنوز یک شغل تمام وقت دارید، کار آزاد انجام دهید تا بتوانید درآمد اضافی کسب کنید.

شروع آسان

با این فرض که از قبل تجهیزات و مهارت‌های لازم را برای رشته انتخابی خود دارید، می‌توانید با هزینه‌های بسیار کمی فریلنسینگ را آموزش دیده و شروع به کار کنید. برخی از افراد حتی برای شروع کار، کار تمام وقت را ترک کردند تا به صورت قراردادی با همان شرکت کار کنند.

خدمات سفیرپیمنت در حوزه فریلنسینگ

در صورتی که توانمندی و یا علاقه به شروع کسب و کار در حوزه فریلنسری را دارید اما حساب پرداخت جهت پرداخت‌های بین المللی را ندارید، می‌توانید از سفیرپیمنت در این زمینه کمک بگیرید. این مجموعه متخصص در زمینه پرداخت‌های ارزی به شما را در ساخت حساب فریلنسر و نقد کردن درآمد فریلنسری حاصل شده یاری می‌کند.

نتیجه 

همان‌طور که گفته شد فریلنسری یکی از شغل‌های جذاب است که بسته به تخصص شما در هر زمان و مکانی قابل اجرا است. در این مقاله برای افرادی که به تازگی وارد این حرفه شده‌اند، آموزش فریلنسینگ در نظر گرفته شده است همچنین با ارائه هفت روش کاربردی در پاسخ به سوال، چگونه یک فریلنسر موفق شویم؟ سعی کردیم شما را بیشتر از قبل برای این حرفه آماده کنیم.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *