آموزش کسب درامد از سایت assetstore.unity.com

آموزش کسب درامد از سایت assetstore.unity.com به صورت تصویری

آخرین بروز رسانی:  ۱۴ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  9 دقیقه

assetstore.unity چیست؟ این سایت فروشگاهی است که می‌توانید دارایی‌هایی مانند مدل‌های سه‌بعدی، صداها/موسیقی، کیت‌های رابط کاربری، سایه‌زن‌ها/ذرات، کیت‌های اسپرایت و ابزار را برای Unity خریداری کنید. این فروشگاه در سال ۲۰۱۰ ایجاد شد. تقریباً هر پروژه یونیتی دارایی‌هایی دارد، این دارایی‌ها فرآیند توسعه را راحت‌تر و سریع‌تر می‌کند. این مطلب از سایت سفیرپیمنت به آموزش کسب درامد از سایت assetstore.unity.com اشاره دارد. اگر شما جز افرادی هستید که‌ایده و تجربه کار با یونیتی دارید، با استفاده از این مطلب می‌توانید ناشر شوید و درآمد منفعل خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: آموزش ثبت نام در Asset Store Unity در 3 مرحله

به دنبال انتشار دارایی‌های خود در سایت assetstore.unity.com هستید؟

اگر به دنبال مشارکت در فروشگاه دارایی و کسب درآمد از آن هستید؛ در مرحله اول، محدودیت‌های محتوا و دستورالعمل‌های ارسال را بررسی کنید؛ فروشگاه دارایی فقط محتوایی را می‌پذیرد که دارای سطح کیفی خاصی باشد. این سایت ادعا می‌کند که موتورش در بازی‌ها و سایر برنامه‌ها مشتریانی دارد و ماهیانه ۳ میلیارد دانلود دارد و توسعه‌دهندگان روزانه حدود ۱۵۰۰۰۰ پروژه جدید را در ۱۹۰ کشور آغاز می‌کنند.
بیایید صادق باشیم، ساخت بازی سخت است و زمان زیادی طول می‌کشد تا به نتیجه برسد؛ علاوه بر این، هنگام انتشار آن رقابت زیادی وجود دارد. برخی از سازندگان در ساخت دارایی‌های درجه یک تخصص دارند؛ اگر در مدل‌سازی سه‌بعدی شگفت‌انگیز هستید، باید مدل‌های سه‌بعدی را در فروشگاه assetstore.unity.com منتشر کنید، در برنامه‌نویسی خوب هستید؟ واقعاً در هنر عالی هستید؟ شما می‌توانید صحنه‌های پس‌زمینه، هنر مفهومی یا بافت‌ها را بسازید. آیا طراحی خوراک شماست؟ می‌توانید رابط‌های گرافیکی بسازید یا پنل‌ها، دکمه‌ها و… طراحی کنید. اگر برای کسب درامد از طریق این روش تصمیم خود را گرفته‌اید؛ ادامه مطلب آموزش کسب درامد از سایت assetstore.unity.com را از دست ندهید.

 

برای ایجاد دارایی به چه چیز‌هایی نیاز دارید؟

  • یک‌ ایده عالی

بخش‌های زیادی در assetstore.unity وجود دارد، بنابراین توصیه می‌شود در ابتدا درباره یک موضوع مشخص تصمیم‌گیری کنید؛ همچنین باید بررسی کنید که آیا مورد مشابهی از دارایی شما در سایت وجود دارد؟ اگر مورد مشابه وجود دارد، دریابید که چگونه دارایی خود را بهتر کنید.

  • حساب ناشر

برای ایجاد اکانت ناشر مراحل زیر را دنبال کنید:

در سایت assetstore.unity.com حساب کاربری بسازید.

به این لینک بروید و برای تکمیل حساب کاربری خود مراحل زیر را دنبال کنید.

 

آموزش کسب درامد از سایت assetstore.unity.com

 

A: تصویر نمایه که در آن می‌توانید لوگو یا تصویر برند خود را آپلود کنید
B: نام ناشر که در آن می‌توانید نام حساب را مشخص کنید
C: در این قسمت آدرس وب سایت خود را وارد نمایید.
در قسمت Customer Support اطلاعات مربوط به پشتیبانی مشتری، مانند‌ ایمیل و وب سایت، وارد می‌شوند.

با انتخاب بخش promo از سمت چپ، اطلاعات تبلیغاتی مورد نیاز را ارائه دهید:

 

 کسب درامد از سایت assetstore.unity.com

 

در بخش A می‌توانید یک فایل تبلیغاتی را آپلود کنید یا لینک ویدیوی تبلیغاتی خود را وارد نمایید. در دو قسمت بعدی، باید شعار و یا کلمات تبلیغاتی خود را وارد کنید.

همچنین در بخش About می‌توانید یک بیوگرافی از خودتان یا شرکت بنویسید تا مخاطب با شما آشنا شود.
در صورت تمایل، می‌توانید اطلاعاتی را در بخش‌های، رسانه‌های اجتماعی و Google Analytics نیز ارائه دهید:

روی دکمه Save and Preview در پایین صفحه کلیک کنید.
کادر Asset Store Provider Agreement را تأیید کنید.

Accept Terms of Service را فعال و روی OK کلیک نمایید تا ساخت حساب کاربری شما نهایی شود.

یک کادر محاوره‌ای ظاهر می‌شود و به شما اطلاع می‌دهد که Unity با موفقیت نمایه ناشر شما را ایجاد کرده است؛ روی OK کلیک کنید و برای تکمیل فرآیند انتشار به ویرایشگر بازگردید.

صفحه حساب شما که با مشتریان در ارتباط است اکنون در فروشگاه Unity Asset ظاهر می‌شود.
تا این مرحله، بخش اول از آموزش کسب درامد از سایت assetstore.unity.com تکمیل شد و توانستیم یک حساب کاربری برای فروش دارایی‌ها در این سایت ایجاد کنیم. مرحله بعدی نحوه استفاده از حساب کاربری و ارائه محصولات به مشتریان است.

  • ایجاد دارایی

بعد از انتخاب موضوع و محتوای کار، نوبت به اجرای‌ایده می‌رسد. هنگام ایجاد دارایی باید به چند نکته توجه داشت:

  • محصول باید بر روی همه پلتفرم‌ها کامپایل شود
  • یک صحنه نمایشی کار با نمایش همه ویژگی‌ها و همچنین مستندات داشته باشد.
  • اگر دارایی شما حاوی کد است، باید آن را بر روی چندین پلتفرم از جمله ویرایشگر Unity، شبیه‌ساز‌ها و دستگاه‌های واقعی تست کنید.
  • استفاده از محصول برای کاربر باید آسان باشد.
  • محصول باید حداقل عملکرد خوبی داشته باشد
  • مستندات

اسناد با کیفیت بالا کلید رضایت مشتریان است. هنگامی که برخی از سؤالات بین کاربران تکرار می‌شود، این نشانه آن است که برخی از پاسخ‌ها باید در اسناد تا حد امکان ساده و واضح توضیح داده شوند. اگر برای کاربران سؤال خاصی مطرح نشود و در بررسی‌ها به شما ۵ ستاره بدهند، یعنی مستنداتی که ارائه کرده‌اید، عالی هستند.

 

آموزش کسب درامد از سایت assetstore.unity.com

در بخش دوم آموزش کسب درامد از سایت assetstore.unity.com به نحوه انتشار و فروش محصول در سایت می‌پردازیم:

پورتال Asset Store Publisher را باز کنید و به برگه Packages بروید.

 

سایت assetstore.unity

 

  • برای ایجاد پیش‌نویس بسته، روی Create New Package کلیک کنید. صفحه ایجاد بسته جدید ظاهر می‌شود.
  • Asset را داخل package اپلود کنید.

در ادامه لازم است:

  • یک دسته دارایی را انتخاب و توضیحات، برچسب‌ها و تصاویر را اضافه نمایید.
  • در صورت امکان، یک نسخه نمایشی WebGL از محصول خود بسازید. یک پیوند دمو به توضیحات خود پیوست کنید تا کاربران بالقوه بتوانند قبل از خرید محصول را امتحان کنند.
  • اگر دارایی شما دارای عملکردی است که روی پلتفرم‌های خاصی کار می‌کند، این نکته باید در توضیحات ذکر شود؛ در غیر این صورت کاربران ممکن است دارایی شما را با یک ستاره رتبه‌بندی کنند، که بر فروش بیشتر تأثیر منفی می‌گذارد.
  • برای دارایی قیمت تعیین کنید؛ به یاد داشته باشید که سایت assetstore.unity سی درصد از فروش را به خود اختصاص می‌دهد.
  • جزئیات package را نهایی و پکیج را برای تأیید ارسال کنید.

دلایل رد شدن یک محصول توسط سایت assetstore.unity:

  • کیفیت پایین
  • نقض قوانین حق تکثیر
  • عدم وجود مستندات
  • عدم وجود دمو

اگر دارایی رد شد، می‌توانید آن را با توجه به نظرات دریافت شده تصحیح کنید، نسخه جدیدی را آپلود کنید و دارایی را برای بررسی مجدد ارسال کنید. بررسی دوم معمولاً ۱ تا ۲ روز کاری طول می‌کشد.

 

بعد از انتشار محصول چه کنیم؟

تا این مرحله از آموزش کسب درامد از سایت assetstore.unity.com در مورد نحوه ثبت نام و انتشار دارایی و محصول صحبت شد. در مرحله بعد باید بدانیم که بعد از انتشار محصول در سایت باید چه راهی را در پیش بگیریم. اگر دارایی پولی را منتشر کرده‌اید، باید از محصول خود حمایت کنید و به سؤالات کاربران پاسخ دهید. ۹۰٪ از کاربران از طریق‌ایمیل سؤال خود را مطرح و برخی از افراد از Unity Connect برای ارتباط استفاده می‌کنند. توصیه می‌شود که اعلان‌ ایمیل را در همه جا روشن کنید تا چیزی را از دست ندهید و بتوانید پاسخگوی همه باشید.

رفع اشکال: ممکن است کاربران اشکالی را پیدا کنند و به شما اطلاع دهند. شما باید مشکل را برطرف کنید و از کاربر بخواهید که رفع آن را بررسی کند.

پشتیبانی از عملکرد‌های موجود و افزودن ویژگی‌های جدید: از این طریق می‌توانید کاربران بیشتری را جذب کنید و قیمت دارایی خود را به طور معقولی افزایش دهید که در دراز مدت می‌تواند درآمد شما را افزایش دهد.

نقد‌های کاربران: نظرات مثبت برای کاربرانی که به دنبال خرید دارایی هستند، مهم است؛ حتی اگر یک ستاره گرفتید، ناامید نشوید، مؤدبانه با کاربر تماس بگیرید و تمایل خود را برای کمک در این شرایط ابراز کنید. از کاربر بخواهید مشکل را تا حد امکان با جزئیات گزارش کند تا بتوانید مشکل را رفع کنید. با نقد‌های منفی باید برخورد کرد و نادیده گرفتن آن‌ها بدترین گزینه است.

بیشتر بدانید: معرفی و بررسی جامع وب‌سایت Unity Asset Store

جمع‌بندی

آموزش کسب درامد از سایت assetstore.unity.com در دو بخش افتتاح حساب ناشر در سایت و انتشار محصول و دارایی خلق شده، انجام شد. اگر شما از جمله افراد فعال در این حوزه هستید با استفاده از آموزش‌های این مطلب از سایت سفیرپیمنت به راحتی می‌توانید برای خود کسب درامد داشته باشید.
بعد از فروش دارایی خود در سایت assetstore.unity نیاز دارید تا بتوانید درامد خود را برداشت کنید. سیستم‌های پرداخت فعال در این سایت، سیستم‌های پرداخت بین‌المللی و معتبری هستند که به دلیل تحریم‌های موجود در ایران فعال نیستند. برای افتتاح و وریفای حساب و استفاده از این سیستم‌های پرداخت از جمله پی پال می‌توانید با کارشناسان سفیرپیمنت در ارتباط باشید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *