فریلنسینگ بین المللی

زیر و بم فریلنسینگ بین المللی

آخرین بروز رسانی:  ۲۹ مهر, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  8 دقیقه

حرفه فریلنسری به شما کمک خواهد کرد که آزادی عمل بیشتری در زندگی حرفه­‌ای خود داشته باشید و با استفاده از آن بتوانید متناسب با سلایق، مهارت و دانش خود کار کنید و درآمد مستقل خود را داشته باشید. اما شما به عنوان یک فریلنسر باید شاخصه‌های زیادی را نیز مورد توجه خود قرار دهید. فریلنسینگ بین المللی یکی از این شاخصه‌ها است که با دارا بودن آن قادر هستید به صورت حرفه‌ای‌تر با تمامی نقاط دنیا در ارتباط باشید و خدمات خود را به آن‌ها ارائه کنید. در این مقاله در خصوص این موضوع و تبدیل شدن شما به یک فریلنسر بین المللی صحبت خواهیم کرد. همراه ما باشید.

پیشنهاد مطالعه: معرفی سایت‌های فریلنسری طراحی

چرا باید در حوزه بین المللی کار کنید؟

شاید این پرسش برای شما وجود داشته باشد که با وجود پروژه‌ها و کارهای داخلی چرا باید به عنوان یک فریلنسر بین المللی نیز کار کنید. در ادامه دلایلی برای این سوال برخواهیم شمرد:

  • فریلنسری را یک چالش در نظر بگیرید.

سعی کنید به فریلنسینگ بین المللی به چشم یک چالش نگاه کنید. در واقع پس از فریلنسر شدن در یک رشته خاص و پس از گذشت زمان، این شغل تقریبا برای شما نسبتاً آسان می‌شود و حفظ وضع موجود در این حالت ساده خواهد بود. اما با ارائه خدمات خود به صورت بین المللی نوعی تنوع و چالش را به حرفه خود دعوت می‌کنید که شما را از کسالت کار عادی خارج می‌کند.

  • مغز شما را مجدداً راه اندازی می کند.

شروع تازه در زندگی و حرفه کاری همه افراد به طور مکرر اتفاق نخواهد افتاد. از این‌رو شما با تبدیل شدن به فریلنسر بین المللی شانس این را دارید که یک شروع تازه داشته باشید. شروع یک کار جدید و یادگیری چیزهای کاملاً متفاوت احساس خوبی را برای شما به دنبال خواهد داشت. به علاوه هنگامی که شروع به تمرکز بر مشتریان خارج از کشور می‌کنید، جان دوباره‌ای را به کسب و کار خود می‌بخشید.

  • با استرس کمتر درآمد بیشتری کسب خواهید کرد

اگر مدتی به طور فریلنسر کار کنید، مهارت‌های شما رشد می کند و طبیعتاً نرخ‌ها افزایش می‌یابد. نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد آن است که با گران شدن خدمات شما، انتظارات مشتری نیز بر همین اساس افزایش می‌یابد و این طبیعی است. از آنجایی که در فریلنسینگ بین المللی شما رد کشورهای مختلف خدمات خود را ارئه می‌دهید پس  با هزینه‌های زندگی متفاوتی رو به رو هستید که ممکن است به ارزش پولی کشور خود شما گران قیمت باشید، اما در خارج از کشور مقرون به صرفه.

شما به عنوان فریلنسر، اغلب قصد دارید بیش از حد خدمات خود را ارائه دهید و به مشتری این احساس را بدهید که بیش از هزینه‌ای که پرداخته است خدمات مطلوب دریافت می‌کند. اگر برای مشتریان بومی خود واقعا گران هستید، انجام این کار برای شما سخت خواهد بود. اما انجام این کار برای مشتریان خارج از کشور بسیار ساده‌تر می‌باشد؛ زیرا برای آن‌ها طبق نرخ آن کشور خدمات شما بسیار ارزان‌تر است.

  • بهترین فرصت برای رشد

ممکن است در حیطه کاری خود نتوانید برخی از تاکتیک‌های بازاریابی را امتحان کنید. همچنین، ممکن است در مسیر رشد شما موانعی وجود داشته باشد که سرعت موفقیت شما را کند کند. کار در حوزه بین المللی زمینه ساز رشد شما در حرفه مخصوص به خودتان است.

چرا باید در حوزه بین الملل کار کرد

  •  از ابتدا شروع خواهید کرد.

گاهی اوقات شما تصور خواهید کرد که در زمینه‌ای از مهارت و تجربه خوبی برخوردار هستید. اما زمانی که کار خود را در حوزه بین المللی پیش می‌برید تازه متوجه نقاط منفی کار خود و مهارت‌های ناقص و یا کم خود می‌شوید. بنابراین می‌توان گفت در کار فریلنسینگ بین المللی می‌توانید از ابتدا شروع کنید و در حرفه خود بیاموزید و کار کنید.

  • رقابت سخت تر است.

پیدا کردن مشتری بومی، انجام پروژه‌ها و رقابت با سایر فریلنسرها بسیار ساده‌تر است اما انجان همین کارها در فضای بین المللی بسیار سخت‌تر است. البته این عبارت سخت‌تر نباید شما را بترساند بلکه این حالت باعث می‌شود شما برای رقابت هر چه بیشتر به جایگاه‌های بلندتری برسید و کسب و کار خود را گسترش دهید. در واقع این سختی زمینه ساز پیشرفت شما است.

  •  شما به زبان انگلیسی کار خواهید کرد.

اگر اهل کشوری هستید که صحبت انگلیسی در آن رایج است و یا آگاهی به این زبان دارید، می‌توانید بر این حرفه مسلط‌تر باشید. اما اگر به این زبان آگاهی نداشته باشید ممکن است این کار کمی شما را وحشت زده کند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید که به این زبان تسلزی ندارند و از این بابت به عنوان فریلنسر بین المللی مشغول به کار نمی‌شوند باید از جایی شروع کنید و این زبان را در خود تقویت کنید. اگر می خواهید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید، طیف وسیعی از ابزارها را در اختیار دارید. برنامه‌های تلویزیونی، کتاب و… از منابعی هستند که می‌توانند در یادگیری این زبان به شما کمک کنند.

یک راه بهتری نیز برای یادگیری سریعتر شما وجود دارد. سعی کنید مواردی را که مربوط به کار شماست را بررسی کنید و مواردی را که طبیعی ترین حالت را دارند بیاموزید. به این ترتیب، شما می‌توانید از طیف وسیع‌تری از عبارات استفاده کنید و خود را طبیعی‌تر جلوه دهید.

 

چگونه می توان در فریلنسرینگ بین المللی کار کرد؟

متداول‌ترین سوالی که می‌تواند در فریلنسینگ بین المللی برای شما پیش آید، این است که چگونه اولین مشتریان خود را جذب کنید. در واقع باید گفت پیدا کردن مشتری هیچ استراتژی خاصی ندارد و شما می‌توانید با استفاده از سایت‌های خارجی برای خود مشتری پیدا کنید. اما پیدا کردن مشتری فوت و فن خود را دارد که در ادامه تعدادی از آن‌ها را خواهیم گفت.

نحوه کار به عنوان فریلنسر بین المللی

نحوه جذب مشتری

  • ارائه خدمات خود به بیان شفاهی

شما به عنوان یکی فریلنسر بین المللی باید به مردم بگویید که چه کار می‌کنید و چه مشتریانی برای شما مناسب هستند. شما باید مشخصات خود را در وب سایت‌ها برای مشتریان تنظیم کنید و در رسانه‌های اجتماعی مرتبط با خط کار خود قابل مشاهده باشید. اگر این کار را با ارائه مداوم کارهای خوب به مشتریان خود ترکیب کنید، مشتریان جدید شما را پیدا خواهند کرد.

  • شرکای استراتژیک و کار با آژانس ها

سعی کنید در حرفه مخصوص به خود شرکای استراتژیک پیدا کنید؛ زیرا واقعاً می‌تواند یک مشارکت برد برد باشد.کار با آزانس‌ها می‌تواند برای شما مشتریان محلی و بین المللی پیدا کند.

  • شرکت های محلی با دسترسی جهانی

پروژه‌های جهانی لزوماً نیازی به ایجاد 10 منطقه زمانی دور از شما ندارند. شما می‌توانید در هر منطقه‌ای که باشید به کشورهای مختلف وصل شوید و از این طریق مشتریان مخصوص به خود را پیدا کنید. فرض کنید شما در حال حاضر یک پایگاه مشتری در کشور خود دارید و می‌خواهید به پروژه‌های بین المللی بیشتری منتقل شوید. در این صورت، بهتر است این پلتفرم‌ها را به طور کامل کنار بگذارید. شما به این واسطه‌ها احتیاج ندارید و نمی‌خواهید کارهایی را که معمولاً در آنجا ارائه می‌شود، انجام دهید.

بیشتر بخوانید: 7 راه برای تبدیل شدن به بهترین فریلنسر

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

سفیرپیمنت یکی از مجموعه‌های تخصصی در زمینه پرداخت‌های ارزی است که به شما کمک خواهد کرد پرداخت‌ها و فعالیت‌های ارزی خود را به سهولت و سرعت انجام دهید. همچنین این مجموعه قادر است با خدمات خود، شما را در حوزه فریلنسینگ بین المللی راهنمایی کند.

بیشتربخوانید: معرفی و آموزش کار با سایت preply

نتیجه

همان‌طور که گفته شد، فریلنسری به عنوان حرفه‌ای مستقل در مشاغل مختلفی ورود پیدا کرده است. در حال حاضر فریلنسرهای گوناگونی در زمینه‌های شغلی متنوع و به صورت محلی مشغول به کار هستند. اما در این مقاله ما در خصوص فریلنسینگ بین المللی و مزایای ورود به این حرفه توضیحاتی ارائه کردیم. امیدواریم با استفاده از این مقاله انگیزه لازم برای تبدیل شدن به فریلنسر بین المللی را پیدا کرده و در این مسیر موفق شوید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *