حواله ارزی

حواله ارزی را با سفیرپیمنت بهتر بشناسید!

آخرین بروز رسانی:  ۳ مرداد, ۱۴۰۲
10 دیدگاه
زمان مطالعه:  14 دقیقه

همان‌طور می‌دانید که نقل و انتقال ارزی در سیستم بانکداری بین المللی برای مشتریان یک دغدغه بزرگ می‌باشد که به هنگام سفر و معاملات و مبادلات تجاری به آن برخورد می‌کنند؛ از این‌ رو حواله‌های ارزی در این مواقع بسیار کارامد هستند. از حواله ارزی برای انتقال ارز و یا به عبارتی پرداخت ارز نیز استفاده می‌شود. در این مقاله قرار است در خصوص حواله جات خصوصا حواله ارزی توضیحاتی را بیان کنیم. همچنین در ادامه قرار است به سوالات کاربران در خصوص آن که حواله دلار چیست؟ حواله صرافی چیست؟ و… پاسخ دهیم. پس همراه ما باشید.

 

حواله ارزی چیست؟

شاید برای شما این سوال وجود داشته باشد که ارز حواله ای چیست؟ و استفاده از آن به چه منظوری است؟ همان‌طور که می‌دانید، حواله ارزی نوعی روش پرداخت است که از طریق آن ارزهای مختلف به حساب‌های بانکی اشخاص و شرکت‌ها در تمامی کشورها انتقال پیدا خواهد کرد. از آنجایی که تحریم‌های بین المللی علیه ایران زیاد است، کشور ما ارتباط چندانی با بانک‌های جهانی ندارد؛ از این‌رو انجام حوالجات معمولاً به صورت مستقیم انجام نمی‌شود و بیشتر به صورت غیر مستقیم و با واسطه انجام می‌گیرد.

به عبارتی روشن‌تر، حواله ارزی به عنوان یک نوع دستور پرداخت به شما کمک خواهد کرد که یک بانک یا مؤسسه مالی به تقاضای شما به یکی از بانک‌های کارگزار خود در خارج از کشور، حواله‌ای را صادر کند. در این صورت موسسه مالی یا بانک از کارگزار خود می‌خواهد مبلغ حواله را به ذی‌نفع آن، پرداخت کند.

 

انواع حواله های ارزی

 

انواع حواله‌ ارزی

الف) حواله ارزی صادره (Outward Transfers)

چنانچه قصد داشته باشید برای فردی ارز ارسال کنید، لازم است از حواله صادره استفاده کنید. برای درخواست و انجام این نوع حواله لازم است به بانک یا صرافی مورد نظر خود مراجعه کنید. با ارائه مشخصات فرد گیرنده ارز، شماره حساب و واحد پولی که می‌خواهید ارسال کنید می‌توانید ارز خود را با ارز مورد

نظرتان تعویض و برای مقصد، بر اساس نرخ روز ارسال کنید.در این نوع حوالجات ارزی برای جلوگیری از پولشویی لازم است تا فرم اظهارنامه گمرکی تکمیل گردد.

 

پیشنهاد مطالعه: حواله سوئیفت

 

ب) حواله ارزی وارده (Inward Transfers)

یکی از ویژگی‌های مهمی که بانک‌هایی که به ارائه خدمات در زمینه حوالجات ارزی می‌پردازند، می‌بایست داشته باشند آن است که پس از دریافت پیام تایید ارسال حواله ارزی سعی کنند در کنترین زمان میزان پول حواله شده را به حساب فرد واریز کنند. البته توجه داشته باشید زمانی فرد موردنظر قادر است وجه را دریافت کند که پاسپورت یا کارت شناسایی معتبر خود را ارائه دهد. پس از نشان دادن مدارک خود می‌تواند وجه را به حساب دیگری انتقال دهد و یا آن را به بانک بفروشد.

 

انواع حواله ارزی براساس سرعت و زمان انتقال

 

حواله ارزی مستقیم (Telegraphic Transfer)

حواله ارزی مستقیم یا به اصطلاح T.T یکی از با امنیت‌ترین روش‌های انتقال پول است که از آن به عنوان حواله ارزی سوئیفت نیز یاد می‌شود. با استفاده از این نوع حواله می‌توان  به حساب‌های اشخاص و شرکت‌ها در تمام نقاط جهان پول واریز کرد. زمانی که این نوع حواله برای نشستن پول از حسابی به حساب دیگر نیاز دارد معمولا 2 تا 3 روز کاری یا بین 48 الی 72 ساعت است.

 

حواله ارزی غیرمستقیم (Demand Draft)

حواله جات غیرمستقیم یا به اصطلاح D.D تنها یک تفاوت با روش مستقیم دارند آن هم فقط در مدت زمان انتقال پول است. در این روش زمان بیشتری برای انتقال پول در نظر گرفته می‌شود.

 

حواله صرافی چیست

 

انواع حواله های ارزی دلاری

 

حواله دلار و یورو

در حال حاضر مجموعه‌ها و صرافی‌های زیادی هستند که اقدام به انجام حوالجات دلار و یورو به اقصی نقاط جهان کرده‌اند. بر اساس شرایط هر یک از این مجموعه‌ها لازم است فاکتور و حساب مقصد به همراه کد swift را در دست داشته باشید.

حواله یوان

حواله یوان مربوط به حواله های ارزی چین است. برای انجام این حواله‌ها لازم است شماره حساب مقصد Abc bank را داشته باشید. چنانچه به این شماره دسترسی نداشته باشید، نیاز است شماره حساب حتما با کارشناسان مربوطه چک شود. بر خلاف حوالجات دلار که مدت زمان زیادی برای نشستن پول به حساب صرف می‌شود، این نوع حواله‌ها در همان روز یا نهایتا 1 روز کاری میسر است. همچنین کارمزد این نوع از حوالجات بین 50 تا 200 یوان می‌باشد.

 

پیشنهاد مطالعه: انواع حواله بانکی

 

حواله درهم

حواله های ارزی درهم و ارسال آن هم به صورت اسکناس و هم به صورت بانکی قابل انجام است. در این روش نیز زمان کمی برای نشستن پول در نظر گرفته شده است و معمولا کارمزدی هم ندارد.

 

انواع حواله حواله جات یورو به اروپا

 

خدمات پی‌پال (PayPal)

همان‌طور که می‌دانید، پی‌پال یکی از سامانه‌های تجارت الکترونیکی است که با ارائه خدمات متنوع کاربران زیادی را به خود اختصاص داده و در حال حاضر ۱۷۰ میلیون عضو دارد. با استفاده از این سیستم پرداخت می‌توان از سایت‌های خارجی و فروشگاه‌های آنلاین خارجی تا حداکثر هزار دلار خرید کرده و مبلغ آن را به صورت اینترنتی و از طریق این سامانه‌ی مطمئن، پرداخت کنید. با توجه به تحریم‌های موجود علیه ایران در حال حاضر امکان استفاده مستقیم به عنوان یک فرد ایرانی از این سرویس وجود ندارد.

علی‌رغم وجود تحریم‌های پی‌پال علیه ایران، با این حال کارشناسان سفیرپیمنت کاملا در خدمت شما هستند تا به شما جهت ارسال حواله پی‌پال، افتتاح حساب پی‌پال، خرید با paypal و فروش دلار پی‌پال کمک کنند. در صورتی که قصد انجام چنین اموری را دارید می‌توانید ابتدا با پشتیبان‌های سفیرپمنت مشورت کرده و سپس برای انجام اقدام نمایید.

 

ارز حواله ای چیست

 

وب‌مانی (WebMoney)

وب‌مانی یکی درگیر از سیستم‌های پرداخت همانند پی‌پال است که در حال حاضر ۳۲ میلیون عضو دارد. با استفاده از این سرویس کاربر نیاز به افتتاح حساب در هیچ بانکی ندارد و می‌تواند به سهولت تمامی پرداخت‌های مالی خود را انجام دهد. وب‌مانی برای مشتریان خود کیف پول دیجیتال و پاسپورت وب‌مانی ایجاد می‌کند تا هر یک از آن‌ها بتوانند به راحتی تمامی خدمات مالی خود را انجام دهند.

جهت افتتاح حساب وب‌مانی و خرید وب‌مانی نیز می‌توانید از طریق سفیرپیمت اقدام نمایید.

 

وسترن یونیون (Western Union)

پس از پی‌پال و وب‌ مانی می‌توان گفت وسترن ونیون یکی از محبوب‌ترین و بهترین سرویس‌های نقل و انتقال ارز است که در سطح بین المللی شناخته شده و از آن استفاده می‌شود. این سرویس در حال حاضر ۱۸۵ شعبه در سراسر دنیا دارد و استفاده از خدمات آن نیاز به حساب بانکی در مقصد ندارد. با استفاده از این سیستم زمانی که ارز خود را به نرخ ارز کشور مقصد تبدیل کردید، وسترن یونیون یک کد ده رقمی در اختیار شما قرار خواهد داد که با استفاده از آن گیرنده می‌تواند مبلغ واریزی را برداشت کند.

جهت ارسال حواله وسترن یونیون و دریافت حواله وسترن یونیون از خارج نیز می‌توانید با پشتیبانی مجموعه سفیرپیمت ارتباط گرفته و اقدام نمایید.

 

پیشنهاد مطالعه: کارمزد وسترن یونیون | افتتاح حساب وسترن یونیون

 

۴. مانی گرام (Moneygram)

مانی گرام خدماتی همانند وسترن یونیون ارائه می‌دهد با این تفاوت که کارمزد کمتری برای خدمات خود در نظر گرفته است. جهت ارسال یا دریافت حواله مانی گرام در خدمت شما هستیم.

 

۵- پرفکت مانی (Perfect Money)

پرفکت مانی یکی دیگر از سیستم‌های پرداخت بین المللی همانند وب‌ مانی است که امروزه کاربران زیادی را از سراسر دنیا به خود اختصاص داده است. کاربران این سیستم نیز میتوانند به راحتی و سهولت خدمات حواله‌ای خود را انجام دهند. البته ناگفته نماند که یکی از مزیت‌های اصلی این سیستم در میان سایر سرویس‌های دیگر مانند پی‌ پال، عدم توجه به تحریم‌های موجود علیه ایران است. از این‌ رو کاربران ایرانی نیز برای استفاده از این سرویس مشکلی نخواهند داشت.

جهت خرید ووچر پرفکت‌ مانی و خرید حساب وریفای شده پرفکت‌ مانی کلیک کنید.

 

۶- اسکریل (Skrill)

اسکریل یکی دیگر از سیستم‌های پرداخت است که روشی راحت، آسان و امن شبیه پی پال برای انتقال و برداشت وجه فراهم نموده است. این سیستم کارمزد بالایی را برای خدمات خود در نظر گرفته است؛ چرا که می‌توانید بدون محدودیت هر مبلغی را به هر بانکی انتقال دهید. شما به کمک سرویس آنلاین اسکریل قادر خواهید بود که ارز خود را به 40 نوع ارز دیگر تبدیل نمایید. از آنجایی که مبلغ کارمزدهای مختلف در زمان انتقال از مبلغ انتقال داده شده کسر می‌شود، دقت داشته باشید که چه مبلغی به دست فرد مورد نظر شما خواهد رسید.

 

حواله ارزی چیست

 

۷- نتلر (NE teller)

در پاسخ به سوال Neteller چیست می‌توان گفت که نتلر (Neteller) نیز همانند اسکریل یک سرویس دهنده آنلاین پرداخت یا یک کیف پول دیجیتالی است که از آن می‌توان برای انجام خدمات پرداخت ارزی به صورت حواله نیز استفاده کرد. این سیستم ارزی از حدود 28 ارز پشتیبانی کرده و امنیت بالایی دارد. فرایند افتتاح حساب و ایجاد حساب کاربری در این سرویس‌دهنده رایگان بوده و همچنین سیستم انتقال پول آن نیز رایگان است. تهیه و استفاده از کارت‌های prepaids نتلر نیز صرفه اقتصادی دارد.

 

پیشنهاد مطالعه: اصطلاحات حواله ارزی

 

کارمزد حواله ارزی چقدر است؟

همانطور که در موارد بالا ذکر شد، کارمزد حواله ارزی بر اساس روش‌هایی که گفته شده متغیر است. در روش سوئیفت بر اساس مبلغ نوع ارز دریافت شده از کشور موردنظر کارمزد حواله ارزی، متغیر می‌باشد و بین ۲۵ تا ۶۰ دلار در گردش است. همچنین کارمزد حواله ارزی وسترن یونیون و مانی گرام بین ۴۵ تا ۱۶۰ دلار در چرخش است و بر اساس ارز واریزی تعریف می‌شود.

همچنین این مورد را باید در نظر داشته باشید که اگر از مجموعه‌های ارائه‌هنده خدمات ارزی استفاده می‌نمایید، آن‌ها نیز به جهت ارائه خدماتشان از شما کارمزد دریافت می‌کنند که علاوه بر مقداری است که بانک از شما خواهد گرفت؛ البته شما می‌توانید از خدمات سفیرپیمنت در این زمینه استفاده کنید. این مجموعه بدون دریافت کارمزد و کاملا رایگان خدمات مربوط به حوالجات را برای شما انجام خواهد داد و لازم است شما صرفا کارمزد بانک را پرداخت کنید.

 

مدارک لازم برای حواله ارزی چیست؟

برای انجام پرداخت از طریق حوالجات ارزی لازم نیست هر بار مدارکی را برای هویت خود ارائه دهید. بلکه با مراجعه به شعبه مدارک لازم را تحویل داده و پرونده خود را تکمیل خواهید کرد و از آن پس برای انجام خدمات حواله‌ای خود لازم است صرفا یک فرم را پر کنید.

 

برای اشخاص حقیقی

  • کپی کارت ملی
  • نامه درخواست حواله با امضا
  • شماره موبایل شخص
  • آدرس، تلفن، فکس و ایمیل شخصی

 

برای اشخاص حقوقی

  • کپی روزنامه رسمی از شرکت
  • اصل و تصویر کارت بازرگانی
  • تصویر مجوز ثبت سفارش
  • فرم تعهدنامه‌ها به صورت تکمیل شده
  • بیمه نامه و رسید پرداخت بیمه‌ها
  • نامه پذیرش بازرسی در مقصد توسط یکی از شرکت‌های بازرسی معتبر
  • تاییدیه احراض شرایط توسط شعبه ریالی مربوطه
  • مشخصات حساب
  • درخواست کتبی در سربرگ شرکت با ذکر جزئیات

جهت اطلاع دقیق در این حوزه مقاله مدارک لازم برای حواله ارزی را مطالعه نمایید.

 

حواله دلار چیست

 

حواله نیمایی چیست؟

یکی از موسسات رسمی معرفی شده از سوی دولت به عنوان یک نظام یکپارچه برای انجام معاملات ارزی سامانه بانک مرکزی است که از آن برای انتقال پول و تامین ارز بین صادرکنندگان و واردکنندگان استفاده می‌شود. از این رو می‌توان گفت این سامانه از امنیت بالایی برخوردار است و به عنوان مناسب‌ترین روش‌های تامین ارز و ثبت سفارش‌های غیربانکی شناخته می‌شود. در ابتدا بیشتر ارزهایی که به فروش می‌رسید به یورو و یوان خلاصه می‌شد اما در حال حاضر این ارزها گسترش پیدا کرده و امکان خرید تمامی ارزها به غیر از وون کره‌جنوبی، بات تایلند و ین ژاپن نیز فراهم شده است.

ناگفته نماند که در این سیستم خریداران و واردکنندگان کالا، تقاضاکنندگان هستند و به این عنوان شناخته می‌شوند و صادرکنندگان نیز به عنوان عرضه‌کنندگان ایفای نقش می‌کنند.

 

پیشنهاد مطالعه: فرق برات با حواله ارزی

 

چگونه می‌توان از سامانه نیما ارز تهیه کرد ؟

برای تهیه ارز از سامانه نیما لازم است بازرگانان و تجار به سامانه ntsw.ir مراجعه کرده و ارز خود را سفارش دهند؛ البته این سفارش در قالب سفارش‌های غیربانکی تامین می‌شود.

 

خدمات سفیرپیمنت در حوزه حواله ارزی

سفیرپیمنت به عنوان مجموعه‌ای تخصصی در زمینه پرداخت‌های ارزی مفتخر است تمامی خدمات شما را در هر زمینه از جمله حواله جات انجام دهد. همچنین خدمات این مجموعه به صورت رایگان می‌باشد و کارمزدی در قبال خدمات دریافت نمی‌گردد. این سرویس برای ارائه خدمات خود در این زمینه نیاز به مدارک خاصی ندارد و صرفا لازم است عملیات احراز هویت داخل پنل کاربران صورت پذیرد. پس از احراز هویت شخص در پنل کاربران سفیرپمنت خدمات ارزی بدون دریافت کارمزد ارائه خواهد شد.

در صورتی که برای انتخاب نوع حواله ارزی خود اطلاعی ندارید و یا اصلا نمی‌دانید که حواله ارزی چیست می‌توانید ابتدا با پشتیبانی سفیرپیمنت صحبت کرده و از آن‌ها مشاوره بگیرید. در مواردی چون محاسبه میزان کارمزد بانک‌ها و حواله‌های مختلف نیز به راحتی می‌توانید از پشتیبان‌ها کمک بگیرید تا هزینه کمتری متحمل شوید.

 

جمع بندی

همان‌طور که گفته شد حواله های ارزی نوع دیگری از روش پرداخت است که امکان انتقال ارز را به سرتاسر دنیا به هر حساب بانکی فراهم می‌کند اما این نوع روش پرداخت نیز دستورالعمل‌های مخصوص به خود را دارد که در متن این مقاله در خصوص آن که حواله ارزی چیست و یا حواله دلار چیست و انواع حواله جات ارزی توضیحاتی ارائه شده است. سرویس‌های ارائه دهنده پرداخت‌های ارزی و آنلاین بین‌المللی با ارائه خدمات و کارمزدهای مختلف در این مقاله معرفی شدند. شما می‌توانید برای انجام انواع حواله ارزی به سفیرپمنت مراجعه نمایید تا بدون کارمزد برای شما این کار را انجام دهند.  امیدواریم استفاده از این مقاله برای راهنمایی شما در این موضوعات مفید واقع شود. در صورتی که در استفاده از حواله ارزی چالشی داشتید آن را با ما در کامنت به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(10)
   
کامران کاربر سایت ۱۳ مهر ۱۴۰۰

درباره حواله ارزی و حواله نیمایی صحبت کردید. ایا دلار نیمایی به همه تعلق میگیره؟ چون نرخ دلار نیمایی پایین تر هست و برای خرید مناسب تره

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت مدیر سایت ۲۴ مهر ۱۴۰۰

    ارز نیمایی که چند سالی است از طرف بانک مرکزی وارد بازار شده به کسانی که قصد واردات کالاهای مصرفی را دارند، اختصاص پیدا خواهد کرد.

   
قادر کاربر سایت ۱۳ مهر ۱۴۰۰

سلام
در مقصد چگونه باید حواله رو دریافت بکنند؟ به یه صرافی در مقصد حواله میکنید یا اینکه باید حساب بانکی داشته باشیم؟

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت کاربر سایت ۱۴ آذر ۱۴۰۰

    سلام حواله همانند روش های داخلی مانند شبا و ساتنا، انتقال از حساب به حساب دیگری است. زمانی که قصد انتقال پول به روش حواله را دارید، حتما از فرد یا شرکت دریافت‌کننده، اطلاعات حساب را داشته باشید تا حواله امکان‌پذیر باشد.

   
صابر کاربر سایت ۱۲ مهر ۱۴۰۰

سلام ممنون از مقاله کاملی که کار کردید. میخواستم بدونم که ایا حداقل حداکثری برای ارسال حواله وجود داره؟

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت مدیر سایت ۲۴ مهر ۱۴۰۰

    سلام. سپاس
    با توجه به آخرین اطلاعات موجود در این زمینه، صدور حواله ارزی تا سقف ۵ میلیون یورو و یا معادل آن به سایر ارزها وجود دارد که البته برای واحدها و شرکت ‌های تجاری و تولیدی ۱۰ میلیون یورو یا معادل آن است.

   
بیتا کاربر سایت ۱۱ مهر ۱۴۰۰

سلام
چرا به خاطر ارسال حواله از ما مدرک درخواست میشه؟ ارز دیجیتال که نیست…

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت مدیر سایت ۲۴ مهر ۱۴۰۰

    سلام.
    دریافت مدارک برای ارسال حواله از شرایط و الزامات سیستم بانکی است و قید و شرطی در آن وجود ندارد. البته لازم نیست هر بار برای ارسال حواله مدارکی را ارائه کنید و در دفعات بعدی، صرفا پر کردن فرم حواله کافی است.

   
شمیم کاربر سایت ۱۰ مهر ۱۴۰۰

درود من شنیدم که زیر ۱۰ هزار دلار حواله کردن اشتباهه. چون کارمزد بالایی اخذ میشه. این موضوع چقدر درست هست؟

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت کاربر سایت ۱۴ آذر ۱۴۰۰

    سلام. وقت بخیر
    خیر، کارمزد حواله بانکی به کشورهای مبدا و مقصد، بانک حساب و نوع حواله بستگی دارد. جهت اطلاع از کارمزد حواله، از پشتیبانی مجموعه سوال کنید.