مستر کارت پری پید

مستر کارت پری پید یا پیش پرداخت چیست؟

آخرین بروز رسانی:  ۲۴ فروردین, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  9 دقیقه

مستر کارت پری پید در چند سال اخیر به نامی آشنا برای کسانی که در عرصه‌ی بین‌المللی تراکنش‌های مالی دارند، تبدیل شده است. مستر کارت پری پید یا پیش پرداخت نوع خاصی از مستر کارت است که دارای مبلغ معینی به عنوان شارژ می‌باشد. در این مقاله به صورت جامع با این کارت آشنا خواهیم شد.

تفاوت بین پری پید کارت، دبیت کارت و کردیت کارت چیست؟

کارت‌های بانکی به سه نوع کارت نقدی (دبیت کارت)، کارت اعتباری (کردیت کارت) و کارت‌های پیش ‌پرداخت (پری پید کارت) طبقه‌بندی می‌شوند. هر کدام از این کارت‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. در بین این سه کارت، دبیت کارت و کردیت کارت به خوبی شناخته شده‌اند.

کارت پیش پرداخت یا پری پید کارت هنوز برای اکثر کاربران ناآشنا به نظر می‌رسد.در ادامه به طور خاص این تفاوت‌ها را مقایسه می‌کنیم تا نحوه عملکرد کار‌ت‌های Prepaid را درک کنید.

دبیت کارت

دبیت کارت، یک کارت نقدی است که به یک حساب بانکی متصل می‌شود؛ یعنی اگر مشتری در فلان بانک حساب داشته باشد و موجودی حسابش ۵۰۰ دلار باشد، او می‌تواند تمام ۵۰۰ دلار موجود در حساب بانکی را از طریق دبیت کارت استفاده کند.

از طرف دیگر پری پید کارت، بسته به مقدار پول روی کارت مورد استفاده قرار می‌گیرد. مشتریان می‌توانند تمام پول کارت را مصرف کنند و قبل از استفاده مجدد باید پول اضافی را به آن انتقال دهند. به طور خلاصه، کارت پری پید با حساب بانکی شما ارتباطی ندارد.

کردیت کارت

کارت‌های اعتباری یا کردیت کارت بر اساس سقف اعطا شده توسط بانک برای کاربران استفاده می‌شود. کارت اعتباری به مشتری این امکان را می‌دهد که از کارت برای پرداخت قبوض استفاده کند، ابتدا با توجه به محدودیت خرید کند و بعداً هزینه را پرداخت کند. این بزرگ‌ترین تفاوت کردیت کارت با پری پید کارت است. کارت پیش پرداخت را می‌توان نقطه مقابل کارت اعتباری دانست. در مورد پری پید کارت، باید قبل از استفاده از کارت، پول را به صورت دستی شارژ کنید.

مزایای کارت پیش پرداخت

غیرقابل انکار است که کارت‌های نقدی و اعتباری هر دو در مقایسه با کارت‌های پیش پرداخت راحتی خاصی را به همراه دارند. با این حال، برای داشتن دید کلی بهتر و همچنین انتخاب‌های بیشتر در هنگام افتتاح حساب، باید به مزایای کارت پیش پرداخت نیز نگاهی بیندازید.

با استفاده از کارت پری پید، کاربران می‌توانند به راحتی تراکنش‌های داخلی و خارجی را انجام دهند. کاربران پس از تبدیل توسط بانک، با واحد پول آن کشور پرداخت خواهند کرد.

ایمنی: کارت پیش پرداخت برای کاربران، زمانی که مجبور به نگهداری پول نقد نیستند، خطر سرقت را کاهش می‌دهد.

مستقل و جدا از حساب‌های بانکی: بنابراین، اگر به طور تصادفی با مشکلاتی مانند گم شدن کارت، گم شدن پین کد مواجه شدید، پول موجود در حساب شما همچنان تضمین شده است.

مستر کارت چیست؟

مستر کارت در حقیقت مانند یک کیف پول بین‌المللی است که می‌توانید از طریق آن در هر کجای دنیا تراکنش‌های بین‌المللی خود را انجام دهید. به بیان دقیق‌تر، مستر کارت یک شرکت مبتنی بر فناوری چند ملیتی است که دفتر آن در آمریکا قرار دارد. این شرکت در حوزه‌ی صنعت پرداخت‌های الکترونیکی جهانی فعالیت کرده و خدمات پرداختی بسیاری را به مشتریانش عرضه می‌کند. همچنین، با ارائه‌ی انواع مختلف کارت‌های اعتباری، اقساطی و پیش پرداخت شده فرایند پرداخت الکترونیکی را بسیار تسهیل کرده است.

کارت‌های اعتباری Master Card علاوه بر فراهم کردن شرایط لازم برای دسترسی ارزی در همه جای دنیا، امکان دریافت وجه نقد در کشورهای مختلف را نیز به وجود آورده‌اند. به کمک این کارت‌ها می‌توانید با کارمزدهای بسیار کم، از سایت‌های مختلف بین المللی خرید کنید، تبادل‌های بین‌المللی داشته باشید، از طریق صرافی‌ها و بانک‌های بین‌المللی پول انتقال دهید و به صورت روزانه صورت حساب دریافت کنید. مستر کارت پری پید

مستر کارت پری پید 

همان‌طور که پیش از این بیان کردیم، مستر کارت سه نوع کارت اعتباری، اقساطی و پیش پرداخت شده دارد. مستر کارت پری پید یا پیش پرداخت نوع خاصی از مستر کارت است که به حساب بانکی متصل نیست. حساب این کارت معمولا با یک مبلغ مشخص شارژ شده و صاحب کارت می‌تواند تنها همان مقدار پول را خرج کند.

بعضی از مدل‌های مستر کارت پری پید امکان شارژ مجدد نیز ندارند و بلافاصله پس از تمام شدن پول، کارت دیگر بلا استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که حتی مدل‌هایی از مستر کارت پری پید که قابلیت شارژ دارند نیز تنها توسط صادر کننده‌ی کارت قابل شارژ هستند و نمی‌توانید در هر صرافی یا بانک دلخواهی آن‌ها را شارژ کنید.

مستر کارت پیش پرداخت یا پری پید بیشتر برای افرادی مناسب است که قصد مدیریت مالی دارند و نمی‌خواهند بیشتر از یک بودجه‌ی مشخص را هزینه کنند. همچنین، در این نوع کارت‌ها دیگر ریسک برداشت اضافی از حساب وجود ندارد؛ زیرا موجودی محدودی دارند.

ویژگی‌ های مستر کارت پری پید

  • مستر کارت پری پید هم یک کارت بانکی است و هم امکان دسترسی به خدمات بانکی ضروری را برای شما فراهم می‌کند. این کارت به اصطلاح «یک چاقوی خدمات بانکی، بدون حساب بانکی» است.
  • با داشتن آن کارتی در دست دارید که به عنوان حساب بانکی عمل می‌کند.
  • دارای مبلغ مشخصی است.
  • مشابه کارت‌های اعتباری دیگر، کارت اعتباری مستر کارت پری پید شما در همه مکان‌های تجاری با نشان پذیرش Mastercard®، حتی در خارج از کشور یا در اینترنت کار می‌کند.
  • مستر کارت پری پید مانند یک خط تلفن پیش پرداخت شده کار می‌کند. کارت شما به جایی وابسته نیست و نیازی به افتتاح حساب بانکی ندارد.
  • فقط پول موجود در کارت را می‌توان هزینه کرد. هیچ خطری مبنی بر برداشت بیش از حد وجود ندارد.
  • بعضی از مدل‌های آن قابل شارژ هستند؛ بنابراین می‌توانید کارت خود را هر چند بار که خواستید شارژ کنید، به شرط آنکه مدارک شناسایی خود را ارائه دهید.
  • یک کارت برجسته با کیفیت بالا و طراحی زیبا است.
  • کارت توسط یک نوار مغناطیسی و یک تراشه الکترونیکی با کد PIN محافظت شده و امن است.
  • این کارت از ظریق دسترسی ایمن به راحتی به صورت آنلاین مدیریت می‌شود.

نحوه خرید مستر کارت پری پید

اگر در خارج از کشور هستید، می‌توانید مستر کارت پری پید را در خرده فروشی‌ها (مانند فروشگاه‌های مواد غذایی و داروخانه‌ها) به صورت آنلاین، تلفنی یا از طریق برخی بانک‌ها و اتحادیه‌های اعتباری خریداری کنید. اگر کارت را به صورت آنلاین خریداری کنید، ممکن است کارت مجازی برای شما صادر شود یا اینکه کارت فیزیکی را بعداً از طریق پست دریافت کنید.

هنگام خرید کارت اعتباری، باید مبلغ اولیه‌ای را که می‌خواهید روی کارت شارژ کنید را به همراه هزینه‌ی صدور کارت، پرداخت کنید.

مسترکارت پری پید

خرید مستر کارت پری پید در ایران

اقدام برای خرید مستر کارت در ایران بسته به سایتی که قصد خرید از آن را دارید، نیازمند مراحل مختلفی است؛ اما به طور کلی روند زیر باید برای این خرید طی شود:

  • ابتدا باید سایت مورد نظر خود برای خرید مستر کارت را انتخاب کنید. توصیه ما به شما این است که از سایت سفیر پیمنت خرید خود را انجام دهید؛ زیرا با کمترین کارمزد بهترین خدمات را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • سپس باید در سایت انتخابی درخواست صدور مستر کارت پری پید را ثبت نمایید.
  • در مرحله‌ی بعدی باید فرم‌های اطلاعاتی و فرم‌های بانکی لازم را تکمیل کنید.
  • بعد از آن نیاز است تا از گذرنامه و کارت ملی خود یک اسکن تهیه کنید.
  • در این مرحله باید مبلغ پیش پرداخت مستر کارت پری پید خود را پرداخت کنید.
  • پس از اتمام مراحل بالا فرایند صدور مستر کارت پری پید شما آغاز می‌شود. این مرحله معمولا حداقل ۱۰ روز کاری زمان می‌برد.

خدمات سفیر پیمنت در حوزه مستر کارت

خرید مستر کارت در کشور ما به علت تحریم‌ها و عدم امکان پرداخت ارزی با مشکلات متعددی همراه است. شما می‌توانید به کمک سایت‌هایی مانند سفیر پیمنت اقدام به ثبت نام و خرید مستر کارت نموده و از امکانات آن استفاده کنید.

نتیجه

مستر کارت پری پید یک کارت بانکی است که به حساب بانکی متصل نبوده و قابل شارژ نمی‌باشد. در این مقاله ویژگی‌های این کارت و نحوه‌ی خرید مستر کارت پری پید در ایران بیان شده است.

حال که در مورد مسترکارت پری پید خواندید، پیشنهاد می‌کنیم که درباره مستر كارت طلایی نیز مطالعه نمایید.

سوالات متداول

ویزا کارت پری پید چیست؟

درست مشابه مستر کارت پری پید، ویزا کارت پری پید نیز یکی از روش‌های پرداخت آنلاین است که قابلیت‌های زیادی دارد. این کارت نیز دارای یک مبلغ مشخص به عنوان پیش پرداخت بوده و امکان شارژ آن نیز وجود دارد.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *