کسب درآمد از تفاوت قیمت رمز ارز

کسب درآمد از تفاوت قیمت رمز ارز

آخرین بروز رسانی:  ۲۲ مهر, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  11 دقیقه

امروزه صحبت‌های زیادی درباره درآمد دلاری از بازار معاملات فارکس و رمز ارز‌ها می‌توان شنید. چنل‌های بسیاری در رسانه‌های جمعی به آموزش چگونگی فعالیت در این حوزه پرداخته‌اند. بسیاری با فروش بسته‌های آموزشی بازار فارکس به درآمدهای نجومی می‌رسند. با این وجود تفکیک اطلاعات اصولی از اطلاعات بی‌پایه و اساس کار دشواری است. بسیاری از مردم جذب صحبت‌های انگیزشی افراد سود‌جو می‌شوند و چون آگاهی و دانش کافی ندارند سرمایه خود را از دست می‌دهند. در این مقاله می‌‌خواهیم به طور کلی روش کسب درآمد از تفاوت قیمت رمز ارز را توضیح دهیم. اگر شما هم علاقه‌مند هستید فعالیت خود را در حوزه مالی شروع کنید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

آموزش کسب درآمد از تفاوت قیمت رمز ارز صرافی ها

معاملات آربیتراژ کریپتو نوعی استراتژی معاملاتی است که در آن سرمایه‌گذاران از اختلاف قیمت‌های جزئی یک دارایی دیجیتال در چندین بازار یا مبادلات کسب درآمد می‌کنند. در ساده‌ترین شکل، معاملات آربیتراژ کریپتو فرایند خرید یک دارایی دیجیتال در یک صرافی و فروش آن (تقریباً) به طور هم‌زمان در صرافی دیگری است که قیمت آن بالاتر است.

انجام این کار به معنای کسب سود از طریق فرایندی است کم خطر یا بدون ریسک محسوب می‌شود. نکته مهم دیگر در مورد این استراتژی این است که برای شروع معاملات آربیتراژ، لازم نیست یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای با یک سیستم و تجهیزات حرفه‌ای باشید.

 

آموزش کاربردی arbitrage

 

معامله آربیتراژ چیست؟

کسب درآمد از تفاوت قیمت رمز ارز مدت‌ها قبل از ظهور بازار کریپتو یکی از پایه‌های اصلی بازارهای مالی محسوب می‌شد. با این حال، به نظر می‌رسد تبلیغات بیشتری پیرامون پتانسیل فرصت‌های آربیتراژ در بازار رمز ارز‌ها وجود دارد. در واقع بازار کریپتو در مقایسه با سایر بازارهای مالی به نوسانات بسیار مشهور است. این بدان معناست که قیمت دارایی‌های کریپتو در طی یک دوره زمانی خاص به طور قابل توجهی تغییر می‌کنند. از آنجایی که دارایی‌های کریپتو در سطح جهانی در صدها صرافی به صورت 24ساعته معامله می‌شوند، فرصت‌های بسیار بیشتری برای معامله‌گران کسب درآمد از تفاوت قیمت رمز ارز وجود دارد تا از اختلاف قیمت‌ها کسب درآمد کنند.تنها کاری که یک معامله‌گر باید انجام دهد این است که تفاوت قیمت یک ارز دیجیتال را در دو یا چند صرافی تشخیص دهد و با انجام یک سری تراکنش‌ها، از اختلاف آن درآمد کسب کند.

به عنوان مثال، فرض کنید قیمت بیت کوین در صرافی ارز دیجیتال کوین بیس 45000 دلار و در کراکن 45200 دلار باشد. در این سناریو، آربیتراژورهای کریپتو ممکن است این اختلاف را ببینند و بیت کوین را در کراکن بفروشند و در همان لحظه از کوین بیس بخرند. با این کار در اختلاف قیمت 200 دلار سود کرده‌اند.

 

 

چرا قیمت صرافی های کریپتو متفاوت است؟

 

صرافی‌های متمرکز

اولین چیزی که باید بدانید این است که قیمت‌گذاری دارایی‌ها در صرافی‌های متمرکز به جدیدترین سفارش بستگی دارد که منطبق با پیشنهاد و تقاضا در دفتر سفارش مبادلات است. به عبارت دیگر، جدیدترین قیمتی که یک معامله‌گر با آن یک دارایی دیجیتال را در یک صرافی خرید یا فروخته باشد، قیمت لحظه‌ای آن دارایی در نظر گرفته می شود.

به عنوان مثال، اگر سفارش خرید بیت کوین به قیمت 60000 دلار جدیدترین سفارش مشابه در یک صرافی باشد، این قیمت به آخرین قیمت بیت کوین در پلتفرم تبدیل می‌شود. سفارش منطبق بعدی نیز قیمت بعدی دارایی دیجیتال را تعیین می‌کند. بنابراین، آربیتراژور باید مستمر قیمت‌های صرافی‌های مختلف را رصد کند تا بتواند موقعیت‌های سود‌زا را کشف کند.توجه داشته باشید که قیمت صرافی‌ها همیشه متغییر است؛ زیرا تقاضای سرمایه‌گذاران برای یک دارایی در هر بورس کمی متفاوت است.

 

بررسی کامل آربیتراژ و چیستی آن

 

صرافی‌های غیرمتمرکز

با این حال، صرافی های غیرمتمرکز کریپتو از روشی متفاوت برای قیمت‌گذاری کریپتو استفاده می‌کنند. این سیستم که به «بازارساز خودکار» معروف است، مستقیماً به معامله‌گران آربیتراژ کریپتو متکی است تا قیمت‌ها را مطابق با آنچه در سایر صرافی‌ها نشان داده می‌شود حفظ کند.در اینجا، به جای یک سیستم دفتر سفارش که در آن خریداران و فروشندگان به مقدار و قیمت مشخص به هم وصل می‌شوند، صرافی‌های غیرمتمرکز به نقدینگی سرمایه متکی هستند.

 

آیا آربیتراژ قانونی است؟ کسب درآمد از تفاوت قیمت رمز ارز

در جواب کوتاه این سؤال باید گفت بله کسب درآمد از تفاوت قیمت رمز ارز قانونی است. قیمت خرید و فروش یک رمز ارز در صرافی‌های مختلف به عوامل متنوعی بستگی دارد. پس اگر معامله‌گری متوجه فرصتی در اختلاف قیمت‌ها شود می‌تواند نهایت استفاده از آن را ببرد. اختلاف قیمت ایجاد شده در صرافی‌ها نتیجه فعالیت افراد مختلف نیستند. در واقع هرچه آربیتراژ بیشتری رخ دهد قیمت‌های صرافی‌ های ارز دیجیتال یکسان‌تر می‌شوند. پس کسب درآمد از تفاوت قیمت رمز ارز‌ها قانونی است و هیچگونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

 

انواع استراتژی‌های آربیتراژ رمز ارز‌ها

چندین استراتژی رایج برای انجام آربیتراژ رمز ارز وجود دارد که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

Cross-exchange arbitrage (آربیتراژ میان صرافی‌ها)

این شکل اساسی تجارت کسب درآمد از تفاوت قیمت رمز ارز است که در آن یک معامله‌گر سعی می‌کند با خرید رمز ارز در یک صرافی و فروش آن در صرافی دیگر از اختلاف قیمت رمز ارز کسب سود کند.

 

 

کسب درآمد از تفاوت قیمت رمز ارز Spacial arbitrage (آربیتراژ منطقه‌‌ای)

این شکل دیگری از معاملات آربیتراژ میان صرافی است. تنها تفاوت این است که صرافی‌ها در مناطق مختلف واقع شده‌اند. به عنوان مثال، می‌توانید با استفاده از روش آربیتراژ منطقه‌ای، از تفاوت تقاضا و عرضه بیت کوین در آمریکا و کره جنوبی کسب درآمد کنید.

 

Triangular arbitrage (آربیتراژ مثلثی)

این فرایند انتقال وجوه بین سه یا چند ارز دیجیتال در یک صرافی واحد است تا از اختلاف قیمت یک یا دو ارز دیجیتال کسب درآمد کنید. به عنوان مثال، یک معامله‌گر می‌تواند یک حلقه معاملاتی ایجاد کند که با بیت کوین شروع شده و با بیت کوین به پایان می‌رسد. یک معامله‌گر می‌تواند بیت کوین را به اتر تبدیل کند و سپس با اتر توکن ADA کاردانو را بخرد. نهایتاً با توکن ADA همان بیت کوین اولیه را خریداری کند. در این مثال، تریدر با استفاده از 3 جفت ارز دیجیتال از اختلاف قیمت‌های ارز دیجیتال یک صرافی کسب درآمد کرده است. ویژگی این نوع آربیتراژ آن است که تمام معاملات در یک صرافی رخ می‌دهد و کارمزد‌های انتقال به حداقل می‌رسد.

 

معرفی بهترین سایت های خبری ارز دیجیتال

 

Decentralized arbitrage (آربیتراژ غیرمتمرکز)

در این استراتژی آربیتراژ، عمدتاً از اختلاف قیمت‌های رمز ارز‌ها در صرافی‌های غیرمتمرکز و بازارساز خودکار (AMMs) استفاده می‌شود. اگر قیمت جفت‌های معاملاتی کریپتو به‌طور قابل‌توجهی با قیمت‌های اسپات آنها در صرافی‌های متمرکز متفاوت باشد، معامله‌گران آربیتراژ می‌توانند وارد شوند و سود‌های زیادی کسب کنند.

 

کسب درآمد از تفاوت قیمت رمز ارز Statistical arbitrage (آربیتراژ آماری)

این استراتژی تکنیک‌های اقتصادسنجی، آماری و محاسباتی را ترکیب می‌کند تا معاملات کسب درآمد از تفاوت قیمت رمز ارز را در مقیاس بزرگ اجرا نماید.معامله‌گرانی که از این روش استفاده می‌کنند اغلب برای به حداکثر رساندن سود، به مدل‌های ریاضی و ربات‌های معاملاتی متکی هستند. ربات‌های معاملاتی، مکانیزم‌های معاملاتی خودکاری هستند که حجم بالایی از معاملات را در زمانی ناچیز انجام می‌دهند.

 

آیا arbitrage قانونی است؟

 

چرا آربیتراژ کریپتو یک استراتژی کم‌خطر در نظر گرفته می‌شود؟

شاید متوجه شده باشید که برخلاف معامله‌گران روزانه، آربیتراژور‌های ارز دیجیتال مجبور نیستند قیمت‌های آینده بیت‌کوین را پیش‌بینی کنند. این افراد نیاز نیست وارد معاملاتی شوند که ممکن است ساعت‌ها یا روزها برای سود‌زایی طول بکشد. معامله‌گران با شناسایی فرصت‌های آربیتراژ و سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها، مبتنی بر سود ثابت مشخص تصمیم‌گیری می‌کنند. اینگونه نیازی به تحلیل و بررسی‌های پیچیده بازار نیست. همچنین بسته به منابعی که در اختیار معامله‌گران است امکان ورود و خروج از معامله آربیتراژ در چند ثانیه یا چند دقیقه وجود دارد. به طور کلی آربیتراژ 2 مزیت عمده دارد.

اول ریسک موجود در معاملات کسب درآمد از تفاوت قیمت رمز ارز تا حدودی کمتر از سایر استراتژی‌های معاملاتی است؛ زیرا معمولاً به تجزیه و تحلیل و پیش‌بینی‌ نیاز ندارد.

در ادامه معامله گران آربیتراژ فقط معاملاتی را انجام می‌دهند که حداکثر چند دقیقه طول می‌کشد؛ بنابراین در معرض ریسک قرار گرفتن معاملات به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

 

ریسک معاملات آربیتراژ کریپتو (کسب درآمد از تفاوت قیمت رمز ارز)

با وجود تمام مزایای کسب درآمد از اختلاف قیمت رمز ارز در صرافی‌ها، خطراتی نیز وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد. برخی عوامل می توانند شانس آربیتراژور را برای سود‌زایی کاهش دهند. ماهیت کم‌خطر فرصت‌های آربیتراژ بر سودآوری آنها تأثیر دارد. ریسک کمتر منجر به سود کم‌تر نیز می‌شود. به همین دلیل است که آربیتراژورهای کریپتو باید حجم زیادی وارد معاملات خود کنند تا بتواند سود ملموسی بدست بیاورند. علاوه بر این، معاملات آربیتراژ آن طور که باید کم‌هزینه نیستند.
در ادامه برخی از مشکلات آربیتراژ رمز ارز‌ها را بررسی می‌کنیم.

 

معرفی بهترین سایت های خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران

 

کارمزد‌ها

به یاد داشته باشید که معاملات آربیتراژی که بین دو صرافی انجام می‌شوند با هزینه‌های برداشت، واریز و معاملات همراه خواهند بود. این کارمزدها ممکن است قطره قطره از سود نهایی شما کم کنند. برای کاهش احتمال زیان ناشی از کارمزدهای گزاف، آربیتراژور‌ها می‌توانند فعالیت خود را فقط به صرافی‌های کم‌کارمزد محدود کنند. همچنین می‌توانند وجوه خود را در چندین صرافی سپرده‌گذاری کنند و فقط سبدهای خود را تغییر دهند تا از ناکارآمدی بازار نهایت استفاده را ببرند.

 

زمان‌بندی

معاملات کسب درآمد از تفاوت قیمت رمز ارز حساس به زمان است. همانطور که معامله‌گران بیشتری از یک فرصت آربیتراژ خاص استفاده می‌کنند، اختلاف قیمت بین صرافی‌ها سریع برطرف می‌شود. یکی از عوامل موثر در زمان‌بندی آربیتراژ سرعت انتقال بلاک‌چین است. برای مثال انتقالات بلاک‌چین بیت کوین 15 دقیقه تا 1 ساعت طول می‌کشد که می‌تواند از سود نهایی معامله‌گر کم کند. همچنین در خصوص انتقالاتی که حجم بالایی دارند معمولا فرآیند بررسی ضد پولشویی AML انجام می‌شود که گاهاً یک هفته طول می‌کشد. همچنین گاهی صرافی‌ها دارایی کاربران را در کیف پول‌های آفلاین نگه‌داری می‌کنند که امکان انتقال فوری را از کاربر سلب می‌کند.

 

خرید اکانت تریدینگ ویو

 

امنیت آربیتراژ (کسب درآمد از تفاوت قیمت رمز ارز)

از آنجایی که معامله‌گران آربیتراژ باید وجوه زیادی را در کیف پول‌های صرافی واریز کنند، در معرض خطرات امنیتی مرتبط با هکینگ و کلاهبرداری‌های خروج هستند. کلاهبرداری‌های خروج زمانی اتفاق می‌افتد که یک شرکت به طور ناگهانی عملیات خود را متوقف می‌کند و سرمایه‌های کاربران را از بین می‌برد. با توجه به این موضوع، توصیه می‌شود که بررسی‌های لازم را انجام دهید و به صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال پایبند باشید.

 

سفیرپیمنت و کسب درآمد از تفاوت قیمت رمز ارز

 

جمع‌بندی کسب درآمد از تفاوت قیمت رمز ارز

استفاده از تکنیک‌های کسب درآمد از تفاوت قیمت رمز ارز یکی از راه‌های رایج و کم‌خطر برای کسب درآمد از تفاوت قیمت‌های رمز ارز‌ها است. بسیاری از فعالان حوزه مالی با توسعه ربات‌های آربیتراژ خودکار و رصد صرافی‌های مختلف از این زمینه درآمد کلانی به دست می‌آورند. به زبان ساده آربیتراژ به معنای خرید رمز ارز ارزان‌تر در یک صرافی و فروش رمز ارز گران‌تر در صرافی دیگر است. در این مقاله به طول جامع تمام مراحل آربیتراژ را آموزش دادیم. همچنین از مزایا و ریسک‌های پیرامون آربیتراژ صحبت کردیم و استراتژی‌های رایج را بررسی کردیم. اگر شما هم به بازار حوزه مالی علاقه‌مند هستید امیدواریم با مطالعه این مقاله راهنمایی‌های لازم در این زمینه را کسب کرده باشید. چنانچه سؤال یا پیشنهادی دارید با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول؛ کسب درآمد از تفاوت قیمت رمز ارز

بله همان‌طور که در مقاله بررسی کردیم فرایند قیمت‌گذاری صرافی‌ها به عوامل مختلف وابسته است و معامله میان آن‌ها ممانعتی با قانون ندارد.
امنیت و سود‌زایی آربیتراژ تا حد زیادی به صرافی مورد معامله شما وابسته است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در انتخاب صرافی خود دقت لازم را داشته باشید.
بله از آنجایی که معاملات رمز ارز‌ها قابل تحریم نیستند، ایرانیان می‌توانند از اختلاف قیمت‌های رمز ارز‌ها در صرافی‌ها کسب درآمد کنند.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *