امن ترین کیف پول ارز دیجیتال

امن‌ترین کیف پول ارز دیجیتال

آخرین بروز رسانی:  ۲۱ آبان, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  13 دقیقه

قطعاً مهم‌ترین انقلاب در حوزه مالی را اختراع بیت‌کوین در سال 2008 رقم زد. با فراگیری رمز ارز‌ها دیگر به بانکداری مرکزی برای کنترل تراکنش‌ها نیاز نبود. ماهیت غیر مرکزی و امنیت فوق‌العاده سیستم‌های رمز ارز و بلاک چین تحولی شگرف در مدیریت و کنترل دارایی به وجود آوردند. با افزایش شناخت مردم از توانایی‌ها و بازار رمز‌ ارز‌ها، محبوبیت کریپتوکارنسی‌ها نیز رو به افزایش است. همچنین رمز ارز‌ها راهی مطمئن و ساده برای دور زدن تحریم‌ها ارائه می‌کنند. از این‌رو شرکت‌های صادراتی استفاده از رمز ارز‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌اند. با این وجود مهم‌ترین موضوع، نحوه نگهداری از دارایی دیجیتالی است. امن ترین کیف پول ارز دیجیتال جهان چیست؟

برای نگهداری و استفاده از رمز ارز‌ها به کیف پول دیجیتال نیاز است. به دلیل کلاهبرداری‌های موجود در بازار مالی، انتخاب کیف پول ایمن و پرقدرت بسیار پراهمیت است. بنابراین در این مقاله قصد داریم برترین ولت‌ های رمز ارز را معرفی کرده و 3 تا از امن ترین کیف پول ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما هم در حوزه ارز‌های دیجیتال فعالیت می‌کنید و به دنبال ارتقا امنیت دارایی خود هستید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

برترین کیف پول‌ های ارز دیجیتال

در اینجا به بررسی بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال با فاکتورهای جمعی می‌پردازیم.

 

برترین ولت های ارز دیجیتال جهان

 

eToro – کیف پول رمزنگاری پیشرو برای مبتدیان

به طور کلی مبتدیان بازار ارز های دیجیتال از کیف پول رمزنگاری شده eToro خیلی استقبال می‌کنند. این یک کیف پول کاربر پسند است که نیازی به تجربه قبلی ندارد. همچنین eToro از نگهبانی تنظیم شده پشتیبانی می‌کند که دیگر نیازی برای ایمن کردن پول یا محافظت از کلیدهای خصوصی وجود ندارد. eToro توسط مؤسساتی مانند FCA، CySEC، ASIC و FINRA تأیید شده است. علاوه بر این، eToro نه تنها یکی از برترین کیف پول‌های دیجیتالی است؛ بلکه eToro یک صرافی نیز هست که به شما امکان مبادله و ذخیره بیش از 90 رمز ارز را می‌دهد.

تمام 90 رمز ارز دیجیتال را میتوان از طریق کیف پول eToro با هزینه های رقابتی کنترل کرد. این شامل 1% کمیسیون برای سفارشات خرید و فروش میشود. بهتر از همه، پرداخت با کارت اعتباری یا کیف پول الکترونیکی برای مشتریان آمریکایی بدون کارمزد است. امنیت این کیف پول از طریق ذخیره‌سازی سرد، احراز هویت دو مرحله‌ای و تیم مدیریت ریسک 24/7 مدیریت می‌شود.

مزایای این ولت عبارتند از:

  • بهترین کیف پول رمزنگاری برای سرمایه گذاران آمریکایی
  • اپلیکیشن کیف پول کاربرپسند برای IOS و اندروید
  • دسترسی به کیف پول تحت وب برای راحتی بیشتر
  • پشتیبانی از حدود 90 ارز دیجیتال
  • می‌توانید کریپتو را یکپارچه و با هزینه‌های رقابتی خریده و بفروشید
  • کیف پول و کارگزار دارای مجوز – از جمله مقررات در ایالات متحده و بریتانیا
  • همچنین یکی از بهترین کیف پول‌های XPR با کارمزد ناچیز

 

معایب:

  • قبل استفاده از این ولت نیاز به ارائه مشخصات هویتی است که استفاده از آن را برای ایرانیان مشکل می‌کند.

 

 

بایننس – کیف پول نگهبانی شده که توسط بزرگ‌ترین صرافی جهان پشتیبانی می‌شود

کیف پول بایننس یک صرافی ارز دیجیتال پیشرو است که یک کیف پول داخلی نیز ارائه می‌دهد. این امر بایننس را برای ذخیره و تجارت رمزنگاری به طور هم‌زمان ایدئال می‌کند. کیف پول وب بایننس همچنین به یک برنامه IOS و اندروید متصل می‌شود. این امر به معامله‌گران امکان می‌دهد در حین حرکت، رمز ارز‌های خود را خرید‌و‌فروش نمایند و انتقال دهند.

هیچ الزامی برای ثبت نام برای کیف پول بایننس وجود ندارد؛ زیرا به طور خودکار به حساب کاربر اضافه می‌شود. علاوه بر این، ثبت نام در بایننس فقط چند ثانیه طول می‌کشد. صرافی اصلی بایننس و کیف پول آن بیشتر از 350 توکن رمزنگاری و هزاران جفت رمز ارز را پشتیبانی می‌کند. بازارهای بیشتری را می‌توان در منطقه نوآوری بایننس پیدا کرد که میزبان برخی از بهترین ارزهای دیجیتالی روبه‌رشد هستند. وب بایننس و کیف پول های تلفن همراه توسط محافظ‌های مختلفی محافظت می‌شوند. این شامل لیست سفید IPها و دستگاه‌ها، احراز هویت دو مرحله‌ای و ذخیره سازی سرد می‌شود. همچنین بایننس برای کاربران از صندوق دارایی ایمن (SAFU) نیز پشتیبانی می‌کند. این موضوع باعث کسر درصد کمی از درآمد کمیسیون معاملات می‌شود و وجوه دارایی را به صندوق بیمه اضافه می‌کند.

 

مزایای این کیف پول عبارتند از:

  • کیف پول وب‌سایتی و موبایلی که به صرافی بایننس وصل می‌شود
  • پشتیبانی از صد‌ها ارز دیجیتال
  • هزینه معاملات رمز ارز‌ها مستقیماً از کیف پول برداشت می‌شود و کارمزد جداگانه‌ای ندارد
  • کمیسیون معاملات 0.1٪
  • به راحتی از توکن‌های رمزنگاری ذخیره شده می‌توانید سود کسب کنید

 

معایب:

  • عدم شفافیت در ارقام ذخیره سرد رمز ارز‌ها
  • عدم شفافیت دارایی SAFU

 

 

Trust Wallet – بهترین اپلیکیشن بیت کوین برای کاربران IOS و اندروید

Trust Wallet یکی از بهترین کیف پول های بیت کوین برای کاربران گوشی‌های هوشمند است. برنامه بومی این ولت از IOS و اندروید پشتیبانی می‌کند و هیچ هزینه‌ای برای ثبت نام وجود ندارد. تنها هزینه‌های قابل پرداخت، هنگام انتقال وجه به آدرس کیف پول فرد دیگری است. تنظیم کیف پول چند ثانیه طول می‌کشد و از شناسه اثر انگشت پشتیبانی می‌کند. کیف پول Trust Wallet با بیش از 70 شبکه بلاک چین از جمله بیت‌کوین، اتریوم گرفته تا سولانا و کاردانو، سازگار است. این کیف پول همچنین از ذخیره‌سازی NFT نیز پشتیبانی کرده و دسترسی به وب غیرمتمرکز را فراهم می‌سازد.

طبق بررسی‌ها رابط کاربری Trust Wallet واضح و ساده است و به کاربران پشتیبانی 24 ساعته ارائه می‌دهد. با این حال فقط می‌توان از طریق بلیط‌های پشتیبانی ارتباط برقرار کرد و خبری از چت زنده نیست. این کیف پول همچنین در مورد پرداخت‌های فیات نیز ضعیف عمل می‌کند. با وجود آن که می‌توان توسط کارت اعتباری تراکنش انجام داد، تراکنش‌ها به دست فرد سومی انجام می‌شود که هزینه کارمزد را تا 5 درصد بالا می‌برد.

 

معرفی بهترین سایت های خبری ارز دیجیتال

 

مزایای کیف پول Trust Wallet عبارتند از:

  • بهترین اپلیکیشن کیف پول بیت کوین برای کاربران IOS و اندروید
  • ذخیره میلیون‌ها دارایی دیجیتال و NFT
  • اتصال راحت به وب نسخه 3.0
  • هیچ کارمزدی جز هنگام انتقال وجه به کیف پول دیگری وجود ندارد

 

معایب:

  • کارمزد کارت اعتباری بالا
  • عدم پشتیبانی از چت زنده

 

کیف پول ارز دیجیتال Meta Mask

 

MetaMask – کیف پول رمزنگاری ساده و رایگان که از ۶ استاندارد بلاک چین پشتیبانی می‌کند

کیف پول MetaMask یک کیف پول رمزنگاری محبوب است که در سال 2016 راه اندازی شد. این ولت توسط بیش از 30 میلیون نفر استفاده می‌شود و به یکی از بهترین کیف پول‌های اتریوم در بازار تبدیل شده است. همچنین استفاده از آن کاملا رایگان است. ضمنا اپلیکیشن هوشمند این ولت برای هر دو پلتفرم IOS و اندروید موجود است که تجربه‌ای کامل ارائه می‌دهد. از طرف دیگر، کاربران دسکتاپ می‌توانند افزونه مرورگر آن را نصب کنند. این افزونه قابل اجرا روی مرورگر‌های Brave، Edge، Chrome و فایرفاکس پشتیبانی می‌شود. در هر دو حالت فورا به شبکه ERC20 وصل خواهید شد که به معنای پشتیبانی از هزاران توکن است. همچنین شبکه‌های Optimism، Polygon، Arbitrum، Avalanche و اسمارت چین بایننس نیز می‌تواند به آن اضافه شود. البته این کار باید به صورت دستی انجام شود که برای مبتدیان جذاب نیست.

یکی از مواردی که آن را به عنوان نقض اصلی این کیف پول یاد می‌کنند، عدم پشتیبانی از ارز‌های با ارزشی مانند بیت‌کوین، کاردانو، سولانا و XPR است. یکی دیگر از نقض‌های متامسک، همکاری آن با اپراتورهای پرداخت شخص ثالث است. در حالی که این به کاربران امکان می‌دهد ارزهای دیجیتال را با پول فیات خریداری کنند، کارمزدهای آن بسیار بالا است.

از طرف دیگر طی بررسی‌های انجام شده نشان داده شد که متامسک از برترین صرافی‌های غیرمتمرکز مانند Uniswap نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین از این ولت به عنوان یکی از بهترین کیف پول‌های رمزنگاری شده برای اندروید در نظر گرفته می‌شود.

 

بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال

 

مزایای این ولت عبارتند از:

  • بهترین کیف پول رمزنگاری برای ذخیره اتریوم و سایر توکن‌های ERC20
  • استفاده کاملاً رایگان
  • امکان استفاده از طریق یک برنامه تلفن همراه یا افزونه مرورگر
  • سابقه نیم دهه‌ای و استفاده بیش از 30 میلیون معامله‌گر از این ولت

 

معایب:

  • شبکه‌های غیر اتریوم باید به صورت دستی نصب شوند.
  • بیت کوین را پشتیبانی نمی‌کند.

 

امن ترین کیف پول های ارز دیجیتال 2023

 

معرفی امن ترین کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول‌های رمز ارز‌‍‌ها به 2 دسته دیجیتالی و فیزیکی-دیجیتالی تقسیم می‌شوند. در دسته دوم از آنجایی که نیمی از اطلاعات دسترسی به کیف پول روی فلش رمزنگاری شده‌ای ذخیره می‌شود، امنیت این کیف پول‌ها بیشتر است. البته دسترسی به والت بدون درایو فلش امکان‌پذیر نخواهد بود و ریسک گم شدن آن وجود دارد. این کیف پول‌ها همچنین به جای 12 کلمه که در ولت‌های دیجیتالی مرسوم است 24 کلمه ورود دارند. البته توجه داشته باشید که این ولت‌ها برای نگهداری سرمایه‌های کوچک توصیه نمی‌‌شوند؛ زیرا این کیف پول‌ها معمولاً بسیار گران هستند. در ادامه تعدادی از امن ترین کیف پول های ارز دیجیتال را معرفی می‌کنیم.

 

Ledger Nano X

Ledger Nano X کیف پول سرد پیشرفته شرکت لجر است. این ولت بیشتر از 100+ برنامه رمزنگاری و رمز ارز را پشتیبانی می‌کند. این دستگاه دارای ویژگی‌هایی مانند اتصال کابل بلوتوث و USB-C است. اپلیکیشن موبایل لجر به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی رمز ارز‌ها و NFTهای خود را مدیریت کنید. لجر نانو ایکس یک تعادل با ارزش میان امنیت و دسترسی برقرار می‌کند. دستگاه لجر در کوچک‌ترین فرم فاکتورها بسته‌بندی شده است و یک میکرو LCD نیز برای بررسی حالت دستگاه روی آن قرار دارد.

 

آموزش دریافت و ارسال رمز ارز در اپلیکیشن ونمو Venmo

 

این ولت سرمایه گذاران را از تلاش‌های هک از راه دور محافظت می‌کند. علاوه بر این، حتی اگر دستگاه به سرقت رفته باشد، دسترسی به آن تقریبا غیرممکن است. لجر نانو از کاربران می‌خواهد قبل از مجوز انتقال، پین 24 کلمه‌ای خود را در دستگاه وارد کنند. همچنین ولت لجر از قابلیت سرمایه‌گذاری استیکینگ نیز پشتیبانی می‌کند. این برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال کسب درآمد از توکن‌های بیکار خود هستند، جذاب خواهد بود. برترین دستگاه ارائه شده لجر 279 دلار قیمت دارد؛ اما لجر گزینه ارزان‌تر 79 دلاری نیز در اختیار مخاطبین قرار می‌دهد.

 

مزایای این ولت عبارتند از:

  • بهترین کیف پول بیت کوین برای سرمایه گذاری‌های بلند مدت
  • همیشه آفلاین می‌ماند، هرگز به سرورها متصل نیست
  • وسایل دزدیده شده را می‌توان از راه دور بازیابی کرد
  • ارزان‌ترین مدل فقط ۷۹ دلار به فروش می‌رسد

 

معایب:

  • برای پیشرفته‌ترین مدل باید 279 دلار خرج کنید
  • برای ارسال یا دریافت وجوه فعال مناسب نیست

 

ولت cryptocurrency

 

Trezor ذخیره سازی سرد ایمن با قابلیت تأخیر زمانی (امن ترین کیف پول ارز دیجیتال)

پلتفرم Trezor همچنین یکی از بهترین کیف پول های سخت‌افزاری رمزنگاری شده در بازار است که امکان ذخیره‌سازی سرد ارائه می‌دهد. Trezor در دو مدل T و ONEدر دسترس است. مدل ONE گزینه پایه است که تنها 69 دلار قیمت دارد. ذخیره‌سازی رمز ارز در این نسخه به صورت آفلاین انجام می‌شود. کاربر برای دسترسی و انتقال وجود خود می‌بایست پین 24 کلمه‌ای خود را در دستگاه وارد کنند.

مدل T آن 219 دلار قیمت داشته و دسترسی به صفحه نمایش لمسی و پشتیبانی از USB-C ارائه می‌دهد. با وجود آن که تفاوت قیمت این دو نسخه بسیار زیاد است از نظر عملکرد هر دو کاربردی یکسان دارند. برای مثال در هر دو نسخه ویژگی تأخیر زمانی فعال است. به کمک این ویژگی هر بار که رمز اشتباهی وارد شود، تأخیر زمانی لازم برای وارد کردن رمز بعدی به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد. بعد از حدس‌های نادرست زیاد، ثانیه‌ها به دقیقه و ساعت تبدیل میشوند. چرا که تاخیر زمانی هر بار دو برابر میشود و اگر دستگاه به سرقت برود سارق به زمان قابل توجهی نیاز دارد تا قفل آن را هک کند. در این حین مالک اصلی می‌تواند ولت خود را بازیابی کند.

Trezor همچنین اپلیکیشنی برای پلتفرم IOS، اندروید، ویندوز و لینوکس ارائه می‌دهد. این برنامه امکان مدیریت و رصد تراکنش‌های ولت را به شکلی کاربرپسند به مخاطبین ارائه می‌دهد.

 

آموزش خرید ارز دیجیتال با پی پال

 

مزایای این کیف پول عبارتند از:

  • ذخیره سرد با هزینه پایه 69 دلار
  • پشتیبانی از هزاران ارز دیجیتال از جمله توکن‌های ERC20
  • می‌توان تراکنش‌ها را از برنامه Trezor به راحتی مشاهده کرد
  • ویژگی تأخیر زمان از امکان هک کیف پول جلوگیری می‌کند

معایب:

  • مدل پیشرفته T ارزش کافی برای هزینه 219 دلار ارائه نمی‌دهد
  • برای سرمایه گذاران فعال ارز دیجیتال مناسب نیست

 

بررسی نهایی امن ترین کیف پول ارز دیجیتال

 

جمع‌بندی امن ترین کیف پول ارز دیجیتال

ابداع رمز ارز‌ها در سال 2008 باعث بروز تحولی شگرف در حوزه مالی شد. امنیت بالا به همراه مدیریت غیر مرکزی این دارایی‌ها امکان انتقال فوری و کم‌هزینه را در سرتاسر جهان میسر می‌کرد. رفته‌رفته با افزایش شناخت مردم از ماهیت این تکنولوژی جدید ارزش این دارایی‌ها نیز افزایش یافت. در پی افزایش قیمت‌های رمز ارز‌ها موضوعی که پیش می‌آید، حفظ و نگهداری ایمن دارایی است.

برای نگهداری رمز ارز‌ها از کیف پول ارز دیجیتال استفاده می‌شود که به دلیل کلاهبرداری‌های متعدد باعث شک و تردید مخاطبین می‌شود. در این مقاله سعی کردیم با معرفی امن ترین کیف پول ‌های ارز دیجیتال خاطر کاربران را در استفاده از این کیف پول‌‌ها راحت کنیم. در این مقاله 6 کیف پول برتر دنیا مورد بررسی قرار گرفت و مزایا و معایب هر کدام مطرح شد. چنانچه نظر یا پیشنهادی دارید از بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول؛ امن ترین کیف پول ارز دیجیتال

به طور کلی ولت‌هایی که روی شبکه بلاک چین سوار شده‌اند از امنیت بالایی برخوردار‌ هستند.
ذخیره‌سازی سرد به معنای ذخیره دارایی در دستگاهی آفلاین است که به اینترنت دسترسی ندارد. دسترسی به این نوع دارایی معمولاً زمان زیادی می‌برد و برای ذخیره‌سازی بلند مدت استفاده می‌شود. در مقابل به دلیل آفلاین بودن آن از حمله‌های هکری در امان است.
کیف پول‌های فیزیکی از آنجایی که برای دسترسی به دارایی، هم اپلیکیشن دیجیتالی و هم دستگاه فیزیکی آن باید در کنار هم باشد، امنیت آن‌ها چندین برابر است. همچنین به جای نسخه‌های دیجیتالی که تنها از 12 کلمه عبور استفاده می‌کند؛ ولت‌های فیزیکی 24 کلمه ورود دارند. با این وجود همیشه امکان سرقت وجود دارد و می‌بایست ولت فیزیکی خود را در جای امن نگهداری کنید. همچنین این کیف پول‌ها گران هستند و فقط برای ذخیره دارایی‌های هنگفت مورد استفاده قرار می‌گیرند.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *