جمع‌بندی نهایی درباره بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

صرافی‌های ارز دیجیتال

آخرین بروز رسانی:  ۲۰ خرداد, ۱۴۰۳
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  14 دقیقه

ارز‌های دیجیتال در عصر حاضر موقعیت‌های تجاری متنوعی ایجاد کرده‌اند. مردم ایران امروزه از ارز‌های دیجیتال به عنوان جایگزینی ایمن برای تبادلات بین‌المللی استفاده می‌کنند. این رمز ارز‌ها با بهره‌گیری از شبکه بلاک‌چین، به صورت غیرمتمرکز از دارایی شما محافظت می‌کنند. به دلیل تحریم‌های وارده بر ایرانیان، مردم ما نمی‌توانند مستقیم از بازار بین‌الملل دریافت وجه انجام دهند و در نقدکردن درآمد خود نیز دچار چالش هستند. از آنجایی‌ که تحریم‌ها قابل اعمال بر رمز ارز‌ها نیستند، صرافی‌ های ارز دیجیتال ایرانی راهی ساده و در دسترس برای فعالیت بین‌المللی محسوب می‌شوند. در ادامه تعدادی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی را معرفی می‌کنیم. همچنین از اهمیت انتخاب صرافی معتبر ارز دیجیتال توضیحاتی ارائه می‌دهیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

معرفی بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی (لیست بهترین صرافی های ارز دیجیتال – خرداد 1403)

در ابتدا 6 تا از برترین صرافی های معتبر ارز دیجیتال ایرانی را معرفی خواهیم کرد و برای هرکدام مزایا و معایب‌شان را بررسی می‌کنیم.

 

معرفی صرافی های ایرانی دنیای کریپتو

 

OKEx یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

صرافی ارز دیجیتال ایرانی OK Exchange یکی از قدیمی‌ترین و معتبر‌ترین صرافی‌های دانش‌بنیان است. این صرافی طی سالیان سال با ارائه خدمات متنوع و باکیفیت توانسته رضایت مشتریان زیادی را به خود جلب کند. در این صرافی شما امکان خریدوفروش بیش از 700 ارز دیجیتال را خواهید داشت. همچنین همانند بازار ترید و مبادلات مالی، امکان کسب درآمد در این سایت وجود دارد. بازار معاملات این صرافی بسیار پویا است و پشتوانه نقدینگی بسیار بالایی دارد. از جمله نکات کلیدی این صرافی کارمزد صفر فروش است. همچنین فرایند خرید و فروش در این صرافی زیر 10 ثانیه انجام می‌شود.

 

صرافی Nobitex

نوبیتکس اولین صرافی ارز دیجیتال ایران است که تاکنون بیش از 4.5 میلیون کاربر را به خود جذب کرده است. نوبیتکس در لیست کردن رمز ارز‌ها حساسیت بالایی نشان می‌دهد. در حال حاضر شما می‌توانید با استفاده از نوبیتکس بیش از 74 رمز ارز را خرید و فروش کنید. همچنین نوبیتکس امکان کلد والت را نیز برای کاربران لحاظ کرده است که دارایی شما در پلتفرمی جدا از اینترنت نگهداری می‌شود که حتی در صورت هک بازار تبادلات، دارایی شما ایمن خواهد بود. برای برداشت از این کلد والت نیز به تایید هویت 2 عاملی نیاز است. رابط کاربری آسان و روان این پلتفرم یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود. همچنین نوبیتکس پشتیبانی 24 ساعته به کاربران خود ارائه می‌کند.

 

 

صرافی های رمز ارز ایرانی Wallex

والکس یکی از معتبر‌ترین و با‌سابقه‌ترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران است. تیم عملیاتی والکس متشکل از حدود 300 نفر افراد متخصص در حوزه‌های فنی، برنامه‌نویسی، اقتصاد، بازاریابی، پشتیبانی، منابع انسانی و حسابداری است. والکس همواره تلاش کرده است تا محصولات و راه‌‌حل‌های مبتنی بر بلاک‌چین را در راستای تحقق بازار آزاد و استقلال مالی فراهم سازد. این صرافی ارز دیجیتال امکان خریدوفروش سریع بیش از 100 کوین را می‌دهد. همچنین خرید و انتقال گیفت‌کارت‌ها تنها بخشی از خدمات این گروه مالی است. والکس همچنین اولین صرافی ارز دیجیتال ایرانی است که امکان استفاده از بات‌های معامله‌گر را به کاربران ارائه داد. با این کار فرایند معامله بسیار هوشمند و راحت می‌شود. والکس همیشه در تلاش است با ارائه خدمات امن دغدغه ایرانیان در خصوص فعالیت در حوزه مالی را برطرف کند.

 

Bitpin یکی از صرافی های ارز دیجیتال معتبر قابل استفاده در ایران

بیت پین یکی از معروف‌‎ترین صرافی های ارز دیجیتال ایران است. این صرافی علاوه بر ارائه ابزار‌ها و خدمات کاربردی، امکان خرید و ترید آسان ارز‌‌های دیجیتالی رایج را نیز می‌دهد. همچنین از طریق این صرافی می‌توانید در بازار معاملات جهانی نیز ورود کنید. یکی از خدمات نوین بیت پین امکان ایجاد کارت هدیه ارز دیجیتال و آکادمی تخصصی آموزش بلاک‌چین ارز‌های دیجیتال است. در این صرافی توانایی خرید‌وفروش بیش از 200 ارز دیجیتالی را خواهید داشت. همچنین در بازار معاملات می‌توانید حالت زنگوله را فعال کنید تا از تغییرات لحظه‌ای بازار مطلع شوید. همچنین در صورتی که سؤالی داشته باشید می‌توانید از پشتیبانی تمام‌وقت کمک بگیرید. با دعوت دوستان و استفاده از بیت پین لند می‌توانید از جوایز تشویقی نیز بهره‌مند شوید.

 

لیست صرافی های ایرانی ارز دیجیتال

 

صرافی Tabdeal

معاملات سود‌ده ارز دیجیتالی در بستری امن دغدغه هر معامله‌گر ایرانی است. صرافی ارز دیجیتال ایرانی تبدیل از زمستان 98 کار خود را شروع ‌کرده است. این صرافی امکان خرید امن ارز‌های رایج دیجیتالی را به کاربران می‌دهد. تیم تبدیل متشکل از مجموعه‌ای از متخصصین حوزه مالی، سرمایه‌گذاری و تکنولوژی هستند که این بستر را به امید فراهم‌سازی پلتفرمی برای سرمایه‌گذاری و افزایش دارایی ایجاد کنند. سرمایه‌گذاری و معامله بدون محدودیت، متنوع‌ترین بازار ارز دیجیتالی با بیش از 270 رمز ارز، پشتیبانی تمام‌وقت و 24 ساعته، خدمات مدیریت ریسک حرفه‌ای و کسب درآمد با دعوت دوستان، تعدادی از مزایای این صرافی هستند.

 

Bit24 صرافی معتبر ایرانی

صرافی ارز دیجیتال ایرانی بیت24 با سابقه‌ای بیش از 4 سال در عرصه خدمات ارز‌های دیجیتال و بلاک‌چین فعالیت خود را آغاز کرده است. هدف بیت24 ایجاد پلی ارتباطی میان کاربران ایرانی و بازار‌های مالی جهانی است. این صرافی تاکنون توانسته به یکی از موفق‌ترین پلتفرم‌های خرید‌وفروش ارز‌‌های دیجیتالی تبدیل شود. در این صرافی توانایی مبادله بیش از 390 ارز دیجیتالی وجود دارد. تسویه آنی ریالی یا تتری، پشتیبانی تیکت و تماس، احراز هویت 15 دقیقه‌ای و کیف پول شخصی بخشی از خدمات گسترده این صرافی هستند. رسالت این صرافی بر پایه شفافیت و امنیت برنامه‌ریزی شده است و کاربران می‌توانند با خیالی آسوده از حفظ سرمایه خود در صرافی بیت24 مطمئن باشند.

 

صرافی های خارجی ارز دیجیتال معتبر در کشور ایران

 

بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانی‌ها

در ادامه تعدادی از بهترین و معروف‌ترین صرافی‌ های ارز دیجیتال خارجی را معرفی خواهیم کرد. توجه داشته باشید ایرانیان به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانند در این صرافی‌ها احراز هویت کنند. از این‌رو صرافی‌هایی که نیازی به احراز هویت ندارند و از اعتبار بالایی برخوردارند، بهترین گزینه‌ برای ایرانیان ‌خواهند بود.

 

Binance صرافی های ارز دیجیتال معتبر قابل استفاده در ایران

بایننس یکی از بزرگ‌ترین و معتبر‌ترین صرافی‌ های ارز دیجیتال خارجی است. حجم معاملاتی این صرافی به بیش از 210 میلیارد دلار می‌رسد. در ابتدا احراز هویت در این صرافی نیاز نبود؛ اما با رشد چشمگیر آن و فشار‌های دولت آمریکا، بایننس مجبور به دریافت احراز هویت شد. اگر بتوانید در بایننس احراز هویت را انجام دهید، می‌توان این صرافی را امن‌ترین و بزرگ‌ترین صرافی دنیا دانست. بعضی از معامله‌گران با استفاده از هویتی فیک و غیر‌واقعی فرایند احراز را پشت سر می‌گذارند. توجه داشته باشید که این کاری خطرناک است و احتمال به‌ خطرافتادن سرمایه شما را بالا می‌برد.

 

معرفی بهترین سایت های خبری ارز دیجیتال

 

صرافی Coinbase

یکی دیگر از صرافی های ارز دیجیتال خارجی کوین بیس است که در دو پلتفرم Coinbase و Coinbase Pro فعالیت می‌‍‌کند. کوین بیس در سال 2012 به دست برایان آرمسترانگ تأسیس شد. این پلتفرم از قدیمی‌ترین صرافی‌های بین‌المللی محسوب می‌شود که هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این پلتفرم را می‌توان یکی از امن‌ترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی تلقی کرد. برای آن که بتوانید در این پلتفرم فعالیت کنید، می‌بایست ابتدا احراز هویت انجام دهید. این صرافی کارمزد نسبتاً بالایی دارد و به IP ایران خیلی حساس است. در مقابل امنیت فوق‌العاده و روش‌های پرداخت متنوع از مزایای این صرافی هستند. اگر قصد استفاده از این صرافی را دارید حتماً از تغییر‌دهنده‌های IP استفاده کنید.

 

صرافی خارجی KuCoin

کوکوین در سال 2017 به دست مایکل گان و اریک دان تأسیس شد. این یکی از صرافی های ارز دیجیتال خارجی است که میان کاربران ایرانی بسیار محبوبیت دارد. البته این صرافی حاشیه‌هایی نیز داشته است. برای مثال این صرافی چندین بار تحت حمله‌های سایبری قرار گرفته و حساب مشترکین را برای چند روز مسدود کرده است. اخیراً کوکوین احراز هویت را برای کاربران اجباری کرده که مشترکین ایرانی را به دغدغه انداخته است. صرافی کوکوین توکن اختصاصی خود را با نام KCS ایجاد کرده و نکته مهم این است تقریباً 17 درصد از پشتوانه صرافی به این توکن تعلق دارد. این موضوع ریسک ورشکستگی را برای صرافی ایجاد می‌کند. با این وجود مزایایی چون کارمزد کم، پشتیبانی مناسب و تنوع بالای توکن‌ها به جذابیت این صرافی می‌افزایند.

 

لیست صرافی های ارز دیجیتال خارجی قابل استفاده از ایران

 

Bybit در خارج از ایران

بای بیت یکی از صرافی های ارز دیجیتال خارجی است که میان ایرانیان طرف‌داران بسیاری داشت. این صرافی در سال 2018 راه‌اندازی شده و تا اواخر فروردین 1402 کاربران برای انجام معاملات به احراز هویت نیاز نداشتند. در حال حاضر این صرافی نیازمند احراز هویت درجه 1 است که ایرانیان را در استفاده از این پلتفرم به چالش می‌کشد. صرافی بای بیت امکانات بسیار زیادی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربران می‌توانند در این صرافی از معاملات فیوچرز، معاملات آپشن، معاملات توکن‌های اهرم‌دار و… استفاده کنند. تنوع بالای توکن‌ها، کارمزد مناسب، پشتیبانی از بلاک‌چین‌های مختلف، معاملات فیوچرز و آپشن همه از مزایای به‌خصوص این صرافی هستند.

 

صرافی OKEX

اکی اکس یکی از صرافی های ارز دیجیتال خارجی است که در سیشل واقع شده است. این صرافی کار خود را از سال 2013 شروع کرد و به دست گروهی به نام OK group بنیان نهاده شد. استفاده از این صرافی برای ایرانیان ریسک بالایی دارد؛ زیرا نسبت به IP ایران بسیار حساس است. توصیه ما به علاقه‌مندان این صرافی آن است که از برنامه‌های تغییر IP استفاده کرده و سرمایه‌گذاری محدودی روی این صرافی انجام دهید. در این صورت در صورت بروز هر مشکلی، سرمایه هنگفتی به خطر نمی‌افتد. این صرافی حجم معاملاتی بالا و امکانات بسیار متنوعی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 

خرید ارز دیجیتال با پی پال

 

Huobi صرافی های ارز دیجیتال معتبر

هیوبی در سال 2013 به دست لیان لی و دو جون در سنگاپور تأسیس شد. این پلتفرم یکی از صرافی های ارز دیجیتال خارجی برتر محسوب می‌شود که شعبه‌ای در سیشل نیز دارد. این صرافی امنیت و حجم معاملاتی بالایی دارد؛ اما در مقابل به IP ایران بسیار حساس است. همچنین برای استفاده از این صرافی به احراز هویت نیاز است که کار را برای ایرانیان دشوار می‌کند.

 

صرافی خارجی Kraken

وب‌سایت کوین مارکت کپ صرافی ارز دیجیتال خارجی کراکن را جزو 3 صرافی برتر دنیا معرفی کرده است. این صرافی بر اساس داده‌ها در سال 2011 در آمریکا به دست فردی به نام جسی پاول تأسیس شد. با تمام ویژگی‌های این صرافی، برای فعالیت در آن شما به احراز هویت نیاز خواهید داشت. بدیهی است که با مشخصات ایرانی نمی‌توان فرایند احراز هویت را پشت سر گذاشت.

 

 

صرافی MEXC

مکسی از صرافی های ارز دیجیتال خارجی است که برای فعالیت در آن به احراز هویت نیازی نیست. از این رو مکسی در بین ایرانیان بسیار محبوب شده است. مکسی از سال 2018 در سنگاپور شروع به فعالیت کرد و دفتر مرکزی این صرافی در سیشل قرار دارد. توجه داشته باشید این صرافی توکن اختصاصی خود را به نام MX ایجاد کرده که در حال حاضر (15 مهر 1402) 25 درصد از پشتوانه مکسی را شامل می‌شود. این موضوع می‌تواند مانند صرافی FTX باعث بروز مشکلاتی در بلند مدت شود و در صورت مدیریت نادرست به ورشکستگی صرافی بینجامد. مانند کوکوین، مکسی نیز در ایران مخاطبین بسیاری دارد؛ اما این دو صرافی توسط سایت کوین مارکت کپ، صرافی پر‌ریسک تلقی شده‌اند. همچنین این صرافی برای انتقالات خود کارمزد بالایی دریافت می‌کند.

 

صرافی CoinEx

کوینکس یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان است که باعث شده کاربران زیادی از ایران به صرافی جذب شوند. این صرافی کار خود را از سال 2017 شروع کرد. نکته جالب آن است که کاربران ایرانی می‌توانند با مدارک خود در این صرافی احراز هویت انجام دهند. البته توجه داشته باشید که این صرافی به دلیل ارائه خدمات به ایرانیان ممکن است توسط ارگان‌های مالی جهانی مورد توبیخ قرار گیرد. صرافی کوینکس نیز مانند صرافی‌های دیگر توکن خود را دارد؛ اما این توکن تنها 3.7 درصد از پشتوانه این صرافی را شکل می‌دهد. حجم معاملاتی مناسب و امکان احراز هویت ایرانیان و امنیت نسبتاً بالا همه از مزایای این صرافی هستند.

 

چرا باید در انتخاب صرافی ارز دیجیتال دقت کرد؟

ماهیت صرافی، مبادله و تبدیل پول است و از آنجایی که شما سرمایه خود را در صرافی وارد می‌کنید نیاز به در نظر گرفتن جوانب احتیاط وجود دارد. فعالیت در حوزه مالی همواره ریسک‌هایی به همراه دارد؛ اما با تحقیق و بررسی‌های دقیق این ریسک‌ها را می‌توان به مقدار زیادی کاهش داد. رگوله‌های بازار فارکس یکی مشخصه‌های اصلی اعتبار محسوب می‌شوند که صرافی را موظف به محافظت از سرمایه شما می‌کنند. با این وجود اکثر ارگان‌های مالی دنیا ایرانیان را تحریم کرده‌اند که از احراز هویت ایرانیان در این صرافی ها جلوگیری می‌کند. اگر مشخص شود که حساب شما ایرانی است سرمایه شما بلوکه خواهد شد.

همچنین تحقیق لازم در خصوص امنیت پلتفرم نیز بسیار حائز اهمیت است. معمولا صرافی‌هایی که گردش مالی بالا و پشتوانه نقدینگی بسیار زیادی دارند، دوام و سلامت بیشتری خواهند داشت. شما می‌توانید انتظار داشته باشید که این صرافی‌ها ناگهان دچار ورشکستگی نمی‌شوند و سرمایه شما به خطر نمی‌افتد.

 

جمع بندی نهایی بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی قابل استفاده از ایران

 

جمع‌بندی بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی معتبر در ایران

با افزایش تعداد فعالان حوزه مالی و جذابیت روز‌افزون کسب درآمد دلاری، بازار صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی نیز در ایران بسیار داغ شده است. صرافی های متعددی به دلیل تحریم‌ها کاربران ایرانی را مسدود می‌کنند و این باعث سردرگمی معامله‌گران در انتخاب صرافی شده است. همچنین موضوعات امنیتی و محافظت از سرمایه چالش‌های جدی و مهم کاربران است. در این مقاله سعی کردیم بهترین و معتبر‌ترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی را معرفی کنیم. از مزایا و معایب هرکدام گفتیم و جزئیات فعالیت هرکدام را مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید صرافی معتبر خود را انتخاب کنید. چنانچه نظر یا پیشنهادی دارید از طریق بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. ما مشتاق دریافت نظرات شما هستیم.

سوالات متداول؛ بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

به دلیل تحریم‌ها بسیاری از این صرافی‌ها اجازه فعالیت را برای ایرانیان ممنوع کرده‌اند. با این وجود، تعداد اندکی از صرافی‌های خارجی وجود دارند که برای فعالیت احراز هویت نیاز ندارند.
بله بعضی از صرافی‌‌های ایرانی امکان ترید لحظه‌ای را برای کاربرانشان فراهم کرده‌اند.
بله با بهره‌گیری از امنیت بالا و هک‌نشدنی زمینه بلاک‌چین، تا زمانی که اطلاعات کیف پول دیجیتالی شما محفوظ باشد خطری شما را تهدید نخواهد کرد.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *