صرافی غیرمتمرکز بایننس

صرافی غیرمتمرکز بایننس چیست؟

آخرین بروز رسانی:  ۶ خرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  4 دقیقه

معامله‌گران و علاقه‌مندان به حوزه ارزهای دیجیتال نیاز دارند که برای خرید و فروش ارزهایی مانند بیت کوین، اتریوم و… از یک صرافی استفاده کنند. در حال حاضر بزرگترین صرافی با حجم معاملات بالا، صرافی بایننس است؛ ولی این صرافی در چند سال اخیر برخی از کشورها را به دلایلی تحریم کرده و کاربران آن کشورها نمی‌توانند در صرافی متمرکز و غیرمتمرکز بایننس فعالیت داشته باشند.

بایننس چیست؟

همانطور که اشاره شد، بایننس یک صرافی معتبر متمرکز و غیر متمرکز ارزهای دیجیتال است که در سال ۲۰۱۷ توسط چانگ‌پنگ ژائو تاسیس شد و خیلی سریع توانست محبوبیت زیادی را در دنیای ارزهای دیجیتال کسب کند. برای ترید در این صرافی باید ارزدیجیتال در کیف پول بایننس داشته باشید که در واقع کاربران ایرانی با مراجعه به صرافی‌های ایرانی می‌توانند حساب خود را از طریق تتر، بیت‌کوین و… شارژ کنند و بعد به معامله بپردازند. (شما نمی‌توانید در این صرافی با دلار خرید و فروش انجام دهید و باید از دلار دیجیتال یا همان تتر استفاده کنید)

اگر از توکن خود این صرافی که BNB نامیده می‌شود استفاده کنید، کارمزد معامله تا ۲۵ درصد کاهش می‌یابد.

در حال حاضر این صرافی کاربران ایرانی و برخی از کشورهای دیگر را تحریم کرده است که برای ثبت‌نام باید از آی‌پی‌های کشورهای مجاز به فعالیت در این صرافی استفاده کنید.

صرافی غیرمتمرکز بایننس چیست؟

بهتر است قبل از معرفی صرافی غیر متمرکز، با صرافی متمرکز آشنا شویم. صرافی متمرکز درواقع نوعی از صرافی است که مانند بانک عمل می‌کند و شخص ثالثی در تبادلات شما حضور دارد. دسترسی شما در صرافی‌های متمرکز ذخیره می‌شود و این نوع صرافی‌ها برای کنترل و مراقبت از دارایی شما،‌امکان دسترسی به کیف پولتان را دارد که به عقیده بعضی‌ها این کار سبب کاهش امنیت شده و در صورت هک صرافی تمام دارایی‌ها به خطر می‌افتد.

اما صرافی غیرمتمرکز به عنوان یک شخص ثالث عمل نمی‌کند و شما مسئول نگه‌داری دسترسی‌های خود به کیف‌پول و صرافی هستید و درواقع در صورت هک صرافی غیرمتمرکز دارایی شما به خطر نمی‌افتد. نکته قابل توجه این است که برای افتتاح حساب در صرافی غیرمتمرکز نیاز به ارائه مدارک هویتی مختلفی نیستید و شما می‌توانید با اتصال کیف پول خود به صرافی از خدمات آن استفاده کنید.

صرافی غیر متمرکز بایننس نیز ویژگی‌های لازم یک صرافی غیرمتمرکز را دارد و کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند؛ ولی هیچ صرافی‌ای وجود ندارد که به طور کامل غیرمتمرکز باشد و رفتار کاربران را زیرنظر نداشته باشند اما به هر حال ویژگی نظارت بر دارایی افراد در این نوع صرافی‌ها مانند صرافی‌های متمرکز وجود ندارد.

صرافی غیرمتمرکز بایننس

آیا کاربران ایرانی می‌توانند از صرافی غیرمتمرکز بایننس استفاده کنند؟

صرافی Binance بیشتر از یکسال است که دسترسی کاربران ایرانی، آمریکایی و… را به خود قطع کرده است و بعد از اخطارهایی به کاربران قدیمی‌ای که به تازگی تحریم شده‌اند، از آنها خواسته که دارایی خود را قبل از بلوکه شدن خارج کنند. به هر حال بایننس یکی از بهترین صرافی‌های غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال است.

اما صرافی‌های دیگری نیر مانند UniSwap ،TrustSwap و… وجود دارند که کاربران ایرانی می‌توانند از آنها استفاده کنند.

در صورت تمایل به استفاده از صرافی غیرمتمرکز بایننس می‌توان از طریق VPN (نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی) و VPS (آی‌پی ثابت) اقدام کرد؛ ولی این کار بدون آگاهی و تجربه لازم ممکن است خسارات بزرگی به همراه داشته باشد.

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

همراهان گرامی در صورتی که تمایل به استفاده از خدمات صرافی غیرمتمرکز بایننس را دارید؛ ولی برای افتتاح حساب به مشکل برخوردید، می‌توانید مشکل خود را از طریق راه‌های ارتباطی موجود به اطلاع مشاوران و تیم پشتیبانی مجموعه برسانید تا راه‌حلی مناسب با توجه به مشکلتان ارائه گردد.

 

نتیجه

در این مقاله با صرافی غیرمتمرکز بایننس و شرایط این صرافی برای کاربران ایرانی آشنا شدیم و دریافتیم که این صرافی دسترسی کاربران ایرانی را قطع کرده است. در صورتی که دارایی زیادی را نمی‌خواهید در این صرافی وارد کنید می‌توانید با استفاده از تغییر آی‌پی اقدام کنید؛ ولی برای دارایی‌های بزرگ بهتر است مدارک هویتی لازم را برای رفع محدودیت های بایننس تهیه بفرمایید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *