صرافی بایننس

بایننس (Binance) چیست؟ آموزش کامل صرافی بایننس

آخرین بروز رسانی:  ۲۹ مهر, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  19 دقیقه

صرافی بایننس چیست؟

بایننس چیه؟ این پرسشی است که گاها پرسیده می‌شود. به جرأت می‌توان گفت کمتر کسی  هست که در زمینه ارزهای دیجیتال و رمز ارزها فعالیت کرده باشد و نام بایننس (BINANCE) را نشنیده باشد.

از پلتفرم بایننس می‌توان به عنوان بزرگترین و محبوب‌ترین صرافی آنلاین جهان نام برد. دریافت درصد بسیار پایین کارمزد توسط این صرافی باعث شده تا میلیون‌ها کاربر در هر ثانیه بیش از 1 میلیون معامله را در این سایت به ثبت برسانند. متوسط حجم معاملات در بایننس 2 میلیارد دلار است و همین امر باعث شده که این شرکت از نظر حجم معاملات جایگاه دوم را به خودش اختصاص دهد.

پیشنهاد مطالعه: بهترین صرافی آنلاین ایران

تاریخچه بایننس

چانگپنگ ژائو (Ghangpeng Zhao) در سال 2017 در سن 39 سالگی به همراه همکار سابقش یی هه (Yi He ) بایننس (BINANCE) را تاسیس کردند. آن‌ها قبل از تاسیس شرکت بایننس در صرافی OKcoin مشغول به کار بودند.

همانطور که از اسم موسسین بایننس حدس زدید، این شرکت در ابتدا در کشور چین راه اندازی شد. پس از اینکه در چین قانون ممنوعیت تبادل ارزهای مجازی به تصویب رسید، دفتر مرکزی این شرکت به ترتیب به ژاپن و تایوان منتقل شد و در حال حاضر دفتر مرکزی بایننس در کشور مالت در جنوب اروپا قرار دارد.

معرفی سایت binance

لوریج بایننس چیست؟

Lorridge در بایننس چیست؟ لوریج یا ضریب اهرمی، قابلیتی است که بر اساس آن میزان سود و زیان معامله‌گران چندین برابر افزایش پیدا می‌کند. این به معنی است که معاملات تا صدها برابر بزرگتر از سرمایه واقعی افزایش پیدا خواهند کرد. بازه لوریج در صرافی بایننس از 1 تا 125 برابر می‌باشد. شما می‌توانید برای استفاده از لوریج یا همان اهرم معاملاتی از طریق این صرافی، لوریج مدنظر خود را انتخاب کنید. اگر برای معاملات خوددر صرافی بایننس لوریجی انتخاب نکیند، لوریج 20xبه طور پیشفرض برای شما فعال خواهد شد.

معرفی اپلیکیشن صرافی بایننس (Binance)

صرافی بایننس نیز دارای اپلیکیشن مخصوص به خود می‌باشد که استفاده از خدمات را برای کاربران تسهیل می‌بخشد. این اپلیکیشن باعث می‌‍شود تا سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال شامل بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، بیت کوین کش (BCH)، ریپل (XRP) و بسیاری از آلت کوین‌های دیگر برای کاربران تسهیل شود؛ چرا که مسیرهای متفاوتی برای انجام خدمات در آن قرار داده شده است.

به علاوه این اپلیکیشن به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید وارزیها و برداشت‌های خود را همواره در دسترس داشته باشید. امکان خرید بیت کوین از این اپلیکیشن و خرید سایر ارزهای شناخته شده دیگر به صورت لحظه‌ای و آسان وجود دارد. برای دانلود بایننس کلیک کنید.

آموزش ترید بایننس

ماشین حساب بایننس چیست؟

ماشین حساب بایننس به شما کمک خواهد کرد تا مارجین اولیه موردنیاز، سود و زیان، درصد بازدهی با احتساب لوریج و قیمت لیکوئید شدن را به سهولت محاسبه کنید. در معاملات فیوچرز استفاده و محاسبه‌های مختلف باعث شده تا صرافی بایننس به فکر ماشین حسابی برای کاربران خود باشد. 

پیشنهاد مطالعه: آموزش خرید از بایننس با ویزا کارت ، شارژ حساب بایننس در کمتر از دو دقیقه

قبل از ثبت‌نام در بایننس بدانید!

بایننس نیز یکی از مجموعه‌های بین المللی است که بنا بر شرایط جهانی خود از تحریم‌های بین‌ المللی نیز تاثیر می‌پذیرد. از این‌رو استفاده از خدمات این صرافی در ایران توسط بایننس و برای کاربران ایرانی نیز محدود می‌باشد. بنابراین اگر در بایننس یا هر صرافی خارجی دیگری در حال انجام معامله هستید، باید در نظر داشته باشید که همیشه خطر مسدود شدن حساب شما وجود دارد. با توجه به این موضوع، پیش از این که در این صرافی ثبت نام کنید و به معامله بپردازید لازم است نکاتی را در نظر داشته باشید:

آی‌پی ایران هرگز

اگر قرار است در این صرافی ثبت نام کنید، هر گز با آی‌پی (IP) ایران وارد نشوید. شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف مانند V.P.N آی‌پی خود را تغییر دهید. با توجه به قانون‌های جدید کشور آمریکا، سعی کنید از طریق این کشور به صرافی باننس متصل نشوید و کشور خود را تغییر دهید. در نظر داشته باشید که اگر بتوانید از نرم‌افزاری استفاده کنید که بتوانید کشور خود را ثابت نگه دارید، احتمال مسدود شدن حساب شما کاهش می‌یابد.

شماره موبایل ایران وارد نکنید

زمانی که شما در صرافی بایننس ثبت نام کردید، از شما خواسته می‌شود تا تأیید دو عاملی (2FA) خود را به منظور امنیت بیشتر فعال کنید. با فعال کردن این قابلیت برای ورود به حساب خود در این صرافی علاوه بر واردکردن گذرواژه، لازم است هویت خود را نیز تایید کنید. این تایید هویت از دو طریق انجام خواهد گرفت:

  1. اضافه کردن شماره موبایل خود برای دریافت پیامکی کد احراز هویت در هر بار ورود به حساب کاربری
  2. به کارگیری از نرم‌افزار «Google Authenticator» 

چنانچه شما از گزینه دوم یعنی نرم‌افزار «Google Authenticator»  استفاده کنید، حساب شما امینت بیشتری دارد. 

اما نکته‌ای مهم را در نظر داشته باشید، این دو موضوع خظر مسدود شدن حساب شما را کاهش خواهند داد اما آن را به صفر نمی‌رسانند. اگر حساب کاربری شما در این صرافی مسدود شد به پشتیبانی (چت آنلاین) بایننس یک پیام به زبان انگلیسی ارسال کنید و درخواست برداشت دهید. 

پیشنهاد برای مطالعه: خرید ارز دیجیتال با مستر کارت ناممکن نیست!

آموزش ساخت حساب در صرافی بایننس

  • برای ساخت حساب در بایننس لازم است وارد وب‌سایت رسمی بایننس به آدرس Binance.com شوید.سپس در صفحه‌ی اصلی این سایت گزینه Register  را انتخاب کنید.
آموزش ترید در بایننس
 
  • سپس در صفحه‌ای که باز می‌شود فرم ثبت‌نام را با ایمیل و گذرواژه انتخابی خود پر کنید. توجه کنید که ایمیلی فعال و معتبر در این قسمت وارد کنید. همچنین گذرواژه انتخابی خود را بیش از ۸ کارکتر و شامل اعداد و حروف انگلیسی انتخاب کنید.
  • پس از واردکردن ایمیل و گذرواژه، قوانین سایت را تایید کنید و سپس روی Create account کلیک کنید.

پس از پذیرش قوانین Create account را بزنید
 
  • در این مرحله از شما خواسته می‌شود تا ایمیل خود را تأیید کنید. برای این کار به صندوق ایمیل خود بروید و بر روی لینکی که برای شما ارسال شده کلیک کنید تا حساب شما فعال شود.
راهنمای بایننس
  • پس از آن برای شما پیغامی مبنی فعال شدن حساب کاربریتان مشاهده خواهید کرد. با استفاده از گزینه Log In می‌توانید وارد حساب خود شوید.
در مورد بایننس
لازم به ذکر است که از ماه اکتبر سال ۲۰۲۱، احراز هویت برای تمامی کاربران صرافی بایننس اجباری شده است. وریفای بایننس نیازمند بارگذاری مدارک هویتی و گرفتن face id در این صرافی است. احراز هویت در این صرافی به صورت مستقیم امکان‌پذیر نمی‌باشد.
 

آموزش شارژ حساب بایننس

یادگیری بایننس بسیار حیاتی است. بسیار مهم است که قبل از شروع در آن به خوبی آموزش بایننس ببینید. برای انجام عملیات ترید در این صرافی لازم است تا قبل از هر چیز حساب کاربری خود را با یکی از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین یا تتر شارژ کنید. البته امکان شارژ با دلار و یا یورو نیز وجود دارد اما برای کاربران ایرانی به دلیل محدودیت‌ها امکان پذیر نیست. 

برای شارژ حساب بایننس لازم است:

  • حساب کاربری خود در بایننس را باز کنید و در بخش Wallet بر روی Fiat and Spot کلیک کنید. سپس روی Deposit نیز کلیک کنید.

لانچ پول بایننس

  • در این بخش ارز دیجیتال موردنظر خود را انتخاب کنید و آدرسی که به شما داده می‌شود را در جایی کپی کنید سپس ارزهای دیجیتال موردنظر را به آن آدرس ارسال کنید. سپس چند دقیقه منتظر بمانید تا تراکنش شما تأیید شود.

بایننس تتر

 

آموزش ترید در بایننس 

چگونه در بایننس خرید کنیم؟ ترید یا همان معامله ارزهای دیجیتال زمانی اتفاق می‌افتد که شما در صرافی بایننس ثبت نام کرده و ورود دو مرحله‌ای و شارژ حساب خود با استفاده از یک ارز دیجیتال به اتمام رسانده باشید. اگر قصد ترید کردن در این صرافی را دارید، ابتدا به مارکت ارز دیجیتال موردنظر بروید. برای مثال اگر بیت کوین دارید و قصد ترید کردن آن به ریپل را دارید، وارد مارکت‌های بیت کوین یا همان «BTC Markets» شوید.

  • سایت بایننس را باز کنید و به بخش مارکت‌ها (Markets) بروید و مارکت مورد نظر خود را انتخاب کنید. 

عکس بایننس

  • برای مثال قصد دارید با استفاده از بیت کوین ریپل بخرید، بنابراین لازم است وارد مارکت‌های بیت کوین شوید و روی جفت ارز ریپل/بیت کوین (XRP/BTC) کلیک کنید.

بایننس مال کدام کشور است

تبدیل سریع در بایننس با چند کلیک

یکی دیگر از قابلیت‌های صرافی بایننس، امکان تبدیل سریع ارزهای دیجیتال می‌باشد. این قابلیت برای افرادی که با ترید آشنایی چندانی ندارند و یا قصد درگیری با سفارش‌گذاری و فرایندهای این‌چنینی دارند، بسیار مناسب می‌باشد. با استفاده از این ویژگی بایننس کاربر کافی است، ارز دیجیتالی را که در اختیار دارد انتخاب کند و سپس آن را به ارز دیجیتال دیگری با مقدار دلخواه تبدیل کند. این صرافی با در نظر گرفتن بهترین قیمت برای کاربران، سریعاً این تبدیل را انجام خواهد داد.

  • شما می‌توانید برای استفاده از این قابلیت وارد منوی Trade در صرافی بایننس شوید و به بخش Convert مراجعه کنید.
بایننس در متاتریدر
  • در صفحه Convert،  در کادر اول ارز دیجیتالی که دارید و در کادر دوم ارز دیجیتالی که قصد دریافت آن را دارید، انتخاب کنید.
پورسانت بایننس
  • در این مرحله لازم است مقدار ارز را که تمایل دارید تبدیل کنید وارد کنید و Preview Conversion را کلیک کنید تا مقدار تبدیل به شما نمایش داده شود.
پورسانت بایننس
  • سیستم بایننس در پایانبه شما خواهد گفت چه مقدار از دارایی خود را با می‌توانید با دارایی دیگر تبدیل کنید. در صورت تأیید مبلغ، روی دکمه Convert کلیک کنید.

 

بیشتربخوانید: ربات تریدر بایننس چیست و چگونه کار می‌کند؟ معرفی 3 ربات

 

بایننس دقیقا چه کار می‌کند؟

 

صرافی بایننس یک صرافی کریپتو به کریپتو است. اگر شما هم مثل من معنی کریپتو را نمی‌دانستید، باید بگویم منظور از کریپتو همان رمز ارزها هستند.

 

به عنوان مثال اگر در این سایت قصد خرید بیت کوین (BTC) را داشته باشید، نمی‌توانید از ریال و دلار و… استفاده کنید و حتما باید از طریقی دیگر یکی از رمز ارزها مثل اتریوم (ETH) تهیه کنید و سپس می‌توانید در این سایت اقدام به ترید و خرید و فروش کنید.

 

در بایننس بیش از 300 ارز دیجیتال برای ترید در دسترس شماست. بایننس به لطف سرورهای بسیار قوی موفق شده سرعت نسبتا بالایی را در اختیار کاربرانش قرار دهد؛ علاوه بر این، دریافت مقدار بسیار کم کارمزد معاملات و وجود طیف گسترده‌ای از کوین‌ها باعث شده تا بسیاری معامله‌گران حرفه‌ای و حتی مبتدی به این صرافی آنلاین رو بیاورند.

کارمزد بایننس چقدر است؟

نرخ معاملات در سطوح مختلف کاربری این سایت متفاوت است. مثلا کسانی که حجم معاملاتشان ماهانه زیر 50 بیت کوین است، برای هر معامله فقط 0.1 درصد کارمزد پرداخت می‌کنند.

جالب این جاست که اگر برای پرداخت کارمزد از ارز دیجیتال بایننس یعنیBNB  استفاده کنید، تا سقف 50 درصد تخفیف می‌گیرید و این به این معناست که شما در هر معامله فقط 0.05 درصد کارمزد پرداخت می‌کنید.

البته باید بدانید که این تخفیف به مرور کاهش پیدا می‌کند و به مرور به صفر می‌رسد. در واقع در سال اول (سال 2019) اگر برای پرداخت کارمزد از BNB استفاده کنید 50 درصد، سال دوم 25 درصد، سال سوم 12.5، سال چهارم 6.25 و عملا با شروع سال پنجم (30 تیرماه 1400) تخفیف بایننس در پرداخت کارمزد با BNB، به صفر می‌رسد.

بایننس برای سپرده گذاری و واریز، هیچ کارمزدی دریافت نمی‌کند. پورسانت بایننس برای برداشت، نسبت به ارزهای مختلف متفاوت است و مقدار کارمزد برداشت هریک از این ارزها نسبت به شرایط بلاک چین آن ارز متغیر است.

توکن BNB چیست؟

بایننس در ماه جولای سال 2017 اقدام به عرضه اولیه (ICO) ارز دیجیتال خود یعنی BNB نمود. این صرافی توانست با پیش فروش BNB، 15 میلیون دلار سرمایه کسب کند.

 

پلتفرم بایننس

در ابتدا، توکن BNB روی بلاک‌چین اتریوم (ETH) فعالیت می‌کرد. سرانجام در سال 2019 بلاک‌چین بایننس (BINANCE CHAIN) راه‌اندازی شد و توکن‌های بایننس به بلاک‌چین بایننس منتقل شد.

بلاک‌چین اتریوم مزیت‌های خاصی دارد مثل امکان ثبت قراردادهای هوشمند. زمانی که توکن بایننس از بلاک‌چین اتریوم جدا و به بلاک‌چین اختصاصی خودش منتقل شد، امکان ثبت قراردادهای هوشمند (که یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های بلاک چین اتریوم بود) را از دست داد.

کاربرد اصلی BNB در پرداخت کارمزد مشخص می‌شود. برای پرداخت کارمزد معاملات‌تان در این صرافی دو راه پیش روی شماست.

اول اینکه کارمزد را از هر ارزی که در کیف پول بایننس خود دارید پرداخت کنید و راه دوم که اصلی‌ترین مزیت BNB برای شما خواهد بود این است که کارمزد را با کریپتوکارنسی اختصاصی بایننس یعنی BNB پرداخت کنید که در این صورت بایننس به شما تا سقف 50 درصد تخفیف می‌دهد.

انواع معاملات بایننس

در این سایت برای شما امکان معامله به 4 روش فراهم است:

1ـ معاملات Market Order :

در این روش شما با همان قیمت بازار خرید و فروش می‌کنید. این روش معامله، بیشتر برای ارزهایی با ارزش نسبی بالا توصیه می‌شود.

2ـ معاملات Limit Order :

در این روش شما سفارش خرید یا فروش‌تان را روی قیمت خاصی تنظیم می‌کنید و هر موقع قیمت ارز مورد نظر شما به آن قیمت رسید، سفارش شما تکمیل می‌شود.

به عنوان مثال فرض کنید که قیمت فعلی بیت کوین 11 هزار دلار است. شما سفارشی برای فروش بیت کوین در قیمت 11 هزار و 500 دلار تنظیم می‌کنید. وقتی قیمت بیت کوین به 11 هزار 500 دلار رسید، سایت به صورت خودکار سفارش شما را نهایی می‌کند.

3ـ معاملات Stop Limit :

تریدرها از این روش بیشتر برای جلوگیری از ضرر استفاده می‌کنند. در این روش شما سفارشی ثبت می‌کنید که سایت به صورت خودکار اگر قیمت بازار به فلان قیمت رسید، مقدار مشخص شده را در قیمتی که تعیین می‌کنید بخرد یا بفروشد.

مثلا قیمت اتریوم 100 دلار است. شما سفارش می‌دهید که اگر قیمت بازار به 90 دلار رسید، سایت برای شما 50 اتریوم در قیمت 87 دلار بفروشد که بیشتر از این ضرر نکنید.

4ـ معاملات OCO :

در این روش معامله شما یک معامله دو جانبه خواهید داشت و سفارش شما دو قسمت دارد. فرض کنید شما 5 بیت کوین دارید و هر بیت کوین 100 دلار ارزش دارد. شما سفارشی تنظیم می‌کنید که اگر قیمت به 120 رسید، بایننس برای شما 3 بیت کوین بفروشد و اگر به قیمت 80 دلار رسید، برای شما 2 بیت کوین بخرد.

مزایا بایننس

مزایا و معایب بایننس چیست؟

­­­­در پایان جا داره تا معایب و مزایای بایننس رو مورد بررسی قرار بدهیم.

معایب:

تحریم شدن کشور ایران و کاربران ایرانی توسط این شرکت اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین عیب این صرافی است و در صورتی‌که بایننس متوجه ایرانی بودن شما بشود اکانت شما را مسدود و موجودی کیف پول شما را ضبط می‌کند. البته راه‌هایی برای دور زدن تحریم و افتتاح حساب در بایننس برای کاربران ایرانی وجود دارد که در مقاله بعدی کاشان‌پی شما را در این باره کاملا راهنمایی خواهیم نمود.

از دیگر معایب آن می‌توان به پیچیده بودن رابط کاربری آن اشاره کرد که ممکن است برای افراد مبتدی دردسرساز شود که این مورد هم با کمی تحقیق و تجربه قابل حل است.

بیشتربخوانید: بایننس اندروید دانلود بایننس برای اندروید، ویندوز و IOS به همراه آموزش نصب

مزایا:

بدون تردید مشتریان بایننس مزایای این شرکت را خیلی بیشتر از معایب آن می‌دانند.

اعتبار بالای این شرکت یکی بزرگ‌ترین مزیت‌های آن است به طوری که هر ارزی که وارد بایننس می‌شود قیمت آن افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند.

از مزایای دیگر این صرافی مجهز بودن به سرورهای قوی و سرعت بالا، دریافت درصد پایین کارمزد،‌ امنیت بالا و حضور طیف گسترده‌ای از کوین‌ها می‌باشد.

امیدواریم توانسته باشیم شما را به خوبی با این صرافی آنلاین آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: چگونه با تحریم بایننس مقابله کنیم؟

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

سفیرپیمنت به عنوان مجموعه‌ای متخصص در زمینه پرداخت های ارزی به شما کمک خواهد کرد که از خدمات این صرافی نیز استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با تیم پشتیبانی بایننس این مجموعه در ارتباط باشید.

سوالات متداول

۱- بنیانگذار بایننس کیست؟

آقای چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zao) بنیان‌گذار و مدیرعامل بایننس می‌باشد.

۲- مدیر عامل کنونی بایننس کیست؟

برایان بروکس که قبلا مدیر ارشد سابق بانکداری آمریکا بوده در حال حاضر به عنوان مدیرعامل جدید صرافی بایننس شناخته شده است. 

۳- بایننس کارمزد انتقال وجه را از چه منبعی برداشت می کند؟

واریز و شارژ حساب از جمله خدماتی هستند که بایننس برای آن کارمزدی دریافت نمی‌کند، اما برداشت‌ها از این صرافی دارای کارمزد هستند. این نرخ کارمزد نسبت به نوع ارز دیجیتال تعیین می‌شود.

۴- معنی بایننس چیست؟

نام Binance ترکیبی از کلمات binary و finance است. کلمه binary به معنی جفت یا دوتایی و finance به معنی مالی است.

۵- بایننس برای کدام کشور است؟

دفتر اصلی صرافی بایننس در کشور مالت قرار دارد. اما این صرافی در صرافی بایننس در کشورهای زیادی از جمله ژاپن، سنگاپور و چین دفتر رسمی دارد.

۶- بایننس بهتر است یا فارکس؟

از نظر در دسترس بودن، بایننس بهتر از فارکس است. زیرا امکان انجام معاملات در فارکس در همه کشورها در دسترس است اما برای بایننس اینگونه نیست.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *