سایت freepik

سایت Freepik چیست؟ آموزش خرید از سایت فری پیک

آخرین بروز رسانی:  ۱۴ تیر, ۱۴۰۲
6 دیدگاه
زمان مطالعه:  14 دقیقه

تولید محتوا یکی دیگر از حرفه‌هایی است که نیازمند تصاویر و وکتورهای متنوع است. به عبارتی طراحان گرافیکی و کسانی که در حوزه تولید محتوا مشغول به فعالیت هستند، همواره نیازمند به تهیه عکس و وکتورهای با کیفیت و متنوع می‌باشند تا بتوانند بر اساس آن اهداف تولید محتوایی خود را پیش ببرند. سایت‌های خارجی بسیاری در این زمینه فعال می‌باشند که امکان دریافت عکس و تصاویر گرافیکی از آن‌ها امکان‌پذیر است. یکی از این سایت‌ها، سایت Freepik (فری پیک) می‌باشد. این سایت نیز دارای شرایط مخصوص و البته خوب برای کاربران است که در ادامه در خصوص این سایت و نحوه دریافت تصاویر از آن با خرید فری پیک توضیحاتی خواهیم گفت. همراه ما باشید.

 

سایت freepik چیست؟

همان‌طور که می‌دانید سایت Freepik یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین سایت‌ها برای دریافت عکس، وکتور، طرح‌های گرافیکی و… است. از این‌‌رو امروزه این سایت به عنوان مرجعی برای بسیاری از گرافیست‌های سراسر جهان شناخته شده است که از طرح‌های آماده آن برای انجام پروژه‌های خود استفاده می‌کنند. شما نیز می‌توانید به منظور استفاده از فایل‌های گراقیکی متنوع و مختلف از این سایت استفاده نمایید. دقت داشته باشید که برخی از فایل‌هایی که در این سایت به اشتراک گذاشته شده‌اند رایگان نیستند و لازم برای استفاده از آن‌ها پول پرداخت نمایید.

انواع حساب کاربری فری پیک

سایت freepik تعداد خیلی زیادی فایل را در خود جای داده و کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند اما به طور کلی کاربران و یا حساب‌های کاربری این سایت به دو دسته تقسیم می‌شوند که عبارت است از:

  • حساب کاربری فرمیوم: این نوع حساب یک حساب کاربری عادی محسوب می‌شود که هر کسی در ابتدای ثبت نام در این سایت صاحب چنین حسابی خواهد شد. این نوع حساب کاملا رایگان است و شما می‌توانید از منابع موجود در این سایت بدون پرداخت پول استفاده نمایید. البته محدودیت‌هایی برای استفاده خواهید داشت که مربوط به نوع حساب کاربری شما می‌باشد.
  • حساب کاربری پرمیوم: افرادی که می‌خواهند محدودیت‌های کمتری داشته باشند و بتوانند بیشترین استفاده از منابع موجود در این سایت را ببرند ناچار به پرداخت پول خواهند شد و نوع حسابشان به حساب پرمیوم ارتقاء خواهد یافت. این دسته از افراد با پرداخت مبلغی که برای اشتراک در این سایت می‌پردازند می‌توانند به سهولت و راحتی از این سایت تصاویر مدنظر خود را دانلود و خریداری کنید.

بر اساس میزان استفاده خود و نیازی که به این سایت دارید می‌توانید برای داشتن هر کدام از این حساب‌ها اقدام کنید. توضیحات بیشتر راجب به حساب پرمیوم فری پیک نیز در ادامه ارائه شده است.

چگونه با سایت freepik کار کنیم

 

انواع فایل های سایت freepic چیست؟

 

فایل وکتور «Vector»

در این سایت تصاویری تحت عنوان وکتور نیز وجود دارد. وکتور به تصاویری گفته می‌شود که دارای فرمت‌های WMF ،EPS ،AI و…می‌باشند. به عبارتی وکتورها خروجی نرم افزارهای گرافیکی مختلفی مانند کورل، ایلاستریتور و… هستند. از جمله ویژگی‌های خوب وکتورها، کیفیت بالای آن‌ها و قابلیت زوم کردن بدون افت کیفیت می‌باشد. همچنین این نوع فایل‌ها به شما کمک می‌کنند بخش‌های مختلف تصویر را به کمک نرم افزارهای گرافیکی حذف یا ویرایش کنید.

 

فایل موکاپ «mockup»

فایل پیش نمایش برای گرافیست‌ها و یا طراحان سایت، موکاپ نام دارد. در واقع از این فایل‌های گرافیکی آماده می‌توان برای طراحی کارت ویزیت، پوستر، لوگو یا قالب سایت استفاده کرد. این نوع فایل‌ها در سیستم با فرمت PSD ذخیره می‌شوند. این نوع فرمت برای شما این امکان را فراهم می‌کند تا به راحتی تغییرات لازم را در آن به وجود آوردید. بر این اساس موکاپ‌ها شرایطی را برای طراحان فراهم می‌کنند تا بتوانند به راحتی در خصوص رنگ، سایز، فونت و… طرح‌های مدنظر خود برنامه ریزی کنند. شما می‌توانیدبا استفاده از سایت فری پیک به دنیای عظیمی از موکاپ‌ها دسترسی پیدا کنید که شما را در روند فعالیت‌ها یاری می‌کند.

 

 

فایل‌های  «PSD»

یکی دیگر از فرمت‌هایی که شما می‌توانید با استفاده از سایت فری پیک به آن دست یابید فرمت فایل‌های PSD  است. همان‌طور که گفته شد فرمت PSD شرایطی را برای گرافیست‌ها فراهم می‌کند تا بتوانند به راحتی تغییرات لازم را در تصویر آماده‌ای که خریداری کرده‌اند، انجام دهند. این نوع فایل‌ها با برنامه فتوشاپ بازخواهند شد، از این‌رو امکان ایجاد هر گونه تغییری در آن‌ها وجود دارد.

 

آیکون «Icon»

نمونه‌ای دیگر از تصاویر گرافیکی مربوط به آیکون‌ها است. آیکون دسته‌ای از تصاویر است که مخاطب با دیدن آن به یاد موجودیتی خاص می‌افتد. تقریبا در تمامی نرم افزارها و یا وب‌سایت‌ها رد پایی از آیکون وجود داردکه از آن برای نشان دادن ابزارها و منو استفاده می‌شود. سایت فری‌پیک نیز ارائه دهنده انواع آیکون است که می‌توانید از آن برای طراحی سایت، کارت ویزیت و بسیاری از طرح‌های گرافیکی دیگر استفاده کنید.

 

اکانت هکی freepik چیست؟

یکی از موضوعاتی که امروزه درباره سایت فری پیک عمومیت یافته است مسئله اکانت هکی فری پیک است. اما لازم است بدانید که استفاده و یا ساخت اکانت‌هایی به منظور هک و سو استفاده از فایل‌های این سایت تقریبا غیر ممکن است و چندان عمر طولانی‌ای ندارد. اکانت‌های هکی برای مدت محدودی قابلیت دانلود فایل‌های موجود در این سایت را دارند و پس از مدتی شناسایی و بسته خواهند شد. از این رو اعتماد به چنین موضوعاتی چندان درست نیست و بیشتر از وقت شما می‌کاهد.

 

آیا برای استفاده از freepik باید پول بپردازیم؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت، تمامی فایل‌هایی که در این سایت وجود دارند اعم از تصاویر، وکتور، آیکون و… رایگان نیستند و است برای دانلود و در اختیار داشتن برخی از آن‌ها هزیته‌هایی پرداخت شود. اما در این میان فایل‌هایی نیز وجود دارد که استفاده از آن برای طراحان رایگان است. برای استفاده از فایل‌های رایگان این سایت کافی است که بر روی فیلتر free که در بالا و گوشه سمت راست سایت قرار دارد کلیک کنید. با انجام این انتخاب، لیستی از تصاویر و فایل‌های رایگان برای شما به نمایش درخواهد آمد.

 

چگونه با سایت freepik کار کنیم؟

استفاده از این سایت دشواری چندانی ندارد. کافیست وارد این وبسایت به آدرس freepik.com شوید. البته توجه داشته باشید استفاده از این سایت در ایران دارای محدودیت است و لازم است از فیلتر شکن برای ورود به ایت سایت استفاده کنید. در سمت راست این وب‌سایت فیلترهایی وجود دارد که به شما در جستجو کردن فایل‌ها کمک خواهد کرد. همچنین لینک دانلود برای شما در پایین هر فایل گنجانده شده است. چنانچه فایلی دارای قیمت باشد شما به درگاه پرداخت منتقل خواهید شد.

اما بهتر است بدانید که شما می‌توانید به عنوان میهمان در این سایت وارد شوید و یا در فری پیک ثبت نام کنید. فرق افراد ثبت نام کرده در این سایت با افرادی که به عنوان میهمان از این سایت استفاده می‌کنند، در میزان محدودیت‌های تعداد دفعات دانلود است.

اگر گرافیست هستید پیشنهاد میکنیم که مقاله فریلنسر گرافیک را حتما مطالعه نمایید.

 

آموزش خرید از سایت freepik

گاهی فایل انتخابی شما غیر رایگان است از این‌رو لازم است شما در این وبسایت برای خود اکانت پرمیوم بسازید؛ به عبارت دیگر در این سایت فایل‌ها به دو صورت رایگان و پولی قرار گرفته‌اند و شما برای استفاده از فایل‌های غیررایگان نیاز به پرداخت هزینه و یا اکانت پرمیوم خواهید داشت. برای خرید اکانت پرمیوم باید از کارت‌های اعتباری، دبیت کارت یا پی پال استفاده کنید.

دبیت کارت و کارت‌های اعتباری

به منظور استفاده از خدمات سایت فری پیک و خرید از آن می‌توانید از کارت‌های اعتباری یا دبیت کارت استفاده کنید. از آنجایی که دفتر اصلی سایت ذکر شده در کشور اسپانیا قرار دارد؛ لازم است برای خرید و یا تمدید اکانت خود از پرداخت‌های ارزی و بین المللی استفاده کنید.

پی پال

پی پال نیز درگاه مناسب دیگری است که از آن می‌توانید برای خرید فایل‌های فری پیک استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که استفاده از پی پال بر حسب موقعیت مکانی شما و کشوری که در آن زندگی می‌کنید ممکن است کمی دشوار باشد. در واقع سرویس بین‌المللی پی‌پال در سراسر دنیا خدمات خود را ارائه می‌دهد و می‌توانید از آن برای خرید در سایت‌های خارجی استفاده کنید اما برخی از کشورها مانند ایران در لیست تحریم‌های بین‌المللی این سایت‌ها قرار دارند و دسترسی کاربران از این کشورها ممنوع شده است؛ از این‌رو برای خرید اکانت فری پیک با پی پال کمی چالش خواهید داشت.

پس از آن که در سایت freepik ثبت نام کردید و خرید اکانت پریمیوم فایل خود را انجام دادید، می‌توانید به سایت فری پیک مراجعه کرده و تصویر خود را انتخاب کنید. سپس از نوار ابزار کناری، گزینه پرمیوم را کلیک کنید تا لینک دانلود تصویر برای شما ارسال شود.توجه داشته باشید که سفیرپیمنت برای خرید اکانت پرمیوم این وب‌سایت در خدمت شماست و به شما کمک خواهد کرد تا به سهولت این اکانت را خریداری کنید.

 

چرا سایت freepik باز نمیشود

 

طریقه دانلود از سایت freepik

پس از آن که فرایند ثبت نام در سایت freepik را به اتمام رساندید و عملیات خرید اکانت پریمیوم خود را انجام دادید، می‌توانید فایل موردنظر خود را انتخاب کنید و سپس از طریق لینک دانلودی که در اختیارتان قرار می‌گیرد، آن را دانلود کنید. به همین راحتی!

در واقع اگر مشکلی از لحاظ پرداختی یا ورود به حساب کاربری خود نداشته باشید دانلود کردن از فری پیک به راحتی انجام می‌شود. دقت داشته باشید که با توجه به نوع عکس یا فایلی که انتخاب کرده‌اید ممکن است چند گزینه برای دانلود وجود داشته باشد؛ برای مثال ممکن است عکسی را در سه اندازه مختلف و یا با سه کیفیت متفاوت بتوانید دانلود کنید پس به هنگام دانلود کردن طبق نیاز خود این کار را انجام دهید.

 

 

دانلود پرمیوم فری پیک

خرید اکانت پرمیوم سایت فری پیک با توجه به پرداخت‌های ارزی‌ای که دارد ممکن است کمی شما را نگران کنید. چرا که تمامی این پرداخت‌ها به صورت ارزی است و از کارت بانکی شما به صورت مستقیم قابل برداشت نیست. اما باید ذکر کرد که امروزه وب‌سایت‌های مختلفی وجود دارند که به شما در خرید و دانلود این اکانت کمک خواهند کرد. شما می‌توانید با انتخاب یکی از این وبسایت‌ها، عملیات خرید فری پیک اکانت خود را پیش ببرید. این مجموعه‌ها با دریافت مبلغی به عنوان کارمزد، برای شما اکانت مورد نظرتان را خریداری می‌کنند.

 

دانلود رایگان از فری پیک

 

مشکل دانلود از سایت freepik

اگر با ایت فری پیک کار کرده باشید شاید در روند فعالیت خود با اخطارهایی از سوی این سایت مواجه شده باشید. بهتر است بدانید که بیشتر مشکلاتی که در زمینه دانلود تصاویر این سایت وجود دارد برای کشورهایی است که در تحریم به سر می‌برند. ایران نیز یکی از کشورهایی است که در دسترسی به این سایت دارای محدودیت است؛ از این‌رو ایرانیان نیز برای دانلود تصاویر این سایت و خرید اکانت پرمیوم دارای مشکلاتی هستند. این مشکل زمانی حل خواهد شد که اکانت پرمیوم خریداری گردد. سفیر پیمنت به عنوان مجموعه تخصصی در زمینه پرداخت‌های ارزی می‌تواند اکانت پرمیوم را برای شما خریداری کند. در این صورت مشکل دانلود از این سایت برای شما رفع خواهد شد.

بیشتربخوانید: آیا تخفیف جمعه سیاه فری پیک ارزش دارد؟

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

همان‌طور که گفته شد، امروزه وب‌سایت‌های مختلفی وجود دارند که به شما در خرید و دانلود اکانت پرمیوم سایت فری پیک کمک خواهند کرد. سفیرپیمنت یکی از این وب‌سایت‌ها و به عبارتی یک مجموعه تخصصی در حوزه پرداخت‌ های بین المللی است که به شما کمک می‌کند به سرعت و سهولت صاحب اکانت پرمیوم از این سایت شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر، با تیم پشتیبانی این مجموعه در ارتباط باشید.

به طور کلی تیم سفیرپیمنت به عنوان یک سفیر شما در خدمات ارزی فعالیت می‌کند و انواع خدمات پرداخت ارزی آنلاین را در حوزه‌های مختلف ارائه می‌دهد. این مجموعه با سابقه‌ای درخشان در این زمینه و تخصصی که در آن دارد به شما کمک می‌کند تا بدون هیچگونه چالشی امور پرداختی ارزی خود را به سادگی به سرانجام برسانید. در صورتی که نیاز به چنین خدماتی داشتید تنها کافی است که درخواستتان را به پشتیبانی سفیرپیمنت ارجاع دهید تا در کمترین زمان ممکن کار شما انجام شود.

 

نتیجه

همان‌طور که می‌دانید دستیابی به تصاویر و وکتورهای لایه باز برای افراد خصوصا افرادی که در حال تولید محتوا هستند بسیار اهمیت دارد. از این رو نیاز به مرجعی که ارائه دهنده این تصاویر گرافیکی باشد بسیار احساس می‌شود. سایت freepik مرجع کاملی از تصاویر، وکتورها، آیکون‌ها و فایل‌های PSD می‌باشد. این سایت به طراحان گرافیک کمک می‌کند تا به سادگی به مجموعه‌ی کاملی از تصاویر مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند. همچنین، با استفاده از اکانت پریمیوم freepik و خرید تصاویر و وکتورها می‌توانید به دنیای بی‌پایانی از فایل‌ها دسترسی پیدا کنید.

از آنجایی که تهیه اکانت پرمیوم فری پیک نیازمند پرداخت ارزی است و این مسئله در ایران به دلیل تحریم‌ها دغدغه بزرگی محسوب می‌شود ممکن است نتوانید به طور مستقیم اکانت سایت freepik پرمیوم را تهیه کنید. در این راستا پیشنهاد می‌کنیم درخواست خود را به تیم سفیرپیمنت بسپارید تا ضمن ارائه راهنمایی‌های لازم به شما برای استفاده از این اکانت، پرداخت ارزی شما و ایجاد حساب کاربری پرمیوم فری پیک را برایتان انجام دهند. در صورتی که قبلا از این سایت استفاده کرده‌اید تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر سوالی در رابطه با موضوع این مقاله دارید نیز می‌توانید مطرح کرده تا کارشناسان ما به آن پاسخ دهند.

 

سوالات متداول

چرا باز شدن سایت freepik به درستی انجام نمی‌شود؟

همن‌طور که در متن مقاله گفته شد این وبسایت در کشور ایران دارای محدودیت‌هایی است. از این‌رو لازم است پیش از ورود به این سایت فیلترشکن خود را متصل کنید. در صورت نیاز می‌توانید از طریق سایت های مشابه freepik نیاز خود را برطرف کنید. البته با وصل کردن وی پی ان این مشکل رفع خواهد شد و شما می‌توانید به راحتی به حجم زیادی از تصاویر دسترسی داشته باشید.

آیا برای دانلود کردن از سایت freepik محدودیتی وجود دارد؟

بله. در واقع در این سایت محدودیت‌هایی به صورت روزانه برای کاربران اعمال می‌شود که هر کدام متفاوت است. برای مثال، افرادی که در سایت freepik ثبت‌نام نکرده‌اند، درطول روز می‌توانند سه بار اقدام به دانلود فایل از این سایت کنند و در مقابل افرادی که اقدام به ثبت نام کرده‌اند، محدودیت کمتری دارند. از این‌رو اگر نیاز به دانلود تصاویر در تعداد زیاد دارید بهتر است اقدام به خرید اکانت پرمیوم فری پیک کنید و با خیالی آسوده برای دانلود تصاویر و وکتورهای مورد نظر اقدام کنید.

 

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(6)
   
بیتا کاربر سایت ۱۹ شهریور ۱۴۰۲

ممنون بابت مطالب خوب
تصاویر این سایت بدون کپی رایته دیگه؟
میتونیم از تصاویر برای یوتیوب استفاده کنیم؟

       
    پشتیبانی سفیرپیمنت مدیر سایت ۱۹ شهریور ۱۴۰۲

    خواهش می‌کنم.
    بله البته باید برای یونیک کردن با برند خودتون اقدام شود.

   
Zahra کاربر سایت ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

سلام ما ایرانی ها میتونیم از طریق فری پیک کسب درامد کنیم ؟؟؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۱۹ خرداد ۱۴۰۱

    سلام و احترام
    بله؛ راه‌هایی برای انجامش هست

   
نگین کاربر سایت ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

سلام خسته نباشید ، ببخشید ما که تو ایران هستیم و نمیتونیم با پی پال پرداخت کنیم ، از کدوم صرافی های واسطه امکان خرید از freepik رو داریم؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

    با سلام و احترام
    از طریق سفیرپیمنت می‌تونید اقدام به سفارش کنید و ما خرید از سایت فریپیک را برای شما انجام میدیم قربان
    همچنین خدمات افتتاح حساب پی پال نیز از خدمات سفیرپیمنت هست و با بهترین قیمت در خدمت شما هستیم
    با تشکر