جدیدترین و مهمترین سایت‌هایی که درگاه بیت کوین را اضافه کرده‌اند

جدیدترین و مهمترین سایت‌هایی که درگاه بیت کوین را اضافه کرده‌اند

آخرین بروز رسانی:  ۲۴ تیر, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  11 دقیقه

اگر اهل سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار در دنیای دیجیتال هستید، بیت کوین را به‌عنوان یک دارایی مجازی حتماً می‌شناسید. امروزه با گسترش محبوبیت این ارز، مؤسساتی پرداخت از طریق بیت کوین را نیز فراهم آورده‌اند تا شما بتوانید از این دارایی به‌عنوان وسیله‌ای برای تجارت خود بهره ببرید. درگاه بیت کوین و استفاده از آن یک مسئله نوظهور است که در این مقاله قصد داریم به معرفی آن بپردازیم. پیشنهاد می‌شود برای آشنایی با درگاه ارز دیجیتال و بررسی معایب و مزایای آن حتماً تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتربخوانید: ۱۶,۰۰۰ ATM در بریتانیا از بیت کوین پشتیبانی کردند

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال، رمزارز یا کریپتو یک ارز مجازی است که با رمزنگاری شدن امکان تقلبی بودن یا دو بار خرج کردن آن تقریباً غیرممکن در نظر گرفته می‌شود. این ارزها برای کار به‌عنوان یک وسیله مبادله از طریق شبکه‌های کامپیوتری طراحی شده است و به صورت دیجیتالی در تعداد زیادی از رایانه‌ها به نام بلاک‌چین توزیع می‌شود. یکی از ویژگی‌های بارز ارزهای دیجیتال این است که معمولاً به هیچ مقام مرکزی مانند دولت یا بانک برای حفظ و نگهداری آن وابسته نیست و در عمل از دخالت یا دست‌کاری آن‌ها مصون است.

بیشتر بخوانید: کیف پول بایننس و روش ساخت آن

خدمات مالی غیرمتمرکز (DeFi) چیست؟

یک فناوری مالی نوظهور است که با استفاده از شبکه‌های غیرمتمرکز مانند بلاک‌چین، خدمات مالی را بدون نیاز به واسطه انجام می‌دهد؛ به بیان ساده‌تر این صنعت خدمات ارائه شده توسط بانک‌ها را با فناوری‌های غیرمتمرکز ترکیب کرده و عملکردهای مرتبط با آن را گسترش می‌دهد. درگاه ارز دیجیتال، نظارت و کنترل بانک‌ها و مؤسسات را بر پول و خدمات مالی به صورت کامل از بین می‌برد.
برخی از جذابیت‌هایی کلیدی این سیستم عبارت‌اند از:

  • انتقال وجوه در چند دقیقه
  • قابلیت استفاده بدون تأیید هویت و تنها با اتصال به اینترنت
  • نگهداری از دارایی‌ها در یک کیف پول دیجیتالی به جای بانک
  • حذف هزینه‌های که توسط بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی در زمینه ارائه خدمات مالی اتخاذ می‌شود
  • درگاه بیت کوین

کوین و توکن چه فرقی دارند؟

برای بررسی این مورد در ابتدا لازم است بدانید تمام ارزهای دیجیتال و تمام تراکنش‌هایی که بر روی آنها صورت می‌گیرد حتماً باید بر بستر یک بلاک‌چین ساخته و انجام شود. حال با آگاهی از این موضوع می‌توان توکن و کوین را تعریف نمود.
کوین: دارایی دیجیتالی که بر روی بلاک‌چین خودش ساخته است و وسیله دادوستد در این فناوری اطلاق می‌شود؛ برای مثال اتر، توکن اصلی بلاک‌چین اتریوم است که تمام تراکنش‌های آن در این بستر انجام خواهد شد.
توکن: دارایی دیجیتالی که بلاک‌چین مخصوص به خود ندارد و بر روی بلاک‌چین یک کوین عرضه می‌شود؛ برای مثال بسیاری از توکن‌هایی که برای اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز مانند NFT به وجود آمده‌اند، بر روی بستر اتریوم در حال اجرا هستند.

بیت کوین چیست؟

یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که در سال ۲۰۰۹ توسط افرادی که هنوز هویت آن‌ها فاش نشده است، ایجاد و عرضه گردید. پرداخت از طریق بیت کوین نسبت به مکانیزم‌های آنلاین سنتی نوید کارمزد تراکنش کمتری را می‌دهد و تمام تراکنش‌های آن توسط حجم عظیمی از کامپیوترها از طریق فرایندی به نام “ماینینگ” صورت می‌گیرد.
علی‌رغم این که بیت کوین در اکثر نقاط جهان قانونی و مورد تأیید نمی‌باشد، بسیار محبوب است و باعث راه‌اندازی صدها ارز دیجیتال دیگر شده است که در مجموع به آن‌ها “آلت‌کوین” می‌گویند. بیت کوین در هنگام معامله معمولاً با نماد BTC شناخته می‌شود.

درگاه پرداخت چیست؟

در ساده‌ترین حالت، فناوری که پرداخت‌ها را از خریدار به فروشنده انتقال می‌دهد، درگاه پرداخت نامیده می‌شود. امروزه با توجه به روند رو به رشد خریدهای آنلاین از کاربرد آن‌ها در دنیای اقتصاد نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. از معروف‌ترین درگاه‌های پرداخت در ایران که ممکن است آن‌ها را بشناسید می‌توان به زرین پال، زیبال، رایان پی و… اشاره نمود.

بیشتر بخوانید : چگونه با موجودی حساب پی پال خود بیت کوین بخریم؟

درگاه پرداخت ارز دیجیتال

به زبان ساده، یک درگاه ارز دیجیتال به افراد و کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا پرداخت‌های مشتریان را به صورت رمزنگاری شده و با کریپتو دریافت کنند؛ برای مثال، درگاه بیت کوین که برای پرداخت از طریق بیت کوین ایجاد شده است، امروزه به‌عنوان یکی از شناخته شده‌ترین موارد در این زمینه می‌باشد.
صاحبان مشاغل با استفاده از درگاه ارز دیجیتال می‌توانند پرداخت از طریق رمز ارزهای پایه مانند اتریوم، دوج‌کوین، کاردانو و… را نیز برای مشتریان خود فراهم آورند.

درگاه ارز دیجیتال بیت راه

بیت راه، اولین درگاه پرداخت ارز دیجیتال ایرانی است. این مجموعه ادعا می‌کند با تکیه بر قدرت و خلاقیت تیم خود امکان استفاده از درگاه بیت کوین و سایر ارزها را برای سایت‌های ایرانی فراهم آورده است تا بتوانند تجارت خود را در سطح بین‌الملل گسترش دهند.

پرداخت از طریق بیت کوین

نکات انتقال ارز دیجیتال

دو نکته در زمینه انتقال ارزهای دیجیتال وجود دارد که در مبادلات و استفاده از درگاه بیت کوین با رعایت نکردن آن‌ها ممکن است قسمت اعظمی از سرمایه خود را از دست بدهید:

1. همخوانی شبکه‌های انتقال

در انتقال ارزها باید دقت کنید که شبکه فرد گیرنده و فرستنده هر دو یکسان باشد؛ زیرا در حال حاضر امکان ارسال ارزها از شبکه‌های متفاوت به هم وجود ندارد و کل دارایی شما از بین خواهد رفت.

2. کارمزد انتقال

در انتقال ارزهای دیجیتال حتماً باید به کارمزدی که توسط شبکه از شما دریافت می‌شود دقت نمایید. برخی شبکه‌ها از کارمزد بالایی در انتقالات خود استفاده می‌کنند و عدم توجه به آن ممکن است برای شما گران تمام شود.

 

انواع شبکه‌های انتقال ارزهای دیجیتال

  • شبکه انتقال BTC

این شبکه بر بستر بلاک‌چین بیت کوین کار می‌کند و با توجه به اینکه مکانیزم این شبکه قدیمی است، نسبت به سایر شبکه‌ها کارمزد بیشتری را از کاربر دریافت می‌کند.

  • شبکه انتقال ERC20

این شبکه بر بستر بلاک‌چین اتریوم کار می‌کند و نسبت به سایر شبکه‌های نوظهور کارمزد بیشتری می‌گیرد. نکته منفی دیگر در خصوص این شبکه پایین بودن سرعت انتقال در تراکنش‌ها است.

  • شبکه انتقال BEP2

BEP2 مخفف Binance Chain Evolution Proposal 2 است. با دقت در نام این شبکه متوجه می‌شوید که بر بستر بلاک‌چین خصوصی بایننس چین خدمات می‌دهد. عملکرد این شبکه بسیار شبیه به شبکه ERC20 است؛ با این تفاوت که کارمزد انتقال کمتری را از کاربران خود دریافت می‌کند.

  • شبکه انتقال BEP20

این شبکه نیز همچون BEP2 بر بستر بلاک‌چین خصوصی بایننس چین خدمات ارائه می‌دهد اما با توجه به توسعه‌هایی که نسبت به شبکه قبل روی آن صورت گرفته است، تراکنش‌ها را با سرعت بیشتر و کارمزد کمتری انجام خواهد داد.

  • شبکه انتقال TRC20

این شبکه بر بستر بلاک‌چین ارز ترون خدمات‌رسانی می‌کند و کارمزد معاملات بر روی آن بسیار به صرفه و اقتصادی است.

درگاه ارز دیجیتال

مزایا و معایب شبکه‌های انتقال ارز دیجیتال

مهم‌ترین مزیتی که شبکه‌های انتقال ارزهای دیجیتال دارند، امنیت آن‌ها است. هیچ یک از این شبکه‌ها اجازه نمی‌دهد کسی به اطلاعات تراکنش شما دسترسی پیدا کند. این بسترها علاوه بر انجام تراکنش با سرعت بالا، کارمزدهای کمتری را نسبت به سایر روش‌های انتقال از شما درخواست می‌کند که بسیار مقرون به صرفه است.
با وجود مواردی که گفته شد، این شبکه‌ها آن‌چنان بی‌نقص هم نیستند؛ برای مثال شما در صورت انجام تراکنش به صورت اشتباه قادر به بازگرداندن سرمایه خود نخواهید بود.
دقت کنید برای یک ارز، تمام شبکه‌های معرفی شده در بالا وجود ندارد و ممکن است برای برخی تراکنش‌ها از شبکه‌های با کارمزد بالا استفاده کنید. این مورد خود یکی از بزرگ‌ترین معایب این شبکه‌ها محسوب می‌شود.

پیشنهاد برای مطالعه: آموزش رایگان فارکس از صفر تا صد

لیست سایت‌هایی که با استفاده از بیت کوین می‌توان از خدماتش استفاده کرد

امروزه با گسترش محبوبیت استفاده از رمزارزها، استفاده از درگاه بیت کوین به صورت چشمگیری رشد داشته است. مهم‌ترین سایت‌هایی که به شما اجازه پرداخت از طریق رمز ارز را می‌دهند عبارت‌اند از:

آمازون

Amazon بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی دنیا از درگاه بیت کوین استفاده می‌کند و شما می‌توانید با استفاده از دارایی دیجیتال خود به خرید از این مجموعه بپردازید.

مایکروسافت

این شرکت به شما اجازه می‌دهد حساب مایکروسافت خود را با بیت کوین شارژ کرده و با استفاده از آن به خرید محصولاتی همچون نرم‌افزارها و بازی‌ها بپردازید.

مک‌دونالد

مک‌دونالد بزرگ‌ترین رستوران زنجیره‌ای دنیا با وجود بیش از ۲۰۰ شعبه در کشورهای مختلف اعلام کرده است که شما می‌توانید با پرداخت بیت کوین از خدمات این مجموعه استفاده کنید.

نیم چیپ

نیم چیپ یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سرور و هاست است و برای ارائه هر چه بهتر خدمات به مشتریان خود از درگاه ارز دیجیتال استفاده می‌کند.

ایر بالتیک

از معروف‌ترین شرکت‌های هواپیمایی اروپا که اخیراً از بیت کوین به عنوان روش پرداخت حمایت کرده است. امروزه اکثر ایرلاین‌های روسیه و خاورمیانه هم حمایت خود از درگاه بیت کوین را اعلام کرده‌اند.

سایت‌ های ارز دیجیتال

ای گیفتر

این شرکت ارائه‌دهنده گیفت‌کارت نیز به کاربران خود اجازه می‌دهد با پرداخت بیت کوین از خدماتش بهره ببرند. این کمپانی برای تشویق کاربران به پرداخت از طریق بیت کوین به ازاء هر دلار به کاربران خود ۲ سنت تخفیف می‌دهد.

واچ شاپینگ

یکی از فروشگاه‌های آنلاین لباس و اکسسوری در انواع مختلف مردانه، زنانه و بچگانه است که از درگاه بیت کوین با سرعت بالا بهره می‌برد. این سایت اجازه خرید تمام محصولات خود را با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال فراهم آورده است.

مور استمپ گلوبال

اگر جزو افراد علاقه‌مند به سفرهای بین‌المللی باشید، حتماً نام مور استمپ گلوبال را شنیده‌اید. این مجموعه به افراد علاقه‌مند به سفر امکان رزرو پرواز یا هتل را می‌دهد و اخیراً خدمات خود را نه‌تنها با بیت کوین بلکه با بیشتر از ۳۰ ارز دیجیتال دیگر نیز در اختیار کاربران و مشتریان خود قرار می‌دهد.

شاپیفای

این فروشگاه آنلاین نیز یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های پذیرنده بیت کوین است که از سال ۲۰۱۵ مشتریانش اجازه دارند با درگاه بیت کوین از خدمات و محصولات آن بهره ببرند.

ای تی اند تی

شرکت بزرگ ای تی اند تی از شرکت‌های معروف و نام‌آشنا در حوزه‌ی فناوری‌های ارتباطی می‌باشد و از سال ۲۰۱۹ به لیست شرکت‌های پذیرنده بیت کوین اضافه گردیده است.

پیشنهاد مطالعه: پرداخت در سایت های خارجی

سخن پایانی

در این مقاله تمام اطلاعاتی که شما برای آشنایی با بیت کوین نیاز داشتید در اختیار شما قرار دادیم. بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال امروزه نه‌تنها به‌عنوان یک دارایی مجازی بلکه وسیله‌ای برای دادوستد شناخته می‌شوند. سایت‌های ارز دیجیتال به دنبال ارائه هرچه بیشتر درگاه بیت کوین برای مؤسسات و شرکت‌ها هستند. درگاه ارز دیجیتال و پرداخت از طریق بیت کوین در ایران با وجود اندک معایبی که دارد، نسبت به روش‌های پرداخت سنتی از محبوبیت بیشتری برخوردار شده است؛ زیرا دغدغه خریدهای برون‌مرزی بدون درنظرگرفتن تحریم‌ها را نیز برای ما به وجود می‌آورد.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *