پرداخت فاکتور هتزنر با نرخ عالی

پرداخت فاکتور هتزنر Hetzner

آخرین بروز رسانی:  ۲۶ شهریور, ۱۴۰۲
1 دیدگاه
زمان مطالعه:  16 دقیقه

آشنایی کامل با هتزنردر میان شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب، هتزنر نیز جایگاه خوبی در میان افراد دارد. این دیتاسنتر سال‌ها است با ارائه خدمات باکیفیت و مقرون به صرفه مخاطبان زیادی جذب و سابقه درخشانی از خود به جای گذاشته است. از آنجایی که پرداخت فاکتور هتزنر باید به صورت ارزی انجام شود و کاربران ایرانی در این زمینه با موانعی مواجه هستند، در این مقاله اطلاعاتی راجع به پرداخت هتزنر و شیوه انجام آن ارائه نموده‌ایم. اگر شما نیز به دنبال روشی برای پرداخت فاکتور hetzner هستید، این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

 

پیشنهاد مطالعه: آشنایی کامل با هتزنر

 

روش‌های پرداخت صورت‌حساب هتزنر

قبل از اینکه به آموزش پرداخت فاکتور hetzner بپردازیم باید به این سؤال پاسخ دهیم که هتزنر چه روش‌های پرداختی را می‌پذیرد؟ در واقع باید بدانید که برای پرداخت فاکتور هتزنر چه روش‌هایی وجود دارد و شما به کدام یک از آن‌ها دسترسی خواهید داشت. به طور کلی این شرکت استفاده از چهار روش پرداخت را برای کاربران و مشتریان خود فراهم کرده است:

  • کردیت کارت یا کارت اعتباری که پرداخت فاکتور هتزنر را به صورت خودکار از حساب‌تان انجام می‌دهد.
  • SEPA که مانند کردیت کارت، یک روش پرداخت به‌صورت خودکار است.
  • پرداخت با استفاده از حواله بانکی
  • پی پال که در این روش، پرداخت فاکتور باید به‌صورت دستی انجام شود.

 

خرید اکانت هتزنر hetzner
خرید اکانت hetzner هتزنر

 

آموزش پرداخت فاکتور هتزنر در زمان مناسب

اگر بخواهید فاکتورهایتان همیشه به موقع پرداخت شود، بهترین راه استفاده از قابلیت پرداخت خودکار است. صورت‌حساب خودکار برای همه سرورهای اختصاصی، سرورهای ابری و… در یک روز مشخص در هر ماه ارسال می‌شود. هنگامی که اولین سفارش خود را ثبت می‌کنید، یک روز پس از دریافت محصول، فاکتور را دریافت خواهید کرد. البته برای برخی از اکانت‌های هتزنر، فارغ از زمان اولین سفارش شما، روز صدور فاکتور از قبل تعیین می‌شود.

یکی از مزیت‌های هتزنر پس پرداخت بودن فاکتورهای آن است. در این حالت کاربران ابتدا ثبت سفارش کرده و سرور خود را تحویل می‌گیرند و پس از آن، هتزنر فاکتور سفارش را برای کاربران ایجاد می‌کند. چند روز پس از تاریخ صورت‌حساب، پرداخت‌ها به‌صورت کامل و خودکار از حساب بانکی یا کارت اعتباری شما برداشت می‌شود. در واقع پرداخت خودکار را می‌توانید به کمک کارت اعتباری داشته باشید.

توجه کنید در صورتی که کارت شما اعتبار ندارد و یا این کارت صرفاً جهت وریفای اکانت به پنل شما اضافه شده، بهتر است در اسرع وقت اقدام به حذف کارت نموده تا در صورت صدور صورت‌حساب، بتوان آن را به‌صورت دستی و با سایر روش‌ها پرداخت کرد. برای حذف کارت از قسمت Payment Details، متود پیمنت را به پی پال تغییر داده و Save Change را بزنید.

 

 

پرداخت با حواله بانکی

اگر قصد دارید، پرداخت فاکتور هتزنر را با حواله بانکی انجام دهید، بهتر است حداقل ۵ تا ۷ روز زودتر از زمان صدور فاکتور، با پشتیبانی سفیرپیمنت ارتباط بگیرید؛ چرا که پرداخت با حواله یکی از روش‌های شارژ اکانت هتزنر است که پس از انجام آن، مبلغ بین ۲ الی ۵ روز کاری آلمان به حساب بانکی هتزنر و به پنل شما اضافه می‌شود. همچنین شارژ اکانت هتزنر با استفاده از حواله بانکی، در زمانی که نرخ یورو بازار در حد پایین خود قرار دارد، راه‌حل مناسبی برای سرمایه‌گذاری شما خواهد بود.

 

پرداخت هتزنر با پی پال

چنانچه بخواهید با استفاده از PayPal پرداخت فاکتور هتزنر را انجام دهید، پرداخت به صورت دستی و بعد از دریافت صورت‌حساب از طریق پنل مدیریت حساب‌های Hetzner انجام می‌شود. این روش در مقایسه با سایر روش‌ها، نسبتاً هزینه کمتری دارد. البته به شما توصیه می‌کنیم در صورتی که صاحب حساب پی پال هستید، از حساب خود برای پرداخت استفاده نکنید؛ چرا که کارمزدهای پی پال معمولا بالا است.

 

مشکلات پرداخت فاکتور هتزنر

ممکن است صورت حساب پرداخت خودکار هتزنر شما با مشکل مواجه شود؛ در این صورت راه حل چیست؟ به طور کلی اگر پرداخت فاکتور هتزنر که تنظیم کرده‌اید به صورت خودکار انجام شود، ناموفق باشد، از طریق ایمیل به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد. در چنین شرایطی شما می‌توانید پرداخت را مجدداً با همان کارت اعتباری یا کارت اعتباری متفاوتی انجام دهید.

برای پرداخت مجدد این فاکتورها ابتدا به Robot یا Cloud وارد شوید. سپس به دنبال نماد حساب‌ها در گوشه سمت راست بالا بگردید. روی این نماد و سپس روی “User Account” کلیک کنید. این گزینه شما را به صفحه اصلی حساب‌های Hetzner می‌برد. در ادامه مراحل آموزش پرداخت فاکتور هتزنر، هنگامی که وارد صفحه اصلی حساب‌های Hetzner شدید، به دنبال گزینه “Invoices” و سپس “Pay now” باشید و دستورالعمل‌های پرداخت مجدد را دنبال کنید.

به هنگام پرداخت مجدد فاکتور hetzner باید به یک نکته مهم توجه داشته باشید و آن هم محدودیت تکرار پرداخت است. به عبارت دیگر حداکثر ۵ بار می‌توانید روش پرداخت را دوباره امتحان کنید. اگر پس از آن همچنان با فاکتور مشکل دارید، لطفاً با نوشتن یک درخواست پشتیبانی با بخش حسابداری هتزنر ارتباط بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم روش‌های پرداختی متفاوتی مانند پی پال را به صورت دستی امتحان کنید تا مشکل سریع‌تر برطرف شود.

 

صدور فاکتور برای سرویس‌های بلااستفاده

بعضا پیش می‌آید که افراد بعد استفاده از سرویس خود، آن را خاموش می‌کنند و دیگر به آن احتیاجی ندارند. در این شرایط آن‌ها فکر می‌کنند که دیگر نباید هزینه‌ای بابت سرویس پرداخت نمایند. درواقع تصور دارند که چون از سرور استفاده‌ای نمی‌کنند، پس هزینه‌ای نیز نباید پرداخت کنند. این در حالی است که پس از مدتی با صدور فاکتور هتزنر برای آن سرویس مواجه می‌شوند و چاره‌ای جز پرداخت نخواهند داشت.

در توضیح این مسئله اینطور باید گفت که شما تا زمانی که سرویس را به طور کامل لغو نکنید، جزو سفارش‌های شما خواهد بود و باید هزینه آن را نیز پرداخت کنید. اگر واقعا به سرویس خود احتیاجی ندارید باید آن را به طور کامل لغو کنید. خاموشی سرور و عدم استفاده از آن دلیلی بر لغو نخواهد بود. در واقع هتزنر رصد نمی‌کند که شما چه زمانی از سرویس استفاده می‌کند و چه زمانی خاموش است. بر اساس همین توضیحات پرداخت فاکتور هتزنر نیز بستگی به لغو کامل سرویس شما یا نگهداری‌تان خواهد داشت.

پرداخت فاکتور هتزنر برای سرویس‌های بلااستفاده

 

آیا امکان تقسیم‌بندی فاکتور وجود دارد؟

برخی از افراد به هنگام پرداخت فاکتور هتزنر نیاز دارند تا فاکتور را به بخش‌های مختلف تقسیم کنند و هر بخش را جداگانه پرداخت نمایند. برای مثال شخص می‌خواهد هزینه محصول را جداگانه بپردازد و مالیات آن را نیز جداگانه پرداخت کند. در چنین شرایطی این امکان را دارید که فاکتور خود را تقسیم نمایید. برای انجام این کار باید به پشتیبانی هتزنر پیام و درخواست خود را شرح دهید. سپس آن‌ها فاکتور را برایتان قسمت‌بندی خواهند کرد. توجه داشته باشید که صرفا با استفاده از حواله بانکی و یا کارت اعتباری معتر می‌توانید این کار را انجام دهید.

 

نکته مهم برای فاکتورهای Windows/Plesk/cPanel هتزنر

لایسنس‌هایی که هتزنر برای Windows، Plesk و cPanel صادر می‌کند، برای کل یک ماه تقویمی است. چنانچه شما حتی در روز آخر یک ماه هم درخواست خرید این خدمات را داشته باشید، فاکتوری که برای شما صادر می‌شود، برای کل همان ماه خواهد بود. در زمان خرید همه این اطلاعات و توضیحات را هتزنر برای شما ارائه می‌کند و در صورتی که سفارش خود را نهایی کردید، به این معنی خواهد بود که شرایط را پذیرفته‌اید.

عدم توجه به این مسئله می‌تواند هزینه زیادی برای شما در زمان پرداخت فاکتور هتزنر ایجاد کند. برای مثال چنانچه شما آخرین روز ماه سفارشی در این زمینه بدهید و دقیقا روز بعد که اولین روز ماه بعدی است سفارشتان را لغو کنید، هزینه‌ای که ملزم به پرداخت خواهید شد به اندازه کل دو ماه است! یعنی برای دو روز استفاده ناچار به پرداخت دو ماه هزینه خواهید بود. پس به این مسئله توجه کافی را داشته باشید.

 

اگر بخواهیم از سرور هتزنر به مدت ۱۲ ماه استفاده کنیم، آیا شامل تخفیف می‌شویم؟

در پرداخت فاکتورهای هتزنر، هیچ‌گونه تخفیفی ارائه نمی‌شود. حتی اگر برای تعداد معینی از ماه‌ها پیش‌پرداخت را واریز نمایید، هزینه‌های ماهانه و هزینه راه‌اندازی همچنان برقرار است و باید آن‌ها را پرداخت نمایید. با وجود پیش‌پرداخت نیز، شما همچنان می‌توانید سرور را در دوره لغو عادی لغو کنید. بعد از آن، بخشی از پول که به‌عنوان پیش‌پرداخت هزینه کرده بودید، به شما برگشت داده می‌شود.

 

آموزش درخواست تغییر در فاکتور هتزنر

بعضا افراد پس از پرداخت فاکتوری متوجه می‌شوند که اطلاعاتی را اشتباه وارد کرده‌اند و یا نیاز دارند که صورت حساب را تغییر دهند. سوال اینجاست که چگونه می‌توان جزئیات فاکتور Hetzner را تغییر داد؟ در پاسخ باید گفت که هتزنر، 17.65 یورو (بدون مالیات بر ارزش‌افزوده) از شما دریافت می‌کند تا تغییرات را در فاکتورهایی که قبلاً صادر شده است، اعمال کند. لازم به ذکر است که حداکثر تا 14 روز پس از صدور فاکتور می‌توانید برای اعمال تغییرات در صورت‌حساب، درخواست بدهید.

 

آموزش پرداخت فاکتور هتزنر

تا این قسمت از مطلب، در خصوص نحوه پرداخت فاکتور و صورت‌حساب‌های هتزنر اطلاعات مفیدی کسب کردیم. در ادامه مطلب به آموزش تصویری پرداخت فاکتور هتزنر به صورت کامل و جامع می‌پردازیم. برای پرداخت فاکتور hetzner در مرحله اول باید با استفاده از Client number و پسوردتان، وارد اکانت هتزنر خود شوید. در واقع ابتدا باید وارد سایت هتزنر و صفحه ورود به حساب کاربری شوید و اطلاعات کاربری‌تان را وارد نمایید.

ورود به حساب کاربری برای پرداخت فاکتور هتزنر

 

پس از اینکه به حساب کاربری خود در هتزنر وارد شدید، صفحه‌ای همانند تصویر زیر مشاهده می‌کنید. از سمت چپ صفحه باید گزینه “Overview” را انتخاب نمایید. با انتخاب گزینه “Overview”، شما می‌توانید به تمامی فاکتورهای پرداختی قبلی و فاکتورهایی که باید بپردازید، دسترسی داشته باشید. به عبارت دیگر در قسمت “Overview” امکان بازبینی تمام صورت‌حساب‌های پرداختی و غیرپرداختی شما وجود دارد.

پرداخت فاکتور hetzner

مشاهده صورت حساب‌ها برای پرداخت هتزنر

 

پیدا کردن فاکتور مورد نظر

در صفحه‌ای که قرار گرفتید، فاکتورهایی که با تیک سبز مشخص هستند یعنی قبلاً پرداخت شده‌اند. اگر فاکتوری پرداخت نشده باشد، گزینه “PAY NOW” برای آن فعال است. با انتخاب این گزینه به مرحله بعدی پرداخت فاکتور هتزنر خواهید رفت. لازم به ذکر است که در اینجا شما همچنین می‌توانید فایل PDF یا CSV فاکتور موردنظر خود را دانلود کنید. این کار صرفا با یک کلیک روی گزینه مربوطه انجام می‌شود.

 

انتخاب روش پرداخت

مرحله بعد، انتخاب روش پرداخت فاکتور است که ما پی پال را انتخاب می‌کنیم. به طور کلی در این مرحله شما می‌توانید یکی از دو روش پی پال و یا کارت‌های اعتباری ارزی را برای پرداخت انتخاب کنید. بعد از انتخاب شیوه پرداخت که ما پی پال را انتخاب کردیم، روی گزینه “CONTINUE TO PAYPAL” کلیک نمایید تا به صفحه بعدی هدایت شوید.

آموزش کامل پرداخت فاکتور hetzner

انتخاب روش پرداخت فاکتور هتزنر

 

تکمیل پرداخت فاکتور hetzner

بعد عبور از مرحله قبلی و انتخاب شیوه پرداخت پی پال، صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود. در این صفحه باید روی “complete purchase” کلیک کنید تا پرداخت تکمیل شود. مشاهده پیغام سبزرنگ به این معنی است که پرداخت صورت حساب شما با موفقیت انجام شده است. در واقع شما پرداخت فاکتور هتزنر را به اتمام رسانده‌اید و می‌توانید در صفحه صورت‌حساب‌ها گزارش آن را مشاهده نمایید.

 

تکمیل پرداخت hetzner

 

پرداخت فاکتور hetzner برای سرویس‌هایی که لغو شده‌اند

بعضا ممکن است به دلیل عدم پرداخت فاکتور هتزنر، سرویسی که از این مجموعه خریداری کرده‌اید، لغو یا اصطلاحا قفل شود. برای اینکه بخواهید دوباره به این سرویس دسترسی داشته باشید، باید در اسرع وقت پرداخت هتزنر را انجام دهید. این کار کمک می‌کند تا سریع‌تر به سرویس خود دسترسی داشته باشید. ضمنا لازم است به پشتیبانی هتزنر پیامی بدهید و درخواست کنید که سرویس شما را دوباره فعال نمایند.

دقت داشته باشید که اگر از مهلتی که برای پرداخت فاکتور هتزنر داشته‌اید، زمان زیادی گذشته است، ممکن است که هتزنر حتی با پرداخت نیز سرویس شما را فعال نکند! به عبارت دیگر هتزنر تا زمان مشخص و محدودی ممکن است بابت نگهداری سرویس شما صبر نماید و پس از آن سرویس را به کلی از بین خواهد برد. طبق اعلام هتزنر در چنین شرایطی به صورت موردی تصمیم‌گیری می‌کند. یعنی با توجه به سابقه فرد ممکن است حتی با گذشت زمان زیاد سرویس را به او برگرداند و یا کلا از بازیابی آن خودداری کند.

احتمال برگشت سرویس برای افرادی که قبلا سابقه خوبی در پرداخت هتزنر دارند، بیشتر خواهد بود. به عبارت دیگر اگر در طول مدت استفاده از سرویس هتزنر به عنوان یک مشتری خوش حساب شناخته شوید، در شرایط خاصی که فاکتور شما به تعویق می‌افتد می‌توانید از همراهی بیشتر هتزنر بهره‌مند شوید. در هر صورت اگر بتوانید همواره پرداخت فاکتور هتزنر خود را به موقع انجام دهید، تجربه بهتری خواهید داشت.

 

تاثیر محل اقامت بر پرداخت فاکتور هتزنر

از آنجایی که دیتاسنتر هتزنر مخاطبانی از سراسر دنیا دارد، این سوال پیش می‌آید که آیا هزینه استفاده از خدمات هتزنر برای همه افراد یکسان است یا با توجه به محل سکونت این مقدار متغیر خواهد بود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که هتزنر خدمات خود را با هزینه یکسان در اختیار همه کاربران سراسر دنیا قرار می‌دهد و محل سکونت روی قیمت محصول تاثیری ندارد. نکته بسیار مهم درباره هزینه‌ی محصولات این است که مالیات بر ارزش افزوده هر فاکتور به تناسب محل سکونت شخص تعیین می‌شود.

با توجه به این نکته شاهد تفاوت قیمت نهایی در فاکتورهای افراد از کشورهای مختلف خواهیم بود. برای مثال اگر شخصی که ساکن کشور آلمان است محصولی را از هتزنر خریداری کند و در مقابل شخص دیگری از کشور اتریش همان محصول را بخرد، فاکتورهای متفاوتی خواهند داشت. در فاکتور هر دو شخص مبلغ محصول یکسان است اما مقدار مالیات کشور اتریش بیشتر خواهد بود که منجر به افزایش قیمت نهایی برای آن شخص می‌شود. در جدول زیر لیست کشورهای اتحادیه اروپا و میزان مالیات آن‌ها را مشاهده می‌نمایید:

میزان مالیات پرداخت هتزنر کشورهای اتحادیه اروپا

 

برای کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند نیز مالیات‌ها متفاوت خواهد بود. تعدادی از این کشورها میزان مالیات‌های مشخصی دارند و کشورهایی که در آن لیست نیستند، مشمول پرداخت مالیات نخواهند شد. به عبارت دیگر در جدول زیر تعدادی از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا را مشاهده می‌کنید که مقدار مالیات آن‌ها مشخص است. دیگر کشورهای خارج از اتحادیه اروپا که در این لیست نیز نیستند، نیازی به پرداخت مالیات در زمان پرداخت هتزنر نخواهند داشت.

مالیات کشورهای خارج از اتحادیه اروپا

 

خدمات سفیرپیمنت؛ پرداخت فاکتور هتزنر

روش‌های پرداخت در سایت‌های بین‌المللی از جمله هتزنر به صورت ارزی است که در حالت عادی برای ایرانیان در دسترس نیست. در واقع افراد برای خرید کالا و خدمات از این سایت‌های معتبر به مشکل برمی‌خورند. سفیرپیمنت به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی امکان پرداخت هزینه خرید از سایت‌های خارجی از جمله هتزنر را برای شما فراهم نموده است. شما می‌توانید برای خرید هاست و سرور خارجی از درخواست پرداخت خود را به تیم ما ارجاع دهید.

به طور کلی شما می‌توانید کلیه خدمات پرداخت ارزی خود در سایت هتزنر اعم از پرداخت فاکتور هتزنر و یا شارژ پنل هتزنر را به سفیرپیمنت بسپارید. در صورتی که می‌خواهید پرداخت هتزنر خود را خیلی سریع انجام دهید و نرخ آن نیز مناسب باشد، تیم ما در خدمت شما خواهد بود. برای دریافت راهنمایی و مشاوره نیز می‌توانید با پشتیبانی ما در ارتباط باشید.

 

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

هتزنر به عنوان یک دیتاسنتر بزرگ و معتبر در سطح جهانی مخاطبان زیادی دارد. هزینه استفاده از خدمات این دیتاسنتر به صورت ارزی است و به همین دلیل کاربران ایرانی برای پرداخت فاکتور هتزنر با چالش مواجه هستند. در این مقاله ضمن معرفی هتزنر به آموزش پرداخت فاکتور hetzner پرداختیم. همچنین گفتیم که برای پرداخت هتزنر می‌توانید از تیم سفیرپیمنت کمک بگیرید تا خیلی سریع و با نرخ عالی پرداخت فاکتور شما انجام شود. پاسخگوی سوالات شما در بخش نظرات این صفحه یا پشتیبانی سفیرپیمنت هستیم.

سوالات متداول؛ پرداخت فاکتور هتزنر

پی پال، کارت‌های اعتباری، حواله بانکی و SEPA
بله! تا زمانی که سرویس در اختیار شما باشد حتی اگر از آن استفاده نکنید، باید هزینه سرویس را پرداخت نمایید.
براساس شرایطی که سرویس‌تان دارد از دسترس شما خارج و اصطلاحا قفل خواهد شد.
بله! قیمت محصولات هتزنر در سراسر دنیا یکسان است اما به دلیل تفاوت در میزان مالیات‌ها، مبلغ نهایی فاکتور هتزنر در هر کشور برای یک محصول یکسان ممکن است متفاوت باشد.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(1)
   
ناصر شیخی کاربر سایت ۲۵ مرداد ۱۴۰۲

ممنون بابت مقاله مفیدتون