ساخت اکانت freelancer

تنها با چند گام اکانت freelancer خود را بسازید!

آخرین بروز رسانی:  ۸ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  14 دقیقه

داشتن یک اکانت وریفای شده و معتبر در سایت Freelancer.com، به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی به تعداد زیادی از پروژه‌های بین‌المللی دست پیدا کنید. در واقع، این سایت یک منابع مهم برای فریلنسرهایی است که امکان انجام پروژه‌ به صورت بین المللی را دارند. در این مقاله روش ساخت اکانت freelancer را با هم می‌آموزیم؛ پس با ما همراه باشید!

با گسترش فضای مجازی و پیشرفت فرهنگ دورکاری و کار شخصی، روز به روز به علاقمندان فریلنسری اضافه شد. هر فردی در دوره‌ی کنونی می‌تواند به ‌راحتی در هرجای دنیا، در خانه و از راه دور به‌صورت آنلاین از مهارت‌های خود استفاده کرده و از طریق پروژه‌هایی که به صورت اینترنتی به او سپرده می‌شود، کسب ‌درآمد کند. سایت Freelancer.com یکی از سایت‌های فریلنسینگ معروف و شناخته‌شده در دنیا است و روزانه افراد بسیاری متقاضی کسب درآمد از طریق آن هستند.

به طور سنتی، استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک‌تر، فریلنسرها را برای پروژه‌های موقت کوتاه‌مدتی استخدام می‌کنند که صاحبان  و کارکنان آن‌ها زمانی برای انجام آن پروژه‌ها ندارند. این روند اخیراً شروع به تغییر کرده است و شرکت‌ها در حال ادغام فریلنسرها در استراتژی‌های اصلی تجاری خود هستند.

نیکولاس بدمینتون، نویسنده، محقق و سخنران اصلی Futurist می‌گوید: کسب و کارهای مدرن تصمیم می‌گیرند به شیوه‌ای بسیار ناب کار کنند.

گاهی اوقات صاحبان مشاغل افرادی هستند که هر آنچه را که نیاز دارند با استفاده از فریلنسرها می‌سازند و کسب و کار را به تنهایی اداره می‌کنند حتی مشاغل بزرگ نیز از فریلنسرها به عنوان بخشی از نیروی کار احتمالی خود استفاده می‌کنند.

ریچ پیرسون، معاون ارشد بازاریابی در  Upwork، الگوی مشابهی را مشاهده کرده است و خاطرنشان می‌کند که برخی از موقعیت‌های فریلنسری برای پروژه‌هایی هستند که به مدت شش ماه ادامه دارند. اگر فریلنسرها به دنبال کار ثابت هستند، این روند مهمی است که باید به آن توجه کنند.

با استفاده از فریلنسینگ فراتر از موقعیت‌های محلی کار کنید!

فارغ التحصیلان کالج و کارمندان اخراجی که در تامین موقعیت‌های تمام وقت در نزدیکی خانه خود مشکل دارند، اغلب برای تامین هزینه‌های خود به مشاغل آزاد روی می‌آورند. از آنجایی که اکثر کارهای فریلنسری را می‌توان از راه دور انجام داد، مجبور نیستید به مشاغل نزدیک بچسبید.

پیرسون می‌گوید: «از نقطه نظر تجاری، شرکت‌هایی که افراد فریلنسر را استخدام می‌کنند، می‌توانند با فرار از اقتصاد محلی، موقعیت‌های بهتری را به دست آورند. این مورد برای فریلنسرها در مناطقی که کار محلی زیادی وجود ندارد، کمک کننده است.

اگرچه رقابت با مجموعه بزرگتری از متقاضیان ممکن است ترسناک باشد اما ممکن است شما نسبت به فردی که از نظر جغرافیایی به شرکت نزدیک‌تر است، واجد شرایط شغلی بیشتری باشید. فریلنسینگ تضمین می‌کند که شغل خود را به دلیل موقعیت مکانی خود از دست نخواهید داد.

رد کردن بخشی از کار است

از آنجایی که فریلنسرها همزمان با چندین مشتری کار می‌کنند، با ایجاد تعادل در چندین پروژه در یک زمان، احساس ثبات کمتری وجود دارد. اغلب اوقات، مشتریان شما بر اساس روابط کاری شما، نیاز شرکت به استخدام یک فریلنسر یا حتی بودجه آن‌ها، تغییر می‌کنند. به همین دلیل است که رد شدن در فریلنسری بیشتر اتفاق می‌افتد اما مهم است که آن را شخصی نگیرید.

میندا هانی، نویسنده محتوای آزاد، گفت: با طرد شدن راحت باشید. ناامید نشوید، فقط به جستجو کردن ادامه دهید. اگر کاری را به خوبی انجام دهید، مردم صحبت می‌کنند و افراد بیشتری می‌خواهند با شما کار کنند.

فریلنسر کیست؟

اولین بار کلمه‌ی فریلنسر در قرون وسطی به کار رفته است. در آن دوران دو نوع شوالیه وجود داشته است. یک دسته شوالیه‌هایی که فقط برای فرمانروایی مشخص کار می‌کردند و دسته‌ی دیگر، شوالیه‌هایی بودند که پایبند فرمانروایی خاص نبوده و برای هرکسی که بهشان پول می‌داد، کار می‌کردند. به این شوالیه‌ها، فریلنسر گفته می‌شد. فریلنسر در عمل فردی مستقل است که خدمات ارائه می‌دهد و اغلب به طور همزمان چندین پروژه برای مشتری‌های مختلف انجام می‌دهد. فریلنسرها معمولاً به ازای هر پروژه درآمد کسب می‌کنند. آن‌ها می‌توانند برای کار خود نرخ ساعتی یا روزانه نیز دریافت کنند. کار فریلنسری معمولاً کوتاه مدت بوده و پس از اتمام یک پروژه به اتمام می‌رسد.

ساخت اکانت freelancerاز آن جایی که یک فریلنسر به صورت رسمی توسط هیچ شرکتی استخدام نمی‌شود،‌ می‌تواند با دیگر شرکت‌ها نیز قرارداد امضا کند. کار کردن بر روی چندین وظیفه یا پروژه در آن واحد برای فریلنسرها امری رایج است؛ اما بعضی از قراردادهای فریلنسینگ که معمولاً مبالغ بالایی دارند، ممکن است فریلنسر مذکور را از کار کردن بر روی پروژه‌ی دیگری تا زمان به اتمام رسیدن پروژه فعلی منع کنند. می‌توان نتیجه گرفت یک فریلنسر باید مهارت‌های مذاکره، مدیریت پروژه و گزارش‌نویسی را به صورت حرفه‌ای، آموزش دیده باشد. فریلنسرها می‌توانند در مشاغل زیر فعال باشند:

  • مترجم
  • طراح گرافیک
  • نویسنده
  • وکیل و کارشناس حقوقی
  • تولید محتوا
  • مشاور کسب‌وکار
  • توسعه‌دهنده نرم‌افزار و وب
  • دستیار مجازی
  • مشاور تحصیلی
  • عکاس
  • و…

آموزش ثبت نام در سایت freelancerشروع کار فریلنسری

ممکن است با مطالعه‌ی مطالب بالا به این فکر افتاده باشید که وارد حوزه‌ی فریلنسری شوید و مهارت‌هایتان را بسنجید؛ اما باید بدانید که علی رغم تمامی جذابیت‌های این نوع فعالیت، پا گذاشتن در عرصه‌ی فریلنسری مستلزم داشتن نظم و برنامه ریزی فوق‌العاده ای است که اگر از پس آن بر نیایید، به سرعت شکست خواهید خورد. اگر با وجود تمام این توصیفات، تصمیم گرفتید که زندگی حرفه‌ای خود را با فریلنسری ادامه بدهید،‌ تنها کاری که باید انجام دهید این است که به سراغ سایت‌های فریلنسری بروید.

سایت freelancer چیست؟

Freelancer.com از نظر تعداد کاربران و پروژه ها، بزرگترین پلتفرم فریلنسینگ و جذب سرمایه گسترده در جهان است. در حال حاضر بیش از 16 میلیون کاربر ثبت شده در سراسر جهان از بیش از 247 کشور، منطقه و سرزمین در این سایت حضور دارند. بیش از 8 میلیون پروژه در بیش از 850 گروه پروژه مانند توسعه نرم افزار، طراحی گرافیک، فروش، بازاریابی و حتی اخترفیزیک در سایت ارسال شده است. Freelancer.com به مشاغل کوچک و کارآفرینان این امکان را می‌دهد که برای انجام کارها، یک فریلنسر بین‌المللی با استعداد را استخدام کنند. فریلنسر همچنین دارای طیف گسترده‌ای از گزینه‌های عضویت است. از عضویت رایگان یا 99 سنتی گرفته تا حداکثر 69.95 دلار برای عضویت ماهانه که 700 پیشنهاد در هر ماه دارد.

ثبت نام در سایت freelancerآیا Freelancer.com ارزش هزینه کردن دارد؟

به عنوان یک فریلنسر، هرچه مجموعه مهارت‌ها و تخصص‌های شما بیشتر باشد، به دست آوردن یک پروژه پردرآمد با سطح رقابت کمتر برای شما ساده‌تر خواهد بود. همچنین، هرچه دامنه مهارت‌های شما بیشتر باشد، برای پروژه‌های بیشتری نیز واجد شرایط خواهید شد. یک فریلنسر ایده آل دارای مهارت‌های خاص و در عین حال گسترده‌ای است. در حالی که برخی جنبه‌های این سایت مانند عدم غربالگری فریلنسرها قدری نگران کننده است؛ اما سایت فریلنسر هنوز یک گزینه بسیار مناسب برای قریلنسرها است. همچنین، هزینه‌ی دریافتی توسط این سایت، به نسبت خدماتی که ارائه می‌کند مناسب بوده و بر سایر پلتفرم‌ها برتری دارد.

چرا حضور در سایت فریلنسر مهم است؟

ابن سایت امکان بررسی سابقه کاری فریلنسرها، چت با آن‌ها و انتخاب بهترین فریلنسر را به سادگی فراهم است. همچنین به شما به عنوان یک فریلنسر کمک می‌کند به پروژه‌های بیشتری در سراسر دنیا دسترسی داشته باشید و بتوانید با شرکت‌های مختلف بین‌المللی کار کنید.  پرداخت امن هم پس از اجرای بخش‌های پروژه طبق زمانبندی کارفرما یا پس از اتمام کل پروژه قابل انجام است. امکان رصد پیشرفت پروژه نیز یکی از ویژگی‌های مهم این سایت است. سایت فریلنسر فرصت خوبی برای پیشرفت و دیده شدن در اختیار شما قرار می‌دهد و موفقیت شما را تسریع می‌کند.

آموزش ثبت نام در سایت freelancerوریفای حساب فریلنسر

سایت Freelancer یکی از بزرگترین سایت‌های فریلنسری شناخته می‌شود. شما برای فعالیت در این سایت نیاز به یک اکانت وریفای شده فریلنسر، حساب پی پال وریفای شده، شماره اختصاصی خارجی برای سایت فریلنسر و آی‌پی اختصاصی یا سرور مجازی دارید.

برای وریفای اکانت فریلنسر، لازم است مدارک زیر را ارائه کنیم:

  • کارت شناسایی معتبر خارجی
  • تایید keycode: باید عکسی که صورت شما واضح افتاده باشد ارسال کنید. در این تصویر باید چهره‌ی شما به همراه کاغذی که روی آن کدی که سایت به شما می‌دهد و شماره شناسایی شما نوشته شده، مشخص باشد.
  • تایید آدرس: یک قبض یا صورت حساب بانکی با آدرس ثبت شده در سایت ارائه کنید. این قبض باید حداکثر متعلق به سه ماه قبل باشد.

برای وریفای اکانت فریلنسر مراحل زیر باید طی شوند:

 احراز هویت

  • به قسمت Account Details بروید و جزئیات حساب خود را تایید کنید.
  • روی گزینه Verify my Identity کلیک کنید.
  • مشخصات فردی خود را تایید کنید.
  • اسکن رنگی کارت شناسایی خود را بارگذاری کنید.
  • روی گزینه save کلیک کنید و ادامه دهید.

تایید keycode

  • برای وریفای اکانت فریلنسر دات کام، به شما یک کد منحصر به فرد داده می‌شود. این کد را روی یک کاغذ بنویسید یا پرینت کنید.
  • اگر کد را به صورت دستی یادداشت می‌کنید، عبارت Keycode Verification for Freelancer.com را نیز یادداشت کنید.
  • روی کاغذ شماره شناسایی کارت را نیز بنویسید. در حالی که کاغذ را در دست دارید، عکس بگیرید.
  • در تصویر ثبت شده باید صورت شما و نوشته های روی کاغذ واضح باشند.
  • عکس را بارگذاری کرده و روی گزینه Save کلیک کنید.

تیم احراز هویت فریلنسر درخواست شما را بررسی می‌کنند. این فرایند چند روز کاری به طول می‌انجامد و نتیجه آن به اطلاع شما خواهد رسید.

تایید آدرس

  • آدرسی که در سایت وارد کرده‌اید را تایید کنید و یک شماره تماس وارد کنید. به این شماره یک کد ارسال می‌شود. با این کد شماره را تایید کنید.
  • اسکن رنگی از دو قبض مختلف از آدرس ثبت شده بارگذاری کنید. می‌توانید به جای قبض‌ها، از صورت حساب بانکی استفاده کنید.

ساخت اکانت فریلنسر

به سایت freelancer.com مراجعه کرده و گزینه‌ی sign up‌ را انتخاب کنید.

ساخت اکانت freelancer

در این مرحله باید ایمیل و پسورد دلخواه خود را وارد کنید.

ساخت اکانت freelancer

از شما خواسته می‌شود که یک نام کاربری برای خود مشخص کنید. همچنین، بر اساس ایمیل شما تعدادی نام کاربری به شما پیشنهاد داده می‌شود.

ساخت حساب freelancerاگر به دنبال کار هستید گزینه‌ی اول و اگر می‌خواهید فریلنسر استخدام کنید، گزینه‌ی دوم را انتخاب کنید.

ساخت حساب freelancer

ثبت نام در سایت فریلنسر با موفقیت تا این مرحله انجام شده است.

حال باید از میان مهارت‌های موجود، مهارت‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ثبت نام در سایت freelancer
وریفای حساب فریلنسر

برای تکمیل پروفایل کاربری باید نام کامل، زبان و سطح تسلط خود در مهارت‌هایی که انتخاب کرده‌اید را مشخص کنید.

وریفای freelancerسپس به صفحه‌ی پرداخت هدایت می‌شوید.

ساخت حساب freelancerبا پرداخت موفق از طریق یکی از متودهای موجود، اکانت فریلنسر شما ایجاد می‌شود.

ساخت پروفایل موثر در سایت Freelancer

پس از ساخت حساب کاربری، جهت استفاده از سایت Freelancer باید پروفایل خود را آماده کنید.

در نظر داشته باشید که تعداد بسیار زیادی فریلنسر آماده به کار در این سرویس هستند. پس با تهیه اکانت و پروفایل مناسب می‌توانید در نمایش مهارت‌ها و رقابت با سایر کاربران موفق‌تر باشید. برای ساخت پروفایل باید موارد زیر را کامل کنید:

  • Headline: این قسمت عنوان و تیتر معرفی شما است که می‌تواند شامل مهارت‌های شما باشد. اولین چیزی که افراد با مشاهده پروفایل شما می‌بینند این قسمت است که نمایانگر حرفه شما است.
  • Personal Bio: در مورد خودتان و کارتان در این قسمت بنویسید. زمان تجربه‌های کاری، دستاوردها و هر چیزی که می‌تواند به کارفرما نشان دهد که شما می‌توانید انتخاب او باشید را در این قسمت بنویسید.
  • Portfolio: نمونه کارهای قبلی را معرفی کرده و یا به نمایش بگذارید.
  • Work Experience: تجربه‌های کاری خود را معرفی کنید.
  • Education: تحصیلات خود را اعلام کنید.
  • Set Your Rate: نرخ رنج دستمزد خود برای کار در سایت فریلنسر تعیین کنید.
  • Certification Exams: آزمون‌هایی که می‌توانید انجام دهید تا تخصص خود را در زمینه‌های مختلف نشان دهید. این آزمون‌ها در سطوح مختلف هستند و شامل پرداخت هزینه می‌شوند. همچنین برخی از مشاغل نیازمند دریافت Certification هستند.

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

به دلیل تحریم‌های موجود، امکان ساخت حساب freelancer و پرداخت ارزی در ایران امکان پذیر نیست؛ اما شما می‌توانید به کمک سفیرپیمنت پرداخت‌های ارزی خود را به سادگی انجام داده و کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید به سادگی صفر تا صد خرید اکانت freelancer خود را به سفیرپیمنت بسپارید.

نتیجه

برای اینکه بتوانید به‌عنوان فریلنسر از این سایت پروژه بگیرید و درآمد خود را نقد کنید، نیاز است که یک حساب کاربری وریفای شده داشته باشید. ساخت حساب کاربری در سایت فریلنسر مانند سایر وب‌سایت‌ها است؛ اما وریفای کردن حساب کاربری برای افرادی که در ایران زندگی می‌کنند به دلیل تحریم‌های موجود ممکن نیست. سفیرپیمنت به شما کمک می‌کند به سادگی یک حساب کاربری وریفای شده در فریلنسر ایجاد کنید و آموزش ثبت نام در سایت freelancer را برای شما فراهم می‌کند.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *