ساخت سایت با بلو هاست

آموزش ساخت وب‌سایت در بلو هاست

آخرین بروز رسانی:  ۱۹ مهر, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  13 دقیقه

اگر شما هم یکی از علاقه‌مندان طراحی وب‌سایت هستید پس WordPress و Bluehost باید برای شما نامی آشنا باشد. در گذشته ساخت وب‌سایت کار بسیار دشواری بود اما امروزه به راحتی هر کسی می‌تواند وب‌سایت خود را طراحی کند. در حال حاضر بلو هاست معروف‌ترین پلتفرم‌ ارائه‌دهنده دامنه در دنیا است. این پلتفرم خدمات بسیاری به مشترکین خود ارائه می‌دهد و برای هر نوع نیاز و بودجه‌ای، پلن متناسبی دارد. هزینه‌های راه‌اندازی بلو هاست از تمام رقبا کم‌تر است و امکان ساخت سایت با بلو هاست در پلتفرم وردپرس وجود دارد.

وردپرس بزرگ‌ترین وب‌سایت ساز در جهان است که ۶۰ درصد تمام وب‌سایت‌های دنیا از آن استفاده می‌کنند. بلو هاست توسط وردپرس برای ۱۵ سال پیاپی به صورت رسمی مورد توصیه قرار گرفته است. با همکاری این ۲ پلتفرم قدرتمند وب‌سایت سازی و میزبانی، شما قوی‌ترین ابزار ساخت وب‌سایت را در اختیار خواهید داشت. ما در این مقاله قدم‌به‌قدم مراحل ساخت سایت با بلو هاست را آموزش می‌دهیم و از روش‌های راه‌اندازی وب‌سایت می‌گوییم. همچنین شما را در روش‌های پرداخت هزینه‌های وب‌سایت راهنمایی می‌کنیم. پس اگر شما برای ساخت وب‌سایت به دنبال راهنمایی هستید یا می‌خواهید در مورد مراحل ساخت وب‌سایت بلو هاست آموزش ببینید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

ساخت سایت با بلو هاست

برای آن که بتوانید در وب‌سایت بلو هاست سایت خود را طراحی کنید، ابتدا می‌بایست یکی از پلن‌های میزبانی بلو هاست را خریداری کنید. بلو هاست پلن‌های متعددی متناسب با بودجه و نیاز‌های مختلف دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. ما در مقاله‌ای تمام جزئیات پلن‌های بلو هاست را معرفی کرده‌ایم که طریق این لینک می‌توانید به مطالعه آن بپردازید. انتخاب درست پلن اهمیت زیادی دارد؛ زیرا تأثیر به‌سزایی در هزینه‌های شما خواهد داشت. همچنین اگر می‌خواهید فروشگاه آنلاینی راه‌اندازی کنید، بسته eCommerce بلو هاست می‌تواند کمک شایانی به شما کند. همچنین برای پرداخت هزینه‌های دلاری پلن خود می‌توانید از خدمات ارزی سفیرپیمنت کمک بگیرید.

 

خرید اکانت Vultr
خرید اکانت Vultr

 

پس از آن که پلن موردنظر خود را خریداری کردید، از داخل پنل کاربری خود به قسمت “My sites” بروید. حال روی دکمه “create new site” بزنید تا سایتی به پروفایل خود اضافه کنید. حال با گزینه ساخت سایت با استفاده از وب‌سایت ساز بلو هاست یا وردپرس مواجه خواهید شد. بر روی بلو هاست کلیک کنید.

 

روی گزینه ساخت وب سایت جدید کلیک کنید

 

در ادامه

 

روی گزینه طراحی سایت جدید کلیک کنید

 

این مرحله برای ساخت سایت با بلو هاست می‌بایست اطلاعات اولیه سایت خود را وارد کنید. در این قسمت دسته‌بندی و نام سایت خود را مشخص نمایید. سپس تصویری را به عنوان تصویر وب‌سایت خود انتخاب کنید. حال لوگو خود را بارگذاری نمایید. سپس فونت متناسب با سایت خود را انتخاب کنید. رنگ‌بندی وب‌سایت را انتخاب کنید. اکنون با مسیریابی صفحه‌های وب‌سایت آشنا خواهید شد. سپس باید اطلاعات ارتباطی خود را وارد کنید. تا انتهای این بخش راه‌اندازی‌های اولیه سایت شما انجام شده است. از این به بعد نوبت به طراحی استایل وب‌سایت می‌رسد.

 

طراحی سایت با Bluehost

پس از ساخت سایت با بلو هاست، باید طراحی موردنظر خود را ایجاد کنید. توجه داشته باشید وب‌سایت بلو هاست خود راهنمای جامع و مرحله به مرحله‌ای از ساخت و انتشار وب‌سایت ارائه داده است. البته این راهنما به زبان انگلیسی است. اولین مرحله طراحی سایت ایجاد صفحات موردنیاز شما خواهد بود. از قسمت صفحات پنل خود می‌توانید صفحات بلاگ، فروشگاه، خدمات، گالری و درباره ما سایت خود را از یکدیگر مجزا کنید تا تأثیر بیشتری بر مخاطب داشته باشند.

 

 

روش‌های طراحی سایت با بلو هاست

یکی از ساده‌ترین راه‌های طراحی وب‌سایت، انتخاب تم‌های از پیش طراحی شده هستند. در این تم‌ها تمام چیدمان، انیمیشن‌ها، اندازه تصاویر، متن‌ها و تیتر‌ها از قبل طراحی شده‌اند. با استفاده از این تم‌ها شما فقط کافی است تغییراتی جزئی برای شخصی‌سازی سایت خود انجام دهید. شما می‌توانید این تم‌ها را از فروشگاه تم‌های بلو هاست و یا وردپرس تهیه کنید. البته ساخت وب‌سایت از طریق ابزار وب‌سایت ساز بلو هاست بسیار راحت است و خود می‌توانید از صفر تا صد سایت خود را طراحی کنید.

از قسمت پنل صفحات می‌توانید اطلاعات تمام صفحه‌های موجود در سایت خود را مشاهده کنید. در این قسمت می‌توانید صفحه جدید اضافه یا کم کنید. همچنین می‌توانید صفحه‌ای را تکثیر کنید تا با حفظ چیدمان از آن برای کاربردی دیگر استفاده نمایید.

 

از قسمت پنل صفحات اطلاعات صفحه را بررسی کنید

 

همچنین

 

در اینجا امکان کم کردن یا زیاد کردن صفحات بلو هاست را دارید

 

با کلیک روی گزینه “New page” صفحه جدیدی به سایت شما اضافه می‌شود. در هنگام ساخت صفحه جدید، می‌توانید از میان گزینه‌های مختلفی انتخاب کنید. می‌توانید یک صفحه کاملا سفید و خام بسازید تا از پایه آن را طراحی کنید. همچنین در ساخت وب‌سایت بلو هاست، شما می‌توانید طراحی‌های از پیش آماده‌ای برای صفحه‌های مختلف چون خدمات، بلاگ و … را نیز مورد استفاده قرار دهید. همچنین از بخش صفحه‌ها می‌توانید طراحی، اطلاعات و تنظیمات صفحات قبلی را نیز تغییر دهید.

 

اضافه کردن وبلاگ به بلو هاست

اگر علاقه‌مند هستید در وب‌سایت خود صفحه وبلاگ داشته باشید از این قسمت صفحه وبلاگی به سایت خود اضافه کنید. حال از منو تنظیمات سمت چپ، وارد صفحه وبلاگ شوید تا بتوانید بلاگ‌های جدیدی بنویسید. روی دکمه پست جدید کلیک کنید.

 

روی دکمه پست جدید کلیک کنید

 

اکنون با 2 پنجره مواجه خواهید شد. در یکی از این پنجره‌ها عنوان پست و تنظیمات SEO پست خود را وارد کنید. در پنجره دوم تصویر پست خود را وارد نمایید. سپس متن پست خود را وارد کنید و سپس روی دکمه “Publish” کلیک نمایید. از این قسمت می‌توانید پست‌های قبلی را نیز ادیت یا حذف کنید.

وریفای اکانت OVH
وریفای اکانت OVH

 

طراحی تصاویر در ساخت سایت با بلو هاست

از تصاویر می‌توان برای ثبت یک لحظه، برانگیزش احساسات، نمایش محصولات یا خدمات و تثبیت نام برند در ذهن مخاطب استفاده کرد. شما می‌توانید با استفاده از قابلیت “Drag and Drop” تصویر خود را در مکان مناسب در اندازه‌ی مناسب قرار دهید. همچنین می‌توانید از طریق نوار ابزار و انتخاب قسمت رسانه “Media Section” تصویری انتخاب کنید تا روی آن متنی قرار دهید. از این ابزار می‌توانید برای اضافه‌کردن قسمت‌های مختلفی مانند گالری، تصویر زمینه و تصویر محصول استفاده نمایید.

 

آموزش اضافه کردن تصویر به bluehost

 

اگر می‌خواهید با کلیک روی تصویری مخاطب به جای دیگری هدایت شود می‌توانید به آن تصویر “hyperlink” اضافه کنید. برای این کار فقط کافی است روی عکس کلیک راست کرده و لینک مقصد موردنظر را وارد کنید.

تصاویر تنها محتوای رسانه نیستند که در وب‌سایت خود می‌توانید از آن استفاده کنید. ویدیو یک ابزار فوق‌العاده برای روح‌بخشی به سایت شما است. بسیاری از وب‌سایت‌های شیک و حرفه‌ای تیزر ویدیویی خود را در ابتدای صفحه پخش می‌کنند تا بیشترین تأثیر را بر مخاطب خود بگذارند. همچنین می‌توانید از قسمت ابزار گزینه ویدیو را انتخاب کنید و پس از انتخاب اندازه قالب، لینک ویدیویی در یوتیوب را در آن قرار دهید تا ویدیوی یوتیوبی به طور خودکار در صفحه شما پخش شود.

 

خرید اکانت digitalocean
خرید اکانت دیجیتال اوشن

 

طراحی منو در ساخت سایت با بلو هاست

منو یکی از بخش‌های حیاتی یک وب‌سایت است که مخاطبین را در مسیریابی صفحات سایت یاری می‌کند. طراحی یک منو پویا و شبکه‌ای جلوه‌ای حرفه‌ای به سایت شما می‌دهد. برای آن که در قسمت منو صفحه‌ای را زیردسته صفحه دیگر قرار دهید، روی صفحه جدید کلیک کرده و نگه دارید. سپس آن را روی صفحه سردسته بکشید و رها کنید.

 

آموزش اضافه کردن تصویر در بلو هاست

 

قسمت طراحی بلو هاست بسیار وسیع است و طیف گسترده‌ای از ابزار‌ها را برای طراحی سایت در اختیار شما قرار می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و جزئیات قسمت فروشگاه‌ساز به وب‌سایت بلو هاست بروید.

 

انتشار پس از ساخت سایت با بلو هاست

پس از اتمام فرایند طراحی سایت، نوبت به انتشار آن می‌رسد. تا به اینجا وبسایت طراحی‌شده شما در قالب یک فایل دیتا و کد روی سرور بلو هاست ذخیره شده است اما از طریق اینترنت قابل دسترسی نیست. برای آن که بتوانید سایت خود را به اصطلاح منتشر کنید می‎بایست دامنه ثبت شده خود را به فایل طراحی‌شده سایت متصل کنید. برای نهایی کردن طراحی سایت خود، از پنجره طراحی گزینه انتشار را کلیک کنید.

حال از قسمت نوار چپ به بخش “سایت‌های من” بروید. حال روی دکمه “Manage Site” سایت خود کلیک کنید. وارد پنجره تنظیمات شوید. روی گزینه تغییر دامنه کلیک کنید و سپس دامنه جدید خود را ثبت نماید. حال برای اتصال این دامنه به سایت خود گزینه “Connect this domain” را انتخاب کنید.

وریفای اکانت hetzner
خرید اکانت هتزنر

 

آنالیز اطلاعات پس از ساخت سایت با بلو هاست

یکی از مواردی که برای مدیران سایت بسیار اهمیت دارد بازخورد و بررسی اطلاعات ترافیکی گوگل است. آنالیز گوگل یک ابزار بسیار کارآمد و رایگان برای رصد آمار و حجم ترافیک دریافتی سایت شما است. برای استفاده از این افزونه ابتدا می‌بایست اکانت آنالیز گوگل تهیه کنید. سپس “Tracking ID” خود را فعال کنید. مطابق تصویر زیر به تنطیمات رفته و وارد قسمت آنالیز گوگل شوید. سپس ID خود را وارد نمایید و روی “Apply” کلیک کنید.

 

آنالیز سایت پس از تکمیل مراحل ساخت در blue host

 

ایجاد تغییرات یا عیب‌یابی از وب‌سایت

برای آن که بتوانید پس از مدتی وب‌سایت خود را ادیت کنید، می‌بایست وارد صفحه پنل کاربری خود شوید. سپس به بخش “سایت‌های من” بروید. سایت خود را انتخاب کرده و گزینه ویرایش را بزنید. با این کار به صفحه طراحی سایت هدایت می‌شوید که می‌توانید هر تغییری در سایت خود اعمال کنید. همچنین اگر می‌خواهید تغییراتی در خصوص اطلاعات محصولات فروشگاه ایجاد کنید به قسمت تنظیمات فروشگاه بروید. از این قسمت می‌توانید مواردی چون تعداد موجودی، قیمت محصولات، میزان مالیات، روش‌های ارسال و … را اصلاح کنید.

 

جمع‌بندی ساخت سایت با بلو هاست

 

جمع‌بندی سایت ساز bluehost

بلو هاست یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های ساخت و میزبانی سایت است. این وب‌سایت با بیش از 2 دهه سابقه، مخاطبین بسیاری را به سمت خود کشانده است. یکی از ویژگی‌های کلیدی بلو هاست ارتباط نزدیکش با وردپرس است. وب‌سایت‌های وردپرسی را مستقیماً می‌توانید در بلو هاست اجرا کنید. همچنین با خرید هر یک از پلن‌های میزبانی بلو هاست، امکان ساخت سایت با بلو هاست برای شما فعال می‌شود. فروشگاه تم‌های بلو هاست مانند وردپرس تنوع بسیاری دارد و به شما اجازه می‌دهد هر شکل و شمایلی که موردپسند شما است انتخاب کنید.

ساخت سایت با بلو هاست بسیار راحت و روان است. وب‌سایت ساز بلو هاست به شما تمام امکانات مورد‌نیاز برای ساخت و طراحی یک وب‌سایت حرفه‌ای را می‌دهد. همچنین بلو هاست برای راهنمایی و کمک به مشترکین خود، راهنمای قدم‌به‌قدم در سایت خود قرار داده است. ما وب‌سایت بلو هاست را به شما علاقه‌مندان طراحی سایت پیشنهاد می‌کنیم. این سایت کم‌ترین هزینه را میان رقبا دارد و اجازه شخصی‌سازی و کنترل کامل سایت‌تان را می‌دهد. وقتی برای اولین بار در این سایت ثبت‌نام می‌کنید، یک دامنه رایگان نیز روی پلن به شما هدیه داده می‌شود.

برای پرداخت هزینه‌های بلو هاست و استفاده از ویژگی‌های فوق‌العاده آن می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی سفیرپیمنت بهره بگیرید. امیدواریم با مطالعه این مقاله آموزش‌های مورد نیاز برای ساخت سایت شخصی خود را دیده باشید. چنانچه سؤال یا پیشنهادی دارید در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول؛ ساخت سایت با بلو هاست

بله بلو هاست یک وب‌سایت ساز بسیار قدرتمند در اختیار مخاطبین قرار می‌دهد. این وب‌سایت ساز با قابلیت درگ اند دراپ فرایند طراحی سایت را بسیار ساده می‌کند.
خیر وب‌سایت ساز بلو هاست یک پلتفرم درگ اند دراپ بوده و ساخت سایت به راحتی کشیدن و رها‌کردن عکس روی وب‌سایت است. داشتن مهارت کدنویسی می‌تواند در بعضی بخش‌های طراحی به شما کمک کند؛ اما اصلاً یک مهارت مورد‌نیاز نیست.
بله از آنجایی‌که بلو هاست از پلتفرم وردپرس استفاده می‌کند، می‌توانید از تم‌های هر دو پلتفرم وردپرس و بلو هاست استفاده نمایید.
بلو‌هاست یک فروشگاه بزرگ تم دارد که در آن طیف گسترده‌ای از تم‌های پولی و رایگان را می‌توانید تهیه کنید.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *