ورود دو مرحله ای هتزنر

آموزش فعال ‌سازی ورود دو مرحله ‌ای هتزنر

آخرین بروز رسانی:  ۱۹ شهریور, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  9 دقیقه

ورود دو مرحله‌ای به حساب، مدت‌ها است که برای کنترل دسترسی به سیستم‌ها و اطلاعات حساس استفاده می‌شود. احراز هویت دو مرحله‌ای دسترسی مهاجمان به دستگاه‌ها یا حساب‌های آنلاین افراد را سخت‌تر می‌کند. به عبارتی این کار یک لایه امنیتی اضافی به فرایند احراز هویت اضافه می‌نماید. با این روش حتی اگر رمز عبور قربانی هک شود، رمز عبور به تنهایی برای گذر از احراز هویت و ورود به حساب کاربری کافی نیست. در این مطلب قصد داریم به آموزش فعال‌سازی ورود دو مرحله ای هتزنر بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

 

ورود دو مرحله‌ای هتزنر چیست و چرا از آن استفاده می‌شود؟

به طور کلی احراز هویت یا ورود دو مرحله‌ای (2FA)، یک فرایند امنیتی است که در آن کاربران دو فاکتور تأیید اعتبار مختلف را برای ورود خود ارائه می‌دهند. 2FA برای محافظت بهتر از اعتبار کاربر و منابعی که کاربر می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد، پیاده‌سازی شده است. ورود دو مرحله ای هتزنر نسبت به روش‌های ورودی که به احراز هویت تک عاملی (SFA) وابسته است، سطح امنیتی بالاتری را ارائه می‌کند.

روش‌های احراز هویت دو مرحله‌ای متکی بر این است که کاربر رمز عبور را به عنوان اولین عامل ارائه می‌دهد و سپس نوبت به عامل دوم می‌رسد. عامل دوم می‌تواند متفاوت باشد که معمولاً یک نشانه امنیتی یا یک عامل بیومتریک، مانند اثر انگشت یا اسکن صورت انتخاب می‌شود. وجود این عامل دوم می‌تواند در حفظ امنیت حساب کاربری شما نقش بسزایی داشته باشد.

 

 

ورود دو مرحله‌ای چگونه کار می‌کند؟

فرایندهای احراز هویت دو عاملی شامل یک فرایند کلی و چند مرحله‌ای است. در ابتدا از کاربر خواسته می‌شود که توسط برنامه یا وب‌سایت وارد سیستم شود. سپس کاربر چیزی که می‌داند مانند نام کاربری و رمز عبور را وارد می‌کند. بعد از آن سرور سایت مطابقت را پیدا کرده و کاربر را می‌شناسد. برای فرایندهایی که نیازی به رمز عبور ندارند، وب‌سایت یک کلید امنیتی منحصربه‌فرد برای کاربر ایجاد می‌کند. ابزار احراز هویت کلید را پردازش می‌کند و سرور سایت آن را تأیید می‌کند.

در نهایت سایت از کاربر می‌خواهد که مرحله دوم ورود را آغاز کند. اگرچه این مرحله می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد؛ به‌عنوان‌مثال، ممکن است نیاز به اسکن چهره، اثر انگشت یا رمز یکبار مصرف باشد. کاربر با کمک یکی از این روش‌ها که سایت برای آن تعیین نموده مرحله دوم را نیز پشت سر می‌گذارد تا سیستم مطمئن شود شخص اصلی قصد ورود به حساب خود را دارد.

 

آیا ورود دو مرحله‌ای هتزنر امن است؟

این سوال که آیا 2FA هتزنر امنیت دارد یا خیر را اینگونه پاسخ می‌دهیم که آیا امکان دور زدن این شیوه وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت که متاسفانه راهکارهایی برای عبور از این لایه امنیتی نیز وجود دارد. مخصوصا اگر مرحله دوم از طریق یک کد پیامکی باشد، این امکان وجود دارد که شخصی بتواند 2FA را دور بزند. فرایند حساب‌های تجاری جی‌میل مدیر اجرایی Cloudflare به همین روش پیامکی هک شد.

اگرچه 2FA مبتنی بر اس‌ام‌اس ارزان، پیاده‌سازی آن آسان و کاربرپسند است؛ اما در برابر حملات متعدد آسیب‌پذیر خواهد بود. مؤسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) در انتشارات ویژه 800-63-3: دستورالعمل‌های هویت دیجیتال، استفاده از پیامک را در خدمات 2FA منع نموده است. با توجه به این موارد می‌توان گفت که ورود دو مرحله‌ای چنانچه به صورت پیامکی باشد خیلی قوی نخواهد بود اما در هر صورت بهتر از ورود تک عاملی است.

 

ورود دو مرحله‌ای هتزنر را اینگونه فعال کنید!

برای فعال سازی ورود دو مرحله ای هتزنر، اولین قدم این است که به صفحه ورود هتزنر بروید و با شماره مشتری و رمز عبور وارد شوید. پس از ورود از منوی سمت چپ، گزینه “Two-factor Authentication” که با رنگ قرمز در تصویر مشخص است را انتخاب کنید. در پنجره‌ای که باز می‌شود، دکمه نارنجی “ENABLE 2FA” را انتخاب کنید تا به مرحله بعدی بروید.

ورود به حساب هتزنر

فعالسازی ورود دو مرحله ای hetzner

 

در ادامه برای شما یک پنجره باز می‌شود که در آن باید رمز عبور اکانت هتزنر خود را وارد کنید. سپس تیک قرمز رنگ را فعال نموده و گزینه “ENABLE 2FA” را بزنید. یک نام کاربری و رمز عبور دریافت خواهید کرد که اگر به هر دلیلی برای ورود دو مرحله‌ای به حساب خود به مشکل برخوردید، فقط با استفاده از این اطلاعات می‌توانید ورود دو مرحله ای Hetzner را غیرفعال نمایید؛ بنابراین این نام کاربری و رمز عبور را حتماً ذخیره داشته باشید. در نهایت روی گزینه “SET UP AUTHENTICATION” کلیک کرده تا به مرحله بعد بروید.

ورود رمز عبور اولیه حساب

دریافت نام کاربری و رمز عبور جدید

 

نصب نرم‌افزار روی موبایل

در این مرحله باید یکی از دو روش “MOBILE DEVICE” و یا “YUBIKEY” را انتخاب کنید که ما به توضیح روش استفاده از موبایل می‌پردازیم. بعد از انتخاب گزینه “MOBILE DEVICE”، برای تکمیل سایر مراحل باید یک نرم‌افزار روی گوشی همراه خود نصب نمایید. به فروشگاه Play گوشی خود بروید و نام “Authenticator” را جستجو و برنامه مورد نظر خود را نصب کنید.

انتخاب ابزار مناسب برای دریافت کد عامل دوم

 

در ادامه مراحل برای فعال‌سازی ورود دو مرحله ای هتزنر، در قسمت “Description” یک نام یا توضیح دلخواه وارد کنید. در قسمت “گذرواژه حساب” رمز عبور حساب Hetzner و در قسمت “Newly generated OTP” کد تولیدی در اپلیکیشن موبایل را وارد کنید و سپس روی قفل “ADD” کلیک نمایید. با انجام این مراحل ورود دو مرحله ای هتزنر برای شما فعال می‌شود.

فعال‌سازی ورود دومرحله ای حساب هتزنراتمام مراحل فعال کردن ورود دو مرحله ای هتزنر

 

از این زمان به بعد هنگام ورود به حساب هتزنر بعد از واردکردن کلاینت نامبر و رمز عبور با پنجره زیر مواجه خواهید شد. این مسئله نشان می‌دهد که شما با موفقیت ورود دو مرحله ای هتزنر را برای حساب خود فعال کرده‌اید. کد عامل دوم برای ورود را نیز از روی تلفن همراه خود و همان نرم‌افزاری که نصب نمودید باید در این قسمت وارد نمایید.

ورود عامل دوم برای حساب هتزنر

 

خدمات سفیرپیمنت

هتزنر یکی از سایت‌های خارجی معتبر جهت خرید دامنه، سرورهای شخصی، مشترک و… است. از آنجایی که کاربران ایرانی برای پرداخت هزینه خرید سرور و هاست خارجی به دلیل تحریم‌ها با مشکل مواجه هستند، سفیرپیمنت در این زمینه مشکل شما را برطرف نموده است. چنانچه نیاز به پرداخت فاکتور هتزنر داشتید یا می‌خواهید شارژ اکانت هتزنر با حواله را انجام دهید، سفیرپیمنت شما را همراهی خواهد نمود. همچنین با توجه به اینکه استفاده از خدمات هتزنر نیازمند داشتن یک حساب کاربری وریفای شده است، می‌توانید این حساب را نیز از طریق لینک زیر تهیه کنید.

خرید اکانت هتزنر hetzner
خرید اکانت hetzner هتزنر

 

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

با هدف افزایش سطح امنیتی حساب کاربری هتزنر می‌توانید ورود دو مرحله ای هتزنر را برای اکانت خود فعال نمایید. این کار باعث می‌شود پس از ورود رمز عبور اولیه نیاز به یک کد عامل دیگری نیز باشد تا بتوانید به حساب دسترسی داشته باشید. در این مقاله توضیحات لازم و آموزش فعال سازی ورود دو مرحله ای هتزنر را ارائه کردیم. در صورتی که نحوه کار با پنل هتزنر را می‌خواهید، مقاله آموزش جامع کار با پنل هتزنر را مطالعه نمایید. همچنین جهت پرداخت فاکتور هتزنر و هرگونه خدمات پرداختی در این سایت روی کمک سفیرپیمنت حساب کنید.

چنانچه قبلا تجربه‌ای در این زمینه دارید و یا ابهامی هست که بخواهید آن را بپرسید، می‌توانید در بخش نظرات این صفحه یا پشتیبانی سفیرپیمنت با ما به اشتراک بگذارید. قطعا تجربیات شما در استفاده از این سرویس ارزشمند خواهد بود. همچنین درخواست‌های خود در رابطه با خدمات ارزی را نیز در پنل کاربری سفیرپیمنت ثبت کنید تا در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ دهیم.

 

سوالات متداول؛ ورود دو مرحله ای هتزنر

قطعا امنیت حساب کاربری شما را افزایش می‌دهد.
بله چرا که کد عامل دوم را فقط از طریق آن نرم‌افزار دریافت خواهید کرد.
این اطلاعات تنها راه برای تغییر در روند استفاده از ورود دو مرحله‌ای است. هر گونه تغییر حتی لغو ورود دو مرحله‌ای نیز به این اطلاعات نیاز دارد.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *