مقایسه دیجیتال اوشن با AWS

آیا DigitalOcean ارزانتر از AWS است؟

آخرین بروز رسانی:  ۲۰ مهر, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  11 دقیقه

با گسترش حوزه فناوری‌های محیط وب و افزایش سایت‌ها و نرم‌افزارهایی که نیاز به دسترس‌پذیری دائمی برای عموم را دارند، مجموعه‌های ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب بسیاری نیز تشکیل شدند که امروزه خدمات خود را با ویژگی‌های خاص خودشان ارائه می‌دهند. DigitalOcean و AWS دو مجموعه مشهور معتبر در ارائه خدمات سرویس‌های ابری هستند که سال‌ها در این زمینه فعالیت می‌کنند. سوالی که برای استفاده از خدمات این مجموعه پیش می‌آید این است که آیا DigitalOcean ارزانتر از AWS است؟ کدام یک را انتخاب کنیم؟ در این مقاله قصد داریم تا به طور مفصل راجع به پاسخ این سوال صحبت کنیم؛ پس تا انتهای این نوشتار همراه ما باشید.

 

بررسی قیمت DigitalOcean نسبت به AWS

 

معرفی DigitalOcean و AWS

هر چند که حتما با این دو مجموعه آشنایی دارید اما برای اطمینان بیشتر و حتی یادآوری در ابتدا یک معرفی کوتاه از هر دو مجموعه خواهیم داشت. توضیحات مربوط به این دو مجموعه مشهور و معتبر در زمینه خدمات ابری برای میزبانی وب به شرح زیر است:

 

DigitalOcean

از جمله قدیمی‌ترین و باکیفیت‌ترین مجموعه‌های ارائه‌دهنده خدمات ابری دیجیتال اوشن است. این مجموعه سال‌ها است توانسته با ارائه سرویس‌های ابری با کیفیت و به طور کلی خدمات متنوع، مخاطبان خود که از کشورهای مختلفی هستند را راضی کند. ارائه سرویس‌های قدرتمند و با کیفیت که همگی به صورت مستمر با جدیدترین نسخه‌های نرم‌افزاری و یا سخت‌افزاری به‌روز می‌شوند، برگ برنده‌ی این مجموعه است. مزیت‌های زیادی برای DigitalOcean ذکر شده که مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از:

  • سرعت بالای سرویس
  • پشتیبانی حرفه‌ای
  • قیمت قابل تنظیم
  • آپتایم فوق‌العاده بالا
  • امنیت عالی
  • و…

بیشتر از یک میلیون کاربری که این مجموعه دارد دلیلی محکم بر این مزیت‌ها خواهد بود. به هنگام استفاده از خدمات این مجموعه هیچگونه نگرانی بابت کیفیت سرویس نخواهید داشت. لازم به ذکر است که بهره بردن از سرویس‌های دیجیتال اوشن نیازمند کمی دانش فنی است و این مجموعه به افراد تازه‌کار اصلا پیشنهاد نمی‌شود.

 

AWS

مجموعه Amazon Web Service یا همان AWS همانطور که از نامش مشخص است زیر نظر شرکت آمازون فعالیت می‌کند. این مجموعه که از سال 2006 کار خود را شروع کرده با ارائه سرویس‌های ابری به عنوان یک رقیب یا همکار با دیجیتال اوشن شناخته می‌شود. دفتر مرکزی این سایت در ایالت واشنگتن قرار گرفته است. این مجموعه 116 مرکز نگهداری اطلاعات داشته و تقریبا می‌توان گفت که در همه جای دنیا دسترس‌پذیری خوبی دارد. بیشتر مزیت‌هایی که برای AWS معرفی شده مشترک است اما مزیت‌های اختصاصی برای این سایت عبارتند از:

  • راحتی استفاده
  • تنوع خدمات
  • پنل کاربری حرفه‌ای
  • کیفیت بالا
  • پشتیبانی قوی
  • و…

از آنجایی که مجموعه آمازون به عنوان یک مجموعه‌ای بزرگ در دنیا شناخته می‌شود. سرویس‌های AWS نیز اعتبار آمازون را با خود به همراه داشته و توانسته است رضایت بسیاری از کاربران را جلب نماید.

 

چرا قیمت DigitalOcean ارزانتر از AWS است؟

 

عوامل اثرگذار روی قیمت سرویس‌های این دو مجموعه

در گام اول باید مشخص کنیم که چه عواملی روی قیمت سرویس‌های ابری اثرگذار هستند تا بعد به پاسخ سوال اصلی برسیم. بدیهی است که هر مجموعه‌ای توانسته باشد روی این عوامل مدیریت درستی انجام دهد، هزینه‌های کمتری را متحمل خواهد شد. از جمله اصلی‌ترین موارد اثرگذار روی قیمت نهایی یک سرویس ابری عبارتند از:

 

میزان منابع

قطعا اصلی‌ترین مورد که عامل اصلی قیمت یک سرویس است، میزان منابعی است که شما درخواست می‌دهید. در واقع هزینه تمام آن مقداری که شما می‌خواهید از آن استفاده نمایید را باید پرداخت کنید؛ در نتیجه میزان منابع به درستی توسط کاربر تعیین می‌شود و در نهایت قیمت سرویس براساس آن انجام خواهد شد.

 

مدت زمان استفاده

دومین عامل اثرگذار روی قیمت نهایی سرویس‌های ابری میزبانی وب، مدت زمانی است که شما از آن سرویس می‌خواهید استفاده کنید یا استفاده کرده‌اید. در واقع این سرویس‌ها این ویژگی را دارند که حتی شما برای چند دقیقه از منابع بیشتری استفاده کنید و مجددا سرویس خود را به حالت اولیه برگردانید. در این شرایط تنها هزینه بیشتری برای آن چند دقیقه خواهید داد و نیاز به ارتقاءهای دائمی و یا حداقل یک ماهه نخواهید داشت. طبق این توضیحات هر چقدر شما زمان بیشتری از سرویس‌های ابری استفاده کنید، مبلغ بیشتری را نیز باید در ازای آن پرداخت کنید.

 

نحوه قیمت‌گذاری مجموعه ارائه‌دهنده

برای اینکه بتوانیم پاسخ سوال آیا DigitalOcean ارزانتر از AWS است؟ را پیدا کنیم باید بدانیم که این دو مجموعه چگونه محصولات خود را قیمت‌گذاری می‌کنند. در واقع نحوه تعیین قیمت نیز عاملی است که می‌تواند در پاسخ این سوال تاثیرگذار باشد. به طور کلی قیمت‌گذاری در این دو مجموعه با این شرایط انجام می‌شود:

 

دیجیتال اوشن

یکی از بهترین مزیت‌هایی که برای دیجیتال اوشن معرفی می‌شود، نحوه قیمت‌گذاری این مجموعه روی سرویس‌های درخواستی کاربر است. در واقع همانطور که اشاره کردیم، دیجیتال اوشن سرویس‌های خود را به گونه‌ای ارائه می‌کند که می‌توانید با کمک آن سرویس را با قیمت مدنظر خودتان تهیه نمایید؛ یعنی می‌توانید سرویسی تهیه کنید که قیمتش دقیقا مطابق با چیزی باشد که انتظار دارید! این شیوه ارائه محصول بسیاری از هزینه‌های کاربران را کاهش داده و در جذب مخاطب بسیار اهمیت دارد.

شما در حساب کاربری دیجیتال اوشن خود می‌توانید المان‌های اثرگذار روی قیمت یعنی منابع سرویس از لحاظ نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری را به دلخواه مشخص کنید تا قیمت آن محاسبه شود. با این قابلیت شما دقیقا از سرویسی استفاده می‌کنید که مطابق با نیازتان باشد؛ به همین دلیل ناچار به خرید سرویس با منابع اضافه‌تر و در نتیجه پرداخت پول بیشتر نخواهید شد. عجله نکنید! این توضیحات پاسخ سوال آیا DigitalOcean ارزانتر از AWS است؟ را همچنان مشخص نکرده‌اند و نیاز به توضیحات بیشتری وجود دارد.

 

آمازون وب سرویس

از آنجایی که سرویس‌های وب آمازون نیز به عنوان سرویس‌های ابری شناخته می‌شوند؛ پس نحوه قیمت‌گذاری آن‌ها هم مانند دیجیتال اوشن مبتنی بر میزان استفاده کردن شما خواهد بود. در واقع شما با کمک سرویس‌های AWS می‌توانید دقیقا بر اساس نیازتان هزینه میزبانی بپردازید نه براساس چیزی که تخمین زده‌اید و دقیق نبوده است. این ویژگی تا حد زیادی می‌تواند در کاهش هزینه‌های میزانی سرویس شما موفق عمل کند.

تا اینجای کار هر دو مجموعه، شبیه یکدیگر قیمت‌گذاری کرده و از این نظر نمی‌توان مشخص نمود که هزینه خرید از کدام یک ارزان‌تر خواهد بود؛ پس به سراغ عامل دیگری خواهیم رفت.

 

ابزارها و قابلیت‌های اضافه‌ای که درخواست می‌دهید

مسئله دیگری که روی قیمت‌های یک سرویس ابری اثرگذار است، قابلیت‌های اضافه‌تر درخواستی شما برای سرویس مدنظرتان است. در واقع اگر شما بخواهید اضافه‌تر از حد عادی یک سرویس، ابزارهای بیشتری در اختیار داشته باشید و قابلیت‌های دیگری روی سرویس شما وجود داشته باشد، ناچار به پرداخت هزینه آن‌ها خواهید بود؛ در نتیجه می‌توان گفت که قابلیت‌های بیشتر یک سرویس می‌تواند منجر به گران‌قیمت‌تر شدن آن می‌شود.

 

آیا DigitalOcean ارزانتر از AWS است؟

دیگر می‌توانیم به سراغ سوال اصلی برویم تا پاسخ نهایی آن تعیین شود چرا که هم این دو مجموعه را خدمت شما معرفی کردیم و هم عوامل اثرگذار روی تعیین قیمت یک سرویس ابری میزبانی وب را توضیح دادیم. اکنون وقت آن رسیده که پاسخ سوال آیا DigitalOcean ارزانتر از AWS است؟ مشخص شود.

در مجموعه دیجیتال اوشن همان‌طور که گفته شد شما می‌توانید بر اساس نیاز خود سرویس‌های خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که با کمک آن سرویس را با قیمت مدنظر خودتان تهیه نمایید. در واقغ شمامی‌توانید سرویسی تهیه کنید که قیمتش دقیقا مطابق با چیزی باشد که انتظار دارید. این کمسپله خود در میزان کاهش هزینه‌ها و یا به عبارتی ارزان‌تر شدن دیجیتال اوشن نیز تاثیر دارد. اما در AWS ملاک‌های تغییر قیمت بسته به انتخاب شما تغییر خواهد کرد.

به عبارتی اصلی‌ترین مورد که عامل اصلی قیمت یک سرویس را تعیین می‌کند، میزان منابعی است که شما به عنوان کاربر درخواست می‌کنید. بر این اساس شما با انتخاب منابع به دلخواه خودتان میزان مبلغی را که باید پرداخت کنید را تعیین می‌کنید. در نتیجه باید گفت تفاوتی بین ارزان‌تر بودن دیجیتال اوشن و یا AWS نیست بلکه آنچه پاسخ سوال پاسخ سوال آیا DigitalOcean ارزانتر از AWS است؟ را تعیین می‌کند خود کاربر و نیازهایی است که دارد. کاربر با انتخاب سرویس‌هایی که این دو مجموعه اراپه می‌دهند میزان مبلغ خود را تعیین می‌کند.

در پایان لازم است اینطور بیان کنیم که در کل قیمت سرویس‌های این دو مجموعه بستگی به عوامل مختلفی دارد و نمی‌توان مستقیما بدون در نظر گرفتن این معیارها، قیمت‌های هر دوی آن‌ها را مشخص و معین کرد. به طبع هر چه خدمات دریافتی بالاتر باشد میزان هزینه‌ای که باید انجام دهد بیشتر است و هرچه از مقدار خدمات دریافتی خود از این دو مجموعه بکاهد میزان مبالغ پرداختی او نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

 

جمع بندی آیا DigitalOcean ارزانتر از AWS است؟

 

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

با توجه به اینکه هر دو مجموعه مورد بحث ما یعنی دیجیتال اوشن و آمازون وب سرویس خدمات خودشان را در سطح بین‌المللی ارائه می‌دهند، مخاطبانی از سراسر دنیا دارند که طبق نیازشان از سرویس‌های این دو مجموعه استفاده می‌کنند. این مسئله باعث شده تا شیوه‌های پرداختی در این دو مجموعه به صورت ارزی باشد تا همه بتوانند از خدمات آن‌ها استفاده کنند. مسئله مهمی که وجود دارد، حضور ایران در لیست تحریم‌های بین‌المللی بوده که منجر به عدم دسترسی کاربران ایرانی به این سرویس‌ها شده است. در واقع این گروه از کاربران نمی‌توانند از سرویس‌های بین‌المللی مالی استفاده نمایند. راه چاره چیست؟

بهترین راه حل برای چنین شرایطی کمک گرفتن از یک واسطه است تا بتوانید تحریم‌ها را دور بزنید. ما به شما سفیرپیمنت را پیشنهاد می‌دهیم. این مجموعه به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی می‌تواند هر گونه نیازتان به یک سرویس پرداخت ارزی را برطرف کرده و تمام امور پرداخت ارزی شما را در اسرع وقت و به بهترین شکل ممکن انجام دهد. در صورتی که نیاز به پرداخت فاکتور دیجیتال اوشن داشتید یا فاکتور AWS خود را می‌بایست پرداخت نمایید اما به سرویس‌های ارزی دسترسی ندارید، تنها کافی است با پشتیبانی سفیرپیمنت ارتباط برقرار کنید. با این کار ضمن دریافت راهنمایی‌های لازم برای انجام این کار، پرداخت فاکتور نیز خیلی زود انجام خواهد شد.

 

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

امروزه مجموعه‌های زیادی هستند که به عنوان ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب فعالیت می‌کنند. DigitalOcean و AWS دو نمونه از بزرگترین ارائه‌دهندگان سرویس‌های ابری برای میزبانی اطلاعات شما هستند. ما در این مقاله هر دو مجموعه مذکور را معرفی کردیم تا با آن‌ها آشنا شوید. همچنین راجع به نحوه قیمت‌گذاری این سرویس‌ها صحبت کردیم تا بتوانید پاسخ سوال آیا DigitalOcean ارزانتر از AWS است؟ را بیابید. به طور کلی قیمت سرویس‌های این دو مجموعه بستگی به عوامل مختلفی دارد و نمی‌توانید مستقیما بدون در نظر گرفتن این معیارها، قیمت‌های هر دوی آن‌ها را مقایسه نمایید.

برای استفاده از سرویس‌های این دو شرکت نیاز به انجام پرداخت ارزی خواهید داشت که کاربران ایرانی در این قسمت چالش‌هایی را دارند. مجموعه سفیرپیمنت می‌تواند این چالش‌ها را برای شما به راحتی و سرعت بالا برطرف نماید، تنها کافی است با پشتیبانی مجموعه ارتباط برقرار نمایید. چنانچه راجع به اطلاعات ارائه شده سوال یا ابهامی دارید، آن را در قسمت نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما به آن پاسخ دهند. همچنین اگر پاسخ سوال آیا DigitalOcean ارزانتر از AWS است؟ را می‌دانید یا قبلا تجربه استفاده از سرویس‌های هر یک از این دو مجموعه را داشته‌اید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *