مقایسه جامع دیجیتال اوشن با هتزنر

مقایسه دیجیتال اوشن با هتزنر

آخرین بروز رسانی:  ۲۲ شهریور, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  11 دقیقه

امروزه به واسطه گسترش فضای مجازی و وب سایت‌های گوناگون استفاده از شرکت‌های ارائه دهنده هاست و سرور افزایش یافته است. دو نمونه از محبوب‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده هاست دیجیتال اوشن و هتزنر هستند که در این مقاله قصد داریم در خصوص مقایسه دیجیتال اوشن با هتزنر نکاتی را بیان کنیم. در صورتی که شما نیز برای انتخاب یکی از این دو مجموعه دچار تردید هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این مقایسه هتزنر با دیجیتال اوشن را مطالعه نمایید.

 

هتزنر چیست؟

در خصوص مقایسه دیجیتال اوشن با هتزنر ابتدا بهتر است کمی در رابطه با خصوصیات هر شرکت اطلاعاتی را بیان نماییم. شرکت هتزنر یکی از محبوب‌ترین و بهترین دیتاسنترهای جهان است. این شرکت از  سال ۱۹۹۷ خدمات میزبانی وب و سرویس‌های هاستینگ را نیز جزء خدمات و اهداف خود ارائه می‌دهد. از جمله ویژگی‌های هتزنر، سخت‌افزارهای به‌روز، فناوری پایدار، خدمات انعطاف‌پذیر و آپتایم بسیار بالا است که همین موارد باعث شده است تا دیتاسنتر هتزنر در دنیا محبوب باشد.

موسسه رسمی این شرکت در آلمان و فنلاند قرار دارند و جالب است بدانید که Hetzner از منابع تجدیدپذیر برای تامین انرژی سرورها در دیتاسنترهای خود استفاده می‌کند. این موضوع محبوبیت این دیتاسنتر را چندین برابر می‌نماید. در واقع هتزنر برای تامین انرژی مورد نیاز خود تلاش می‌کند تا کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کند. اصلی‌ترین خدماتی که هتزنر به عنوان یک دیتاسنتر محبوب در اختیارتان قرار خواهد داد عبارت است از:

بررسی هتزنر برای مقایسه با دیجیتال اوشن

 

پشتیبانی از رک و اجاره آن

یکی از خدمات خوبی که هتزنر به کاربران خود ارائه می‌دهد اجاره رک و پشتیبانی از آن است. کاربران به واسطه رک این امکان را خواهند داشت تا فایل‌ها، سایت، تصاویر دوربین‌های امنیتی و برنامه‌های اتوماسیون خود را روی این رک ذخیره سازی کنند.با توجه به اینکه نگهداری از سرور شرایط خاص خود را دارد، اجاره رک کمک می‌کند تا دغدغه شما از این بابت برطرف شود.

 

خدمات کلود و ابری

از جمله خدمات اصلی هتزنر خدمات ابری و کلود است. در نظر داشته باشید که به واسطه این خدمات شما می‌توانید از فضای ذخیره‌سازی، هاست ابری و CDN برخوردار شوید. CDN یک رویکرد حرفه‌ای و تکنولوژی پیشرفته است که کاربران می‌توانند با استفاده از آن فایل‌های سایت خود را در سرورهای مختلف کش کرده و در اختیار دیگران قرار دهند. این قابلیت را می‌توانید در کنار دریافت خدمات میزبانی از هتزنر دریافت نمایید.

 

سرور اختصاصی

ارائه سرورهای اختصاصی باکیفیت نیز یکی دیگر از خدمت هتزنر است. با استفاده از این خدمات هتزنر می‌توان سرور اختصاصی را به‌صورتی که کاربر نیاز دارد پیکربندی کرد و آن را به یک سرور مجازی، هاست، گیم سرور، فضای ذخیره‌سازی و یا دانلود سرور تبدیل نمود. از آنجایی که هتزنر تلاش می‌کند تا سخت‌افزارهای به‌روزی را ارائه دهد، کیفیت سرورهای اختصاصی آن نیز بالا خواهد بود.

 

سرورهای DELL

هتزنر قابلیت آن را دارد که یک سری از سرورهای خود را با معماری معروف‌ترین تولیدکنندگان کامپیوتر و لپ‌تاپ در دنیا یعنی همان DELL عرضه کنند. به عبارت دیگر شما می‌توانید با کمک هتزنر از سرورهای تولیدی شرکت DELL استفاده نمایید. با توجه به اینکه سخت‌افزارهای این برند شهرت زیادی دارند، ارائه آن‌ها توسط هتزنر نیز شهرت آن را بیشتر می‌کند.

خرید اکانت هتزنر hetzner
خرید اکانت هتزنر hetzner 

 

دیجیتال اوشن چیست؟

در این قسمت از مقایسه هتزنر و دیجیتال اوشن به سراغ مزیت‌های دیجیتال اوشن می‌رویم. این مجموعه یکی دیگر از سرویس‌های ارائه دهنده هاستینگ بی‌همتاست که خدمات ابری را برای بیزینس‌ها فراهم می‌کند. شرکت دیجیتال اوشن را بن ارتسکی در ژوئن 2011 تاسیس نمود. دیجیتال اوشن توانست در مدت کوتاهی لقب سومین کمپانی هاستینگ بزرگ در جهان را دست آرود. در نظر داشته باشید که زیرساخت‌های دیجیتال اوشن در ایالات متحده امریکا قرار دارند ولی با دارا بودن دیتاسنتر در کشورهای مختلف به ارائه خدمات در سراسر جهان می‌پردازد.

دیجیتال اوشن خدمات ارزنده‌ای را به کاربران خود ارائه می‌دهد که هر یک ارزش فراوانی از نظر بهبود وب سایت دارد. همچنین  این سرویس به کمپانی‌ها اجازه می‌دهد تا بتوانند با استقرار برنامه‌های دیجیتال اوشن که به صورت موازی در سرورهای ابری اجرا می‌شوند، بدون ایجاد خطر در عملکرد، مقیاس خود را افزایش دهند. برخی از خدمات دیجیتال اوشن عبارت اند از:

  • تهیه و استقرار خوشه‌های Kubernetes
  • مناسب برای مدیریت پایگاه‌های داده
  • ساخت و استقرار برنامه‌ها با پلتفرم برنامه
  • ذخیره‌سازی شی و بلوک
  • متعادل‌کننده‌های بار و فایروال‌ها و…
خرید دیجیتال اوشن digitalocean
خرید اکانت دیجیتال اوشن digitalocean 

 

مقایسه هتزنر با دیجیتال اوشن

حالا که با ماهیت و خدمات هتزنر و دیجیتال اوشن آشنا شدید بهتر است در خصوص مقایسه دیجیتال اوشن با هتزنر نیز نکاتی را برای شما بیان کنیم. به عبارت دیگر در ادامه قصد داریم نکاتی را در رابطه با مقایسه هتزنر و دیجیتال اوشن ارائه کنیم. بدیهی است که مطالعه این نکات به شما کمک می‌کند انتخاب بهتری میان یکی از این دو مورد داشته باشید. این نکات عبارتند از:

طراحی رابط کاربری

برای مقایسه این دو شرکت برتر ارائه دهنده خدمات هاست و سرور از ساده‌ترین موضوعات شروع می‌کنیم. رابط کاربری و استفاده از وب سایت‌ها یکی از ساده‌ترین و البته مهم‌ترین موضوعات برای بررسی و مقایسه است. دیجیتال اوشن در این زمینه بسیار خوش درخشیده و کاربران زیادی را جذب خود نموده است. اگرچه هتزنر نیز این ویژگی را دارد اما در حال حاضر محبوبیت دیجیتال اوشن در این زمینه بالاتر است.

 

دیتاسنتر و نحوه ذخیره سازی

یکی دیگر از موضوعاتی که برای مقایسه دیجیتال اوشن با هتزنر می‌توان بیان کرد آن است که Digital Ocean شیوه‌ای امن و مطمئن برای نگهداری و میزبانی از داده‌های شما در نظر گرفته است. به عبارت دیگر دیتاسنترهای دیجیتال اوشن شرایط بهتری را دارند. البته شما می‌توانید این کیفیت بالا را در هتزنر نیز تجربه کنید اما دیجیتال اوشن در این زمینه عملکرد بهتری دارد.

 

مقایسه هتزنر با دیجیتال اوشن – آپ‌تایم up time بالا

یکی از موضوعاتی که در هر دو شرکت ارائه دهنده خدمات هاست بسیار ویژه و برجسته وجود دارد، Uptime بسیار بالا و باورنکردنی خدمات این دو شرکت است. به عبارتی در دسترس بودن دائمی برای همه مدیران سایت برگ برنده‌ای بزرگ محسوب می‌شودکه هر دو مجموعه به خوبی آن را فراهم کرده‌اند. درواقع به دلیل اهمیت این مسئله برای مخاطبان، هر دو برند تلاش می‌کنند تا نیاز مشتریان را به خوبی برطرف کنند.

 

زمان بارگذاری بسیار پایین

برای مقایسه هتزنر با دیجیتال اوشن لازم است زمان بارگذاری دیتاها روی سرور را نیز در نظر بگیریم. یکی از مزایای دیجیتال اوشن زمان بارگذاری بسیار پایین است که در مقابل هتزنر بسیار قدرتمندتر عمل می‌کند. از آنجایی که این موضوع برای کاربران اهمیت زیادی دارد، می‌توان گفت که دیجیتال اوشن نسبت به هتزنر سرعت بالاتری را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

 

ثبات عملکرد در مقایسه هتزنر با دیجیتال اوشن

امتیاز سازگاری ارائه‌دهنده و ثبات عملکرد نشان می‌دهد که چقدر می‌توانید انتظار داشته باشید بین ۲ سرور از یک نوع در یک ارائه‌دهنده تفاوت وجود داشته باشد. در واقع آیا ارائه‌دهنده همه سرورهای خود را در یک پلن را با یک کیفیت ارائه می‌کند؟ امتیاز سازگاری بالا (بیش از 65) به این معنی است که عملکرد همه سرورهای ارائه دهنده در بسیاری از آزمایش‌ها و بسیاری از برنامه‌ها ثابت است.

ثبات عملکرد در هتزنر و دیجیتال اوشن

 

ارائه سرورهای اختصاصی

یکی دیگر از موضوعاتی که زمینه خوبی را برای مقایسه دیجیتال اوشن با هتزنر ایجاد می‌کند، سرورهایی است که این دو مجموعه ارائه می‌دهند. هتزنر قادر است سرورهای اختصاصی با هارد SSD و سرعت چندین برابر دیسک‌های سخت را در اخیتار کاربران قرار دهد. اگرچه این قابلیت در خدمات دیجیتال اوشن نیز جای دارد اما در حال  حاضر و بر اساس نظر کاربران هتزنر برای دریافت سرورهای اختصاصی مطلوب‌تر است.

 

قیمت در مقایسه هتزنر با دیجیتال اوشن

یکی دیگر از مواردی که در مقایسه هتزنر با دیجیتال اوشن اهمیت زیادی دارد مسئله قیمت است. بر اساس اطلاعات موجود خدمات دیجیتال اوشن با حداقل قیمت ۵ دلار در ماه ارائه می‌شوند. این مبلغ کم می‌تواند برای استارتاپ‌های کوچک بسیار به صرفه باشد. اگرچه قیمت‌های هتزنر نیز مناسب هستند اما در حال حاضر دیجیتال اوشن نسبت به هتزنر در این زمینه برتری دارد. لازم به ذکر است که سفیرپیمنت خدمات شارژ حساب هتزنر و یا پرداخت فاکتور دیجیتال اوشن را نیز ارائه می‌کند. در صورت نیاز به این موارد درخواست خود را در پنل مشریان ثبت نمایید.

 

قابلیت‌های عمومی

تعدادی از قابلیت‌ها هستند که به صورت مشترک در دیتاسنترها وجود دارند و آن‌ها را نیز می‌توان در مقایسه هتزنر با دیجیتال اوشن بررسی نمود. اهمیت این موارد نیز به هنگام خرید بالا است و بررسی هر کدام از این قابلیت‌ها به شما در زمان انتخاب یکی از آن‌ها بسیار کمک می‌کند. این موارد را در جدول زیر به طور کامل می‌توانید مشاهده نمایید.

مقایسه قابلیت‌های هتزنر با دیجیتال اوشن

 

نظر کاربران برای مقایسه هتزنر با دیجیتال اوشن

مقایسه هتزنر با دیجیتال اوشن را از نظر کاربران نیز می‌توانید مطالعه نمایید تا خیلی دقیق‌تر در رابطه با خرید تصمیم بگیرید. بدیهی است که نطر مخاطبان به عنوان مصرف‌کننده‌های نهایی خیلی می‌تواند مهم باشد. برای دیجیتال اوشن و هتزنر کاربران در بخش‌های مختلفی نظرات خود را ثبت کرده‌اند که در تصویر زیر این موارد را برای هر دو مجموعه به تفکیک مشاهده می‌نمایید.

نظر مخاطبان برای مقایسه دیجیتال اوشن با هتزنر

 

خدمات سفیرپیمنت؛ مقایسه هتزنر با دیجیتال اوشن

سفیرپیمنت مجموعه‌ای تخصصی در حوزه پرداخت‌های ارزی در سایت های خارجی است.  این مجموعه به شما کمک می‌کند تا خدمات مورد نیاز خود را در زمینه‌های مختلفی مانند هاستینگ، خرید سرور، تبدیل ارز و… در کمترین زمان بدست آورید. در واقع از آنجایی که برای خرید سرور و هاست در سایت های خارجی از جمله هتزنر و دیجیتال اوشن نیاز به پرداخت ارزی دارید، می‌توانید درخواست پرداخت خود را به تیم ما ارجاع دهید.

امیدواریم با مطالعه مقایسه هتزنر با دیجیتال اوشن بتوانید تصمیم بهتری در زمان انتخاب هر کدام از این دیتاسنترها بگیرید. چنانچه نظر و یا پیشنهادی در خصوص این موضوع دارید با ما در میان بگذارید. ما از شنیدن نظرات شما خوشحال خواهیم شد. همچنین سوالات خود در رابطه با پرداخت هزینه‌ها را نیز می‌توانید از ما در بخش نظرات و یا پشتیبانی بپرسید.

 

خرید اکانت Vultr ولتر
خرید اکانت ولتر Vultr

 

خرید اکانت OVH
وریفای اکانت ovh با مدارک واقعی

 

خرید اکانت لینود linode
خرید اکانت linode لینود

 

سوالات متداول؛ مقایسه هتزنر با دیجیتال اوشن

دیجیتال اوشن.
هتزنر در این نوع سرویس برتری بیشتری دارد.
سرعت سرویس‌های دیجیتال اوشن بالاتر است اما طبق گزارشات هتزنر ثبات عملکرد بهتری دارد.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *