معرفی ebay و نحوه پرداخت درآن

معرفی سایت ebay و نحوه ایجاد حساب کاربری

آخرین بروز رسانی:  ۱۳ شهریور, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  12 دقیقه

همه افرادی که قصد خرید اینترنتی دارند و همیشه دوست دارند در هر مکانی که هستند کالای مورد نظرشان را دریافت کنند. امروزه به لطف تکنولوژی و اینترنت فروشگاه‌های آنلاینی در سرتاسر جهان ایجاد شده‌ است، تا افرادی که قصد خرید محصولات و نیازهای روزمره زندگی‌شان را دارند بدون بیرون رفتن از منزل و صرف وقت و هزینه‌های گزاف در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانند اقلام روزمره زندگی‌شان را تهیه کنند و حتی اجناس دست‌دوم خانه و یا کسب‌وکارشان به فروش برسانند. امروزه نظیر هم‌چین سایت‌هایی در ایران هم وجود دارند که برای خریدوفروش اجناس نو یا دست‌دوم در حال فعالیت هستند که در این مقاله اشاره‌ای به آنها خواهیم کرد.

سایت ebay چیست و چه خدماتی را ارائه می‌کند؟

ایبی در سال 1995 توسط یک برنامه نویس ایرانی آمریکایی به نام پیر امیدیار در کالیفرنیا آمریکا پایه‌گذاری شد. این شرکت با هدف خرید و فروش کالای دست دوم شروع به فعالیت کرد و تنها هدفش مبارزه با سودهای فاسدی بود که توسط دلالان و خرده فروشان جابه‌جا ‌می‌شد. در ابتدا کار خودش را به عنوان یک بازار حراج آنلاین به کاربران معرفی نمود، تا همه افراد به راحتی بتوانند در هر کجای جهان کالا یا اجناس دست دومشان را تهیه کنند.

پس از مدتی این کسب و کار به یک تجارت پر درآمد تبدیل گردید و صاحبان آن سود بسیار زیادی را در این بازار به دست آورند. در حال حاضر سایت ebay  در 32 کشور جهان دفتر نمایندگی دارد و کاربران بالایی را به سمت خود کشانده است. همین‌طور این موضوع باعث شده تا مکان‌هایی برای خرید و فروش به صورت حضوری برای افراد ایجاد شود تا مراجعین به راحتی اقدام به خرید و فروش کالا یا اجناس دست دومشان کنند. در حال حاضر این مکان‌ها در ایران وجود ندارد.

چه اجناسی در ebay خرید و فروش می‌شوند؟

شما مجاز به خریدوفروش تمامی اقلام خانه، آشپزخانه، لوازم مصرفی، سرگرمی و بازی، اتومبیل و وسایل صنعتی در ایبی هستید. همین‌طور می‌توانید آگهی برای مزایده فروش ملک و یا مشارکت در کسب‌وکارتان ثبت کنید و سود بسیار بالایی را به دست آورید.

جالب است بدانید که گران‌ترین مزایده در سایت ebay قرار ملاقات به‌صرف خوردن ناهار با وارن بافت کارآفرین و سرمایه‌گذار آمریکایی است که به مبلغ 2.6 میلیون دلار به ثبت رسیده است؛ اما در این وب‌سایت نمی‌توانید کالاهایی مثل اسلحه، مواد منفجره، مشروبات الکلی غیرمجاز و یا آثار هنرمندان را به فروش رسانید. هنگام ثبت‌نام فرمی به‌منظور رعایت کلیه قوانین و مقررات مذکور در این سایت به شما نشان داده خواهد شد که باید آن را تأیید کنید. در صورت مشاهده هرگونه تخلف از شما حساب کاربری‌تان را برای همیشه مسدود خواهند کرد.

پیشنهاد مطالعه: خرید از سایت‌های خارجی با کارت شتاب

استراتژی فروش کالا در سایت ebay و فرصت کسب درآمد از این بازار

در سایت ebay اگر شخصی کالایی را برای فروش یا مزایده قرار دهد، پس از مدتی کاربران پیشنهاداتی برای خرید به او ارائه می‌کنند. بعضاً مشاهده شده که یک کالای 15 دلاری تا 1000 دلار هم‌ارزش پیدا کرده است. به همین دلیل بازار رقابتی برای خریداران و فروشندگان ایجاد شده و عده‌ای از این تجارت درآمدهای بالایی را به دست آورده‌اند؛ اما امکان اینکه هر کالایی تا این اندازه ارزش‌گذاری شود قاعدتاً وجود ندارد، مثلاً اجناسی مثل زیورآلات، خودرو و یا فندک‌های قدیمی همیشه با قیمت قابل‌توجهی در این وب‌سایت معامله می‌شوند. حال اگر شما کالا یا اجناس با ارزشی برای فروختن دارید، می‌توانید شانس خودتان را در این بازار امتحان کنید و سود بسیار خوبی را کسب نمایید.

مراحل ساخت حساب کاربری در سایت ebay

1-برای شروع معاملات در ebay کافی است، وارد سایت ایبی شوید.
2-سپس روی گزینه sign in که دربالای صفحه است، کلیک کنید.

طریقه ثبت نام در سایت ebay

3- در پنجره باز شده باید گزینه create an account را انتخاب نمایید.

ساخت اکانت در سایت ایبی

4- در مرحله بعد باید روی یکی از گزینه‌های (حساب کاربری شخصی)Personal account و یا (حساب مربوط به کسب‌وکار )Business account کلیک کنید.
5- با انتخاب گزینه اول یعنی Personal account باید به سراغ پرکردن کادر زیر بروید.

ساخت اکانت در ایبی

6- بعد از وارد کردن مشخصاتتان باید روی گزینه create an account که به‌صورت یک کادر آبی‌رنگ است، کلیک نمایید.

خرید از سایت ایبی

7- در پایان کار اگر با پیغام زیر روبه‌رو شدید به معنی امکان عدم ثبت‌نام برای کاربران ایرانی است. تنها راه‌حل آن استفاده از یک فیلترشکن معتبر است تا بتوانید از این مرحله عبور کرده و حساب کاربری‌تان را در سایت ebay ایجاد کنید.

اکانت سایت ایبی

بعد از ساخت حساب کاربری باید روی گزینه account settings کلیک کنید.
با اعمال روی این گزینه کادر زیر برای شما نمایان خواهد شد که از شما آدرس محل سکونت به همراه کشور محل زندگی و شماره موبایلتان را می‌خواهد؛ اما متأسفانه امکان واردکردن این اطلاعات برای ایرانیان وجود ندارد و باید با استفاده از سایت‌های شماره مجازی این کار را انجام دهید. توجه: لازم به ذکر است که این روش فقط برای رد شدن از این مرحله است و باید در زمان تحویل و ارسال کالا یک آدرس معتبر وارد کنید، در غیر این صورت احتمالاً حساب شما در سایت ebay مسدود خواهد شد. اگر تمامی مراحل را به‌درستی وارد کرده باشید، ثبت‌نام شما تقریباً در این مرحله به پایان رسیده است.

چند حقیقت در مورد eBay

  • eBay یک شرکت تجارت الکترونیک چند ملیتی است.
  • این شرکت در سن خوزه، کالیفرنیا، ایالات متحده مستقر است.
  • Pierre Omidyar رئیس و موسس eBay است.
  • این شرکت یک تجارت چند میلیارد دلاری دارد.
  • eBay در بیش از 100 کشور جهان فعالیت می‌کند.
  • اولین موردی که در eBay فروخته شد یک نشانگر لیزری شکسته بود. قیمت پیشنهادی از 1 دلار شروع شد و هیچ خریدار علاقه‌‌مندی در هفته اول فروش آن وجود نداشت. پس از یک هفته، خریداران کنجکاو جمع شدند و قیمت از 1 دلار به 14.83 دلار رسید و نشانگر لیزری فروخته شد!
  • نه ماه پس از راه‌اندازی شرکت، پیر امیدیار اولین کارمند خود را استخدام کرد. در سال 1996، eBay اولین کارمند خود، کریس آگارپائو را استخدام کرد. این مرد به عملیات آنلاین مزایده و مرکز خرید مجازی کمک کرد. در ابتدا، کریس آگارپائو حتی فکر نمی‌کرد که eBay به این بزرگی برسد. او این شرکت را فقط به عنوان یک سرگرمی برای پیر امیدیار می‌دید. با این حال، به وضوح اینطور نبود. بیست سال بعد، کریس هنوز در eBay به عنوان بازرس تضمین کیفیت کار می‌کند.
  • گران‌ترین کالایی که تا به حال در eBay فروخته شده یک قایق بادبانی است. معمار نیروی دریایی، فرانک مولدر، این قایق بزرگ 405 فوتی را که دارای یک سوئیت مستر 278 متر مربعی، 10 سوئیت VIPو هشت اتاق مهمان است را طراحی کرد. این قایق همچنین دارای یک کابین کودکان، یک منطقه اداری، یک سالن سینما، سالن بدنسازی، آبگرم، آسانسور، استخر و یک سکوی هلیکوپتر بود. زمانی که رومن آبراموویچ تاجر اسرائیلی-رومی آن را به قیمت 168 میلیون دلار خرید، این قایق به عنوان گران‌ترین کالای eBay به جایگاه خود دست یافت.
  • یک کاربر eBay را می‌توان برای بیش از 30 روز تعلیق کرد. هنگامی که کاربر خط مشی eBay را نقض می‌کند، ممکن است باعث شود که حساب‌های او تعلیق شود. تعلیق حساب eBay می‌تواند منجر به وقفه در تجارت شود. علاوه بر این، تعلیق معمولاً 7 روز تا 30 روز یا حتی در بدترین سناریو به مدت نامحدود طول می‌کشد.

طریقه خرید از سایت ebay و پرداخت درآن

بعد از اتمام فرایند ثبت‌نام شما به صفحه اصلی این سایت منتقل خواهید شد. اکنون می‌توانید تمامی محصولات را مشاهده نمایید. به فرض مثال اگر شما قصد خرید یک عطر مردانه را دارید، باید در قسمت نوارابزار بالای این سایت روی گزینه all categories کلیک کرده تا یک زیر منو برای شما باز شود. سپس health and beauty را انتخاب کرده و دکمه موجود در کادر آبی‌رنگ search را انتخاب کنید.
مانند شکل زیر:

طریقه خرید از سایت ایبی

در اینجا شما تمامی موارد مربوط به این دسته‌بندی را می‌بینید که برای خرید هر محصول باید آن را انتخاب کرد.  اینجا ما یک محصول را برای خرید انتخاب کردیم که با انتخاب آن تمامی اجناس مشابه این کالا نمایان می‌شود. در صفحه باز شده کلیه اطلاعات مربوط به محصولات مانند قیمت بهترین مدل و نزدیک‌ترین محل موجودی کالا قابل‌مشاهده است. برای انجام این کار باید روی گزینه sort رفته و تنظیمات دلخواه خودتان را برای نمایش محصول موردنظر اعمال سازید. بعد از انتخاب یک محصول به صفحه خرید و توضیحات کامل محصول منتقل خواهید شد مانند تصویر زیر:

خرید از ایبی

حال برای خرید نهایی محصول باید روی گزینه buy it now کلیک نمایید تا به مرحله پرداخت محصول وارد شوید.

خرید از سایت ebay

در صفحه باز شده به شما چند روش پرداخت نمایش داده خواهد شد که پیشنهاد ما خرید امن با استفاده از حساب paypal است. بعد از انتخاب کردن آن باید روی گزینه quantity کلیک کرده و تعداد سفارش محصولتان را وارد کنید.

سفارش از سایت ایبی

در قسمت delivery اگر گزینه اول یعنی ارسال رایگان را انتخاب کنید، محصولتان را بین بازه 3 تا 4 رزوه دریافت خواهید کرد؛ اما برای تحویل 1 روزه کالا باید گزینه دوم را انتخاب کنید تا کالای خود را 24 ساعت بعد از سفارش محصول تحویل بگیرید. با انجام این کار مبلغ پرداختی شما نزدیک به 8 دلار افزایش پیدا خواهد کرد. سپس در کادر پایینی اگر کد تخفیف Gift cards و یا ebay bucks دارید، مقدار آن را وارد نمایید و روی دکمه apply بزنید. در کادر بعدی اگر قصد کمک به انجمن‌های خیریه را دارید، می‌توانید روی گزینه Donate to charity (optional) کلیک کرده و مبلغ دلخواهتان را به انجمن بپردازید. حال برای پرداخت نهایی باید روی دکمه pay with paypal کلیک کرده تا به صفحه پرداخت نهایی محصول منتقل شوید.

خرید از ایبی با حساب پیپل

در صفحه باز شده باید وارد حساب پیپل شخصی‌تان شوید تا بتوانید هزینه محصول را پرداخت کنید. برای انجام اینکار باید یک اکانت وریفای شده پیپل تهیه کنید تا سفارشتان بدون هیچ مشکلی ثبت شود. (برای خرید حساب paypal وریفای شده به بخش پشتیبانی ما در سفیر پینمت مراجعه نمایید.)

چکیده کلی از سایت ebay

در این مقاله به‌صورت کامل توضیحاتی درباره خرید محصول از سایت ebay خدمت شما دوستان و همراهان عزیز ارائه کردیم. حال اگر قصد خرید از این بازار یا سایر سایت‌های خارجی را دارید، به‌راحتی می‌توانید اقدام به انجام این کار کنید؛ اما در نظر داشته باشید که تحویل و ارسال هر کالایی از خارج کشور به ایران کاری نسبتاً دشوار است و ممکن است که پولتان را از دست بدهید؛ اما وب‌سایت‌های واسطی در ایران وجود دارند که با گرفتن مبلغی به‌راحتی این فرایند را برای شما انجام خواهند داد و ضمانت ارسال کالا به را به عهده خواهند گرفت. همین‌طور اگر شما یک آشنای بسیار مطمئن در خارج از کشور دارید، خودتان به‌راحتی می‌توانید هر محصولی که مدنظرتان است را خریداری کنید و در ایران تحویل بگیرید. اگر دراین‌رابطه همچنان سؤالی دارید، در قسمت پشتیبانی سفیر پیمنت جویا شوید. همچنین در صورت داشتن تجربه از این سایت، آن را از طریق کامنت با دیگران به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *