معرفی و بررسی انواع درگاه پرداخت بین‌المللی

معرفی و بررسی انواع درگاه پرداخت بین‌المللی

آخرین بروز رسانی:  ۲۹ بهمن, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  8 دقیقه

اگر یک کسب و کار آنلاین دارید یا می‌خواهید پرداخت‌های کارت اعتباری را در وب‌سایت بپذیرید، به یک درگاه پرداخت نیاز دارید. حال اگر کسب و کار شما به صورت بین‌المللی فعالیت می‌کند، نیاز به یک درگاه پرداخت بین‌المللی خواهید داشت تا بتوانید کارت‌های اعتباری ارزی را بپذیرید. درگاه‌های مختلفی هستند که نیاز شما را در این زمینه برطرف می‌کنند؛ اما بهترین درگاه پرداخت بین المللی کدام است؟ چگونه این درگاه را راه‌اندازی کنیم؟ روش نقد کردن درآمد در این حالت چگونه خواهد بود؟ پاسخ همه این سوالات را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

 

معرفی بهترین درگاه‌های پرداخت بین المللی

اگر تا به حال از یک سایت خارجی خرید کرده باشید، حتما درگاه‌های پرداخت بین‌المللی متفاوتی را مشاهده نموده‌اید. حال اگر خودتان برای یک سایت به دنبال بهترین درگاه پرداخت بین المللی هستید از شیوه‌های مختلفی می‌توانید استفاده نموده و آن درگاه را برای سایت خود دریافت نمایید. ساده‌ترین راه جهت دریافت درگاه پرداخت برای کسب و کار آنلاین خود، ثبت‌نام و استفاده از یک ارائه‌دهنده خدمات پرداخت است. این ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت در بین تجار آنلاین، محبوب بوده و شامل یک درگاه پرداخت بین‌المللی پرداخت و حساب تجاری هستند:

  • PayPal
  • wise
  • PerfectMoney
  • Payeer
  • Payoneer
  • WebMoney
  • Stripe
  • Skrill
  • Square
  • 2Checkout
  • Shopify

علاوه بر مواردی که در بالا معرفی کردیم، شرکت‌های معروفی نیز وجود دارند که برای ساخت درگاه پرداخت دلاری می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. در نظر داشته باشید بر اساس نوع کسب و کار شما و شرایطی که دارید ممکن است یکی از این درگاه‌ها برای شما مناسب باشند. جهت مشاوره و انتخاب بهترین درگاه کافی است با پشتیبانان ما در ارتباط باشید. ضمنا در ادامه به بررسی انواع درگاه پرداخت بین المللی نیز پرداخته‌ایم. سایر شرکت‌های معتبر برای دریافت درگاه پرداخت عبارتند از:

  • Authorize.net
  • 2Sell
  • Payline
  • Adyen

 

درگاه پرداخت پی پال PayPal

شرکت پی پال یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در عرصه پرداخت‌های بین‌المللی است. شما می‌توانید بهترین درگاه پرداخت بین المللی خود را از پی پال بگیرید. جامعیت پی پال در سراسر دنیا، پوشش‌دهی تعداد ارزهای زیاد، قابلیت‌های مدیریتی برای صاحبان کسب و کار، امکان دریافت صورت حساب آنلاین و… از مله مزیت‌های این درگاه پرداخت است. کاربران ایرانی برای دریافت این درگاه با چالش‌هایی مواجه هستند که سفیرپیمنت در رفع آن‌ها شما را همراهی می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله آموزش ساخت درگاه پی پال را مطالعه نمایید.

 

wise بهترین درگاه پرداخت بین المللی

در میان انواع درگاه پرداخت بین المللی معتبر می‌توانید سرویس وایز را نیز مشاهده نمایید. سرویس خدمات پرداختی wise به عنوان یک رقیب جدی برای پی پال شناخته می‌شود و مزایای بسیار زیادی را برای کاربران خود فراهم نموده است. شما می‌توانید از این سرویس نیز یک درگاه پرداخت بین‌المللی دریافت کنید. وایز نیز قابلیت‌های متعددی از جمله چند ارزی، مدیریت حساب و… را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

درگاه پرداخت اسکریل

یکی دیگر از انواع درگاه پرداخت بین المللی مشهور اسکریل است. این سرویس از سال ۲۰۰۱ تا به امروز مورد استفاده کاربران زیادی در سراسر دنیا قرار گرفته است. اسکریل از ۳۰ ارز مختلف پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با خیال راحت خدمات خود را در کشورهای مختلفی ارائه دهید. بستر پرداخت‌های اسکریل امنیت بالایی دارند و از این نظر نیز جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

 

درگاه Stripe یک درگاه بین‌المللی ابری

درگاه استریپ نیز در میان بهترین درگاه‌های پرداخت بین المللی قرار دارد. این درگاه به عنوان درگاه پرداخت ابری شناخته می‌شود و در سراسر دنیا قابلیت استفاده دارد. ویژگی‌های منحصربه‌فردی که استریپ برای کاربران فراهم نموده است جذاب هستند. برای مثال شما می‌توانید در استریپ از UI سفارشی سازی شده، امکان پرداخت به شیوه چک اوت و گزارش تلفیقی نیز استفاده نمایید.

 

پرفکت مانی، ارائه‌دهنده درگاه‌های پرداخت بین‌المللی

پرفکت مانی به عنوان یک سرویس معتبر بین‌المللی برای کسب و کار شما درگاه پرداخت نیز ارائه می‌کند. شما می‌توانید طبق راهنمای ساخت درگاه پرداخت پرفکت مانی برای سایت خود یک درگاه پرداخت ایجاد نمایید. این سرویس نیز قابلیت‌های متعددی دارد و در بستری امن تراکنش‌ها را به سرانجام می‌رساند. لازم به ذکر است که همه خدمات مورد نیاز در پرفکت مانی را می‌توانید از سفیرپیمنت دریافت نمایید.

 

درگاه پرداخت بین‌المللی 2Checkout

2Checkout نمونه‌ای دیگر از بهترین درگاه پرداخت بین المللی است که از ۸۷ ارز مختلف پشتیبانی می‌کند. ضمنا از این درگاه پرداخت می‌توانید با ۱۵ زبان مختلف و ۸ شیوه پرداخت متفاوت استفاده کنید. امنیت این درگاه پرداخت نیز بالا بوده و در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار کسب و کار از آن استفاده می‌نمایند. قابلیت‌های متعددی که این سرویس به کاربران خود ارائه می‌دهد، هر کسی را ترغیب به استفاده می‌کند.

 

بررسی انواع درگاه پرداخت بین المللی

درگاه‌های پرداخت از نظر نوع کاری که انجام می‌دهند به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. بعضی پرداخت‌ها مستقیما انجام می‌شوند، برخی خارج از سایت شما و تعدادی نیز در محل انجام خواهد شد. بر اساس این دسته‌بندی شما می‌توانید شیوه پرداخت خود را در سه حالت تنظیم نمایید. انواع درگاه پرداخت بین المللی طبق توضیحاتی که ارائه کردیم به شرح زیر هستند:

  • Redirect: درگاه پرداخت به سادگی مشتری را به یک پردازشگر پرداخت مانند PayPal یا Stripe می‌برد تا تراکنش را انجام دهد.
  • Hosted (پرداخت خارج از سایت): مشتری در وب‌سایت شما یا در محل خرده‌فروشی شما خرید انجام می‌دهد و اطلاعات پرداخت برای پردازش به سرورهای ارائه‌دهنده پرداخت می‌رود. سیستم‌های Stripe و Square POS این‌گونه عمل می‌کنند.
  • Self-hosted (پرداخت در محل): کل تراکنش در سرورهای شما انجام می‌شود.

درگاه پرداخت دلاری

 

درگاه‌های پشتیبانی کننده از ارزهای دیجیتال

با گسترش استفاده از ارزهای دیجیتال، سایت‌ها برای ارائه امکانات بیشتر به استفاده از درگاه‌های پرداخت کریپتو روی آوردند. به عبارتی امروزه شاهد این هستیم که برخی از سایت‌ها برای ارائه خدمات خود ارز دیجیتال نیز می‌پذیرد. شما نیز می‌توانید با قرار دادن درگاه پرداخت ارز دیجیتال در سایت خود به راحتی هزینه ارائه خدمات را به صورت بین‌المللی دریافت نمایید. شناخته ‌شده‌ترین این درگاه‌ها در جهان عبارتند از:

  • Coingate
  • CoinPayments
  • NOWPayments
  • Bitpay
  • Shopify

 

شرایط ممنوعیت دریافت بهترین درگاه پرداخت‌های بین‌المللی

برای دریافت درگاه پرداخت بین‌المللی باید طبق قانون ارائه‌دهنده این سرویس شرایطی را فراهم نمایید. در هر حوزه، ما آنچه را که PayPal، Perfect Money، iZettle، SumUp و Square در مورد آن‌ها حساس هستند را گردآوری کرده‌ایم. لازم است حتما به این موارد دقت لازم را داشته باشید. توصیه ما این است که همیشه با ارائه‌دهنده خود صادق باشید و بپرسید که آیا چیزی در کسب و کار شما ممکن است مشمول محدودیت باشد یا خیر و پس از آن از درگاه پرداخت دلاری این سازمان‌ها استفاده کنید.

  • ریسک بالا
  • در کشور یا حوزه قضایی تاجر یا مشتری غیرقانونی است (ایران در لیست ممنوعه استفاده از خدمات این سازمان‌ها است)
  • محدود یا به نوعی کنترل شده است؛ برای مثال زیر نظر سازمان‌های دولتی
  • از نظر اخلاقی مشکل‌ساز است مانند سایت‌های شرط‌بندی، محتوای غیراخلاقی و…
  • نیاز به مجوز

 

امکان مسدود شدن حساب به دلیل استفاده از درگاه وجود دارد؟

اگر تمام موارد به صورت قانونی و بدون هیچ‌گونه مشکلی از جانب شما اجرا شود، حساب شما هرگز محدود یا مسدود نخواهد شد. امکان مسدود شدن حساب به دلیل داشتن درگاه پرداخت بین‌المللی زمانی اتفاق می‌افتد که از جانب شما به سمت شرکت ارائه‌دهنده خدمات شکایت شود؛ در این صورت و با اثبات ادعا، امکان مسدود شدن حساب شما بالا خواهد رفت.

برای رفع مشکل به وجود آمده نیاز به پیگیری خواهید داشت. توصیه ما این است که قبل از استفاده از درگاه پرداخت بین‌المللی هر یک از این کمپانی‌ها، قوانین مربوط به آن را مطالعه کنید و پیش از به وجود آمدن مشکل جهت استفاده هر چه بیشتر از این خدمات، آن‌ها را رعایت نمایید. برای مثال اگر از درگاه پرداخت گوگل پلی استفاده می‌کنید، عدم ورود و استفاده با ip ایران بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

 

بهترین درگاه پرداخت بین المللی را از سفیرپیمنت بگیرید!

اگر صاحب یک سایت یا کسب و کار آنلاین هستید و قصد گسترش آن در سطح بین‌المللی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم جهت مشاوره با پشتیبانان سفیرپیمنت تماس حاصل فرمایید. شما با دریافت راهنمایی از سفیرپیمنت و با بررسی انواع درگاه پرداخت بین المللی که معرفی کردیم، می‌توانید بهترین درگاه پرداخت بین المللی را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که انواع خدمات ارزی از جمله پرداخت ارزی با کمترین کارمزد در سایت‌های مختلف را می‌توانید از سفیرپیمنت دریافت نمایید. شما کدام درگاه را پیشنهاد می‌دهید؟ در بخش نظرات آن را با ما به اشتراک گذارید.

سوالات متداول؛ بهترین درگاه پرداخت بین المللی

خیر! با توجه به تحریم‌ها و شرایط ارائه‌دهنده باید درگاه پرداخت را با حسابی که هویت غیرایرانی دارد بگیرید. سفیرپیمنت این کار را برای شما انجام خواهد داد.
صرف داشتن درگاه پرداخت آسیبی به شما نخواهد زد؛ مگر اینکه از شما شکایتی ثبت شود یا قوانین ارائه‌دهنده را نقض کرده باشید.
بله شما می‌توانید درگاه پرداخت ارز دیجیتال برای سایت خود تهیه کنید.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *