نرم افزار های نگارش متن

برنامه های نگارش و ارزیابی متن

آخرین بروز رسانی:  ۲۸ مهر, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  10 دقیقه

نگارش از ادوار طولانی و از زمان‌های باستان یکی از مهم‌ترین حرفه‌های جامعه بشری تلقی می‌شده است. با پیشرفت تکنولوژی و اختراعات جدید، این حرفه مهم و حیاتی نیز شاهد تغییرات بسیاری بوده است. اختراعاتی چون ماشین چاپ، ماشین تایپ و کامپیوتر هرکدام انقلابی در این حوزه ایجاد کرده‌اند. امروزه تمام نویسندگان حرفه‌ای برای سهولت کار و افزایش دقت و بازدهی، از اپلیکیشن‌های دیجیتالی برای نگارش متن استفاده می‌کنند. یکی از معروف‌ترین و رایج‌ترین این نرم افزار های نگارش متن ورد آفیس است. با این حال ورد مشکلات بسیاری دارد که باعث نارضایتی برخی کاربران شده است.

ما در این مقاله دیگر نرم افزار های نگارش متن را معرفی می‌کنیم و از قابلیت‌های متمایز آن‌ها می‌گوییم. همچنین تعدادی از بهترین نرم افزار های ارزیابی متن را معرفی کرده و هزینه‌های آن‌ها را بررسی می‌نماییم. اگر شما نیز برای کار و حرفه خود از نگارش و تایپ زیاد استفاده می‌کنید، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

معرفی بهترین نرم افزار های نگارش متن

بعضی از این نرم افزار های نگارش مخصوص نویسندگان طراحی شده‌اند. این برنامه‌ها محیطی ساده و بدون حاشیه دارند. تصویر زمینه این برنامه‌ها نیز اغلب کرم رنگ هستند تا حس و حال کاغذ را در نویسنده تداعی کنند. این برنامه‌ها به نویسنده اجازه می‌دهند روی متن خود تمرکز کامل داشته باشند. نرم افزار های نگارش متن بسیاری وجود دارند که ما در این مقال تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

 

 

IA Writer

iA Writer یک برنامه بدون بی‌حاشیه است که برای نوشتن مقالات کوتاه بلاگ بسیار مناسب است. این نرم افزار نگارش آیفون و مک‌بوک به نویسندگان کمک می‌کند به صورت متمرکز کار خود را انجام دهند. همچنین این نرم‌افزار یک حالت تمام صفحه دارد که در آن سطر مورد تایپ، های‌لایت می‌شود. این ویژگی در دنبال کردن خط فکری به نویسنده کمک شایانی می‌کند. هزینه این برنامه 30 دلار در ماه است.

 

ادیت متن با IA Writer

 

نرم افزار های نگارش متن Novlr

نوآیر برنامه‌ای عالی برای ایجاد یک جریان کاری پر‌بازده است. محیط کاربری این نرم افزار نگارش بسیار زیبا و ساده است. نوآیر در بستر اینترنت کار می‌کند. از این‌رو دیگر نیاز نیست نگران گم‌کردن فایل‌ خود باشید؛ زیرا به صورت اتوماتیک در محیط ابری برنامه ذخیره می‌شود. این برنامه یک حالت تمرکز دارد که محیط را طبق سلیقه شما فراهم می‌کند. همچنین با کمک این نرم افزار نگارش می‌توانید آمار کاری خود را دنبال کنید. از آنجایی که این برنامه در محیط اینترنت اجرا می‌شود می‌توانید به راحتی به صورت تیمی روی پروژه‌ها کار انجام دهید. هزینه ماهانه این برنامه 10 دلار است که با خرید اشتراک 1 ساله به 100 دلار کاهش می‌یابد.

 

نگارش متن با نوآیر

 

Ulysses

Ulysses یک برنامه نگارش قوی و پویا است که برای مک‌بوک و IOS عرضه شده است. این نرم افزار نگارش متن از ویژگی‌هایی مانند ویرایش متن نشانه‌گذاری شده و میانبر‌های صفحه‌کلید پشتیبانی می‌‍‌کند. همچنین این برنامه کتابخانه‌ای برای سازماندهی یادداشت‌ها و اسناد و فضایی برای تعیین اهداف نوشته دارد. از طرفی با استفاده از این نرم افزار نگارش متن می‌توانید مستقیماً متن خود را در محیط وردپرس و Medium منتشر کنید. این موضوع Ulysses را به برنامه‌ای مؤثر برای بلاگر‌ها تبدیل می‌کند. هزینه استفاده از این برنامه 6 دلار به صورت ماهانه است.

 

نرم افزار Ulysses

 

نرم افزار های نگارش متن Novelize

Novelize یک برنامه ایدئال بصری مبتنی بر وب محسوب می‌شود که هدف آن تسهیل فرایند نوشتن برای رماننویسان و نویسندگان خلاق است. با بهره گرفتن از یک رابط کاربری ساده، ابزار مدیریت‌ یادداشت‌ها و تنظیم راحت بخش‌ها، این برنامه به نویسندگان کمک می‌کند به حالت خلاق و متمرکز خود وارد شوند. همچنین فضای ذخیره ابری تضمین‌ می‌کند از هرجا و هر دستگاهی بتوانید ادامه کار خود را انجام دهید. همچنین دیگر نیاز نیست نگران خطرات ذخیره‌سازی روی دستگاه خود باشید. این یکی از برترین نرم افزار های نگارش متن برای رمان‌نویسان است. هزینه استفاده از این برنامه 9 دلار به صورت ماهانه است. البته در صورت پرداخت سالانه فقط کافی است 65 دلار در سال پرداخت کنید.

 

پرداخت هزینه ویرایش مقاله در enago

 

نگارش متن با Novelize

 

Vellum

Vellum یک نرم افزار نگارش متن است که نویسندگان می‌توانند از آن برای نگارش، تدوین، صفحه‌آرایی و انتشار کتاب خود استفاده کنند. یکی از چالش‌برانگیز‌ترین بخش انتشار کتاب به صورت ناشر مؤلف ایجاد کتابی با ظاهر جذاب است. با کمک ولوم می‌توانید در چند دقیقه ظاهری جذاب برای کتاب دیجیتالی خود ایجاد کنید و آن را انتشار دهید. برای مؤلفین، ولوم برترین نرم افزار نگارش متن است که در تمام مراحل به نویسنده یاری می‌کند. برای استفاده از این برنامه می‌بایست از وبسایت شرکت، نرم افزار را خریداری کنید. هزینه خرید این برنامه 199 دلار است. با خرید این برنامه برای همیشه امتیاز استفاده از آن را بدست می‌آورید.

 

نگارش متون با Vellum

 

نرم افزار های ویرایش متن

امروزه نرم افزار های ویرایش متن با هدف تدوین و تسهیل فرایند اصلاح متن به وجود آمده‌اند. این برنامه‌‍‌ها با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و دیتابیس عظیم، می‌توانند مشکلات متن را پیدا کرده و برای نگارش بهتر توصیه‌هایی ارائه دهند. این برنامه‌ها به نویسندگان مبتدی هم این توانایی را می‌دهند که متنی تمیز و بی‌خطا ایجاد کنند. در ادامه تعدادی از این نرم افزای های ویرایش متن را معرفی می‌کنیم.

 

بررسی و معرفی کامل quillbot ابزار بازنویسی متون

 

Grammarly

گرامرلی یکی از معروف‌ترین و پرطرف‌دارترین برنامه های ویرایش متن انگلیسی است. این برنامه برای تمام پلتفرم‌های ویندوز، IOS و اندروید در دسترس است. این برنامه به شما در اصلاح مشکلات املایی، علائم نگارشی و قواعد ساختاری کمک می‌کند. همچنین در نسخه پیشرفته این برنامه، لحن بیان متن را شناسایی می‌کند و بر اساس نوع متن انتخاب شده پیشنهاد‌های ساختاری و واژگانی فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد. هزینه خرید اشتراک پیشرفته این برنامه 30 دلار در ماه است که با خرید یک‌ساله به 12 دلار کاهش می‌یابد. گرامرلی نه تنها یک گزینه عالی برای ویرایش متن است؛ بلکه ابزار آموزشی فوق‌العاده‌ای برای نویسندگان تازه‌کار خواهد بود. با استفاده از گرامرلی و به‌خاطر سپردن ساختار‌ها و واژگان پیشنهادی، به مرور دایره نوشتاری خود را می‌توانید ارتقا دهید.

 

ادیت محتوا با گرامرلی

 

پاک‌نویس

از پاک‌نویس به عنوان گرامرلی فارسی یاد می‌شود. پاک‌نویس یک افزونه ویرایش متن فارسی است که روی محیط وب و ورد آفیس قابل اجرا است. این نرم افزار به شما در شناسایی مشکلات املایی، نگارشی و ساختاری کمک می‌کند. برای استفاده از این افزونه دسترسی به اینترنت نیاز است. استفاده از این برنامه رایگان است. توانایی‌های این برنامه به اندازه گرامرلی پیشرفته نیست؛ اما از معدود نرم افزار های ویرایش متن فارسی است.

 

 

ProWritingAid

ProWritingAid یکی دیگر از برجسته‌ترین صدر‌نشینان نرم افزار های ویرایش متن است. این برنامه به شما کمک می‌کند تا متن خود را به سمت هدف مورد نظر سوق دهید. کاربرد اصلی این برنامه در حوزه تجاری است تا متنی منحصر به فرد و جالب تولید کنید. همچنین می‌توانید لحن متن خود را نیز بسنجید. با کمک این برنامه دیگر نیاز نیست به صورت دستی به ویرایش بپردازید یا هزینه‌های اضافه صرف ویرایش کنید. اکثر ویژگی‌های این برنامه مشابه گرامرلی است با این تفاوت که هزینه‌های استفاده از این برنامه کم‌تر است. استفاده اولیه از این برنامه رایگان است و نسخه پیشرفته آن 25 دلار در ماه قیمت دارد.

 

ساخت اکانت ChatGPT و تولید محتوا متنی

 

Ginger

جینجر یک جایگزین مقرون‌به‌صرفه برای گرامرلی است. این نرم افزار ویرایش متن برای افرادی مفید است که انگلیسی زبان اصلی آن‌ها نیست. این برنامه یک مترجم ماشینی در خود دارد که در ترجمه متون از اسپانیایی، فرانسوی و آلمانی به انگلیسی کمک می‌کند. در کنار ترجمه، این برنامه خطاهای گرامری و نگارشی متن را نیز اصلاح می‌کند. هزینه استفاده از این برنامه 14 دلار در ماه است. همچنین این برنامه برای پلتفرم‌های IOS و اندروید قابل استفاده است.

 

ویرایش متن با جینجر

 

Scrivener

اسکریونر یکی دیگر از نرم افزار های نگارش و ویرایش متن است که تمام ابزارهای لازم برای تولید یک متن پیچیده و حجیم را به شما می‌دهد. با کمک این برنامهمی‌توانید متن خود را بر اساس فصل دسته‌بندی کنید، پیش‌نویس تهیه کنید، نظرات و ایده‌های خود را یادداشت کنید و هر زمان که دوست داشتید برای ادامه متن به سراغ آن بروید. در کنار قابلیت‌های نگارشی پیشرفته که در نوشتن کتاب و مقالات دانشگاهی بسیار مؤثر است؛ این برنامه ابزار ویرایش خودکار نیز در خود دارد که در اصلاح و تدوین به شما کمک می‌کنند. این برنامه در حال حاضر به صورت آزمایشی رایگان در دسترس است. پس از دوره آزمایشی می‌بایست امتیاز برنامه را به قیمت 50 دلار خریداری کنید.

 

جمع بندی نهایی نرم افزار های نگارش متن

 

جمع‌بندی نرم افزار های نگارش متن

نگارش سریع و صحیح متن همیشه دغدغه نویسندگان بوده است. با رونق محتوا‌های دیجیتالی، تمام نگارش‌ها امروزه به صورت دیجیتالی انجام می‌شوند. از این‌رو، نرم افزار های نگارش و ویرایش متن بسیاری به وجود آمده‌اند که به نویسندگان محیطی منظم و بدون حواس‌پرتی ارائه می‌دهند تا تمرکز نویسنده از بین نرود. همچنین با افزایش توانایی‌های هوش مصنوعی و دیتابیس‌های عظیم، برنامه‌های ویرایش ماشینی سرعت و هزینه ویرایش متن را به حد‌اقل رسانده‌اند. در این مقاله تعدادی از نرم افزار های نگارش و ویرایش متن را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین پلتفرم‌های در دسترس آن‌ها را نام بردیم و هزینه استفاده از آن‌ها را بیان کردیم.

در صورتی که شما قصد خرید و استفاده از برنامه‌های بالا را دارید می‌توانید با استفاده از خدمات پرداخت ارزی سفیرپیمنت نسبت به خرید برنامه مورد نظر خود اقدام کنید. امیدواریم با مطالعه این مقاله چالش شما در خصوص برنامه‌های ویرایش و نگارش متن برطرف شده باشد. چنانچه سؤال یا پیشنهادی دارید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. ما همواره مشتاق دریافت نظرات شما هستیم.

سوالات متداول؛ نرم افزار های نگارش متن

خیر این برنامه برای اصلاح متون انگلیسی طراحی شده است و برای زبان‌های دیگر خدماتی ارائه نمی‌دهد.
بله با استفاده از خدمات پرداخت سفیرپیمنت می‌توانید نسبت به خرید برنامه مورد نظر خود اقدام کنید.
این برنامه‌ها معمولاً محیط ساده‌ای دارند تا حواس نویسنده پرت نشود. همچنین اکثر این برنامه‌ها برای دسته‌بندی اطلاعات و بخش‌های نوشته ابزار مدیریت نوشته ارائه می‌دهند.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *