افتتاح حساب دولوپر اپل

نحوه ساخت اکانت دولوپری اپل (Apple Developer Account)

آخرین بروز رسانی:  ۲۳ خرداد, ۱۴۰۲
2 دیدگاه
زمان مطالعه:  11 دقیقه

سیستم عامل  IOS به واسط اینکه رابط کاربری اختصاصی محصولات شرکت اپل است، همواره از توجه ویژه‌ای برخوردار بوده است. افتتاح حساب دولوپر اپل برای آن دسته از افرادی که قصد برنامه‌نویسی IOS را دارند ضروری خواهد بود. با توجه به اینکه تلفن‌های اپل تحت سیستم IOS راه‌اندازی می‌شوند؛ بنابراین برخلاف Android، برنامه‌نویسان IOS فقط برای تلفن‌های مخصوص اپل برنامه می‌نویسند. با توجه به شهرت و محبوبیت اپل در اقصی نقاط جهان، دولوپرها تصمیم گرفتند تا بیشتر در زمینه ساخت اپلیکیشن برای IOS فعالیت کنند. در ادامه به معرفی اکانت دولوپر اپل و نحوه افتتاح حساب دولوپر اپل می‌پردازیم.

اکانت دولوپر اپل چیست؟

برای شروع فرآیند ساخت اپلیکیشن ‌های IOS، شما باید یک حساب دولوپر اپل (Apple developer Account) برای خود ایجاد کنید. اکانت دولوپری اپل به دو صورت Individual و Organization ارائه می‌شود. در صورتی که بخواهید به صورت فردی در App store فعالیت کنید، حساب Individual مناسب است؛ ولی اگر می‌خواهید تحت عنوان یک شرکت ثبت شوید، اکانت Organization برای شما مفید خواهد بود. البته برای داشتن نوع دوم حساب، شما باید یک شرکت ثبت شده در آمریکا داشته باشید که برای بیشتر افراد مقیم ایران نوع اول حساب پیشنهاد می‌شود.

توجه: مدنظر داشته باشید که آدرس محل زندگی خود را مطابق با کارت متصل به حسابتان وارد کنید تا مبادا اکانت دولوپری شما رد شده و پرداخت شما توسط اپل انجام نشود.

اگر که دولوپر گوگل می‌باشید، برای آموزش ساخت اکانت دولوپر گوگل کلیک نمایید.

 

اکانت دولوپر اپل چیست؟

 

دلیل نیاز به حساب دولوپر اپل چیست؟

یک دولوپر و مهندس نرم افزار، برای انتشار Application خود با هدف استفاده‌ی کاربران تلفن‌های اپل، باید یک اکانت شخصی دولوپری بسازد و اپلیکیشن مورد نظرشان را با نام خود معرفی کنند.

شما به‌سادگی می‌توانید برای خود یک حساب رایگان دولوپر اپل بسازید؛ ولی به دلیل رایگان نبودن محصولات اپل شما قادر نخواهید بود که اپلیکیشن خود را بفروشید، شما برای انتشار برنامه و کسب درآمد از این طریق، باید از حساب‌های پولی اپل استفاده کنید که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

دلیل نیاز به حساب دولوپر اپل چیست؟

 

آموزش تصویری نحوه افتتاح حساب دولوپر اپل

نحوه ساخت اپل آی‌دی (Apple ID):

1) در مرحله اول شما باید یک اپل آیدی (Apple ID) برای خود تهیه کنید. برای ساخت اپل آیدی ابتدا وارد وب‌سایت apple.com شوید، Account را انتخاب کرده و بر روی گزینه Create Apple ID کلیک کنید.

2) در ادامه باید اطلاعات حساب بانکی، محل سکونت خود و… را وارد کنید. فقط بسیار دقت کنید که آدرس کارت بانکی (Master/Visa card) وارد شده با محل سکونت تطابق داشته باشد.

3) بعد از تکمیل اطلاعات، شما باید به سه سوال برای افزایش امنیت حسابتان پاسخ دهید.

پاسخ‌هایی را وارد کنید که هرگز فراموش نمی‌کنید؛ چون برای ایجاد تغییرات در تنظیمات حساب خود، این سوالات از شما پرسش خواهد شد.

4) در مرحله بعد یک کد امنیتی به جیمیلتان ارسال می‌شود و باید در قسمت درخواستی وارد کرده تا بتوانید Apple ID خود را دریافت کنید.

 

آموزش تصویری نحوه افتتاح حساب دولوپر اپل

 

ادامه فرآیند ساخت حساب دولوپر اپل بعد از دریافت اپل آی‌دی:

1) بعد از دریافت اپل آی‌دی دوباره وارد صفحه Log in دولوپر اپل شوید و جیمیل و پسورد ساخته شده در مرحله قبل را وارد کنید. با انجام مراحل زیر خواهید توانست یک حساب دولوپری اپل با تمام امکانات داشته باشید.

2) بعد ار موافقت با قوانین شرکت اپل، گزینه Join the Apple Developer Program  را انتخاب کرده و بعد بر روی Enroll کلیک کنید.

3) در مرحله بعد که بسیار مهم بوده، انواع حساب‌های دولوپری برای شما معرفی می‌شود که پس از مطالعه، بر روی Start Your Enrollment کلیک کنید تا به صفحه انتخاب نوع حساب هدایت شوید.

4) پس از انتخاب نوع حسابتان به صفحه‌ وارد کردن اطلاعات کارت و آدرس محل سکونت هدایت می‌شوید و دقیقا مانند مرحله گفته شده برای ساخت اپل آیدی باید اطلاعات کارت و محل سکونت خود را وارد کنید.

5) برای تایید اطلاعات،‌ دوباره تمام موارد وارد شده برای شما به نمایش در می‌آید تا مبادا اشتباهی رخ دهد.

6) در مرحله آخر هزینه خرید اشتراک سالانه اکانت دولوپری اپل مشخص خواهد شد. قیمت اشتراک‌های سالانه بر اساس موقعیت مکانی شخص متفاوت خواهد بود، برای مثال در امارات این مبلغ 379 درهم امارات خواهد بود.

در صورتی که بخواهید پرداخت سالانه به طور خودکار از حسابتان برداشت شود، تیک گزینه Automatic Renewal را بزنید. در ادامه به صفحه پرداخت هدایت می‌شوید تا در نهایت یک حساب دولوپری اپل با تمامی امکانات را تهیه کنید.

 

اکانت دولوپر اپل خود را از فردی به سازمانی تبدیل کنید

 

اکانت دولوپر اپل خود را از فردی به سازمانی تبدیل کنید

اگر کسب و کار خود را ادغام کرده‌اید، اپل از شما می‌خواهد که به عنوان یک شرکت ثبت نام کنید تا برنامه شما در اپ استور منتشر شود.  برنامه خود را تحت یک حساب شخصی به نام خود ارسال کنید، رد خواهد شد. اگر شرکت شما یک شرکت ثبت شده باشد باید به عنوان یک سازمان ثبت نام کنید.

اگر شما یک شرکت انفرادی هستید باید به عنوان یک فرد ساخت اکانت دولوپر اپل را انجام دهید. اپل  DBA، مشاغل ساختگی، نام‌های تجاری یا شعبه‌ها را برای ثبت نام به عنوان یک شرکت یا سازمان نمی‌پذیرد.

 

مزایای اکانت دولوپر اپل به صورت سازمانی:

 

مزایای اکانت دولوپر اپل به صورت سازمانی:

  • می‌توانید از توسعه‌دهندگان دعوت کنید تا به حساب شما دسترسی داشته باشند
  • می‌توانید نامی را انتخاب کنید که در فروشگاه‌ها به‌عنوان توسعه‌دهنده برنامه نمایش داده شود
  • شرکت تجاری اپل می‌داند که شما مجاز به اقدام برای شرکت هستید و استفاده شما از نام تجاری و محتوای خود را به چالش نمی‌کشد

تغییر اکانت دولوپر فردی اپل به اکانت سازمانی

برای تغییر حساب خود به حساب شرکتی، درخواستی را به پشتیبانی برنامه دولوپر اپل ارسال کنید.

به فرم تماس با ما در صفحات برنامه دولوپر اپل بروید. با شناسه و رمز عبور اپل وارد شوید منطقه خود را انتخاب کنید. به‌روزرسانی‌ها و تمدیدهای حساب را به عنوان موضوع خود انتخاب کنید. پیامی با متن زیرا را وارد کنید:
“من می‌خواهم حساب خود را از فردی به سازمانی تبدیل کنم. این تنها حساب سازمانی ما خواهد بود. در اینجا اطلاعات مربوط به شرکت آمده است: نام مدیر عامل/مدیر: نام و نام خانوادگی. نام شرکت: نام شرکت شما، شامل Ltd  یا Inc نوع حساب: سازمان. شماره D-U-N-S: شماره DUNS شرکت شما. آدرس: آدرس حقوقی شرکت شما. شماره تلفن: تلفن همراه یا شماره تلفن دیگری که می‌توان با شما تماس گرفت.

اپل برای تأیید ثبت نام با شما تماس می‌گیرد. آن‌ها سپس یک ایمیل با لینک یک فرم برای شما ارسال می‌کنند تا اطلاعات بیشتری را درباره شرکت خود پر کنید.

سازمان‌هایی که در برنامه دولوپر اپل ثبت‌نام می‌کنند به موارد زیر نیاز دارند:

وضعیت شخص حقوقی: کسب و کار شما باید به عنوان یک شخصیت حقوقی (به عنوان مثال، یک شرکت، مشارکت محدود، شرکت با مسئولیت محدود) شناخته شود تا شرایط و تعهدات قانونی برنامه دولوپر اپل را وارد کنید.

نام نهاد حقوقی به‌عنوان توسعه‌دهندگان برنامه‌هایی که در App Store توزیع می‌کنید ظاهر می‌شود.

یک عدد  D-U-N-S: شما باید یک شماره D-U-N-S داشته باشید تا اپل بتواند هویت سازمان و وضعیت شخصیت حقوقی شما را تأیید کند.

مرجع الزام‌آور قانونی: شما باید صلاحیت قانونی داشته باشید تا سازمان خود را به توافقات قانونی ملزم کنید. شما باید مالک/بنیانگذار سازمان، عضو تیم اجرایی، رهبر ارشد پروژه باشید یا اختیار قانونی توسط یک کارمند ارشد به شما اعطا شده باشد.

برای ساخت اکانت سازمانی دولوپر اپل، شرکت شما به یک وب سایت عمومی نیاز دارد و نام دامنه شما باید متعلق به شرکت باشد.

عضویت در برنامه دولوپر اپل برای شما چیزهای زیادی به دنبال دارد، از جمله:

  • دسترسی به نسخه‌های بتا iOS، iPadOS، macOS، watchOS  و  tvOS
  • توانایی آزمایش عمومی برنامه‌های بتا با استفاده از TestFlight
  • دسترسی به برنامه‌های افزودنی بی‌شمار اپل مانند CloudKit، Game Center، Apple Pay، Maps  و موارد دیگر
  • پشتیبانی در سطح کد که به توسعه‌دهندگان امکان دسترسی به یک توسعه‌دهنده اپل را می‌دهد که می‌تواند به عیب‌یابی و ساده‌سازی کد کمک کند.
  • امکان انتشار برنامه‌ها در فروشگاه App Apple
  • امضای توسعه‌دهنده برای نسخه‌های برنامه macOS خارج از اپ استور
  • توزیع اپلیکیشن موقت (تا 100 عدد از هر نوع دستگاه در سال)
  • و دسترسی به برنامه Apple Store Connect’s App Analytics و سایر ویژگی‌های مدیریت فروشگاه App

خدمات سفیرپیمنت برای ساخت حساب دولوپر اپل

سفیرپیمنت، با توجه به تجربه‌ پرداختی ارزی که در زمینه کردیت و مسترکارت داشته است، می‌تواند به‌سادگی، فرآیند پرداخت و وریفای حسابتان را انجام دهد تا شما بتوانید به راحتی از طریق مهارت خود، درآمد دلاری کسب کنید. در واقع با توجه به اینکه ایجاد اکانت دولوپری اپل نیازمند داشتن کردیت و مسترکارت بوده و داشتن این کارت‌ها به دلیل تحریم‌های وضع شده برای کاربران ایرانی محدود شده است، چالش‌هاییی در این زمینه برای ایرانی‌ها وجود دارد. در این شرایط تنها راه چاره کمک گرفتن از یک واسطه است که بتواند کار شما را به سرانجام برساند. تیم سفیرپیمنت با تجربه بالا در زمینه پرداخت‌های ارزی می‌تواند بهترین همراه برای شما در این زمینه باشد.

به طور کلی سفیرپیمنت به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی است و می‌تواند انواع نیازهای شما در زمینه پرداخت‌های ارزی آنلاین را برطرف نماید. هرگونه افتتاح حساب در سرویس‌های مالی ارزی، پرداخت یا دریافت پول از این سرویس‌ها و… را می‌توانید با خیالی آسوده به سفیرپیمنت بسپارید تا به سرعت انجام شود. جهت دریافت راهنمایی و گرفتن خدمات از سفیرپیمنت کافی است با پشتیبانی این مجموعه ارتباط برقرار نمایید. کارشناسان سفیرپیمنت به خوبی شما را راهنمایی خواهند نمود.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

امروزه با گسترش ارتباطات این قابلیت فراهم شده است تا افراد بتوانند در بین کشورهای مختلف به کار کردن پرداخته و درآمد ارزی داشته باشند. کسب درآمد دلاری شیوه‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها برنامه‌نویسی نرم‌افزارهای مختلف رایانه‌ها و تلفن‌های همراه است. اکانت دولوپری اپل ویژه افرادی است که می‌خواهند اپلیکیشن توسعه داده شده برای گوشی‌های IOS توسط خودشان را در بسترهای مرتبط با اپل منتشر کنند. در این مقاله ما به ساخت و خرید اکانت دولوپری اپل پرداختیم و توضیحات لازم را خدمت شما ارائه کردیم. شما با کمک این نوع حساب و مهارت برنامه‌نویسی خود می‌توانید به درآمد دلاری رسیده و مقدار آن را افزایش دهید.

جهت ساخت اکانت دولوپری اپل و حتی نقد کردن درآمد ارزی خودتان نیاز به حساب‌های ارزی خواهید داشت که به دلیل تحریم‌ها امکان دسترسی به آن‌ها وجود ندارد و یا بسیار دشوار است. شما می‌توانید با کمک سفیرپیمنت از این نوع حساب‌ها داشته باشید. چنانچه قبلا خرید اکانت دولوپری اپل را انجام داده‌اید و یا در استفاده کردن از این حساب تجربه‌ای دارید، آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همچنین پاسخگوی سوالات شما در این زمینه نیز خواهیم بود.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(2)
   
mohammad کاربر سایت ۰۹ دی ۱۳۹۹

خیلی مقاله جالبی بود
دمتون گرم

       
    سجاد سلمان طاهری کاربر سایت ۱۰ دی ۱۳۹۹

    خواهش می‌کنم