انواع حساب پی پال

معرفی انواع حساب پی پال (Paypal)

آخرین بروز رسانی:  ۱۴ شهریور, ۱۴۰۲
8 دیدگاه
زمان مطالعه:  15 دقیقه

نقل و انتقالات ارزی در سال‌های اخیر بسیار ضروری شده‌اند؛ به عبارت دیگر با گسترش ارتباطات میان افراد و کشورها و از طرف دیگر امکان خرید از سایت‌های خارجی نیاز به پرداخت‌های ارزی و جابه‌جایی پول در سطح بین‌المللی بیشتر حس شد. در این میان پی پال روشی آسان و سریع برای انتقال و پرداخت پول به ‌صورت آنلاین است و شما به ‌آسانی می‌توانید پول خود را به خانواده، دوستان و سایت‌های حراج مانند ebay انتقال دهید.

پی پال یکی از معروف‌ترین روش‌های پرداخت در سراسر جهان است که با حساب‌های متنوع خود نیازهای کاربران گوناگونی را برطرف می‌کند. انواع حساب پی پال به تناسب با نیاز شما می‌تواند دغدغه شما را برای پرداخت بین‌المللی برطرف نماید. شناختن انواع حساب ‌های پی پال اهمیت بالایی دارد؛ زیرا انتخاب نوع حساب مناسب می‌تواند شما را از مشکلات احتمالی حفظ کند. بعد از آشنایی مختصر با پی پال، بهتر است با انواع حساب‌های پی پال آشنا شوید.

 

خرید حساب پی پال
افتتاح حساب پی پال

 

انواع حساب پی پال (Paypal)

سرویس پی‌پال که خدمات آن در سطخح بین‌المللی ارائه می‌شود به منظور ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود و جلب رضایت هرچه بیشتر آن‌ها، حساب‌های خود را به دو دسته کلی تقسیم‌بندی کرده است و هر کدام از این حساب‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. این حساب‌ها با دو نام حساب شخصی یا پرسونال و حساب تجاری یا بیزینس شناخته می‌شوند. در ادامه هر یک از آن‌ها را به تفکیک معرفی کرده و توضیح داده‌ایم.

پیشنهاد مطالعه: نقد کردن درآمد ارزی پی پال

حساب‌ پرسونال یا شخصی (Personal Account)

اگر برای استفاده‌های عادی و شخصی نیاز به حساب پی پال دارید، از میان انواع حساب پی پال می‌توانید حساب پرسونال را انتخاب نمایید. حساب پرسونال می‌تواند نیازهای شما را در پرداخت‌ها و خریدهایتان برطرف نماید و به نسب دیگر انواع حساب پی پال محدودیت‌های بیشتری دارد. در حساب پرسونال (شخصی) علاوه بر ذخیره‌سازی پول خود، امکان استفاده برای خریدهای اینترنتی و انتقال پول به دوستان و خانواده، بدون محدودیت جغرافیایی نیز فراهم هست.
این حساب برای خرید از فروشگاه‌های اینترنتی (مانند amazon ،alibaba و…) بسیار کارآمد است و اغلب برای پرداخت‌های آنلاین استفاده می‌شود. این حساب صرفاً برای یک‌سری از موارد فوق کاربرد دارد و برای گرفتن درگاه باید از حساب‌های تجاری که در ادامه معرفی می‌کنیم، استفاده شود. درواقع باید قبل از افتتاح حساب پی پال در میان انواع حساب پی پال حساب متناسب خود را انتخاب کرده و سپس برای ایجاد آن اقدام فرمایید.

 

خرید کارت مجازی پی پال paypal
ویزا کارت مجازی پی پال

 

حساب‌ بیزینس (Business Account)

حساب بیزینس یکی دیگر از انواع حساب پی پال است. افتتاح حساب بیزینس برای افرادی که میزان پرداخت‌ها و دریافت‌هایشان بیشتر از حالت عادی است مناسب است. معمولا حساب بیزینس را افرادی افتتاح می‌کنند که خودشان دارای فروشگاه اینترنتی هستند و میزان خرید یا فروششان بالا است. حساب بیزنس علاوه بر امکانات حساب پرسونال، دسترسی‌های بیشتری تحت اختیار کاربران قرار دارد.

این حساب بهترین گزینه برای افراد و یا کسب و کارهایی است که می‌خواهند از پی پال برای تجارت آنلاین استفاده کنند. امکان پرداخت به بیش‌ از ۲۰۰ نفر به صورت همزمان، از دیگر امکاناتی است که این حساب در اختیار شما قرار می‌دهد. حساب تجاری بهترین انتخاب برای درگاه پرداخت PayPal در بین حساب های تجاری است. پس اگر شما قصد دارید به کمک حساب پی پال خود درگاه پی پال دریافت کنید، پس باید حساب پی پال بیزینس داشته باشید. به عبارت دیگر در میان انواع حساب پی پال، حساب پی پال بیزینس گزینه مناسب برای افراد فعال در حوزه تجارت آنلاین است چرا که امکانات بیشتری در اختیار فرد قرار می‌دهد و با محدودیت‌های کمتری نیز مواجه است.

 

امکانات حساب‌های تجاری پی پال بیزینس (Business)

برخی از ویژگی‌های حساب بیزینس پی پال عبارت است از:

  • امکان انجام تراکنش‌ها از طریق کارت‌ اعتباری
  • نمایش لوگو و نام شرکت در زمان پرداخت به مشتریان
  • امکان دریافت درگاه پرداخت پی پال در حساب

انواع حساب های پی پال

نکات تکمیلی در مورد انواع حساب پی پال

درباره انواع حساب پی پال نکاتی وجود دارند که به شما در آشنایی با این حساب‌ها و البته نحوه استفاده کردن از آن کمک می‌نمایند. این نکات عبارت‌اند از:

  • توجه داشته باشید که در پرداخت‌های شخصی، فرستنده می‌تواند مشخص کند که چه کسی کارمزد انتقال وجه را پرداخت کند.
  • برای داشتن هر دو نوع حساب (شخصی و تجاری)، باید یک کارت اعتباری و آدرس ایمیل منحصر به فرد داشته باشید. اما اگر کارت اعتباری اضافه نشود در ابتدا مشکلی وجود نخواهد داشت.

  • پی پال برای هر شخص فقط یک حساب شخصی در نظر گرفته است؛ ولی داشتن دو نوع حساب (شخصی یا تجاری) برای یک شخص بلامانع است.
  • برای انتخاب حساب مناسب، همیشه حجم تراکنش خود را در نظر بگیرید تا حساب شما محدود (limit) نشود. بعضاً این اتفاق ممکن است برای حساب‌های تجاری هم رخ بدهد؛ ولی احتمال کمتری دارد.
  • برای انجام تراکنش با مبالغ بالا باید بسیار محتاطانه عمل کنید و به تدریج تراکنش‌های حساب خود را افزایش دهید.
  • در حساب‌های بیزنس در همان ابتدا می‌شود تمام اطلاعات مورد نیاز وریفای (آدرس، قبض محل زندگی و…) را ارسال کرد؛ ولی برای حساب‌های پرسونال این امکان در ابتدا برای همه مدارک در دسترس نیست و پی پال به مرور از شما درخواست می‌کند.
  • با استفاده از افزونه‌های وردپرسی مختلف و حساب پرسونال، می‌توان درگاه پی پال برای وب‌سایتتان ایجاد کنید؛ ولی این روش پیشنهاد نمی‌شود، چون ماهیت حساب پرسونال برای ساخت درگاه نبوده و احتمال لیمیت‌های متعدد زیاد است. 
  • قابلیت گیفت (ارسال برای دوستان و خانواده) برای هر دو نوع حساب پرسونال و بیزنس برخی از کشورها (آمریکا، فیلیپین و…) وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله لیمیت شدن پی پال را مطالعه نمایید.

انواع حساب پی پال از نظر استفاده

همانطور که در ابتدا صحبت شد، حساب‌های پی پال را به صورت کلی به پرسونال و بیزینس دسته‌بندی می‌کنند اما از نظر میزان استفاده‌ای که از حساب‌ها شده است می‌توان آن‌ها را به دو دسته‌ی کارکرده و تازه تاسیس تقسیم‌بندی نمود. در ادامه توضیحات این دو نوع حساب را مشاهده می‌نمایید.

حساب تازه تاسیس

هر زمان که شما اقدام به ساخت حساب در پی پال نمایید، یک حساب تازه تاسیس خواهید داشت. از آن جا که پی پال روی حساب‌های تازه تاسیس حساسیت بیشتری دارد، لازم است تا هنگام کار کردن با حساب جدید خود شرایطی را رعایت کنید. به عنوان مثال توصیه می‌شود که در دو ماهه‌ی اول کاری خود بیشتر از 500 یورو با پی پال تراکنش انجام ندهید و این مبلغ را به مرور افزایش دهید تا پی پال به صحت اعتبار شما مشکوک نشود. به طور کلی لازم است در ابتدای فرایند افتتاح حساب پی پال دقت و مراقبت بیشتری داشته باشید. نکات لازم در این رابطه را می‌توانید در مقاله مرتبط با این موضوع با عنوان «آموزش جلوگیری از لیمیت شدن پی پال» مطالعه نمایید.

حساب کارکرده

بسیاری از ویژگی ها و خدمات PayPal برای حساب های تأیید کامل در دسترس هستند. برای داشتن یک حساب فول وریفای لازم است تا مدتی با حساب پی پال خود کار کنید و از آن استفاده نمایید. اگر از همان ابتدا اقدام به خرید یک حساب کارکرده نمایید می‌توانید به سرعت از خدماتی که این نوع از حساب در اختیار شما قرار می‌دهد استفاده کنید. جزئیات بیشتر این نوع از انواع حساب پی پال را می‌توانید از پشتیبانی سفیرپیمنت جویا شوید. همچنین جهت تهیه حساب کارکرده نیز می‌توانید از همان طریق اقدام نمایید.

مقایسه‌ حساب کارکرده و تازه تاسیس پی پال

همانطور که به آن اشاره شد بین حساب‌های تازه تاسیس و کارکرده پی‌پال تفاوت‌هایی وجود دارد که باعث می‌شود افراد بر اساس نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. این تفاوت‌ها به شرح زیر هستند:

تایید شدن به معنای امنیت بیشتر برای شماست

هنگام ارسال و دریافت پول، وضعیت “تأیید شده” در حساب کارکرده مهر تایید شماست. این موضوع به سایر اعضای PayPal اجازه می دهد بدانند که شما یک عضو تأیید شده PayPal با یک حساب بانکی فعلی و فعال هستید. اعتبار خود و امنیت کلی شبکه پی پال را افزایش دهید. این مسئله برای افرادی که به دنبال کسب اعتبار بوده و قصد دارند تراکنش‌های خود را با سرعت بیشتری انجام دهند مناسب است.

پیشنهاد مطالعه: انتقال پول با پی پال

استفاده از خدمات و سرویس‌های بیشتر

تا زمانی که حساب PayPal خود را تأیید نکنید، ممکن است نتوانید به طور کامل از بعضی سرویس‌ها استفاده کنید. داشتن یک حساب تازه تاسیس محدودیت هایی را برای برخی از ضروری ترین عملکردهای پی پال ایجاد می‌کند، از جمله اینکه چقدر می توانید برداشت کنید (500 دلار در ماه برای کاربران تازه تاسیس تایید نشده) یا به حساب خود انتقال دهید.

دو راه برای تأیید حساب شما وجود دارد – یکی این است که برای اعتبار PayPal درخواست دهید و آن را تأیید کنید اما اگر به دنبال خط اعتباری دیگری نیستید، راه دیگری برای تأیید PayPal خود این است که به سادگی حساب بانکی، کارت اعتباری یا کارت نقدی خود را پیوند دهید.

انواع حساب پی پال

 

تفاوت اکانت‌های کانفرم شده با وریفای شده

پی پال یک سیستم مالی بسیار سختگیرانه است و این قوانین سختگیرانه آن را به یکی از امن ترین سیستم های پرداخت در جهان تبدیل کرده است. چالش‌‎های استفاده از این سرویس با وجود این سخت‎گیری‎ها برای کاربر ایرانی دو چندان شده ولی یکی از مواردی که حساسیت پی ‎پال را کاهش می‌دهد، استفاده از حساب‌های کانفیرم شده و به اصطلاح فول وریفای شده است که در ادامه با ویژگی این حساب‌ها آشنا خواهیم شد.

حساب‎های پی‎پال را به طور کلی می‌توانیم به سه دسته پرسونال، بیزینس و پریمیر تقسیم کنیم که حساب‎های پرسونال و بیزینس از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و هر شخص و شرکتی متناسب با نیاز خود از یکی از این حساب‎ها استفاده خواهد کرد.

اما قبل از اینکه یکی از انواع حساب پی‎پال را برای استفاده خود انتخاب کنیم باید با تفاوت‎های میان حسابی که کانفیرم شده و حسابی که صرفا وریفای شده است آشنا شویم.

زمانی که کاربر برای افتتاح حساب پی‎پال اقدام می‎کند، یک‎سری اطلاعات هویتی برای ثبت‎نام دریافت می‎شود و بعد از این مرحله لازم است کاربر ایمیل، شماره تماس و کارت بانکی خود را تایید کند.

پس از این مرحله، حساب کاربری تایید می شود، اما هنوز تایید نشده است!

حساب کانفیرم شده حسابی است که اطلاعات هویتی و در صورتی که از نوع بیزینس باشد، مدارک شرکتی نیز به تایید پی‎پال رسیده است، درواقع پس از بررسی اطلاعات و مدارک توسط کارکنان شرکت پی‎پال حساب به تایید (کانفیرم) رسیده است.

برای اینکه یک حساب کانفیرم شود و به معنای دقیق‎تر به تایید پی‎پال برسد، لازم است مدارک مختلفی از هویت صاحب حساب از قبیل تصویر کارت شناسایی، قبض (آب، برق یا…) و اگر اکانت از نوع تجاری است اطلاعات شرکت ثبت شده مانند فاکتور رسمی، قوانین شرکت و… نیز برای پی‎پال ارسال شود.

کارکنان پی ‎پال این مدارک را به دقت بررسی می‎کنند و با اطلاعات ثبت ‎نامی کاربر تطبیق می‌دهند، درصورتی که مورد تایید باشد حساب را کانفیرم می‌‎کنند. البته یک حساب پی پال تایید شده قوی تر و قابل اعتمادتر از یک حساب تایید شده است

.

ویژگی های حساب های تایید شده و تفاوت با حساب های تایید شده

 

حساب های جاری دارای محدودیت های مالی بیشتری نسبت به حساب های جاری است. از این محدودیت‎ها می‌توان به حجم انجام تراکنش‎ها با حساب، زمان آزاد شدن پول پس از هولد شدن آن،لیمیت‌‎های حساب و … اشاره کرد.

 ضمن اینکه اگر هم لیمیت شوند سریع‎تر آن‎لیمیت (un Limited)خواهند شد و پی‎پال مدارکی را که از قبل تایید کرده است بدون بررسی و توسط ربات‎ (Bot) تایید می‎کند.

حال هر کدام از حساب‎های وریفای شده و کانفیرم شده به لول Established Seller رسیده باشند، ویژگی‎های متفاوتی در حساب‎ها بوجود خواهد آمد که باز هم حساب کانفیرم شده یک سر و گردن از حسابی که صرفا وریفای شده بالاتر است و از قابلیت‎های بیشتر با محدودیت‎های مالی کمتری برخوردار است. در واقع شما در حساب‌های کانفیرم شده قابلیت‌های بیشتری را در کنار محدودیت‌های کمتر در اختیار خواهید داشت.

هولد شدن پول در حساب

هولد شدن (Hold) پول داخل حساب حالتی است که بعد از واریز پول به حساب، امکان استفاده و دسترسی به آن برای کاربر امکان‎پذیر نیست و پی ‎پال طبق زمان‎بندی مشخص شده پس از بررسی‎‌های لازم، پول واریز شده به حساب را آزاد و به موجودی حساب (Balance) اضافه خواهد کرد.

سفیرپیمنت با ارائه حساب‎های کانفیرم شده و باب خود استفاده کنند و نقل انتقالات ارزی خود را انجام دهند. از آنجایی که حساب های تایید شده با محدودیت های کمتری روبرو هستند. چنین حسابی که توسط SafirPayment ارائه شده است، بیشتر چالش های شما را حل می کند.

خدمات سفیرپیمنت در حوزه پی پال

پی‎ پال یک شرکت آمریکایی است که در حوزه نقل و انتقالات ارزی و جابه‌جایی پول در سراسر دنیا میان کشورهای مختلف فعالیت دارد.

با توجه به تحریم های سختی که علیه کشور عزیزمان ایران اعمال شده است، امکان افتتاح و تایید مستقیم حساب پی پال با هویت ایرانی وجود ندارد. لازم هست که حساب با هویت فردی خارجی و یا با اقامت کشور دیگری انجام شود. شما می توانید خدمات مورد نیاز خود را در این زمینه از سفیرپیمنت سفارش دهید بدون اینکه نگران جریمه ها و موانعی که در این راه اعمال می شود.

که در ابتدا از افردا مطلع در این حوزه مشورت بگیرید. در صورت نیاز می‌توانید با تیم سفیرپیمنت برای افتتاح انواع حساب‎ های پی ‎پال ارتباط بگیرید.

سفیرپیمنت به عنوان یک تیم فعال در عرصه خدمات ارزی ارائه دهنده انواع حساب پی پال متناسب با نیاز شما است. در صورتی که قصد افتتاح حساب دارید، می‌توانید پس از صحبت و مشاوره با پشتیبانی سفیرپمنت، در میان انواع حساب پی پال حساب مورد نظر خود را درخواست داده تا فرایند افتتاح آن برای شما انجام شود.

به طور کلی سفیرپیمنت به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی عمل کرده و هر گونه خدمات در حوزه پرداخت‌های ارزی آنلاین را به شما ارائه می‌کند.

اگر در مورد نوع کارت های پی پال، نوع حساب پی پال و نوع خدمات صرافی ابهامی وجود داشت. می توانید از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم. در صورتی که سوالی راجع به این حوزه نیز داشته باشید می‌توانید پاسخ آن را از پشتیبانی سفیرپیمنت دریافت نمایید.

بیشتر بخوانید: ویزا کارت مجازی برای پی پال

نتیجه

در این مقاله به معرفی انواع حساب پی پال پرداختیم. انواع حساب های پی پال شامل ۳ نوع پرسونال (Personal)، بیزینس (Business) و پرمیر (Premier) می‌شود. همچنین توضیحاتی در رابطه با حساب‌های کارکرده و تازه تاسیس پی پال نیز برای شما ارائه شد. ویژگی‌ها و برتری حساب پی پال کارکرده نسبت به تازه تاسیس نیز بیان شد. همچنین مجموعه سفیرپیمنت با سابقه‌ای درخشان و مهارتی که در این حوزه دارد انواع خدمات ارزی در رابطه با پی‌پال را ارائه می‌کند. شما می‌توانید جهت افتتاح حساب و یا هر گونه فعالیت مرتبط با پی‌پال، خدمات مربوط به آن را از تیم سفیرپیمنت دریافت نمایید. همچنین انجام پرداخت‌های ارزی آنلاین را می‌توانید حتی بدون داشتن حساب پی‌پال به کمک این مجموعه انجام دهید. برای دریافت خدمات از این مجموعه تنها کافی است درخواست خود را به تیم پشتیبانی ما ارجاع دهید.

اگر در مورد نوع کارت های پی پال، نوع حساب پی پال و نوع خدمات صرافی ابهامی وجود داشت. می توانید از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم. در صورتی که از کار کردن با انواع حساب پی پال خود تجربه‌ای دارید. یا در فرایند افتتاح نکته‌ای هست که می‌تواند به افراد دیگر کمک نماید. آن را در کامنت با همه مخاطبان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(8)
   
ایلیا مرادی کاربر سایت ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

سلام به نظر شما پی پال بر چه اساسی لیمیت‌های خودش رو اعمال می کنه
الان چند وقته حساب من بارها لیمیت شده

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

    سلام. نمیشه بصورت دقیق گفت اما باید مراقب این موارد باشید: آی پی معتبر – سورس معتبر جهت دریافت و پرداخت – عدم دریافت مبالغ سنگین بر روی اکانت

   
مهران صادقی کاربر سایت ۲۶ تیر ۱۴۰۱

سلام خسته نباشید امکان تغییر نوع اکانت حساب پی پال داخل تنظیمات وجود داره؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۶ تیر ۱۴۰۱

    سلام. اکانتهای پرسونال میتونند اکانت خودشون رو به بیزنس ارتقاء بدن اما اکانتهای بیزنس صرفا میتونند اقدام به غیرفعال کردن حساب کنند……………..

   
Saghar کاربر سایت ۱۸ تیر ۱۴۰۱

سلام
داخل پی پال قسمتی وجود نداره که بتونیم بفهمیم سقف تراکنش پی پال چقدر هست برای ما و حساب مشکل دار نشه؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۲ تیر ۱۴۰۱

    سلام. وقت شما بخیر
    در پی پال در بخش account settings قسمتی وجود داره تحت عنوان limits که با کلیک بر روی اون محدودیت های اکانت به شما نمایش داده میشه.
    در اکانتهای بیزنس از طریق لینک زیر میتونید به این قسمت دسترسی پیدا کنید:
    https://www.paypal.com/businessmanage/limits/liftlimits

   
رستم کاربر سایت ۲۴ مرداد ۱۳۹۹

سقف تراکنش در هرکدام از حساب ها به چه صورتی هست؟
کارمزد تراکنش ها برای همه ی حساب ها به یک شکل هست ؟

       
    Admin کاربر سایت ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

    با عرض سلام و خسته نباشید
    سقف تراکنش بستگی به قدرت حساب (تراکنش‌های قبلی، تعداد رفع محدودیت و …) دارد.
    انشاالله در روزهای آتی محتوایی با این موضوع منتشر می‌کنیم