مزایا و معایب پی پال برای ایرانیان

مزایا و معایب پی پال برای ایرانیان

آخرین بروز رسانی:  ۲۳ مهر, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  9 دقیقه

استفاده از خدمات پی پال برای ایرانیان چالش‌های زیادی را به ارمغان آورده است که همواره می‌تواند برای ما مشکل‌ساز باشد. از طرفی استفاده از مزایای پی پال ما را به استفاده از خدمات این کمپانی سوق می‌دهد. در این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی مزایا و معایب پی پال در ایران به رفع سؤالات احتمالی شما در این زمینه نیز بپردازیم؛ پس پیشنهاد می‌شود تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید.

 

خرید حساب پی پال
افتتاح حساب پی پال

 

حساب‌های پی پال (Paypal) در ایران

پی پال از برترین شرکت‌هایی است که متأسفانه ایرانیان به دلیل وجود تحریم‌های اقتصادی، قادر به استفاده مستقیم از آن نیستند؛ به عبارتی بنابر سیاست‌های اتخاذ شده توسط این سازمان، فردی که از داخل ایران قصد ورود و استفاده از خدمات آن را داشته باشد بلاک می‌شود؛ پس می‌توان نتیجه گرفت در حال حاضر استفاده از پی پال برای ایرانیان با هر رویکردی از نگاه این مجموعه ممنوع است و این از مهم‌ترین معایب پی پال در ایران در نظر گرفته می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: ویزا کارت مجازی برای پی پال

مشکلات سایت پی پال در ایران

1. ورود با آی‌پی ایران

زمانی که شما داخل سایت پی پال می‌شوید و سیستم‌های آن آی‌پی ایران را تشخیص دهند، حساب شما بسته و به ‌احتمال زیاد لیمیت می‌شود؛ این لیمیت شدن برایتان بسیار دردسرساز و نگران‌کننده خواهد بود؛ زیرا دسترسی شما را به کل موجودی حساب پی پالتان محدود کرده یا به عبارتی اجازه استفاده از آن را به شما نخواهد داد. در عمل از ادامه هرگونه فعالیت در این سایت و بهره‌مندی از مزایای پی پال محروم خواهید شد.

 

خرید کارت مجازی پی پال paypal
ویزا کارت برای وریفای پی پال

 

2. تغییر در آی پی

با توجه به حساس بودن استفاده از پی پال برای ایرانیان داخل کشور، شما مجبور به استفاده از فیلترشکن برای تغییر آی‌پی در ورود به حساب خود خواهید بود. برای انجام این کار باید دقت داشت که همیشه از یک کشور خاص و با آی‌پی مشخص استفاده شود؛ زیرا در غیر این صورت پی پال متوجه تغییرات مداوم شما شده و امکان مسدود شدن حساب شما بازهم وجود دارد. یکی از دیگر معایب پی پال برای ایرانیان همین مورد خواهد بود.

3. استفاده از آدرس کشور ایران

یکی دیگر از خطرات کار با پی پال در کشور، واردکردن آدرس ایران در هنگام پرداخت‌های ارزی در سایت‌های خارجی است. شما به هیچ وجه نباید در قسمت shipping address سایتی که قصد استفاده از حساب پی پال خود را در آن دارید، اسمی از کشور ایران بیاورید؛ زیرا ممکن است بازهم حساب شما در کسری از ثانیه لیمیت شود.

مزایا پی پال

نحوه استفاده پی پال برای ایرانیان

با توجه به مواردی که تاکنون ذکر شده است حتماً متوجه شده‌اید که در استفاده از سایت پی پال پنهان کردن هویت ایرانی خود اولین و مهم‌ترین قدم است. شما باید آی پی خود را تغییر داده و اجازه ندهید هیچ نشانه‌ای از ایران، از جمله کد تلفن ۰۰۹۸، نام استان یا شهر، نام دانشگاه، محل تحصیل و حساب بانکی مرتبط با آن در حساب شما دیده شود.

موارد دیگری همچون عدم دریافت پول از منابع ناشناس و توجه به محدودیت‌های تراکنشی paypal که در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد نیز باید در استفاده از حساب مورد توجه قرار گیرند؛ زیرا این موارد باعث لیمیت شدن شما خواهد شد و با توجه به محدودیت‌های پی پال برای ایرانیان، شما را دچار مشکل خواهد کرد.

اطلاعات ایرانی برای ساخت و استفاده از پی پال

امنیت بالا از مزایای پی پال است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. امنیتی که برای ایرانیان دردسرساز شده و برای ما در این قسمت از معایب پی پال محسوب می‌شود. این سازمان برای برآورده کردن نیازهای امنیتی خود و اعتماد به شما، هنگام ثبت‌نام و ورود اطلاعاتی از جمله تلفن، نام استان، شهر و… را نیاز دارد و همان‌طور که در قسمت قبل توضیح داده شد، نباید به‌ هیچ‌و‌جه اشاره‌ای به ایران شده باشد تا از به‌وجودآمدن مشکلات احتمالی بتوان جلوگیری کرد.

محدودیت‌های تراکنشی پی پال

پی پال برای ایرانیان و مردم سایر کشورها در زمینه انجام تراکنش، محدودیت‌هایی را مدنظر دارد که شما برای استفاده از خدمات حتماً باید آن‌ها را مدنظر قرار دهید؛ برای مثال، در اولین روزهای افتتاح حساب، شما نباید به‌ صورت مکرر و با مبالغ هنگفت تراکنش داشته باشید و بهتر است حداقل تا ۱۵ روز پس از افتتاح حساب تراکنش‌هایی با تعداد محدود و در حداکثر ۲۰۰ دلار انجام دهید تا از مشکوک شدن این کمپانی به خود جلوگیری کنید؛ در غیر این صورت پی پال از شما مدارکی جهت اطمینان از قانونی ‌بودن فعالیت شما در خواست می‌کند. در صورت ارائه نکردن مدرکی که نامی از ایران در آن نباشد، حساب شما بسته خواهد شد.

با وجود اینکه این قابلیت پی پال برای ایرانیان ممکن است مشکل‌ساز باشد اما از نظر امنیتی جزو بزرگ‌ترین مزایای پی پال محسوب می‌شود.

معایب پی پال

دریافت پول از افراد ناشناس

پی پال در انجام تراکنش‌های مالی پروتکل‌های امنیتی زیادی را در نظر می‌گیرد تا از این طریق بتواند از هرگونه تراکنش مشکوک مانند پول‌شویی جلوگیری کند؛ در همین راستا اگر منبع وجه انتقال داده شده به حساب شما برای این سازمان مشخص نباشد، تراکنش به صورت کامل انجام نشده و در وضعیت On Hold قرار می‌گیرد و حساب شما باز هم لیمیت خواهد شد.

برای رها شدن از این وضعیت پی پال از شما و فرد فرستنده پول، جهت اطمینان از قانونی ‌بودن تراکنش درخواست ارائه مدارک می‌کند و پس از تأیید آن حساب شما دوباره فعال شده و تراکنش صورت می‌گیرد. برای مواجه نشدن با گرفتاری‌های ناشی از این قسمت مطمئن شوید که ارز انتقال ‌داده ‌شده به حساب شما مشکل نداشته باشد؛ زیرا حتماً خودتان متوجه شده‌اید که یکی دیگر از معایب پی پال برای ایرانیان فراهم ‌آوردن مدارکی است که نباید نشانه‌ای از ایران در آن باشد.

مزیت‌های کارت پی پال برای ایرانیان

با توجه به محدود بودن اقتصاد ایران در ارتباط با سایر کشورها، ایرانیان می‌توانند از خدمات پی پال که با توجه به تحریم‌ها بیشتر به چشم می‌آید استفاده کنند. از این مزیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

واریز آنی وجه به حساب پی پال دیگران در سراسر جهان:
پی پال این امکان را برای شما در نظر گرفته است که در هر زمان و بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی، برای دوستان و آشنایان خود انتقال وجه داشته باشید.

خرید از سایت‌های برون‌مرزی که حساب پی پال قبول می‌کنند:
اکثر سایت‌های فروشگاهی خارج از کشور دارای درگاه پی پال بوده و این امکان را برای شما فراهم می‌آورند که بتوانید با استفاده از حساب خود خرید داشته باشید.

• ارائه درگاه برای سایت‌هایی که قصد خدمات بین‌المللی دارند:
شما نیز مانند سایر بیزینس‌هایی که از پی پال استفاده می‌کنند، امکان ایجاد درگاه برای کسب‌وکار خود و امکان استفاده از خدمات آن را خواهید داشت.

• امکان شارژ مجدد حساب به‌صورت نامحدود:
شما با یکبار افتتاح حساب و رعایت نکات گفته شده برای همیشه از احراز هویت بی‌نیاز شده و می‌توانید با شارژ مجدد همان حساب به صورت نامحدود از آن استفاده کنید.

مزایا و معایب پی پال

خدمات سفیر پیمنت در رابطه با پی پال برای ایرانیان

سفیرپیمنت علاوه بر خدمات‌دهی برای خرید پی پال و افتتاح حساب آن، در صورت لیمیت شدن شما، برای به‌دست‌آوردن مجدد حساب و موجودی خود تمام راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه می‌دهد؛ همچنین در صورت نیاز به مدرک تا آنجا که امکان ارائه وجود داشته باشد آن را برای شما فراهم می‌آورد تا بتواند از دغدغه شما در این راستا بکاهد.

بیشتر بخوانید: نقد کردن درآمد ارزی پی پال

سخن پایانی

با وجود تمام مشکلات استفاده از خدمات این کمپانی در ایران و مواردی همچون پرفکت مانی، وب مانی، اسکریل و… که می‌توان آن‌ها را جایگزین پی پال برای ایرانیان کرد، چشم بستن بر مزایای خاص و بی‌شمار آن ممکن نمی‌باشد. اگر تنها با رعایت مواردی که داخل این مقاله ذکر شد به استفاده از خدمات این کمپانی برجسته بپردازید، می‌توانید به‌عنوان بهترین منبع برای خدمات ارزی خود به آن نگاه کنید و معایب پی پال را برای استفاده در ایران نادیده بگیرید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *