آزمون tcf

با 6 نوع آزمون tcf آشنا شوید!

آخرین بروز رسانی:  ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  7 دقیقه

افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای فرانسوی، کانادا و یا کبک دارند‌، می‌بایست توانایی خود را در زمینه زبان فرانسوی ثابت کنند. از این‌رو آزمون TCF می‌تواند به آن‌ها در زمینه اخذ گواهی مهاجرت و یا ادامه تحصیل کمک کند. اما این آزمون با توجه به اهداف داوطلبان خود انواع متفاوتی دارد. در ادامه این مقاله شما را با انواع آزمون tcf آشنا خواهیم کرد.

آزمون tcf چیست؟

آزمون TCF به منظور سنجش سطح زبان فرانسوی افراد غیر فرانسوی از سوی وزارت آموزش عالی فرانسه تدوین شده است. این نوع آزمون دارای قسمت‌های متلفی می‌باشد که برخی از آن اختیاری و برخی دیگر اجباری می‌باشد. پس از اتمام این آزمون، به هر داوطلب مدرکی اعطا می‌گردد که برای دو سال معتبر است.این مدارک می‌تواند برای مهاجرت آن‌ها به  کانادا و یا فرانسه و همچنین ادامه تحصیل در این کشورها مفید باشد. این آزمون در دو نوع تخصصی و عمومی برگزار می‌گردد که هر کدام هدف‌های مختلفی را دنبال می‌کنند. از این‌رو داوطلبان می‌بایست بر اساس اهداف و شرایط خود و تطبیق آن با اهداف هر یک از آزمون‌های TCF به شرکت در ان‌ها اقدام کنند.

انواع آزمون tcf

1- آزمون TCF TP

آزمون TCF در دو سبک اختصاصی و عمومی برگزار می‌گردد. آزمون TCF TP از نوع عمومی می‌باشد که شامل سه سنجش پایه‌ای و اجباری و دو سنجش تکمیلی است.

بخش

الزامی یا تکمیلی تعداد سوالات زمان پاسخگویی (دقیقه)

فهم گفتاری

الزامی 34 25

تسلط بر ساختار های زبان

الزامی 23 20
فهم نوشتاری الزامی 34

50

بیان گفتاری تکمیلی

12

بیان نوشتاری تکمیلی

60

قسمت‌های اجباری این آزمون شامل ۹۱ سؤال چند گزینه‌ای است که تنها یک گزینه پاسخ صحیح است. ترتیب چینش سؤال‌ها نیز بر اساس میزان سختی آن‌ها می باشد که از سطح ابتدایی A1 شروع شده و به C2 ختم می‌شود.

فهم گفتاری: این قسمت شامل ۳۴ سؤال، در مدت زمان ۲۵ دقیقه است که به سنجش میزان درک زبان فرانسه در بخش شفاهی می‌باشد. واژه‌ها و اصطلاحات رایج زبان فرانسه در ارتباطات روزانه، پیام‌های ضروری و اطلاعیه‌های عمومی، انواع سخنرانی های ارائه شده با سرعت گفتار متعارف و استاندارد در این قسمت جای دارد.

تسلط بر ساختارهای زبان: هدف این بخش که شامل ۲۳ سوال در مدت زمان ۲۰ دقیقه است، سنجش توانایی داوطلب در تشخیص و انتخاب صورت‌بندی صحیح در دستور و واژگان این نوع زبان است.

در قسمت فهم نوشتاری، توانایی داوطلب در زمینه کلمات و جملات ساده که در ارتباطات روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرد و یا اطلاعات قابل برداشت از افراد، اتفاقات و وقایع، نامه های شخصی در  ۳۴ سؤال ۵۰ دقیقه‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد.

2- آزمون TCF Québec

آزمون TCF Québec یکی دیگر از نمونه‌های این آزمون است که به زبان فرانسوی برگزار می‌گردد. مدرک این آزمون به منظور ارائه به اداره مهاجرت و اتباع کانادا (MIDI) است و در راستای تشکیل پرونده برای داوطلبان به منظور مهاجرت به کبک می‌باشد. از این‌رو اگر قصد ارائه پرونده و مهاجرت به کبک و یا یکی از نمایندگی‌های آن دارید، می‌توانید در این آزمون شرکت کنید. آزمون TCF Québec از چهار سری سنجش تشکیل شده است که عبارت‌اند از: فهم شنیداری، فهم نوشتاری، بیان گفتاری و بیان نوشتاری است. همچنین این آزمون از ۲۹ سؤال چند گزینه‌ای در بخش فهم شنیداری، ۲۹ سؤال فهم نوشتاری، ۳ مرحله در بخش بیان نوشتاری و ۳ مرحله در بخش بیان گفتاری طراحی شده است.

انواع ازمون tcf3- آزمون TCF DAP

داوطلبانی که قصد ثبت نام در سال اول لیسانس و یا مدرسه معماری فرانسه را دارند، باید از طریق آزمون‌های موجود در این زمینه شرایط لازم را برای خود فراهم کنند. از این‌رو داوطلبان می‌توانند در آزمون TCF و نوع TCF DAP شرکت کنند تا گواهی لازم در این زمینه برای آنان صادر شود.

قسمت

اولیه یا تکمیلی تعداد سوالات

زمان پاسخگویی (دقیقه)

فهم گفتاری

اولیه 29 30

 دستور و واژگان

اولیه 18 25

فهم نوشتاری

اولیه 29

30

بیان نوشتاری

تکمیلی

60

توجه داشته باشید، در این آزمون بیان نوشتاری، شامل سه مرحله به شرح زیر می‌باشد:

در مرحله نخست لازم است که داوطلبان نگارش یک پیام توصیفی، روایی و یا توضیحی خطاب به یک یا چند نفر را انجتم دهند. در این قسمت تعداد واژه‌ها باید بین 60 تا 120 باشد.  مرحله دوم، داوطلب باید به نگارش یک مقاله، ایمیل، یادداشت به چندین مخاطب بپردازد. موضوع این بخش می‌تواند تهیه گزارشی از یک تجربه شخصی و یا متنی با موضوعی خاص باشد. همچنین تعداد واژه‌ها در این بخش باید بین 120 تا150 باشد.

در مرحله سو باید نگارش باید داوطلب یک متن که حاوی دو دیدگاه مختلف درباره یک اتفاق اجتماعی است را بیان کند. این بخش باید در قالب دو متن کوتاه و ساده با تقریبا ۹۰ واژه باید نوشته شود. همچنین بیان دیگاه داوطلب در این بخش نقش مهمی دارد. تعداد واژه‌ها نیز باید بین ۱۲۰ تا ۱۸۰ باشد.

4- آزمون TCF IR

علاوه بر نمونه‌های گفته شده، آزمون TCF نیز در زمینه‌های تخصصی اقدام به برگزاری آزمون کرده است که هر یک از آن‌ها اهداف خاصی را دنیال می‌کنند. آزمون TCF IR نمونه‌ای از این تست‌ها است که به منظور سنجش علوم ارتباطات بین‌المللی طراحی شده است.

5- آزمون TCF SO

آزمون TCF SO، یکی دیگر از نمونه‌های این آزمون است که برای سنجش علوم کامپیوتر برگزار می‌گردد. این آزمون نیز شرایط و اهداف مخصوص به خود را در این زمینه دارد.

6- آزمون TCF-ANF

آزمون TCF-ANF یا TCF pour l’accès à la nationalité françaiseیکی دیگر از انواع این آزمون باست که برای متقاضیان خواستار کسب تابعیت کشور فرانسه طراحی شده است. به عبارت دیگر اگر شما در این آزمون شرکت و مدرک آن را کسب کنید، می‌توانید گواهی تابعیت فرانسه را داشته باشید.

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه نتیجه

همان‌طور که میدانید ثبت نام آزمون TCF، به مانند آزمون های خارجی و بین المللی دیگر، نیازمند پرداخت های ارزی از طریق مستر کارت و یا ویزا کارت است. سفیرپیمنت به عنوان تیمی متخصص در این زمینه می‌تواند نیاز شما را در ثبت نام این آزمون و انواع مختلف آن رفع کند. بدین منظور شما می‌توانید با تیم پشتیبانی این مجموعه در ارتباط باشید.

نتیجه

همان‎‌طور که گفته شد، آزمون TCF که به منظور سنجش سطح زبان فرانسوی عمومی داوطلبان غیر فرانسوی زبان طراحی شده است، دارای انواع مختلفی می‌باشد که در متن مقاله به آن پرداخته شده است. البته این آزمون در زمینه‌های تخصصی نیز ورود داشته و با برگزاری آزمون، میزان تخصص افراد را در زمینه‌های تصصی به زبان فرانسوی مورد بررسی قرار می‌دهد.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *