آزمون TCF

هر آنچه لازم است از آزمون TCF بدانید!

آخرین بروز رسانی:  ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  7 دقیقه

کشور فرانسه یکی دیگر از کشورهای پر متقاضی برای ادامه تحصیل، اشتغال و یا مهاجرت می‌باشد. از این‌رو این کشور برای پذیرش افراد به منظور کار، تحصیل و یا زندگی آزمون‌هایی را در نظر گرفته است که میزان توانایی افراد را در زبان فرانسوی مورد ارزیابی قرار می‌دهد. آزمون TCF (که از آن تحت عنوان آزمون tcf فرانسه نیز یاد می‌شود.) نمونه‌ای از این آزمون‌ها است که در این مقاله راجب آن توضیحاتی خوهیم داد.

 

آزمون tcf چیست؟

آزمون TCF بر گرفته از ‌Test de connaissance du français می‌باشد که برای ارزیابی مهارت داوطلبان در سطح زبان فرانسه به کار می‌رود. این آزمون تحت حمایت و نظر موسسه CIEP و توسط وزارت آموزش و وزارت تحصیلات عالی کشور فرانسه در بیتر دانشگاه‌هایی فرانسوی برگزار می‌گردد. مدرک این آزمون مزایای ویژه‌ای از جمله اخذ اقامت در کشورهای فرانسوی، ادامه تحصیل، کسب موقعیت شغلی و… برای داوطلبان خود دارد.

آزمون TCF در حال حاضر در بیش از۶۰۰  مؤسسه در بیشتر از  ۱۲۰ کشور در حال برگزاری است (برای دانستن درباره زمان برگزاری آزمون tcf کیک کنید.) و هر ماه از سمت ‌­های خصوصی و دولتی کشور فرانسه این آزمون برگزار می‌گردد.

 

آزمون tcf dap چیست؟

آزمون TCF انواع مختلفی دارد (برای شناخت انواع ازمون tcf کلیک نمایید.) که نمونه‌از آن آزمون TCF dap می‌باشد. در واقع این نمونه از آزمون برای افرادی است که قصد ادامه تحصیل در مقطع لیسانس و یا بالاتر در رشته معماری در کشور فرانسه را دارند. داوطلبان با شرکت در این نوع آزمون و کسب موفقیت در آن می‌توانند در دانشگاه‌های معماری فرانسه در هر مقطعی ادامه تحصیل دهند.

 

آزمون tcf tp چیست؟

نمونه‌ی اصلی و پرکاربردی از آزمون TCF مربوط به داوطلبانی است که قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری به فرانسه را دارند. آزمون تدوین شده برای این نوع داوطلبان آزمون tcf tp می‌باشد که مهارت داوطلبان را در این زبان مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

 

ساختار آزمون tcf چگونه است؟

بخش listening

در بخش شنیداری آزمون TCF حدود ۳۰ سؤال به داوطلبان داده می‌شود و آن‌ها موظف هستند در ۲۵ دقیقه زمان به آ‌ن سوالات پاسخ دهند. البته متن‌ها شنیداری قبل از آزمون در اختیار داوطلبین قرار می‌گیرد. از دیگر ویژگی‌های سوالات این بخش از آزمون آن است که سؤالات از سطح آسان (تشخیص عنوان مکالمه) تا سطح سخت در تغییر است. در واقع داوطلبین با پاسخ به این سوالات میزان فهم خود را از کلمات فرانسوی، تشخیص عنوان مکالمه، تشخیص نکات اصلی متن شنیداری، درک دامنه گسترده‌ای از اصطلاحات و… نشان خواهند داد.

 

بخش گرامر و لغت

در بخش گرامر لازم است که داوطلبان به ۲۰ سؤال در مدت زمان ۲۰ دقیقه پاسخ دهند. در واقع سوالات این بخش به گونه‌ای طراحی شده است که تا سطح داوطلب را بسنجد و همچنین اشتباهات لغوی یا کاربردی زبان او را تشخیص دهد. در این بخش لازم است که داوطلب بتواند به سرعت معادل اصطلاحی یا عبارت گرامری برای این زبان را بیان و فرمول صحیح در رابطه با یک شرایط ارتباطی را انتخاب کند.

بخش درک مطلب reading comprehension

به این بخش از آزمون حدود 30 سال در 45 دقیقه زمان اختصاص یافته است. این سوالات مطرح شده‌اند تا توانایی داوطلب را در زمینه استفاده از کلمات و جملات ساده در صحبت‌های رسمی و غیررسمی مورد سنجش قرار دهند. همچنین این سوالات اطلاعات داوطلب را در زمینه موضوعات روزانه، رخدادها و آداب و رسوم مردم، مقالات و نوشته‌هایی به زبان فرانسوی، درک متون ادبی و شعر و… مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهند.

 

بخش مکالمه spoken expression

این بخش از آزمون مربوط به یک مصاحبه تک نفره با آزمون گیرنده است و مدت زمان در نظر گرفته شده برای آن نیز ۱۵ دقیقه می‌باشد. دامنه سختی سؤالات بخش مصاحبه نیز از سطح A1 تا سطح C2 است. مکالمات داوطلب در این بخش از آزمون ضبط خواهد شد و سپس توسط سازمان برگزارکننده آزمون TCF (CIEP) مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت. سؤالات این بخش نیز به گونه‌ای است که از داوطلب خواسته می‌شود به توصیف اماکن و صحبت درباره تجریبات، رویدادها و برنامه‌ها بپردازد.

آزمون tcf چیست

بخش نوشتار

این بخش از آزمون که به عنوان یکی از بخش‌های Optional شناخته می‌شود، مربوط به توانایی نوشتاری داوطلبان است. این بخش شامل ۶ قسمت می‌باشد و حدود ۱۰۰ دقیقه زمان به آن اختصاص یافته است. در واقع سؤالات این بخش در برگیرنده موضوعاتی ساده مانند نوشتن پیام (حدود ۴۰ کلمه)، نوشتن نامه (حدود ۸۰ کلمه)، مقایسه کردن دو دیدگاه (۱۰۰ الی ۱۲۵ کلمه) و یا بازنویسی ایده‌های اصلی در یک سند (حدود ۱۰۰ کلمه) می‌باشد که انجام آن به عهده داوطلب است.

جدای از دانستن ساختار ازمون tcf، پیشنهاد می‌کنیم که تجربیات آزمون tcf که توسط افرادی که پیش از این در ازمون شرکت کرده‌اند به دست آمده را مطالعه نمایید.

نمره آزمون tcf چگونه است؟

در آزمون TCF حداقل نمره ۱۰۰ و حداکثر نمره ۶۹۹ است. توجه داشته باشید که پذیرش در هر دانشگاه فرانسوی شرایط و نمره مخصوص به خود را دارد. اما سیستم نمره‌دهی در این آزمون به این صورت می‌باشد:

  • نمره ۱۰۰ تا ۱۹۹ برای سطح A1
  • نمره ۲۰۰ تا ۲۹۹ برای سطح A2
  • نمره ۳۰۰ تا ۳۹۹ برای سطح B1
  • نمره ۴۰۰ تا ۴۹۹ برای سطح B2
  • نمره ۵۰۰ تا ۵۹۹ برای سطح C1
  • نمره ۶۰۰ تا ۶۹۹ برای سطح C2

برای کسب نمره‌ای بالا در این امتحان، پیشنهاد اکید می‌شود که نمونه سوالات tcf را نیز مطالعه نمایید.

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

آزمون TCF به عنوان یک آزمون خارجی و بین المللی در زمینه زبان فرانسوی نیازمند پرداخت های ارزی به منظور ثبت نام می‌باشد. این نوع پرداخت‌ها بیشتر از طریق کارت‌های ارزی‌ای همچون مستر کارت و یا ویزا کارت انجام می‌شود. اما ممکن است تهیه و استفاده از این نوع کارت‌ها برای شما دشوار باشد. از این‌رو شما می‌توانید تمامی خدمات ارزی خود را برای ثبت نام در این آزمون و یا هر گونه پرداخت دیگر به سفیرپیمنت بسپارید تا خدمات شما در در اسرع وقت و به سهولت انجام گیرد.

 

نتیجه

آزمون TCF فرانسه که یکی از آزمون‌های شناخته شده برای سنجش زبان فرانسه داوطلبان تدوین شده است همه ساله از سوی مرکز برگزار کننده این آزمون در کشورهای مختلف در حال برگزاری است. این آزمون ساختار مخصوص به خود را دارد و در هر بخش سوالاتی با هدف‌های متنوع گنجانده شده است تا بتواند به خوبی میزان توانایی افراد را در این زمینه محک زند. مقاله بالا به شما کمک می‌کند تا از ماهیت این آزمون به طور کامل مطلع شوید.

در صورت نیاز به شناخت منابع آزمون tcf کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

آزمون tcf canada چیست؟

داوطلبانی که قصد مهاجرت، ادامه تحصیل و یا کسب موقعیت شغلی در کشور کانادا را دارند می‌بایست در این آزمون شرکت کنند. در واقع با انجام این آزمون و سنجش در زمینه زبان فرانسه می‌توانید پرونده مهاجرت خود را برای کشور کانادا دنبال کنید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *