نحوه پرداخت هزینه آزمون دولینگو

نحوه پرداخت هزینه آزمون دولینگو

آخرین بروز رسانی:  ۱۴ تیر, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  10 دقیقه

استفاده از آزمون‌های مهارت‌سنجی زبان انگلیسی در سال‌های اخیر نیاز افرادی بوده است که به دلایل مختلف قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند. با وجود آزمون‌های شناخته شده در این زمینه، دولینگو در سال‌های اخیر توانسته است از محبوبیت بالایی در بین مؤسسات برخوردار شود و مزایای زیادی را برای افراد به خصوص ایرانیان فراهم آورد. اگر شما هم قصد دارید از نحوه ثبت‌نام آزمون دولینگو، طریقه پرداخت هزینه آزمون دولینگو، مزایای آن و… آگاه شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آزمون دولینگو (Duolingo) چیست؟

دولینگو با بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر، محبوب‌ترین پلتفرم یادگیری زبان در جهان است. این شرکت علاوه بر پلتفرم اصلی خود، گزینه‌ای مقرون به صرفه و راحت برای صدور گواهینامه زبان می‌باشد که توسط بیش از ۲۰۰۰ دانشگاه پذیرفته شده است؛ یعنی، آزمون انگلیسی دولینگو را ایجاد کرد. این شرکت بیش از ۱۴۸ میلیون دلار سرمایه از سرمایه‌گذارانی همچون CapitalG، Kleiner Perkins Caufield Byers، Union Square Ventures و… جذب کرده است و این مورد خود نشانگر اعتبار آزمون دولینگو شناخته می‌شود.

آزمون دولینگو یک ارزیابی تسلط بر زبان انگلیسی برای دانشجویان و مؤسسات بین‌المللی است. این آزمون به صورت آنلاین برگزار شده و شما مجبور نیستید برای انجام آن به مراکز مشخصی مراجعه نمایید. دولینگو یک مصاحبه ویدئویی و نمونه رایتینگ شما را نیز با نتیجه آزمون ادغام می‌کند که به همراه نمره مهارت شما برای مؤسسه مورد نظرتان فرستاده می‌شود.

نتایج آزمون دولینگو ظرف ۴۸ ساعت منتشر می‌شود و این در صورتی است که کل تجربه آزمون کمتر از یک ساعت طول می‌کشد. قابل ذکر است که شما می‌توانید نتیجه مهارت‌سنجی را با تعداد نامحدودی از مؤسسات به اشتراک بگذارید و محدودیتی در ارائه آن نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید: 10 مورد از دانشگاه‌های آمریکایی که مدرک دولینگو می‌پذیرند

نحوهٔ برگزاری آزمون دولینگو

این آزمون به صورت آنلاین و در هر نقطه از جهان تنها با در دسترس بودن اینترنت در مدت زمان یک ساعت قابل انجام است. شما برای شرکت در آن تنها باید از طریق یک کامپیوتر مجهز به:

  • مرورگر مناسب
  • دوربین جلو
  • بلندگو
  • میکروفون
    اقدام کنید؛ زیرا در این آزمون مهارت شما در تمام بخش‌های یک زبان مورد سنجش قرار می‌گیرد.

تفاوت آزمون دولینگو با تافل و آیلتس

  • هزینه آزمون دولینگو بر خلاف دو آزمون دیگر بسیار پایین و به صرفه است.
  • موردی به نام تاریخ آزمون دولینگو وجود ندارد و در هر ساعت دلخواه از ۳۶۵ روز سال قابل انجام است. این در حالی است که دو آزمون دیگر تقریباً هر ۱۰ روز یکبار انجام می‌شوند.
  • نتایج آزمون دولینگو تنها پس از ۲ روز در اختیار شما قرار می‌گیرد. برای سایر آزمون‌ها این زمان بین ۱۰ تا ۱۳ روز متغیر است.
  • بر خلاف آزمون آیلتس و تافل که هرکدام وقت شایانی نیاز دارند، انجام این آزمون از شما ۶۰ دقیقه وقت خواهد گرفت.
  • شما تنها با پرداخت هزینه آزمون دولینگو، امکان ارسال کارنامه خود را به صورت نامحدود خواهید داشت اما در آیلتس و تافل شما می‌توانید نتایج خود را به ترتیب به ۵ و ۴ مؤسسه ارسال کنید و برای در خواست بیشتر مشمول هزینه خواهید بود.
  • مهم‌ترین تفاوت، سادگی در نحوه ثبت‌نام آزمون دولینگو و آنلاین برگزار شدن آن است که شما حتی در منزل خود نیز می‌توانید در آن شرکت کنید.

بخش‌های مختلف آزمون دولینگو

این آزمون دارای سه بخش مختلف است:

بخش اول: Quick Setup
در ده دقیقه ابتدایی آزمون شما با مراحل و چارچوب کلی آن آشنا خواهید شد. این مرحله در نمره شما تأثیری نخواهد داشت و باعث کاهش استرس شما در انجام آزمون و در کسب نمره عالی خواهد شد.

بخش دوم: Adaptive Question
پس از این مرحله شما به مدت بیست و پنج دقیقه وارد بخش اصلی خواهید شد و توسط آزمون تطبیقی مورد سنجش قرار می‌گیرید. آزمون تطبیقی به این معناست که سؤالات انتخاب شده برای شما در هر مرحله به کیفیت پاسخگویی شما به سؤال قبل وابسته است؛ به عبارتی اگر در یک مرحله شما قادر به پاسخگویی مناسب به یک سؤال نباشید، سطح سؤالات به صورت هوشمند برای مرحله بعد کاهش میابد و اگر این بار موفق به پاسخگویی صحیح شوید، سطح سری بعد سؤال شما افزایش می‌یابد. دقت کنید که مهارت‌های شنیدن، نوشتن، سخن‌گفتن و خواندن شما در این مرحله مورد سنجش قرار می‌گیرد.

بخش سوم: Video Interview & Writing Sample
شما در این مرحله به مدت زمان ده دقیقه ملزوم به انجام یک مصاحبه ویدئویی و نوشتن یک نمونه رایتینگ هستید که هر دو آنها همراه نمره قسمت قبل به مؤسسه یا دانشگاهی که می‌خواهید، ارسال می‌شوند.
برای انجام مصاحبه ویدئویی، دو موضوع به شما پیشنهاد داده می‌شود. شما باید با انتخاب یک از موارد به مدت ۱ الی ۳ دقیقه به صورت شفاهی آن را توضیح دهید. ویدئو شما در این مرحله ضبط خواهد شد.
برای قسمت رایتینگ هم دو گزینه پیش رو دارید که با انتخاب یکی از موارد باید به مدت ۳ الی ۵ دقیقه آن را شرح دهید.

نحوهٔ ثبت‌نام در آزمون دولینگو

شما برای شرکت در این آزمون کافی است از طریق سایت آن به آدرس englishtest.duolingo.com شروع به ثبت‌نام کنید و در انتها پس از پرداخت هزینه آزمون دولینگو از آن استفاده کنید. برای این کار مراحل زیر را بادقت انجام دهید:

مرحله اول: اقدام به ثبت‌نام
پس از ورود به سایت گزینه “Sign up” را از بالای صفحه انتخاب کنید تا وارد مرحله بعد شوید.

پرداخت هزینه آزمون دولینگو

مرحله دوم: وارد کردن اطلاعات حساب کاربری

در این مرحله شما باید ایمیل خود را همراه با سن و رمز عبور وارد کنید تا اجازه ورود به قسمت بعد را داشته باشید. در وارد کردن ایمیل خود دقت نمایید؛ زیرا این ایمیل تنها راه ارتباطی شما و دولینگو خواهد بود.

اعتبار آزمون دولینگو

مرحله سوم: تعیین هدف از انجام آزمون

در این صفحه شما باید برای دولینگو مشخص کنید که هدف شما از کسب مدرک زبان چیست. شما باید یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید:

  • Undergraduate university admissons: پذیرش دانشگاه در مقطع کارشناسی
  • Graduate admissions: پذیرش در تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا)
  • Middle or high school admissions: پذیرش در مقطع دبیرستان یا موارد قبل از آن
  • Applying for a job or promotion: درخواست برای یک فرصت شغلی یا ترفیع درجه
  • None of the above: هیچ یک از موارد بالا

پس از انتخاب کردن قسمت مورد نظر برای ادامه بر روی گزینه Next کلیک نمایید.

نحوه ثبت نام آزمون دولینگو

مرحله ۴: انتخاب طریقه آشنایی با دولینگو

انجام این قسمت مربوط به موارد شخصی و تأثیرگذار در اطلاعات نخواهد بود و شما ملزم به انتخاب سه مورد دلخواه از آنها هستید.
پس از انتخاب، بر روی گزینه‌ی “CREATE ACCOUNT” کلیک نموده تا به صفحه‌ی آزمون دولینگو منتقل شوید.

تاریخ آزمون دولینگو

مرحله ۵: انتخاب آزمون و شرکت در آن

همان‌طور که می‌بینید در این قسمت دو گزینه برای شما فعال است:
• PRACTICE TEST: با انتخاب این گزینه شما قادر خواهید بود که یک آزمون رایگان و مشابه را به مدت ۱۵ دقیقه پشت سر بگذارید و علاوه بر آشنایی با سؤالات و چارچوب آزمون اصلی، خود را نیز محک بزنید.
• BUY NOW: پس از انتخاب این گزینه شما باید پرداخت هزینه آزمون دولینگو را انجام دهید تا مرحله سوم نیز برای شما فعال شده و قادر به شرکت در آن باشید.

نتایج آزمون دولینگو

پرداخت هزینه آزمون دولینگو

با انتخاب گزینه “BUY NOW” که در قسمت قبل به آن اشاره شد به صفحه بعد منتقل می‌شوید.
در این صفحه شما باید با استفاده از روش‌های پرداختی مشخص شده از جمله پی پال، ویزاکارت، مسترکارت و… اقدام به پرداخت هزینه آزمون دولینگو کنید و از مزایای آن بهره ببرید. نکته منفی در این زمینه، محدودیت استفاده از این روش‌های پرداخت برای ایرانیان است که در ادامه راهکاری برای شما اندیشیده‌ایم.

پرداخت هزینه دولینگو

قوانین شرکت در آزمون دولینگو

با توجه به آنلاین بودن این آزمون شما باید از قوانینی پیروی کنید که به دولینگو اثبات کند در انجام آزمون تقلب نمی‌کنید. این مقررات عبارت‌اند از:

  • بهره‌بردن از افزونه‌های Add-on یا Plug- in بر روی مرورگر در حین انجام آزمون مجاز نمی‌باشد.
  • ارتباط چشمی خود را با صفحه کامپیوتر حفظ کنید و از وسایلی که چشم و گوش را می‌پوشاند استفاده نکنید.
  • یادداشت‌برداری و صحبت کردن در حین آزمون ممنوع است.
  • استفاده از تلفن همراه مجاز نیست.
  • استفاده از دستگاه‌های هوشمند همچون آی پد، کروم بوک، تبلت و … برای انجام آزمون ممنوع است.
  • امکان استفاده از هدفون و ایرپاد را ندارید.
  • شما در ماه فقط دو بار مجاز به انجام این آزمون هستید.

خدمات سفیرپیمنت برای داوطلبان آزمون

سفیر پیمنت با توجه به تحریم‌ها و عدم وجود شرایط پرداخت هزینه آزمون دولینگو برای هم‌وطنان، تصمیم گرفته است که شما را در راستای پیمودن این مسیر یاری رساند. شما می‌توانید پس از مشورت با پشتیبانان سفیر پیمنت در زمینه پرداخت، وجه مورد نیاز را از طریق ارزان‌ترین راه موجود یعنی استفاده از کارت پی پال پرداخت کرده و از خدمات این آزمون استفاده کنید.

سخن پایانی

با وجود آزمون‌های شناخته شده همچون آیلتس و تافل، دولینگو با پدید آوردن شرایط ویژه‌ای از جمله آزمون آنلاین و هزینه مناسب به رقیبی معتبر و جدی برای این مؤسسات تبدیل شده است که اعتبار آن روز به ‌روز در مراکز مختلف در حال گسترش است. اکنون شما با توجه به اطلاعاتی که در این مقاله کسب کردید به راحتی و تنها با مطالعه منابع آزمون می‌توانید در آن شرکت کرده و دغدغه‌ای برای به وجود آمدن مشکل و پرداخت هزینه آزمون دولینگو نداشته باشید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *