منابع آزمون usmle

هفت منبع طلایی آزمون USMLE

آخرین بروز رسانی:  ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  5 دقیقه

آزمون USMLE چیست؟

آزمون USMLE یا United States Medical Licensing Examination، ویژه داوطلبانی است که تقاضای دریافت گواهینامه و یا تأییدیه مهارت پزشکی، درخصوص طبابت یا ادامه تحصیل در کشور آمریکا را دارند. این آزمون جهت دریافت گواهینامه ECFMG انجام می‌شود و دارای چهار مرحله است. USMLE همانند سایر آزمون‌های بین‌المللی، دارای شرایط و قوانین مربوط به خود می‌باشد. در ادامه به معرفی ۷ عدد از منابع آزمون usmle و منابع امتحان usmle step 1 می‌پردازیم.

 

پشتیبانی پرداخت آزمون‌ها

منابع آزمون USMLE چیست؟

این آزمون همانند سایر آزمون‌های دیگر، نیازمند منابع و اطلاعات مفیدی برای کسب مدرک می‌باشد. در ادامه به بررسی این منابع می‌پردازیم.

 

منابع آزمون usmle

 

1- First Aid for USMLE Step 1

این کتاب، یکی از منابع مفید برای USMLE می‌باشد که تکنیک‌های ارائه‌شده در آزمون را برای داوطلب مشخص می‌کند. در حال حاضر این کتاب در ایران وجود ندارد و برای تهیه آن، می‌توان از سایت‌های خارجی مانند Amazon اقدام کرد.

 

منبع آزمون usmle

2- Kaplan’s MedEssentials for USMLE Step 1

انتشارات Kaplan در نوشتن کتب معتبر زبان انگلیسی برای آزمون‌هایی همچون آیلتس و تافل شهرت بسیار خوبی دارد. امروزه منابع آزمون USMLE نیز تحت  این انتشارات قرار دارند. همچنین دانشجویان پزشکی سال اول و دوم می‌توانند از این راهنمای مرجع، علاوه بر آمادگی برای مرحله 1 USMLE، به عنوان مکمل برنامه درسی استفاده کنند.

 

3- USMLE Step 1 Secrets

این کتاب دارای سوالات کوتاه پاسخ و سناریوهای موردی است که شما را برای این آزمون آماده می‌کند. به علاوه، این کتاب با خواندن آسان، مرور اجمالی، یکپارچه و تخصصی را در مورد محتوای مرحله 1 USMLE در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

4- Toronto Notes 2018

نسخه 2018 این کتاب، دارای یک فصل کاملاً جدید از ژنتیک پزشکی می‌باشد. این کتاب با قابلیت‌های متنوع همچون بروزرسانی مطالب در متن اصلی، شکل‌ها، گرافیک‌ها و بخش‌های پزشکی مبتنی بر شواهد، آمادگی داوطلب را برای آزمون USMLE بالا می‌برد.

 

منابع آزمون usmle

5- USMLE Platinum Notes Step 1 2nd Edition

کتاب اول یا همان مرحله 1، به هفت فصل تحت عنوا‌ن‌های آناتومی، فیزیولوژی، بیوشیمی، میکروبیولوژی، آسیب‌شناسی، داروشناسی و بیو استاتیک تقسیم شده است. مرحله 2 این کتاب شامل دانش بالینی برای پزشکی، اطفال، روان‌پزشکی، پوست، جراحی، ارتوپدی، چشم پزشکی و زنان و زایمان می‌باشد. این راهنماها شامل سوالات متنوع بر اساس آخرین قالب امتحان، همبستگی‌های بالینی و سناریوهای موردنظر آزمون است که در پایان هر مبحث قرار دارد. یادداشت‌های USMLE Platinum Notes مرحله 1 و USMLE Platinum Notes Step 2 CK به همراه عکس و نمودار‌های رنگی است که این ویژگی، موضوعات بیان‌شده را قابل فهم‌تر کرده است.

برای بررسی نمونه سوالات usmle کلیک نمایید.

 

دانلود رایگان منابع آزمون usmle

6- USMLE Step 1 Secrets 3rd Edition

این کتاب با ارائه اطلاعات اصلی به صورت شکل، جداول و جعبه‌های خلاصه که دارای نمای کلی و تصویری مختصری از مطالب مهم می‌باشند، باعث می‌شود تا داوطلب از زمان مطالعه خود بیشترین بهره را ببرد.

 

منابع امتحان usmle step 1

7- Dermatology for the USMLE 5th edition

تنها کتاب بررسی پوست برای USMLE با بیش از 450 تصویر تمام رنگی اختصاصی است که در بهبود نمره USMLE داوطلبان بسیار مهم است. ارائه تصاویر کلیدی همراه با متن، درک حداکثری از بیماری‌های پوستی را برای خواننده فراهم می‌کند. این کتاب قابل درک و کاملاً به‌روز‌شده برای دانشجویان پزشکی، دستیاران، پزشکان خانواده و… بسیار مفید است.

 

ثبت نام در آزمون usmle به کمک سفیرپیمنت

سفیرپیمنت، علاوه بر ارائه اطلاعات در خصوص منابع آزمون USMLE، شما را درپرداخت هزینه‌های مربوط به این آزمون کمک می‌کند.

 

سوالات متداول

 

۱- هزینه آزمون usmle چقدر است؟

هزینه آزمون usmle برای مرحله یک و دو 940 دلار و برای مرحله سه 1,580 دلار است.

 

۲- مراحل آزمون usmle چیست؟

این آزمون مراحل گوناگونی دارد. پیشنهاد می‌کنیم که مقاله مراحل آزمون usmle را مطالعه نمایید.

 

۳- چگونه در آزمون usmle موفق باشیم؟

از نمونه سوالات، مشاوره و تجربه افرادی که پیش از این در این آزمون شرکت کرده‌اند استفاده کنید. محمد رضا شقاقی شخصی است که تجربه آزمون usmle را دارد. پیشنهاد می‌کنیم که مصاحبه وی را مطالعه نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *