پی پال فیک

مراقب پی پال (paypal) فیک باشید

آخرین بروز رسانی:  ۸ شهریور, ۱۴۰۲
7 دیدگاه
زمان مطالعه:  12 دقیقه

اگر یک کاربر پی پال معمولی هستید، ممکن است توسط کلاهبرداران پی پال به طور منظم مورد هدف قرار گیرید و درگیر پی پال فیک شوید. کلاهبرداری‌های PayPal می‌تواند به صورت ایمیل، سایت‌های فیشینگ، تبلیغات مخرب، لینک‌های مشکوک و موارد دیگر باشند. چنین کلاهبرداری‌هایی به صورت رسمی از کاربران، داده های خصوصی مانند نام کاربری و رمزهای عبور را تقاضا می‌کنند. کلاهبرداری‌های پی پل زیادی وجود دارد؛ اما چندین مورد پرتکرار وجود دارد که به احتمال زیاد با آنها مواجه خواهید شد. قبل از بررسی موارد پی پال جعلی (Fake)، اطلاعاتی را در مورد پی پال برای شما بیان می‌کنیم.

 

خرید حساب پی پال
افتتاح حساب پی پال

 

پی پال چیست؟ چگونه از پی پال فیک جلوگیری می‌کند؟

پی پال یکی از بزرگترین سرویس‌های پرداخت آنلاین در سرتاسر جهان است؛ که ویژگی تمام آنلاین این شرکت باعث می‌شود تا افراد از این ویژگی سوء استفاده کنند. البته پی پال هم اقداماتی را برای جلوگیری این افراد انجام داده و با شناسایی آنها باعث می‌شود تا مشکلاتی برای کاربران به وجود نیاید.

پی پال تا کنون توانسته به‌خوبی موارد کلاه‌برداری را شناسایی کند و امنیت حساب‌های خود را افزایش دهد؛ ولی به هر حال کاربران هم باید مراقب حساب‌هایشان باشند.

به هر حال احتیاط شرط عقل است. در ادامه، پی پال فیک و ۵ مورد از مواردی که به پی پال فیک معروف است را برای شما توضیح می‌دهیم.

منظور از پی پال فیک چیست؟

پی پال فیک درواقع نوعی پی پال غیرقانونی نیست که بتوانید مانند نرم‌افزارهای کرک شده از آن استفاده کنید؛ ولی افراد کلاهبرداری هستند که با نام پی پال، موجودی پی پال افراد را با روش‌هایی خالی می‌کنند.

در این روش‌ها شما به اختیار اطلاعات حساب خود را به کلاه‌برداران تقدیم می‌کنید. آنها کارشان را خوب بلدند و با پیام‌ها و پیشنهادهایی مانند تکمیل اطلاعات حساب پی پال رایگان، تغییر رمز عبور، خرید پی پال و مواردی مشابه که احتمالا در ابتدا کاملا منطقی و قابل اعتماد به نظر می‌رسند شما را متقاعد می‌کنند تا بر روی لینک درخواستی کلیک کنید. به هر حال با ما همراه باشید تا  5 مورد پی پال فیک را برای شما عزیزان معرفی کنیم.

 

خرید کارت مجازی پی پال paypal
یزا کارت مجازی پی پال

 

ایمیل های جعلی پی پال

پی پال معمولاً از ایمیل برای ارتباط با مشتریان خود در مورد حساب‌های PayPal استفاده می‌کند. با این حال، می‌دانیم که کلاهبرداران اغلب از ایمیل به عنوان راهی برای به خطر انداختن حساب شما استفاده می‌کنند. اطلاعات زیر می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که ایمیل دریافتی واقعاً پی پال است یا در مقابل، فردی که تلاش می‌کند به حساب شما دسترسی پیدا کند.

در اینجا برخی از نشانه‌هایی که به شما کمک می‌کند ایمیل جعلی پی پال را تشخیص دهید، آورده شده است:

  • یک تبریک عمومی، مانند «کاربر عزیز» یا «سلام، عضو پی پال» PayPal هرگز ایمیلی با یک تبریک عمومی ارسال نمی‌کند و همیشه از مشتریان با نام و نام خانوادگی یا نام تجاری حساب PayPal آن‌ها نام برده می‌شود.
  • درخواست اطلاعات مالی، یا سایر اطلاعات شخصی؛ هرگز شماره حساب بانکی، شماره بدهی یا کارت اعتباری خود را به اشتراک نگذارید. پی پال هرگز این جزئیات را از طریق ایمیل نخواهد پرسید.
  • یک درخواست برای جزئیات حساب؛ اگر شخصی نام کامل، رمز عبور حساب یا پاسخ به سؤالات امنیتی را از طریق ایمیل از مشتری می‌پرسد، مطمئن باشید که این درخواست از طرف پی‌پال نیست. PayPal هرگز چنین جزئیاتی را از طریق ایمیل نخواهد پرسید.
  • درخواستی برای ارائه شماره رهگیری کالای ارسالی قبل از دریافت پرداخت؛ پی پال هرگز قبل از اینکه مشتری برای کالای ارسالی پرداختی دریافت کند، این اطلاعات را نخواهیم خواست.
  • دعوتنامه برای به روز رسانی نرم افزارهای کامپیوتر؛ اگر ایمیلی شامل نصب به‌روزرسانی نرم‌افزار باشد، مطمئن باشید که از جانب پی پال نیست. پی پال هرگز از شما نمی‌خواهد چیزی را روی رایانه خود نصب کنید.

امنیت کاربران همیشه برای پی پال اولویت بوده است. پی پال به خوبی می‌داند که اعتماد مشتریان ارزشمند است، بنابراین اطلاعات مورد نیاز برای تعیین اینکه آیا ایمیل دریافتی از جانب پی پال بوده یا کلاهبرداری است را در اختیار داشته باشند. هنگام بررسی ایمیلی که به نظر می‌رسد از طرف پی پال است، مشتریان را تشویق می‌کند که علائم و نشانه‌های بالا را در نظر داشته باشند.

در صورت وجود هرگونه نشانه مشکوک، از مشتریان می‌خواهد با ارسال ایمیل‌های مشکوک به spoof@paypal.com  از خود و دیگران محافظت کنند، جایی که کارشناسان امنیتی پی پال می‌توانند جعلی بودن ایمیل را تشخیص دهند.

اگر مشتریان فکر می‌کنند حسابشان به خطر افتاده است، پیشنهاد می‌کنیم اطلاعات حسابشان (گذرواژه، پین، سؤالات امنیتی) را تغییر دهند و فوراً با پشتیبانی پی پال ارتباط بگیرند.

همچنین به افرادی که اقلام آنلاین می‌فروشند هشدار می‌دهیم که مراقب مجرمانی باشند که ایمیل‌های جعلی پی پال ارسال می‌کنند. بین ژانویه 2020 و سپتامبر 2020، 21349 گزارش جرم در مورد ایمیل‌های جعلی PayPal به Action Fraud ارسال شد. قربانیان گزارش دادند که در این مدت مجموعاً 7891077.44 پوند از دست داده‌اند.

افرادی که مورد هدف قرار گرفتند شامل افرادی بودند که جواهرات، مبلمان و لوازم الکترونیکی را از طریق بازارهای آنلاین می‌فروختند. مجرمان با ارسال ایمیل‌هایی که ادعا می‌شود از پی پال هستند، افرادی را که اقلامی را به صورت آنلاین می‌فروشند، هدف قرار داده‌اند. این ایمیل‌ها قربانیان را فریب می‌دهند تا تصور کنند برای اقلامی که در پلتفرم می‌فروشند، پول دریافت کرده‌اند.

به طور معمول، پس از دریافت این ایمیل‌ها، قربانیان کالا را برای مجرم ارسال می‌کنند. این امر باعث می‌شود که آن‌ها در مضیقه دیگری قرار بگیرند؛ هیچ پولی برای کالا دریافت نکرده‌اند و همچنین دیگر آن را در اختیار ندارند.

چه کاری باید انجام دهید؟

فروشندگان مراقب باشید: اگر اقلامی را در یک بازار آنلاین می‌فروشید، از علائم هشداردهنده کلاهبردار بودن خریدار آگاه باشید. کلاهبرداران ممکن است سابقه بازخورد منفی داشته باشند، یا ممکن است اخیرا یک حساب کاربری جدید برای جلوگیری از دریافت بازخورد ضعیف ایجاد کرده باشند. تا زمانی که نتوانید تأیید کنید که پرداخت را دریافت کرده‌اید، برای ارسال چیزی متقاعد نشوید.

پیام‌های کلاهبرداری:

روی لینک‌ها یا پیوست‌های ایمیل‌های مشکوک کلیک نکنید و هرگز به پیام‌هایی که جزئیات شخصی یا مالی شما را می‌خواهند پاسخ ندهید.

پی پال توصیه‌های زیر را ارائه می دهد:

 ورود به پی‌پال: اگر ایمیل مشکوکی دریافت کردید، به دستورات پیام عمل نکرده و روی هیچ لینکی کلیک نکنید. در عوض، مرورگر خود را باز کنید، وارد PayPal شوید و هرگونه فعالیت جدیدی را بررسی کنید. همچنین پی پال در صورت دریافت هرگونه پرداخت، ایمیل ارسال می‌کند یا در برنامه به شما اطلاع می‌دهد.
اصول اولیه را بررسی کنید: به اشتباهات املایی و دستوری توجه کنید، که می‌تواند نشانه‌ای از کلاهبرداری باشد.

صحت ایمیل را تأیید کنید: کلاهبرداری‌های فیشینگ اغلب ظاهر و احساس ایمیل‌های پی پال را تقلید می‌کنند و از شما اطلاعات حساس می‌خواهند، کاری که ایمیل‌های واقعی پی پال هرگز انجام نمی‌دهند.

پی پال تغلبی

۵ روش نحوه شناسایی پی پال فیک چیست؟

1. ایمیل حاوی پرداخت مالیات

یکسری از ایمیل‌هایی تحت عنوان پرداخت مالیات برای کاربران ارسال می‌شود. این ایمیل‌ها به کاربر درخواست می‌دهد که قبل از اینکه حساب پی پال‌تان مسدود شود مالیات حساب، بانک و… را بپردازید. شما برای رفع این مشکل، روی لینک کلیک می‌کنید تا اطلاعات حساب خود را برای پرداخت وارد کنید؛ در این صورت شما قربانی این شیوه می‌شوید.

2. ایمیل جعلی: مشکلی برای حساب پی پالتان رخ داده است

یک کلاهبرداری PayPal به صورت ایمیلی، این است که به شما می گوید “مشکلی در حساب شما وجود دارد”. هدف این است که شما را وادار به باز کردن ایمیل از روی نگرانی کند. به دنبال آن متنی طراحی شده است که شما را قادر می سازد روی پیوند داخل ایمیل کلیک کنید که در نهایت به وب سایت فیشینگ منجر می شود.

3. ایمیل‌های حاوی نام دوستانه

ایمیل‌هایی حاوی نام شما برایتان ارسال می‌شود که شما متوجه برخورد دوستانه و قانونی ایمیل شده و به آن اعتماد کرده و اطلاعات خود را ارسال می‌کنید.

4. وب‌سایت‌های فیشینگ

وب‌سایت‌هایی وجود دارند که با آدرسی مشابه وب‌سایت پی پال، خدمات و یا پیشنهاداتی را به کاربران خود می‌دهند و کاربران به‌سادگی بعد از ورود به درگاه جعلی آنها، تمام اطلاعات حساب خود را تقدیم می‌کنند.

توجه: پی پال تمام خدمات مرتبط با حساب‌های کاربرانش را در وب‌سایت رسمی خود www.paypal.com به کاربرانش ارائه می‌دهد.

پی پال جعلی5. پیشنهادات سرمایه‌گذاری و موسسات خیریه جعلی

بعضی از افراد کلاه‌بردار با وعده‌‌های سرمایه‌گذاری و کارهای خیر از دیگران سرقت می‌کنند؛ به‌نحوی که مبلغ سرمایه‌گذاری را با استفاده از درگاه پی پال تقلبی دریافت کرده و اطلاعات حساب‌تان را به‌راحتی غارت می‌کنند.

شما باید همیشه هشیار باشید که وعده‌های سرمایه‌گذاری دور از انتظار را قبول نکرده و اصلا به آنها اعتماد نکنید.

مراحل افتتاح حساب پی پال از طریق اپلیکیشن paypal:

چگونه یک حساب پی پال در اندروید راه‌اندازی کنیم؟ برای راه اندازی حساب پی پال از طریق اپلیکیشن، این مراحل را دنبال کنید.

  •  مرحله 1: برنامه PayPal را از play store نصب کنید.
  • مرحله 2: اگر از قبل حساب کاربری ندارید، برنامه را اجرا کنید و روی دکمه آبی ثبت نام ضربه بزنید. اگر قبلا یک حساب PayPal راه اندازی کرده اید، گزینه ورود به سیستم را انتخاب کنید.
  • مرحله 3: در فضای مشخص شده شماره موبایل خود را وارد نمایید.
  • مرحله 4: یک OTP از PayPal برای تأیید شماره تلفن همراه دریافت خواهید کرد. اگر تکمیل خودکار کار نکرد، OTP  را وارد کنید.
  • مرحله 5: در مرحله بعد، آدرس ایمیلی که به آن دسترسی دارید را وارد و رمز عبوری را تنظیم کنید که بتوانید آن را به خاطر بسپارید یا در مدیریت رمز عبور خود یادداشت نمایید؛ از طرف دیگر، می‌توانید به Google اجازه دهید رمز عبور شما را نیز ذخیره کند!
  • مرحله 6: در مرحله بعد، با وارد کردن نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و تأیید ملیت خود، نمایه خود را تنظیم کنید.
  • مرحله 7: در مرحله بعد، جزئیات آدرس خود را در برنامه PayPal اضافه کنید و روی Agree و Create Account  ضربه بزنید.
  • مرحله 8: اکنون گزینه Next  در اعلان بعدی را انتخاب کنید.
  • مرحله 9: قبل از اینکه بتوانید از حساب PayPal خود استفاده نمایید، باید جزئیات کارت اعتباری یا نقدی خود را برای برداشت و ارسال پول به حساب خود در حال حرکت اضافه کنید.
  • مرحله 10: پی پال  حداقل تراکنش 0.01 تا 0.99 دلار را برای تأیید حساب بانکی شما آغاز می‌کند. OTP  را که برای تراکنش دریافت کرده‌اید، وارد نمایید.
  • مرحله 11: حساب شما راه اندازی خواهد شد. آدرس ایمیل خود را با ضربه زدن روی دکمه Confirm my email address در ایمیلی که از PayPal دریافت کرده اید، تأیید کنید. رمز عبوری را که در مرحله 5 تنظیم کرده اید وارد و تأیید آدرس ایمیل را انتخاب کنید.

با انجام این مراحل حساب PayPal شما راه‌اندازی و تأیید شده است و شما می‌توانید از حساب خود استفاده کنید.

توجه: اگر می خواهید حساب خود را به یک حساب تجاری ارتقا دهید، به  More > Get Paid. بروید. اکنون روی Upgrade ضربه بزنید و جزئیات کسب و کار خود را برای ارتقاء حساب خود ارائه دهید.

بیشتر بخوانید: ویزا کارت مجازی برای پی پال، نقد کردن درآمد ارزی پی پال 

کلام آخر در مورد پی پال فیک

دوستان گرامی، همیشه مراقب باشید تا اطلاعات حساب پی پال‌تان را بر روی مرروگر خود ذخیره نفرمایید و هرگونه پیشنهادی که با نام پی پال برای شما ارسال می‌شود با دقت بررسی نمایید. پی پال همیشه با ایمیل paypal.com@، کاربران خود را از حساب‌شان آگاه می‌کند و یا اینکه می‌توانید با ورود به حسابتان از هشدارها با خبر شوید. امیدواریم که همیشه از این کلاه‌برداران به دور باشید. همچنین اگر به هر دلیلی نیاز به تماس با پی پال (بصورت مستقیم) داشتید، می‌توانید از طریق وب‌سایت آن اقدام نمایید.

سفیرپیمنت به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی و ارائه‌دهنده انواع خدمات از جمله در حوزه پی‌پال با سابقه‌ی درخشانی که دارد آماده ارائه خدمات به شما مخاطبان است. شما می‌توانید از خدمات این مجموعه استفاده کرده و خود را از هر گونه کلاهبرداری در امان نگه دارید. در صورتی که راجب به موضوع این مقاله سوالی دارید می‌توانید از طریق کامنت‌گذاری پایین همین مقاله و یا ارتباط با پشتیبانی سفیرپیمنت پاسخ خود را بیابید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(7)
   
فهمیه میرانی کاربر سایت ۱۰ مرداد ۱۴۰۲

چجوری میشه فهمید پی پال فیک است یا خیر؟

       
    پشتیبانی سفیرپیمنت مدیر سایت ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

    سلام، وقت بخیر
    از روی مدارک ارسالی و نحوه وریفای مشخص است.

   
ایمان غلامی کاربر سایت ۳۰ تیر ۱۴۰۱

سلام و خسته نباشید
بهترین پی پال برای کشورهای خاورمیانه کدومه میشه لطفا بگید

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۳۰ تیر ۱۴۰۱

    سلام. بطور معمول پی پال امارات از مقبولیت بالایی برخورداره اما محدودیت هایی هم داره. مثلا امکان ارسال وجه به دوستان و آشنایان رو نداره

   
ایمان کاربر سایت ۲۳ تیر ۱۴۰۱

سلام. خیلی عالی بود. واقعا پی پال فیک میتونه خطرناک باشه

   
سیما کاربر سایت ۱۳ تیر ۱۴۰۱

سلام خسته نباشید من چند وقت پیش از فرد خارجی یک اکانت پی پال خریدم اما بعد از ۳ هفته دیگه نمیتونم واردش بشم و میگه رمز اشتباهه و موجودیم همش داخلش مونده. الان پی پال فیک بوده؟ نمیشه موجودیش رو برگردوند. تو رو خدا کمک کنید خیلی نگرانم

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۲ تیر ۱۴۰۱

    سلام
    وقت شما بخیر
    چنانچه ایمیل و پسوردها رو تغییر نداده باشید، ممکنه که همان فرد مجدد وارد حساب شده و دسترسی ها رو تغییر داده باشه. برای این امر با پشتیبانی پی پال در ارتباط باشید.