ریفاند پی پال

با ریفاند پی پال پولتان را بازگردانید!

آخرین بروز رسانی:  ۱۳ شهریور, ۱۴۰۲
6 دیدگاه
زمان مطالعه:  12 دقیقه

همان‌طور که می‌دانید، امروزه از طریق پی پال تراکنش‌های مالی کاربران در اینترنت انجام می‌‌گیرد. همچنین کاربران با استفاده از این سیستم می‌توانند با افتتاح حساب پی پال برای ارسال پول به فردی دیگر در آن سوی کره زمین آسوده خاطر باشند. بدین ترتیب پی پال با سادگی و سرعت در ارائه خدمات توانسته است بازار خود را روز به روز گسترش دهد. این سیستم پلتفرم‌های مختلفی در درون خود جای داده است. با شارژ حساب پی پال امکان پرداخت و انجام تراکنش‌های مالی در سرتاسر دنیا وجود دارد. در این مقاله سعی داریم مسئله ریفاند پی پال را برای شما شفاف سازی کنیم. همراه ما باشید.

 

خرید حساب پی پال
افتتاح حساب پی پال

 

پی پال چیست؟

در قدم اول بهتر است ماهیت این سیستم را مرور کنیم. PayPal یا پِی‌پال یک شرکت آمریکایی در زمینه تجارت الکترونیکی و انتقال وجه اینترنتی است که در سال ۱۹۹۸ تأسیس شد. این سامانه پرداخت و انتقال وجه را از طریق اینترنت و به صورت آنی ممکن می‌سازد و برای شیوه‌های سنتی نقل و انتقال وجه همانند چک و حواله پولی جایگزین مناسبی است. این شرکت که یکی از بزرگترین شرکت‌های پرداخت الکترونیکی در سرتاسر جهان است، تنها بر اساس یک ایمیل خدمات ارزی مختلف عموم مردم را انجام می‌دهد.

ریفاند پی پال چیست؟

یکی از مزیت‌های بسیار مهم خرید پی پال ریفاند کردن می‌باشد. این قابلیت مفید به کاربران اجازه می‌دهد در صورتی که در خصوص تراکنش خود در پی پال، رضایت نداشته و یا کالایی که خرید کرد‌ه‌اند را دریافت ننموده‌اند، تراکنش انجام شده را ریفاند کنند و مبلغ تراکنش را بازگردانند. به عبارت دیگر، زمانی که هزینه‌ای که در یک سایت خارجی پرداخت‌ کرده‌اید به حساب شما باز گردد، ریفاند پی پال رخ داده است. شما می‌توانید از این قابلیت پی پال زمانی که از انجام پرداخت نیز منصرف شده‌اید، استفاده کنید.

نکته مهمی که در رابطه با ریفاند وجود دارد این است که طرف مقابل برای بازگرداندن هزینه، نیازی به اطلاعاتی نظیر نام و شماره حساب ندارد!

انواع ریفاند پی پال

تمامی ریفاندهایی که به حساب پی پال صورت می‌گیرد با یکی از انواع کارت‌های ارزی بین المللی مانند ویزا کارت یا مسترکارت است. از این‌رو انجام ریفاند آن به دو صورت تمام یا بخشی از هزینه کل انجام می‌شود. بنابراین می‌توان گفت ریفاند پی پال به دو دسته تقسیم می‌شود:

  1. ریفاند بخشی یا Partial Refund
  2. ریفاند کامل یا Full Refund

 

خرید کارت مجازی پی پال paypal
ویزا کارت برای وریفای پی پال

 

ریفاند پی پال بنا به چه دلایلی رخ می دهد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، از جمله عوامل رایجی که باعث می‌گردد که ریفاند پی پال رخ دهد عوامل زیر می‌باشد.

  1. چنانچه کاربری اقدام به لغو پرداخت و یا تغییر سفارش داشته باشد.
  2. گاهی مشکلات درگاه پرداخت باعث رخ دادن فرایند ریفاند می‌شود.
  3. تحریم‌هایی که کمپانی پی پال علیه کشورهای مختلف مانند ایران دارد می‌تواند باعث ریفاند شود.
  4. اگر کاربری ثبت نام خود را در آزمونی لغو کند، عملیات ریفاند اتفاق می‌افتد.

مهمترین نکاتی که در رابطه با ریفاند پی پال باید بدانید

پی پال یکی از قدیمی‌ترین روش‌های پرداخت آنلاین است و مطمئناً برای صاحبان مشاغل کوچک و مشتریان محبوب‌ترین روش است. در ارتباط با بازرگانان و معاملات آنلاین، ریفاند گاهی اجتناب ناپذیر است. خوشبختانه، PayPal این کار را هم برای مشتریان و هم برای فروشندگان آسان می‌کند.

قبل از اینکه بتوانید درخواست یا ارائه بازپرداخت را آغاز کنید، بسیار مهم است که دقیقاً آنچه را که خط مشی ریفاند پی پال بیان می‌کند، درک کنید. با این حال، اجازه دهید به جای بیان نسخه قانونی پی پال در این خصوص، آن را به چند بخش ساده تقسیم کنیم که درک آن را کمی آسان‌تر می‌کند.

  • مشتریان پی پال می‌توانند تا ۱۸۰ روز پس از پرداخت برای یک محصول، درخواست ریفاند پی پال داشته باشند.
  • فروشندگان هنگام ثبت نام برای حساب PayPal موافقت می‌کنند که از خط مشی بازپرداخت تبعیت کنند و برای مشتریان ناراضی، ریفاند انجام دهند. اگر فروشنده‌ای پاسخگو نباشد، مشتریان می‌توانند اختلاف را برای پی پال مطرح کنند.

چگونه می‌توان از ریفاند پی پال برای بازگشت هزینه استفاده کرد؟

هنگامی که یک خریدار ناراضی است و قصد دارد برای بازپرداخت درخواست ارائه دهد، انجام این کار سه روش در وب سایت امکان‌پذیر است که هر کدام از این روش‌ها، مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و مراحل خاص خود را دارند.

  • لغو پرداخت

اگر خریدار ناراضی و فروشنده هنوز ادعای پرداخت نکرده باشد، خریدار می‌تواند پرداخت را لغو کند. خریدار تنها در صورتی می‌تواند پول خود را از این طریق پس بگیرد که توسط فروشنده مطالبه نشده باشد.

  • ارسال‌ ایمیل به فروشنده

اگر پرداخت توسط فروشنده درخواست شده باشد، خریدار نمی‌تواند پرداخت را لغو کند. در اکثر موارد، خریدار برای فروشنده پیامی به آدرس‌ایمیل مرتبط با PayPal ارسال می‌کند و در آن توضیح می‌دهد که چرا درخواست ریفاند پول را دارند.

  • ایجاد اختلاف از طریق پی پال

اگر درخواست بازپرداخت خریدار برای پولی که قبلاً ادعا شده است، توسط خریدار رد شود، امکان ایجاد اختلاف از طریق پی پال وجود دارد. در صورتی که هنگام درخواست بازپرداخت، فروشنده پاسخگوی خریدار نباشد، ممکن است این اتفاق بیفتد.

ریفاند پی پال چگونه انجام می شود؟

نکته‌ای بسیار مهم که برای کاربران پی پال وجود دارد آن است که بدانند عملیات ریفاند کردن در این سیستم را چونه انجام دهند. انجام این کار چندان دشوار نیست. شما می‌توانید با ارسال ایمیل به فروشنده برای یک تراکنش کامل شده درخواست ریفاند دهید. سپس از فروشنده بخواهید که با مراجعه به صفحه Transaction Details حساب پی پال خود و کلیک بر روی گزینه Issue a refund درخواست شما را تکمیل کند.

توجه داشته باشید که شما می‌توانید تا 180 روز پس از پرداختی که برای خرید چیزی انجام دادید، درخواست ریفاند دهید. اما گاهی ممکن است در طول فرایند خرید پشیمان شوید و یا به عبارتی پرداخت شما هنوز در حالت معلق (Pending) قرار دارد، در این شرایط می‌توانید با رفتن به صفحه Activity بر روی گزینه Cancel کلیک کنید. در این صورت ریفاند برای شما انجام می‌شود و مبلغ پول کسر شده دوباره به حساب شما واریز می‌گردد.

ریفاند پی پال

باز کرن Dispute در پی پال

همان‌طور که اشاره شد، در صورتی که درخواست بازگشت وجه پرداختی را دارید، می‌توانید از طرف مقابل درخواست ریفاند کنید. اما گاهی اوقات ممکن است طرف مقابل شما درخواست‌تان را قبول نکند، در این صورت می‌توانید درخواست دیسپیوت (حل اختلاف) دهید.

درخواست دیسپیوت (Dispute) شرایط خود را دارد و باید شامل یکی از موارد زیر یاشد:

  •  اگر چیزی خریداری کرده‌اید که به دست شما نرسیده است، حداقل پس از ۳ روز می‌توانید درخواست حل اختلاف دهید.
  •  اگر چیزی که از فروشنده خود دریافت کردید، تفاوت قابل ملاحظه‌ای با توضیحات فروشنده دارد می‌توانید با پرداخت هزینه حمل و نقل آن، درخواست بازگردانی دهید.

البته دقت کنید، در طی روند حل اختلاف یا Dispute، پی پال هیچ‌گونه مداخله‌ای نمی‌کند و در واقع شما با فروشنده در پنل کاربری پی پال خود به صورت دو نفره مذاکره می‌کنید. اما نگران نباشید، مذاکرات شما به عنوان مدرک در پی پال ثبت می‌شود. همچنین هر حل اختلاف پس از گذشت ۲۰ روز از طرف پی پال بسته می‌شود. اما اگر هنوز هم اختلاف شما پابرجاست می‌توانید حل اختلاف خود را به ادعا (Claim) تبدیل کنید. در این مرحله پی پال خود به عنوان میانجی وارد روند حل اختلاف شما شود.

چگونه اطلاعات تماس با فروشنده را پیدا کنیم؟

پیدا کردن اطلاعات تماس فروشنده کار چندان سختی نیست کافی است راه آن را بدانید. برای این امر کافی است:

۱) وارد صفحه Summary حساب خود شوید. سپس بر روی تراکنشی که قصد کنسل کردنان را دارید، کلیک کنید.

۲) سپس در صفحه باز شده از اطلاعات تماس فروشنده برای تماس با آن و یا درخواست ریفاند استفاده کنید.

تبدیل یک Dispute به Claim

گاهی با فروشنده خود به تفاهم نمی‌رسید و نیاز است که پی بال به عنوان میانجی وارد عمل شود. در این صورت شما باید درخواست حل اختلاف خود را به به وضعیت Claim تغییر دهید. این امر زمانی باید انجام شود که ۲۰ روز از ایجاد Dispute شما گذشته باشد. در این صورت لازم است که:

۱) به قسمت Resolution Center وارد شوید.

۲) سپس در کنار Dispute که درخواست کرده بودید، گزینه View را انتخاب کنید.

۳) در قسمت پایین صفحه، گزینه Escalate to PayPal را انتخاب کنید.

۴) در فیلد باز شده هر اطلاعاتی که صلاح می‌دانید باید کارشناسان پی پال در جریان آن باشند، وارد کنید و سپس گزینه Submit را انتخاب کنید.

۵) حالا باید منتظر پاسخ پی پال باشید که می‌تواند تا ۳۰ روز زمان ببرد.


بازگشت وجه چگونه صورت می پذیرد؟

بازگشت وجه با توجه به این که از چه روشی پرداخت را انجام داده‌اید، می‌تواند متفاوت باشد که در جدول زیر حالت‌های مختلف آن را قرارداده‌ایم.

روش پرداخت هزینه اولیه وجه بازگشته به کجا می رود؟ چه زمانی آن را دریافت خواهید کرد؟
کردیت کارت (شامل کردیت کارت پی پال) کردیت کارت تا 30 روز پس از بازگشت
حساب بانکی حساب بانکی 3 تا 5 روز کاری پس از بازگشت
موجودی PayPal Cash یا PayPal Cash Plus موجودی PayPal Cash یا PayPal Cash Plus همان روزی که درخواست ریفاند داده شده است
موجودی PayPal Cash یا PayPal Cash Plus و کردیت کارت به کارت شما باز می‌گردد  موجودی همان روزی که درخواست ریفاند داده‌اید
دبیت کارت دبیت کارت تا 30 روز پس از بازگشت

بهترین راه برای ریفاند پی پال

دارندگان حساب پی پال درصورت بروز هر گونه مشکل امکان ریفاند وجه های پرداخت شده را تا قبل از 180 روز دارند؛ بدیهی است اگر در مهلت تعیین شده درخواست ریفاند داده نشود، گزینه درخواست دعوا درمورد وجه پرداختی مورد نظر حذف خواهد شد. درخواست بازپسگیری وجوه پرداخت شده به عوامل دیگری مثل میزان وجه پرداختی نیز مرتبط می‌شود. در صورت دارا بودن تمامی شرایط می‌توانید با استناد به قانون 75 پی پال Consumer Credit Act درخواست اجرایی نمودن این قانون را از ارائه دهنده کارت اعتباری خود بخواهید. در پیامی که به ارائه دهنده کارت اعتباری ارسال می کنید باید توضیحاتی شامل مبلغی که پرداخت شده، خرابی، نقص، عدم ارسال کالا و… را ذکر نمایید.

لطفا در نظر داشته باشید که درصورت موفقعیت در ریفاند وجه پرداختی، فروشنده می‌تواند رفیاند شما را به چالش بکشد؛ در این زمان حتی اگر وجه خود را پس گرفته باشید، ارائه دهنده خدمات کارت اعتباری پی پال با شما تماس می‌گیرد و موضوع را با شما در میان می‌گذارد. بنابراین پس از ریفاند وجه به حساب پی پال بهتر است، وجه را برای چند هفته در حساب خود نگه دارید کنید. این نکته را فراموش نکنید که حتی درصورت برگشت وجه ریفاند شده به حساب فروشنده شما حق درخواست تجدید نظر را دارید. حساب پی پال کار کرده و دارای اعتبار شانس بیشتری برای ریفاند موفق دارد.

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

مجموعه سفیرپیمنت مفتخر است تا خدمات متنوع پی پال شامل، پی پال رایگان، افتتاح حساب پی پال برای کاربران (وریفای حساب پی پال)، شارژ حساب پی پال، خرید اکانت پی پال مخصوص، خرید کارت مخصوص پی پال، خرید با پی پال، نقد کردن درآمد‌های ارزی با پی پال را به کاربران خود به سرعت و با سهولت انجام دهد‌. از این‌رو شما می‌توانید به منظور استفاده از سیستم پی‌بال از این مجموعه کمک بگیرید. چنانچه در زمینه خدمات گفته شده و یا Refund (ریفاند) و Dispute (دیسپیوت) کردن در پی پال دچار مشکل شدید و یا نظری داشتید، با تیم پشتیبانی ما در ارتباط باشید. همچنین اگر قصد استفاده از پی پال را ندارید می‌توانید برای دریافت بهترین جایگزین پی پال برای ایرانیان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید: ویزا کارت مجازی برای پال

نتیجه

یکی از مزایای خرید اکانت پی پال، قابلیت ریفاند کردن یک تراکنش است. این قابلیت به این منظور است که اگر از انجام یک تراکنش با پی پال رضایت نداشتید و یا کالا موردنظر به هر دلیل به دست شما نرسیده باشد، می‌توانید مبلغ تراکنش را به حساب خود برگردانید. در این مقاله ماهیت Refund (ریفاند) و Dispute (دیسپیوت) و نحوه انجام آن را برای شما توضیح دادیم. امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.

سوالات متداول

– تا چه مدت زمان بعد از خرید می‌توان درخواست ریفاند پی پال داشت؟

همان طور که گفته شد، شما 180 روز زمان دارید تا درخواست خود را مبنی بر برگرداندن هزینه یا ریفاند ثبت کنید.

– آیا درصورت ریفاند هزینه پرداختی امکان بازگشت آن به حساب فروشنده وجود دارد؟

بله، فروشنده امکان درخواست اعتراض نسبت به رای صادره و ارائه مستندات برای بازپسگیری پول را دارد.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(6)
   
فاطمه اسدی کاربر سایت ۰۵ مرداد ۱۴۰۱

سلام و خدا قوت. من چند روزیه که یه پولی رو ریفاند کردم و به حساب فرد مقابل ننشسته به نظرتون چیکار باید بکنم ؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

    سلام. برای این مورد باید با پشتیبانی پی پال در ارتباط باشید و با ارائه شماره تراکنش، پیگیری های لازم رو انجام بدین. گاهی اوقات پولهای ریفاند شده هولد میشه و طول میکشه تا به حساب فرد برگشت بخوره، به ویژه اگر از کارت بانکی متصل به اکانت برای شما وجه رو ارسال کرده باشند.

   
محسن مولوی کاربر سایت ۲۵ تیر ۱۴۰۱

سلام
من پولی رو واسه یه نفر زدم در ازای یه کالا حالا علاوه بر اینکه میگه کالا دیگه موجود نیست پولم رو هم ریفاند نمیکنه به نظر شما باید چیکار کنم

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۶ تیر ۱۴۰۱

    سلام. برای این مورد میتونید داخل اکانت پی پال بر روی تراکنش ثبت شکایت کنید. هر تراکنش به مدت 6 ماه قابل ریفاند هست و پی پال در این بازه به شکایت ها رسیدگی میکنه.

   
ابراهیم احمدی کاربر سایت ۱۶ تیر ۱۴۰۱

سلام ببخشید امکانش هست پولی رو ریفاند کنیم و توی حساب مبدا همون پول هولد بشه ؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۲ تیر ۱۴۰۱

    سلام
    در صورتی که پی پال بر روی تراکنش صورت گرفته مشکوک بشه حتی ممکنه تراکنش ریفاند شده رو بصورت هولد دربیاره و از گیرنده و فرستنده مدرک بخواد.