مرحله سوم رمز پویا توسط بانک مرکزی به مرحله اجرا رسید

مرحله سوم رمز پویا توسط بانک مرکزی اجرایی شد

آخرین بروز رسانی:  ۷ خرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  2 دقیقه

مرحله سوم رمز پویا توسط بانک مرکزی در 8 دی اجرایی شد و بانک‌ها موظفند تا پایان هفته جاری این مرحله از رمز پویا را اجرا کنند.

بانک مرکزی با دستور اجرای رمز پویا، حدود 80 درصد از جرایم بانکی را کاهش داد؛ ولی همچنان به دلیل توانایی انجام دادن چند تراکنش در زمان محدود با رمز پویا، باز هم این امکان وجود دارد که رمز شما کپی و تراکنش در همان زمان توسط افراد کلاه‌بردار انجام شود.

به همین منظور بانک مرکزی اعلام کرد که در کنار رمز یک بار مصرف، اطلاعاتی مانند مشخصات شخص گیرنده، نوع تراکنش (قبض، خرید،‌کارت به کارت و مانده‌گیری) برای شخص پیامک می‌شود. نکته اینجاست که شما فقط می‌توانید برای یک تراکنش از رمز پویای خود استفاده کنید و اگر تراکنش دیگری با آن انجام دهید عملیات انتقال وجه انجام نخواهد شد.

در حال حاضر بیشتر بانک‌های کشور این طرح را پیاده‌سازی کرده و بقیه بانک‌ها نیز طی این هفته باید وارد مرحله سوم طرح رمز پویا شوند. البته راه‌های دیگر برای دریافت رمز پویا نظیر  پیامک و اپلیکیشن نیز کماکان در بسیاری از بانک‌ها در دسترس است.

سفیرپیمنت به عنوان متخصص در زمینه پرداخت های ارزی می تواند به شما کمک کند تا تمامی پرداخت های ارزی خود را سریع و آسان انجام دهید و با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

 

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *