زمان آزمون delf

زمان برگزاری آزمون delf در سال 1399-1400

آخرین بروز رسانی:  ۱۵ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  6 دقیقه

آزمون DELF دلف، یکی از اعتبارنامه‌هایی است که دانش آموختگان زبان فرانسوی در سطوح مختلف از مبتدی تا پیشرفته به آن دست پیدا می کنند. این آزمون تمامی سنین و تمام سطوح را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. از این‌رو در شش تراز استاندارد، سطح‌بندی شده است تا توانایی هر زبان‌آموز را در یک سطح مشخص و مجزا نشان دهد. این آزمون در حال حاضر در کشورهای مختلف و در فواصل زمانی مشخص برگزار می‌گردد. در ادامه این مقاله، تاریخ و زمان آزمون delf را بررسی خواهیم کرد.

 

پشتیبانی پرداخت آزمون‌ها

آزمون DELF چیست؟

آزمون دلف delf یا Diplôme d’études en langue française، آزمونی طراحی شده برای فراگیران زبان فرانسوی است. این آزمون علاوه بر سنجش سطح A1 تا سطح B2 سطح متوسطه داوطلبان را نیز پوشش می‌دهد. آزمون DELF چهار آزمون DELF A1 یا DELF A یا DELF B1 و  DELF B2 را در دل خود جای داده است و داوطلبان می‌توانند بر اساس دانش خود یکی از این سطوح را انتخاب کنند. پذیرش در دانشگاه‌های فرانسوی و کسب موقعیت‌های شغلی در کشور فرانسه از جمله مزایایی است که این مدرک برای دارندگان خود به ارمغان می‌آورد. مدرک این آزمون در سطح لیسا، فوق لیسانس و دکترا در کشور فرانسه حائز اهمیت است.

 

نسخه های مختلف آزمون delf

به منظور شرکت در آزمون delf متقضیان می‌بایست یکی از نسخه‌های این آزمون را انتخاب کنند. این نسخه‌ها عبارت‌اند از:

  • نسخه DELF A1:

پایین‌ترین سطح در آموزش زبان فرانسه، متعلق به این نسخه است که به سطح زبان کشف معروف است. در این نسخه توانایی زبان آموز در ایجاد ارتباطات ساده، صحبت درباره خود و یا محیط پیرامون، سنجیده می‌شود.

  • نسخه DELF A2:

در این نسخه استفاده از اصطلاحات، جملات مودبانه و عبارات رایج در زبان محاوره و به عبارتی مکالمات ساده اجتماعی ارزیابی می‌شود.

  • نسخه DELF B1:

این نسخه نیز به سطح مستقل معروف است و عقاید زبان‌آموز پیرامون موضوعات مختلف، ارزیابی می‌شود.

  • نسخه DELF B2:

این نسخه از آزمون به سنجش مراحل نیمه پیشرفته زبان فرانسوی می‌پردازد.

  • نسخه DELF JUNIOR:

این نسخه، مختص رده سنی نوجوانان است و محتوای آن نیز مانند سایر آزمون‌های کلی دلف است.

  • نسخه DELF SCOLARE:

در این نسخه برای دانش‌آموزان نوجوان متقاضی شرکت در آزمون delf است که تمایل به پذیرش در مراکز آموزشی دولتی و یا خصوصی کشور فرانسه دارند.

  • نسخه DELF PRIME:

در این نسخه، گواهینامه دلف به کودکان نوآموز زبان فرانسه اعطا می‌شود.

  • نسخه پیشرفته DALF C1:

در این نسخه، آزمون‌های dalf جایگزین آزمون دلف می‌شوند.

  • نسخه پیشرفته DALF C2:

این نسخه، متقاضی را در سطح دانشگاهی و آکادمیک مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

 

زمان آزمون DELF

زمان برگزاری این آزمون هر ساله متفاوت است. در حال حاضر مرکز زبان فرانسۀ تهران که نماینده رسمی برای برگزاری این آزمون می‌باشد تاریخ‌هایی را به منظور برگزاری معرفی کرده است. در جدول زیر زمان آزمون delf در ماه‌های آتی ذکر شده است.

 

تاریخ آزمون delf

 

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

همان‌طور که می‌دانید، آزمون delf یکی از آزمون‌‌های خارجی و بین‌المللی است که نیازمند پرداخت‌های ارزی به منظور ثبت‌نام و یا خدمات دیگر است. سفیرپیمنت به عنوان تیمی متخصص در زمینه پرداخت‌های ارزی و بین‌المللی آماده ارائه خدمات به داوطلبان این آزمون برای ثبت‌نام و خدمات دیگر در این زمینه می‌باشد. نظرات و پیشنهادات شما در خصوص این آزمون و خدمات سفیرپیمنت ما را خشنود می‌کند. پس با ما در ارتباط باشید.

 

نتیجه

آزمون delf یکی از آزمون‌های بین‌المللی است که مدرک آن به عنوان دیپلم آزمون متوسطه زبان فرانسوی، به داوطلبان آن اعطا می‌شود. آزمون دلف delf نسخه‌ و سطح‌های متفاوتی دارد و داوطلبان این آزمون می‌توانند بر حسب دانش خود و سطح موردنظر اقدام به شرکت در آن کنند. تاریخ آزمون delf هر ساله متفاوت است اما در مقاله بالا تاریخ برگزاری این آزمون تا آذر سال 1400 بیان شده است.

 

سوالات متداول

1- چگونه در آزمون delf ثبت نام کنم؟

ثبت نام آزمون delf به صورت حضوری صورت می‌گیرد و لازم است که داوطلبان در زمان تعیین شده از سوی مراکز برگزاری این آزمون و با پرداخت هزینه و ارائه مدارک موردنیاز، اقدامات لازم را انجام دهند. توجه داشته باشید مدیریت مرکزی انواع آزمون‌های دلف در ایران بر عهده مرکز زبان فرانسه تهران می‌باشد.

 

2- تفاوت آزمون delf و dalf چیست؟

دو آزمون دلف DELF و آزمون دالف DALF تفاوت‌هایی با یک دیگر دارند که این تفاوت برای داوطلبان این آزمون‌ها حائز اهمیت است. آزمون دلف DELF سطوح مبتدی و متوسطه مانند سطوح A1 و A2 و همچنین سطوح B1 تا B2 را ارزیابی می‌کند. آزمون دالف نیز مربوط به سطوح پیشرفته یا حرفه‌ای این آزمون است. همچنین مدرک این دو آزمون برای پذیرش در دانشگاه و یا کسب اشتغال در کشور فرانسه تفاوت‌هایی دارند.

3- آیا نمونه سوالات این آزمون موجود است؟

بله، برای تهیه نمونه سوالات این ازمون به صفحه دانلود آزمون delf مراجعه نمایید.

 

4- منابع آزمون delf چیست؟

برای این آزمون منابع و دوره‌های مختلفی موجود می‌باشد که بنابر نیاز داوطلبان می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. بهترین منابع موجود برای آزمون‌ DELF فرانسه، سری کتاب‌های Réussir le DELF است. این منبع شامل ۴ کتاب برای سطح‌های (A1-A2-B1-B2) است. البته در این زمینه منابع دیگری نیز وجود دارد که همگی حائز اهمیت هستند. برای مشاهده آن به صفحه منابع آزمون delf مراجعه نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *