زمان برگزاری آزمون تومر

زمان برگزاری آزمون tomer در سال 2021

آخرین بروز رسانی:  ۸ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  4 دقیقه

آزمون تومر Tomer یکی دیگر از آزمون های بین المللی است که مدرک آن پذیرش داوطلبان در دانشگاه آنکارا، ترکیه و استانبول را به دنبال دارد. در حال حاضر این آزمون که نشان دهنده سطح توانایی افراد در زبان ترکی است، در برخی از شهرهای ایران نیز در حال برگزاری است. در این مقاله قصد داریم زمان برگزاری آزمون تومر Tomer را برای شما شرح دهیم. پس همراه ما باشید.

آزمون tomer چیست؟

آزمون تومر Tomer یا مرکز آموزش زبان ترکی با سنجش دانش کلی داوطلب در همه بخش‌های مختلف زبان ترکی استانبولی راه را برای ورود آن‌ها در ترکیه باز می‌کند. همچنین آزمون تومر به دو صورت آزمون گواهی تومر Sertifika و آزمون دیپلم زبان ترکی Diploma می‌باشد. این آزمون از اهمیت بالایی برای متقاضیان ورود به دانشگاه‌های ترکیه برخوردار است. از این‌رو تمامی افرادی که قصد ادامه تحصیل، گرفتن تابعیت و اخذ شهروندی در کشور ترکیه را دارند ملزم به داشتن مدرک این آزمون هستند.

البته نمره‌ی کسب شده از این آزمون می‌تواند نسبت به نیاز و هدفی که داوطلب دنبال می‌کند متفاوت باشد. همچنین آزمون Tomer از لحاظ سطح‌بندی در ۳ سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته برای داوطلبان طراحی شده است.

آزمون tomer در ایران

زمان برگزاری آزمون تومر در سال 2021

بر خلاف سایر آزمون های بین المللی، آزمون تومر به صورت متناوب در سال برگزار می‌گردد و محدودیت زمانی خاصی به دنبال ندارد. چنانچه شما در دانشگاه موردنظر خود اقدام به ثبت نام کنید، زمان آزمون تومر 2021 به شما نیز نمایش داده خواهد شد.

البته به نقل از برخی سایت‌های خارجی، آزمون تومر هر روز از ساعت 9:00 تا 16:00 در کشور ترکیه برگزار می‌گردد. همچنین قبل از ثبت نام داوطلبان در این آزمون، آزمون تعیین سطح انجام می‌گیرد.

زمان برگزاری آزمون tomer در ایران

در سال 1398 برای اولین بار آزمون تومر در ایران به شکل رسمی برگزار شد. تا قبل از این تاریخ داوطلبان آزمون تومر لازم بود که با اخذ ویزای توریستی، به شهرهای ترکیه مراجعه می‌کردند و در آنجا این آزمون را به ثبت می‌رساندند. اما در حال حاضر در ایران مرکز فرهنگی یونس امره، واقع در سفارت ترکیه برگزاری دوره‌های دیپلم تومر را برعهده دارد. از این‌رو نمایندگان دانشگاه آنکارا و دانشگاه قاضی در تهران هر ساله آزمون تومر را برگزار می‌کنند. برای اطلاع از تاریخ آزمون لازم است که شما در دانشگاه مدنظر خود ثبت نام کنید تا لیست زمان برگزاری آزمون برای شما نشان داده شود.

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

ثبت نام آزمون تومر به مانند شرکت در آزمون های بین المللی دیگر، همواره دارای دشواری‌های مخصوص به خود است. نیاز به پرداخت های ارزی از طریق مستر کارت و یا ویزا کارت از جمله دشواری‌هایی است که ممکن است متقاضیان این نوع آزمون‌ها را دچار سختی کند. از این‎‌رو سفیرپیمنت به عنوان مجموعه‌ای متخصص در زمینه پرداخت‌های ارزی قادر است تمامی پرداخت‌های شما را در هر زمینه به خصوص آزمون تومر انجام دهد. شما می‌توانید برای حل پرداخت های ارزی خود با تیم مشاوران سفیرپیمنت در ارتباط باشید.

نتیجه

همان‌طور که گفته شد این آزمون به منظور سنجش سطح زبان ترکی افراد متقاضی طراحی شده است و مدرک آن پذیرش افراد در دانشگاه‌های ترکیه، کسب اقامت شهروندی دائم و… را به دنبال دارد. این آزمون به طور متناوب در حال برگزاری است. البته تاریخ دقیق زمان برگزاری آزمون تومر در سال 2021 اطلاع رسانی نشده است اما افراد متقاضی با اقدام برای ثبت نام در دانشگاه مدنظر خود می‌توانند از زمان برگزاری این آزمون اطلاع پیدا کنند.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *