روش های کلاهبرداری از پی پال چیست؟ PayPal

انواع روش های کلاهبرداری از پی پال

آخرین بروز رسانی:  ۲ شهریور, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  19 دقیقه

پی پال یک پلتفرم پرداخت آنلاین بسیار محبوب است. آیا کلاهبرداری از PayPal ممکن است؟ روش های کلاهبرداری از پی پال روزبه‌روز به طور فزاینده‌ای رایج و سخت‌تر می‌شود. تخمین میزنند که تقلب و کلاهبرداری حین پرداخت آنلاین در پلتفرم‌هایی مانند پی پال در سال 2023 از 48 میلیارد دلار فراتر رود.

 

امنیت در پی پال روش های کلاه برداری از paypal

 

جدول محتوا پنهان

کلاهبرداری از پی پال چیست؟

روش های کلاهبرداری از پی پال شامل چندین استراتژی و طرح مختلف است که کلاهبرداران از آن‌ها جهت متقاعد کردن کاربران برای ارسال پول، دریافت اطلاعات شخصی آن‌ها یا دسترسی به حساب‌هایشان استفاده می‌کنند.
در حالی که کلاهبرداری‌های پی پال در اشکال و اندازه‌های متفاوتی رخ می‌دهند، رایج‌ترین روش‌های کلاهبرداری عبارتند از:

 

کلاهبرداری با پیش‌پرداخت

به قربانی وعده می‌دهد که اگر یک هزینه پیش‌پرداخت بپردازد، به مبلغ زیادی از پول دسترسی خواهد داشت.

 

کلاهبرداری‌های فیشینگ

نوعی حمله مهندسی اجتماعی که در آن کلاهبرداران با جعل هویت نمایندگان PayPal یا دیگر چهره‌های معتبر، قربانیان را فریب می‌دهند تا پول ارسال یا اطلاعات حساس کاربری را فاش کنند.

 

خرید حساب پی پال
افتتاح حساب پی پال بدون لیمیت

 

کلاهبرداری‌های اضافه پرداخت

در این مورد از روش های کلاهبرداری از پی پال، کلاهبرداران برای یک کالا به طور تصادفی مبلغ بیشتری پرداخت می‌کنند. این مبلغ معمولا از یک حساب سرقت شده پرداخت می‌شود؛ همچنین ممکن است از روش‌های هک استفاده شود تا به نظر برسد پول در حساب شما است ولی به طور واقعی پولی به حسابتان واریز نشده است.
در نهایت از شما خواسته می‌شود تا مابه‌التفاوت را از طریق یک فرم پرداخت غیرقابل برگشت برای آن‌ها واریز کنید.
در حالی که هیچ چیز آنلاینی 100٪ ایمن نیست، PayPal متعهد است که حداکثر امنیت را برای کاربران خود تضمین کند و سیاست‌هایی برای کمک به بازگرداندن پول شما در صورت کلاهبرداری وجود دارد.

 

پس گرفتن پول در پی پال پس از کلاهبرداری

 

آیا می‌توانید پس از کلاهبرداری در پی پال پول خود را پس بگیرید؟

خبر خوب:  افرادی که از طریق PayPal پرداخت می‌کنند در مقایسه با سایر برنامه‌های پرداخت مانند Zelle، Venmo و Cash App با احتمال بیشتری می‌توانند پول خود را پس بگیرند.

برنامه‌های محافظت از فروشنده و خریدار PayPal، موقعیت‌های رایج کلاهبرداری را پوشش می‌دهند؛ مانند زمانی که پرداختی دریافت نمی‌کنید یا کالای نادرستی برای شما ارسال می‌شود. اگر در پی پال از شما کلاهبرداری شده است، ابتدا باید با فروشنده تماس بگیرید و درخواست بازپرداخت کنید؛ اگر آنها پاسخ ندادند یا از بازپرداخت امتناع کردند، می توانید تا 180 روز پس از تاریخ تراکنش، در مرکز حل و فصل PayPal شکایت ایجاد کنید.

 

ثبت سفارش: شارژ حساب پی پال با نرخ بسیار فوق العاده!

 

توجه:

فقط بابت پرداخت‌های انجام شده در پی پال می‌توانید پول خود را پس بگیرید. کلاهبرداران این را می‌دانند و اغلب شما را وادار می‌کنند تا با استفاده از پلتفرم‌های مختلف پول را پرداخت کنید.

 

14 روش کلاه برداری در paypal

 

معرفی روش های کلاهبرداری از پی پال

در این قسمت، 14 مورد از رایج‌ترین روش های کلاه برداری از پی پال و نحوه تشخیص آن‌ها معرفی شده است. با بررسی این موارد می‌توانید در شرایط حساس از بروز مشکل‌های احتمالی جلوگیری کنید.

 

روش های کلاهبرداری از پی پال از طریق ارسال ایمیل و پیام جعلی

 

1. ایمیل‌های جعلی «تأیید پرداخت» پی پال

ایمیل‌های فیشینگ، که در آن کلاهبرداران وانمود می‌کنند از پی پال هستند، از رایج‌ترین کلاهبرداری‌های ایمیلی هستند. کلاهبرداری‌های فیشینگ پی پال با روش‌های بسیار زیادی وجود دارد، اما همه آن‌ها از یک استراتژی کلی پیروی می‌کنند.

 

نحوه کار کلاهبرداری به روش ایمیل جعلی تایید پرداخت:

در این روش، کلاهبرداران با جعل دامنه، ایمیل را طوری نشان می‌دهند که از طرف PayPal آمده است. این ایمیل‌ها معمولا احساس فوریت ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند تا شما بدون فکر عمل کنید.
با در دست داشتن اطلاعات شما، کلاهبرداران سعی دارند به امور مالی شما دسترسی پیدا کنند و یا هویت شما را بدزدند.

 

برای جلوگیری از مشکل، این کار را انجام دهید:

اگر ایمیل «تأیید پرداخت» دریافت کردید، حساب PayPal خود را برای خریدهای اخیر بررسی کنید. اگر هیچ پرداخت مشکوکی وجود ندارد، می توانید مطمئن باشید که این یک ایمیل فیشینگ است. هرگز به ایمیل‌ها پاسخ ندهید یا با شماره تلفن‌های ذکر شده در آن‌ها تماس نگیرید.

 

2. کلاهبردارانی که فاکتورهای جعلی را از آدرس‌های ایمیل واقعی پی پال ارسال می‌کنند

این مورد از کلاهبرداری پی پال، یک روش پیچیده است که در آن یک ایمیل از یک آدرس ایمیل معتبر PayPal ارسال می‌شود. این ایمیل ادعا می‌کند که “فاکتور شما به روز شده است” و شما بدهکار هستید.

 

ارسال فاکتور جعلی از طریق ایمیل برای payal

 

نحوه کار کلاهبرداری فاکتور جعلی PayPal:

کلاهبرداران برای ارسال صورت‌حساب‌های واقعی پی‌پال، حساب‌های تجاری پی‌پال جعلی ایجاد یا از یک حساب هک شده استفاده می‌کنند.
آدرس ایمیل معتبر به نظر می‌رسد و شامل توضیحی در مورد دلیل بدهکاری و یک شماره تلفن برای تماس با پشتیبانی است.
اگر با شماره ارائه شده تماس بگیرید، از شما خواسته می‌شود یک ابزار مدیریت از راه دور را دانلود کنید که کلاهبرداران برای کنترل رایانه شما از آن استفاده می‌کنند.

 

برای جلوگیری از مشکل، این کار را انجام دهید:

اگر ایمیل مشکوکی دریافت کردید، مستقیماً به PayPal.com بروید و وارد حساب کاربری خود شوید. خریدهای اخیر و فاکتورها را بررسی کنید تا ببینید آیا فاکتور قانونی است یا خیر؟
اگر فاکتور قانونی بود، فروشگاه و فرستنده را بررسی کنید تا ببینید آیا آن‌ها را می شناسید یا خیر؟ اگر آن‌ها را نمی‌شناسید، مستقیماً با پی پال تماس بگیرید و آن‌ها را از کلاهبرداری مطلع کنید.

به یاد داشته باشید: پشتیبانی مشتری PayPal هرگز از شما درخواست نمی‌کند که برنامه یا فایلی را دانلود نمایید.

 

3. ایمیل‌ و پیام‌هایی که ادعا می‌کنند حساب PayPal شما قفل شده یا به حالت تعلیق درآمده است.

یکی دیگر از روش های کلاهبرداری از پی پال، ارسال ایمیل با محتوایی است که ادعا می‌کند حساب PayPal گیرنده به دلایلی قفل شده است.

 

کلاهبرداری از طریق ادعا تعلیق حساب پی پال

 

چگونگی کلاهبرداری به روش ادعا تعلیق حساب پی پال:

کلاهبرداران ایمیلی را ارسال می‌کنند که اطلاع می‌دهد، حساب پی پالتان قفل شده است و دکمه یا لینکی را برای رفع مشکل ارائه می‌دهند. اگر روی لینک کلیک کنید، به صفحه سایت جعلی PayPal می‌روید. هر اطلاعاتی که در وب‌سایت جعلی وارد شود، مانند رمز عبور، اطلاعات کارت اعتباری و… مستقیماً به کلاهبرداران می‌رسد.

 

برای جلوگیری این کلاهبرداری به صورت زیر عمل کنید:

هرگز روی لینک‌ها، دکمه‌ها یا تبلیغات ایمیل‌هایی که دریافت می‌کنید، کلیک نکنید زیرا ممکن است حاوی بدافزار باشند یا شما را به یک وب‌سایت جعلی هدایت کنند. در عوض، همیشه مستقیماً از وب سایت رسمی PayPal.com دیدن کنید.

 

4. پیام های متنی “هشدار کلاهبرداری” جعلی پی پال

روش های کلاه برداری از پی پال می‌توانند به صورت پیام صوتی یا پیامک باشد. این کلاهبرداری‌ها که به نام «smishing» شناخته می‌شوند، زمانی رخ می‌دهند که کلاهبرداران پیام‌های متنی جعلی حاوی یک شماره یا لینک جعلی ارسال می‌کنند.

 

 

نحوه کلاهبرداری با ارسال پیام هشدار جعلی:

کلاهبرداران یک پیام فوری ارسال و ادعا می‌کنند مشکلی در حساب پی پالتان وجود دارد. رایج‌ترین نوع این کلاهبرداری‌ها، هشدارهای تقلب جعلی یا پیام‌های “تأیید” خرید هستند. پیام‌ها شامل یک لینک یا شماره تلفنی است که می‌توانید با آن تماس بگیرید تا مشکل رفع شود. در نهایت با یک وب‌سایت جعلی یا تلفن با یک کلاهبردار مواجه خواهید شد.

 

اقدامات لازم برای جلوگیری از این نوع از فیشینگ پی پال:

اطلاعات موجود در پیامک را خودتان تأیید کنید.
مستقیماً وارد حساب پی پال شوید و رمز عبور خود را به‌روز کنید. همچنین، معاملات گذشته را بررسی کنید.
هرگز لینک یا شماره‌هایی را که از طریق پیامک ارسال شده است، دنبال نکنید و همیشه مستقیماً از طریق خطوط خدمات مشتری با پی پال تماس بگیرید.

 

5. ایمیل‌های بازنشانی رمز عبور تقلبی

در این مورد از روش های کلاهبرداری از پی پال، کلاهبرداران ایمیل‌های جعلی را که شبیه ایمیل‌های تغییر رمز عبور قانونی هستند، ارسال می‌کنند. این ایمیل حاوی لینکی برای ایمن کردن حساب PayPal شما است. اگر روی لینک کلیک کنید، به صفحه ورود جعلی PayPal هدایت و رمز عبور شما دزدیده می‌شود.

 

بازنشانی رمز توسط ایمیل در پی پال

 

روش جلوگیری از کلاهبرداری با ایمیل تقلبی بازنشانی رمز پی پال:

هرگز روی لینک‌های موجود در ایمیل‌های هشدار پی پال کلیک نکنید. همیشه ایمن‌ترین راه این است که مستقیماً وارد سایت  PayPal.com شوید.

 

6. کلاهبرداری‌های پشتیبانی فنی پی پال

هکرها در بیشتر مواقع هویت پشتیبانی را جعل و ادعا می‌کنند اطلاعات حساب شما مشکل دارد یا فعالیت مشکوکی در آن قابل مشاهده است. هدف آن‌ها این است که با شما تماس تلفنی بگیرند و اطلاعات حساسی مانند رمز عبور یا کدهای احراز هویت دو مرحله‌ای را درخواست کنند. همچنین ممکن است از شما بخواهند نرم‌افزاری را دانلود کنید تا به آن‌ها امکان دسترسی از راه دور به رایانه را بدهد.

 

برای جلوگیری فیشینگ پی پال با کلک پشتیبانی تقلبی این مسیر را دنبال کنید:

اگر پیامی در مورد فعالیت مشکوک در حساب PayPal خود دریافت کردید، آن را با مراجعه مستقیم به PayPal.com یا تماس با شماره رسمی پی پال بررسی کنید.

 

7. پیوست های فاکتور جعلی پی پال

این گزینه از روش های کلاهبرداری از پی پال سعی می‌کند شما را بترساند تا فکر کنید شخصی حسابتان را هک و به نام شما خرید کرده است. کلاهبردار امیدوار است که «فاکتور» پیوستی را دانلود کنید. این فاکتور حاوی بدافزار مخفی برای به خطر انداختن رایانه شما است.

 

فاکتور جعلی در پی پال paypal

 

این کار را انجام دهید:

روی لینک‌های ایمیل‌های PayPal کلیک نکنید. به یاد داشته باشید که هر آدرس جیمیل که ادعا می‌کند از پی پال است، یک کلاهبرداری تضمینی است. با استفاده از نرم افزار آنتی ویروس از دستگاه‌های خود در برابر هک محافظت کنید.

 

کلاهبرداری پی پال دریافت وجه اضاقی

 

روش های کلاهبرداری از پی پال از طریق دریافت وجه اضافی

 

1. کلاهبرداری‌های «تصادفی» پرداخت اضافه پی پال

این مورد از روش های کلاه برداری از پی پال زمانی اتفاق می‌افتد که کلاهبرداران برای یک کالا بیشتر از مبلغ موردنظر پرداخت و سپس درخواست بازپرداخت به حساب دیگری می‌کنند.

 

نحوه کار کلاهبرداری پرداخت اضافی پی پال:

کلاهبرداران برای کالایی که از شما خریداری کرده‌اند با استفاده از شماره کارت اعتباری دزدیده شده یا حساب پی پال هک شده، بیشتر از مبلغ موردنظر پرداخت می‌کنند. پس از پرداخت، آن‌ها ادعا دارند که این یک اتفاق بوده است و از شما می‌خواهند که مبلغ اضافی را با استفاده از روشی دیگر به آن‌ها بازگردانید. پس از دریافت پرداخت شما، تراکنش اصلی را لغو می‌کنند و شما با از دست دادن فروش، از دست دادن بازپرداخت و مشکلات بیشتر در زمانی که مالک واقعی حساب، کلاهبرداری را گزارش می‌دهد، مواجه خواهید شد.

 

خرید کارت مجازی پی پال paypal
خرید ویزا کارت مجازی PayPal پی پال

 

روش حل کلاهبرداری پرداخت تصادفی پی پال:

اگر شخصی مبلغ بیشتری را به شما پرداخت کرد، به جای بازپرداخت بخشی از آن، پرداخت را لغو کنید؛ به خصوص اگر از شما بخواهد که بازپرداخت را به حساب دیگری منتقل نمایید.
اگر فکر می‌کنید پرداختی تقلبی دریافت کرده‌اید، با پشتیبانی PayPal تماس بگیرید.

 

2. انتقال به فرد اشتباه در پی پال

شبیه به مورد قبلی، این مورد یکی دیگر از روش های کلاهبرداری از پی پال به وسیله استرداد وجه است که در آن کلاهبرداران به طور تصادفی پول را انتقال می‌دهند و سپس درخواست بازپرداخت دارند.

 

انتقال به فرد اشتباه در پی پال paypal

 

نحوه کار کلاهبرداری انتقال به فرد اشتباه پی پال:

کلاهبرداران از حساب‌های پی پال هک شده یا کارت‌های اعتباری سرقت شده برای انتقال پول به حساب شما استفاده می‌کنند؛ سپس پیامی مبنی بر اشتباه بودن آن به همراه درخواست بازپرداخت آن به حساب دیگری دریافت خواهید کرد.

 

 

آموزش جلوگیری کلاهبردی از پی پال:

اگر با این مورد مواجه شدید، از افراد بخواهید که تراکنش را لغو کنند یا در صورت امکان خودتان آن را لغو کنید. جزئیات تراکنش را به دقت بررسی نمایید و هرگز پول را به حساب دیگری غیر از حسابی که از آن پول را دریافت کرده‌اید، انتقال ندهید.

 

3. کلاهبرداری از طریق پیش‌پرداخت

این کلاهبرداری که با عنوان روش های کلاهبرداری از پی پال با پیش‌پرداخت شناخته می‌شود، زمانی رخ می‌دهد که کلاهبرداران در ازای پرداخت هزینه اولیه، مبلغ زیادی را به شما قول می‌دهند.

 

کلاهبرداری با پیش پرداخت در پی پل paypal

 

نحوه کار کلاهبرداری از طریق دریافت پیش‌پرداخت پی پال:

کلاهبرداران با شما تماس می‌گیرند و ادعا دارند که مبلغ زیادی را به حساب PayPal شما واریز می‌کنند، اما هزینه هایی وجود دارد که برای دسترسی به آن پول باید پرداخت کنید.
شما هزینه‌ها را پرداخت می‌کنید، اما پول هرگز به دستتان نمی‌رسد. کلاهبردار همچنان برای پول بیشتر و بیشتر تلاش می‌کند با این بهانه که مشکلاتی وجود دارد و دسترسی به سپرده شما را به تاخیر می اندازد.

 

این روش را دنبال کنید:

به هر گونه انتقال، پیام‌های ناخواسته یا پرداخت‌های احتمالی که انتظارش را نداشتید، مشکوک باشید.

 

ثبت سفارش: نقد کردن دلار یورو پی پال و تبدیل به ریال با نرخ مناسب

 

4. کمک های خیریه جعلی از طریق پی پال

در کلاهبرداری‌های خیریه جعلی، کلاهبرداران افراد خوش‌نیت را فریب می‌دهند.

 

نحوه کار کلاهبرداری PaPal با خیریه های جعلی:

کلاهبرداران لینک‌های تقلبی پی پال را راه‌اندازی و ادعا می‌کنند، خیریه‌هایی هستند که در کمک به افراد نیازمند مشارکت دارند. کلاهبرداران با استفاده از کمپین‌های ایمیل، وب‌سایت‌های جعلی و صفحات کلاهبرداری اینستاگرام، افراد سخاوتمند را متقاعد می‎‌سازند تا به خیریه‌های جعلی کمک مالی کنند.

 

این پروسه را دنبال کنید:

فقط به موسسات خیریه معتبر یا مواردی که با آن‌ها آشنایی دارید کمک کنید.

 

5. کلاهبرداری‌های بیت کوین پی پال

مورد بعدی روش های کلاهبرداری از پی پال، کلاهبرداری‌های بیت کوین است.

 

بیت کوین و کلاه برداری پی پال

 

نحوه کار کلاهبرداری بیت کوین:

کلاهبرداران یک حساب تجاری جعلی پی پال ایجاد یا یک حساب قانونی را هک می‌کنند؛ سپس آن‌ها یک فاکتور جعلی را می‌فرستند که شامل یادداشت فروشنده است و باعث می‌شود، فکر کنید این رسید خرید بیت کوین است نه درخواست پول.

 

این کار را انجام دهید:
فاکتورهای پی پالی را که نمی‌شناسید، نادیده بگیرید. فاکتور فقط یک درخواست برای پرداخت است، نه اثبات خرید.

 

6. کلاهبرداری از طریق آدرس حمل و نقل نامعتبر

کلاهبرداری با روش آدرس حمل و نقل نامعتبر در درجه اول بر فروشندگان وب‌سایت‌هایی مانند eBay و Amazon تأثیر می‌گذارد. این مورد روش های کلاهبرداری از پی پال شامل کلاهبردارانی است که آدرس‌های حمل و نقل نادرست را ارائه می‌دهند.

 

نحوه کار کلاهبرداری:

کلاهبرداران با استفاده از آدرس حمل و نقل نامعتبر، سفارشی را به فروشگاه شما ارسال می‌کنند. پس از علامت‌گذاری محموله به عنوان غیرقابل تحویل، کلاهبردار مستقیماً با شرکت حمل و نقل تماس می‌گیرد و آدرس واقعی را به آن‌ها ارائه می‌دهد؛ سپس، کلاهبردار از طریق پی پال شکایت خود را ثبت و ادعا می‌کند که کالا را تحویل نگرفته است. از آنجایی که هیچ مدرکی مبنی بر تحویل کالا وجود ندارد، هم پول و هم کالا را از دست می‌دهید.

 

برای جلوگیری این کار را انجام دهید:

قبل از ارسال کالا، مجدداً بررسی کنید که آدرس تحویل درست باشد.
مطمئن شوید که شرکت تحویل شما در صورت تغییر آدرس به شما اطلاع خواهد داد. بر تایید امضا برای تحویل اصرار داشته باشید.

 

 

7. فروشگاه‌های آنلاین جعلی که درخواست پرداخت از طریق گزینه «دوستان و خانواده» دارند

در این کلاهبرداری PayPal، کلاهبرداران از شما می‌خواهند که از گزینه دوستان و خانواده پی پال برای صرفه‌جویی در هزینه‌های انتقال پول استفاده کنید.

 

نحوه کار کلاهبرداری:

کلاهبرداران درخواست استفاده از ارسال از طریق خانواده را می‌کنند؛ زیرا نباید هزینه‌ای بابت این انتقال بپردازید. کالای شما هرگز نمی‌رسد و از آنجا که نقل و انتقالات از طریق گزینه “دوستان و خانواده” تحت پوشش حفاظت خریدار PayPal نیست، شما راهی برای بازیابی کالای خود ندارید.

 

این کار را انجام دهید:

همیشه هنگام خرید با پی پال از گزینه “کالاها و خدمات” استفاده کنید، زیرا در صورت تقلب تحت پوشش حفاظت خریدار است.

 

جلوگیری از کلاهبرداری PayPal با کمک سفیرپیمنت

 

آموزش جلوگیری کلاهبرداری از پی پال

روش های کلاهبرداری از پی پال معمولا با کمی دقت و توجه به برخی از نشانه‌ها قابل تشخیص است؛ در ادامه به چند مورد از این نشانه‌ها اشاره می‌شود.

 

5 علامت هشدار دهنده که نشانه روش های کلاهبرداری از پی پال است:

1- پی پال در هر مکاتبه رسمی از نام شما استفاده می‌کند؛ احوالپرسی‌هایی مانند «کاربر عزیز» نشانه بارز کلاهبرداری است.

2- لینک‌ها و پیوست‌های مشکوک؛ همیشه قبل از کلیک کردن روی لینک‌ها، نشانگر را روی آن‌ها نگه دارید؛ اگر آنها به PayPal.com نمی‌روند، این یک کلاهبرداری است. مطمئن شوید که تمام پیوست‌های ایمیل را با استفاده از نرم افزار آنتی ویروس باز می‌کنید.

3- غلط املایی و گرامر ضعیف؛ پی پال یک شرکت چند میلیارد دلاری است و برای شما ایمیل یا متنی ارسال نمی‌کند که شامل املا یا دستور زبان ضعیف باشد. این موارد نشانه‌های واضح یک کلاهبرداری فیشینگ هستند.

4- آدرس‌های ایمیل جعلی یا نشانی‌های اینترنتی، وب‌سایت‌هایی که مشابه آدرس‌ها و نشانی‌های اینترنتی رسمی PayPal.com هستند. فقط به ایمیل‌هایی که از «paypal.com» و وب‌سایت‌هایی که در دامنه رسمی PayPal.com هستند، اعتماد کنید.

5- درخواست اطلاعات شخصی یا اعتبار ورود به سیستم؛ کارمندان PayPal هرگز از شما اطلاعات حساسی مانند رمز عبور یا اطلاعات مالی را نمی‌خواهند.

 

جمع‌بندی روش های کلاهبرداری از پی پال

 

جمع‌بندی

با گسترش استفاده از سیستم‌های پرداخت آنلاین مانند پی پال، روش های کلاهبرداری از آن نیز متنوع‌ و پیچیده‌تر شده‌اند. روش‌های کلاهبرداری پی پال شامل چندین روش و استراتژی مختلف هستند که کلاهبرداران از آن‌ها برای قانع کردن کاربران پی پال و دسترسی به پول و اطلاعات حیاتی حسابشان استفاده می‌کنند. در این مطلب از سایت سفیرپیمنت به مواردی که نشانه و علائم کلاهبرداری پی پال هستند، اشاره شد. اگر به این نکات توجه داشته باشید، احتمال کمتری برای دسترسی به حساب پی پال و کلاهبرداری از شما وجود دارد.

سوالات متداول؛ روش های کلاهبرداری از پی پال

عموما کلاهبرداری های پی پال به روش فیشینگ انجام می‌گیرد. در این حالت به کمک ابزارهای مختلف کاربر را به کلیک کردن روی لینک‌های جعلی تشویق کرده و اطلاعات حساب کاربری را سرقت می‌کنند.
با توجه به سختی‌های استفاده از حساب پی پال در ایران برای اکثر موارد کلاهبرداری در پی پال، امکان بازگشت وجه وجود ندارد. اگر کالایی خریداری کنید و فروشنده از ارسال محصول خودداری کند و پاسخگو نباشد، امکان بازگشت وجه وجود دارد.
بله، هنگامی که درخواست داوری ثبت شود؛ PayPal این درخواست را بررسی می‌کند. توجه داشته باشید پی پال داوری را بر اساس اسناد و مدارک ارائه شده از دو طرف دعوا انجام می‌دهد.
Cashier's Check یا چک صندوق دار مطمئن‌ترین روش ارسال و دریافت پول بین خریدار و فروشنده است.
مدت زمان داوری در PayPal به طور میانگین 14 روز است. البته در نظر داشته باشید، بسته به سرعت پاسخگویی دو طرف دعوا و مدارک مورد نیاز پی پال احتمال طولانی‌تر شدن این پروسه حتی تا بیش از 30 روز نیز وجود دارد.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *