سایت venmo چیست؟

ونمو Venmo چیست و چگونه کار می کند؟

آخرین بروز رسانی:  ۲۳ دی, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  13 دقیقه

سرویس‌های پرداخت آنلاین زیادی هستند که با کمک آن‌ها می‌توانید در سطح بین‌المللی پول جابه‌جا کنید. Venmo نیز یکی از این سرویس‌ها است که امکان انتقال وجه کاربر به کاربر را فراهم نموده است. سیستم پرداخت Venmo با عملکرد خوبش توانسته است تا نظر 60 میلیون کاربر را به خود جلب کند. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات کاملی در رابطه با سیستم پرداخت Venmo ارائه کنیم. اگر شما نیز می‌خواهید بدانید که سیستم پرداخت ونمو Venmo چیست؟ و چگونه کار می‌کند تا پایان این متن ما را همراهی کنید.

 

بررسی venmo ومنو چیست؟

 

Venmo چیست؟

سیستم پرداخت Venmo که تاسیس آن به سال 2009 باز می‌گردد، یک نرم‌افزار موبایلی به صورت P2P یا همان کاربر به کاربر ارائه می‌دهد. این برنامه به کاربران خود این امکان را می‌دهد که بین خود پول ارسال و یا دریافت نمایند. از طرفی شما می‌توانید به کمک اپلیکیشن Venmo و تلفن همراه خود، از سایت‌های مختلف خرید نمایید. 60 میلیون کاربری که این سیستم پرداختی دارد، نشان‌دهنده کیفیت و اعتبار آن است.

از طرفی اپلیکیشن Venmo یا همان اپلیکیشن ونمو شبیه یک شبکه اجتماعی عمل می‌کند. به عبارتی کاربران می‌توانند در این برنامه با یکدیگر صحبت کنند، گروه‌های مختلف تشکیل دهند و البته که پول نیز جابه‌جا نمایند. قابلیت تنظیم حریم خصوصی برای شرکت در گروه‌ها و ارتباطات برای عموم یا به صورت خصوصی وجود دارد که رضایت بیشتر مخاطبان را در پی خواهد داشت. لازم به ذکر است که Venmo فقط از طریق تلفن همراه و به صورت اپلیکیشن در دسترس خواهد بود.

 

خرید حساب پی پال

 

روش کار سایت ونمو Venmo چیست؟

به طور کلی می‌توان روش کار سایت ونمو Venmo را در اپلیکیشن خود اینگونه توصیف کرد که این پلتفرم واسطه‌ای برای نقل و انتقال پول است. شخصی که می‌خواهد پولی را برای فرد دیگر یا سازمانی منتقل کند، ونمو آن پول را دریافت کرده و به موجودی آن شخص یا سازمان اضافه می‌کند. بدین ترتیب واریز وجه انجام خواهد شد. با توجه به این توضیحات دو راه برای استفاده از Venmo وجود دارد:

  • انتقال پول از فرد به شخص دیگر
  • خرید از سایت‌های مختلف و پرداخت هزینه آن‌ها

البته باید این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که اپلیکیشن Venmo به واسطه همکاری با مجموعه‌های دیگر، امکان ارائه کارت‌های اعتباری و نقدی را نیز فراهم نموده است. با استفاده از این کارت‌ها نیز می‌توانید به موجودی حساب خود دسترسی داشته باشید و آن‌ها را خرج نمایید. در نظر داشته باشید که استفاده از این کارت‌ها کارمزد متفاوتی با جابه‌جایی پول داخل اپلیکیشن دارد.

 

کارمزد در venmo چگونه محاسبه می شود؟

 

کارمزد استفاده از Venmo چقدر است؟

به طور کلی سایت ونمو Venmo برای افتتاح حساب پولی دریافت نمی‌کند و این کار رایگان خواهد بود. همچنین برای حق عضویت در این سایت نیاز به پرداخت ماهانه نخواهید داشت. از طرفی برای انجام تراکنش ساده از حساب بانکی کاربر، کارت و موجودی نقدی Venmo نیز کارمزدی نمی‌پردازید. باید دقت داشته باشید که در صورت استفاده از کارت اعتباری برای پرداخت، ونمو Venmo از فرستنده 3 درصد کارمزد دریافت می‌کند. مواردی نیز هستند که شامل کارمزد می‌شوند و در ادامه آن‌ها را توضیح داده‌ایم:

 

کارمزد انتقال فوری

سایت ونمو Venmo پرداخت‌های عادی یا استاندارد از حساب Venmo به یک حساب بانکی ایالات متحده را در حدود سه تا پنج روز کاری انجام می دهد. چنانچه فردی نیاز به انتقال فوری داشته باشد، می‌تواند با پرداخت کارمزد 1.75 درصدی، تراکنش خود را در کمتر از نیم ساعت به سرانجام برساند. به عبارت دیگر کارمزد انتقال فوری پول از ونمو Venmo به یک حساب بانکی که حداکثر 30 دقیقه طول می‌کشد، 1.75 درصد است.

 

خرید حساب wise وایز
خرید مسترکارت واقعی و معتبر

 

کارمزد کردیت کارت در سیستم پرداخت ونمو Venmo

از سال 2021 تا به حال ونمو Venmo کارت‌های اعتباری را نیز به خدمات خود اضافه نمود. این کارت‌های اعتباری کارمزدهای متغیری دارند و با توجه به درجه اعتبار فرد متقاضی در بازه 19.49 درصد تا 28.49 درصد تعیین می‌شوند. همچنین پیش پرداخت‌های نقدی، بیش از 10 دلار یا در حدود 5٪ کارمزد دارند. البته همه چیز ناخوش‌آیند نیست. در مقابل این کارمزد‌ها شما می‌توانید از امتیاز‌های کارت‌اعتباری بهره‌مند شوید. کارت اعتباری دارای قابلیت بازگشت نقدی است و درصدی از مبلغ هر خرید را به حساب شما باز می‌گرداند.مقدار آن 3 درصد برای بالاترین هزینه‌ها، 2 درصد برای دسته‌های با اولویت دوم و یک درصد برای سایز دسته‌ها تنظیم شده است.

درصورتی که نمی‌خواهید برای استفاده از کارت نقدی خود کارمزدی را پرداخت کنید، باید از آن در خارج از شبکه استفاده نکنید. در واقع اگر از دستگاه‌های خودپرداز داخل شبکه با کارت‌های نقدی خود پول برداشت کنید، کارمزدی نخواهد داشت. همچنین برای افزایش موجودی کارت اعتباری خود بهتر است از موجودی اپلیکیشن ونمو Venmo استفاده کنید تا شامل کارمزد برای این کار نشود.

 

دبیت کارت venmo چقدر کارمزد دارد؟

 

کارمزد دبیت کارت ونمو

در حالت کلی استفاده کردن از دبیت کارت Venmo به غیر از استفاده کردن در خودپرداز رایگان است. چنانچه از دستگاه‌های خودپرداز داخل شبکه MoneyPass از کارت خود استفاده کنید، کارمزدی نخواهید داشت اما در دستگاه‌های خودپرداز خارج از شبکه باید 2.5 دلار کارمزد پرداخت نمایید. از طرف دیگر چنانچه برای برداشت از این کارت‌ها در یک بانک نیاز به امضای شما باشد، 3 دلار کارمزد از شما دریافت خواهد شد. در مقابل هیچ کارمزد سالانه یا ماهانه، کارمزد پردازش یا کارمزد مبادله‌ای برای این کارت‌ها وجود ندارد. البته افرادی که استفاده‌های تجاری دارند، کارمزد معامله را پرداخت می‌کنند.

 

آموزش نصب نرم‌افزار Venmo و استفاده از آن

اکنون که با روش کار سایت ونمو Venmo آشنا شدید، به سراغ آموزش نصب و استفاده از برنامه Venmo می‌رویم. برای اینکه بتوانید از این برنامه استفاده نمایید، ابتدا باید برنامه آن را دانلود و نصب کنید. آموزش نصب نرم افزار Venmo توضیحات سختی ندارد. صرفا باید برای این کار نرم‌افزار Venmo را با تلفن همراه خود از مراجع معتبر مانند گوگل پلی دانلود کنید تا روی موبایل نصب شود. پس از نصب برای اینکه بتوانید از این برنامه استفاده نمایید، باید مراحلی را طی کنید که در ادامه آن‌ها را توضیح داده‌ایم.

دانلود نرم افزار venmo

 

بازکردن برنامه و شروع فرایند ثبت‌نام در سایت ونمو Venmo

اولین گام آموزش استفاده از برنامه Venmo باز کردن نرم‌افزار آن و تعیین دسترسی برای ارسال اعلان آن است. به عبارتی شما پس از ورود به این نرم‌افزار برای بار اول پیامی را مشاهده می‌کنید که از شما می‌پرسد دسترسی اعلان یا همان نوتیفیکیشن را به ونمو می‌دهید یا خیر؟ پیشنهاد می‌کنیم اجازه ارسال اعلان را به این نرم‌افزار بدهید. در نهایت با کلیک روی گزینه Create account فرایند ثبت‌نام شما در سایت ونمو Venmo شروع خواهد شد.

آموزش نصب نرم افزار سایت Venmo

 

انتخاب نوع حساب و ورود شماره تلفن

در مرحله بعدی شما باید نوع حسابی را که می خواهید در ونمو Venmo داشته باشید، انتخاب نمایید. این پلتفرم قابلیت ایجاد حساب پرسونال و بیزینسی را برای کاربران خود فراهم نموده است. براساس نیاز خود می‌توانید یکی از این دو حساب را انتخاب نمایید. پس از انتخاب نوع حساب گزینه Get started را کلیک کنید تا به مرحله بعدی بروید. در این مرحله باید یک شماره موبایل در نرم‌افزار وارد کنید و گزینه send code را بزنید تا ونمو یک کد برای شما ارسال کند. کد دریافتی را در اینجا وارد کنید و گزینه Confirm it را کلیک نمایید.

انتخاب نوع حساب venmo

 

تکمیل اطلاعات کاربری و پروفایل

پس از اینکه شماره تلفن خود را تایید کردید، وارد محیط کاربری می‌شوید و لازم است تا اطلاعات خواسته شده را تکمیل نمایید. این اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، نام کاربری، آدرس ایمیل و رمز عبور است. همچنین در این قسمت می‌توانید یک تصویر برای پروفایل خود نیز انتخاب نمایید. در ادامه با زدن تیک تایید قوانین و شرایط، روی دکمه next کلیک کنید. با انجام این کار باید تایید کنید که ربات نیستید و کپچا را پشت سربگذارید. با گذر از این مراحل اطلاعات کاربری شما در نرم‌افزار ثبت خواهد شد.

تکمیل اطلاعات ثبت نام در ونمو

اضافه کردن عکس به حساب سایت venmo

 

اضافه کردن مخاطبین و دبیت کارت

اکنون که حساب کاربری شما تکمیل است، وارد صفحه‌ای می‌شوید که به شما پیشنهاد می‌دهد مخاطبان خود را به حسابتان اضافه کنید. در صورت تمایل گزینه Sync phone contacts را انتخاب کنید و در غیر این صورت باید روی دکمه skip کلیک نمایید. در ادامه صفحه‌ای را مشاهده می‌کنید که در آن می‌توانید دبیت کارت خود را به حساب سایت ونمو Venmo متصل کنید. اگر قصد انجام این کار را دارید، جزئیات کارت خود را وارد کنید. چنانچه فعلا نمی‌خواهید کارت شما به حساب متصل شود، باید روی گزینه Not now کلیک نمایید.

با عبور از همه مراحل بالا آموزش نصب نرم افزار Venmo به پایان می‌رسد. در انتها و قبل از اینکه بتوانید از برنامه استفاده نمایید نیز پیامی را مشاهده می‌کنید که از شما دسترسی مکان را می‌خواهد. با توجه به اینکه سایت ونمو Venmo خدماتش را به کاربران ایرانی ارائه نمی‌کند، پس از دادن دسترسی به لوکیشن خودداری نمایید. اکنون در صفحه اصلی نرم‌افزار قرار دارید و می‌توانید از قابلیت‌های آن بهره‌مند شوید.

 

امنیت در سایت ومنو venmo

 

امنیت در سیستم پرداخت ونمو Venmo

با توجه به اینکه همه برنامه‌های متصل به اینترنت در معرض خطر هستند، برنامه‌های بانکی باید تدابیر خوبی در این زمینه اندیشیده باشند. ونمو Venmo نیز برای محافظت از اطلاعات و البته سرمایه کاربران خود از فناوری‌های رمزگذاری خوبی استفاده می‌کند تا بتواند امنیت کاربران را به خوبی تامین نماید. سیستم پرداخت Venmo این قابلیت را دارد که اگر تلفن همراه خود را گم کردید یا آن را سرقت کردند، بتوانید از حساب کاربری خود خارج شوید و یا یک کد شناسایی برای تلفن همراه خود تنظیم نمایید.

با این وجود در صورتی که نتوانید از یک رمز عبور مناسب برای حساب کاربری خود تعیین کنید و یا آن را در جایی فاش نمایید، حساب شما در معرض خطر خواهد بود. در واقع علی‌رغم تلاش ونمو برای تامین امنیت، خود کاربران نیز باید در نگهداری از اطلاعات حساب خود و البته تلفن همراهشان تلاش نمایند. دقت داشته باشید که تا به حال برخی از حساب‌های اپلیکیشن ونمو Venmo مورد حمله هکرها و کلاهبرداران اینترنتی قرار گرفته‌اند.

 

دانلود برنامه اندروید venmo

 

دانلود نرم‌افزار ونمو

با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم اگر حس می‌کنید که نیاز به این نرم‌افزار دارید و می‌خواهید از آن برای نقل و انتقالات ارزی خود بهره‌مند شوید، می‌توانید برای دانلود و نصب این نرم‌افزار از ونمو Venmo اقدام کنید. همچنین این نرم‌افزار داخل پلتفرم‌هایی چون گوگل پلی نیز در دسترس افراد قرار دارد. لینک دانلود نرم‌افزار Venmo از گوگل پلی در زیر برای شما آمده است:

Venmo Apps on Google Play

لازم به ذکر است که در حال حاضر ونمو Venmo خدمات خود را فقط به کاربرانی ارائه می‌دهد که اهل ایالات متحده باشند. یعنی هم فرستنده و هم گیرنده باید ساکن ایالات متحده باشند تا بتوانند از این سرویس استفاده کنند. اگر حس می‌کنید شرایط لازم برای استفاده از سیستم پرداخت Venmo را دارید می‌توانید همین حالا برای دانلود و ایجاد حساب کاربری اقدام کنید.

 

 

جمع‌بندی؛ ونمو Venmo

ونمو Venmo با ارائه یک اپلیکیشن همانند شبکه‌ای اجتماعی بستری را فراهم نموده است که افراد علاوه بر ارتباط‌گیری با یکدیگر بتوانند پرداخت در سایت های بین المللی را نیز انجام دهند. به عبارت دیگر این مجموعه را می‌توان تحت عنوان سیستم پرداخت Venmo نیز معرفی کرد. در این مقاله به طور کامل توضیح دادیم که Venmo چیست؟ و نحوه کار آن چگونه است. همچنین آموزش نصب نرم افزار Venmo را نیز ارائه کردیم.
با توجه به محدودیت‌هایی که برای کاربران در استفاده از این سرویس وجود دارد، شما می‌توانید برای بهره‌مندی از خدمات ونمو Venmo یا به طور کلی خدمات ارزی روی کمک تیم سفیرپیمنت حساب کنید. تیم ما به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی و خرید از سایت های خارجی آماده همراهی با شما در انجام پرداخت‌های ارزی است. تنها کافی است درخواست خود را در پنل سفیرپیمنت و یا پشتیبانی سایت مطرح نمایید. همچنین می‌توانید سوالات خود را در بخش نظرات همین صفحه نیز اعلام کنید.

سوالات متداول؛ ونمو Venmo

اپلیکیشن venmo یک شبکه اجتماعی با قابلیت انتقال پول است. ونمو قابلیت انتقال وجه بین کاربران و یا پرداخت هزینه کالا و خدمات را دارد.
خیر، venmo در سطح جهانی کار نمی‌کند. برای استفاده از خدمات ونمو نیاز به اطلاعات کاربری کشور آمریکا وجود دارد. خدمات این اپلیکیشن نیز فقط در آمریکا دردسترس است.
بله، درصورت ایجاد پیوند بین حساب PayPal و ونمو امکان انتقال وجه وجود دارد. توجه داشته باشید ممکن است این انتقال شامل کارمزد‌هایی باشد.
نصب Venmo فقط در آمریکا امکان‌پذیر است. اگر قصد نصب این نرم‌افزار در خارج از این کشور را دارید باید از VPS با لوکیشن آن استفاده نمایید.
امکان استفاده از تمامی بانک‌های آمریکا در ونمو وجود دارد.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *