ارز دیجیتال پی پال

ارز دیجیتال پی پال | بررسی جامع PYUSD

آخرین بروز رسانی:  ۲۰ آذر, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  9 دقیقه

پی پال بزرگ‌ترین سیستم پرداخت آنلاین در جهان است که در بیش از ۲۰۰ کشور دنیا فعالیت می‌کند. این شرکت که کار خود را از سال ۲۰۰۰ شروع کرد و در زمان کوتاهی به نامی بی‌بدیل در حوزه فروشگاه‌های اینترنتی تبدیل شد. در حال حاضر PayPal بیش از ۴۳۰ میلیون کاربر فعال دارد. پس بسته به وسعت عظیم این شرکت، ورود ارز دیجیتال پی پال اهمیت به سزایی دارد.

اگر تابه‌حال در بازار‌های مالی و حوزه ارز‌های دیجیتال فعالیت کرده باشید، باید نام تتر برایتان آشنا باشد. این رمز ارز ثابت در سال ۲۰۱۴ ایجاد شد و به‌عنوان واسطه‌ای در مبادلات ارز‌های دیجیتال فعالیت می‌کند؛ بنابراین وقتی پی پال با جامعه کاربران وسیعش در نیمه سال ۲۰۲۳ از ارز دیجیتال خود رونمایی کرد، سروصدای زیادی در دنیای رمز ارز‌ها ایجاد شد. از این‌رو قصد داریم در این مقاله به‌صورت جامع درباره رمز ارز پی پال توضیح دهیم و ویژگی‌ها و محدودیت‌های آن را بررسی کنیم. اگر شما نیز یکی از فعالان حوزه مالی هستید یا به فعالیت در این زمینه علاقه دارید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

ارز دیجیتال پی پال (PYUSD) چست؟

PYUSD در واقع یک توکن stablecoin است که در نیمه سال ۲۰۲۳ در رقابت مستقیم با تتر معرفی شد. استیبل‌کوین یا ارز ثابت، ارز‌هایی هستند که همیشه ارزش یکسانی داشته و برای مبادله مورد استفاده قرار می‌گیرند. پی پال گفته است که ارز دیجیتال PYUSD از پشتوانه دلاری یک‌به‌یک استفاده خواهد کرد. این به آن معنی است که به‌ازای هر PYUSD یک دلار در صندوق‌های پی پال ذخیره می‌ماند. این موضوع ارز دیجیتال پی پال را مستقیماً مقابل تتر قرار می‌دهد که از ایده دقیقاً یکسانی استفاده می‌کند. موضوعی که پی پال را متمایز می‌کند جامعه کاربران وسیع و حجم مبادلات و ذخایر بالای این شرکت است که اطمینان نسبی ایجاد می‌کند.

 

pyusd پی پال چیست؟

 

چرا پی پال ۲۰۲۳ را برای معرفی ارز خود انتخاب کرده است؟

در واقع پی پال اولین ابر کمپانی دیجیتالی نیست که ارز دیجیتال ثابت معرفی کرده است. پیش‌تر شرکت فیس‌بوک که حال به نام متا شناخته می‌شود ارز دیجیتال ثابت لیبرا (Libra) را معرفی کرد. چیزی که باعث شکست لیبرا شد عدم محبوبت فیس‌بوک در زمان معرفی لیبرا بود. در آن زمان فیس‌بوک با شکایات حریم خصوصی متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کرد. دیگر دلیل شکست لیبرا عدم تأیید قانونی ارگان‌های مقرراتی بود. لیبرا ارز دیجیتال ثابتی بود که از ذخایر ارز‌های مختلفی مانند دلار، یورو، پوند و… استفاده می‌کرد که به گفته دولتمردان آمریکایی اقتدار دلار را مورد تهدید قرار می‌داد.

 

شارژ حساب پی پال | تحویل دلار و یورو پی پال با قیمت عالی

 

شکست پروژه لیبرا باعث شد پی پال در ارائه ارز دیجیتال خود محتاط‌تر شود و تنها پس از دریافت تأییدیه‌های قانونی، PYUSD را به عموم معرفی کند. ارز دیجیتالی پی پال توسط ارگان‌های مالی و قانونی آمریکا مورد تأیید قرار گرفته است، اما همچنان به دنبال دریافت تأییدیه در کشور‌های دیگر است.
همچنین دلیل سوم ورود پی پال به حوزه ارز‌های دیجیتال سود کلان این زمینه است. در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ شرکت تتر اعلام کرده است که بیش از ۱.۳ میلیارد دلار سود کرده است. همچنین حجم بازار ارز‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۳ معادل ۵۳ میلیارد دلار بوده است و انتظار می‌رود این مقدار در سال ۲۰۲۴ به ۱۸۷ میلیارد دلار برسد. از این‌رو، پی پال نیز به دنبال کسب سهمی از این بازار پر‌درآمد است.

 

خرید حساب پی پال
افتتاح حساب پی پال

 

بررسی تکنیکی pyusd

ارز دیجیتال پی پال اولین ارز ثابتی است که توسط یک ارگان بزرگ مالی ارائه شده است. توکن دیجیتالی پی پال از آنجایی که از شبکه بلاک‌چین استفاده می‌کند، سرعت تراکنش و کارمزد‌های انتقال را شدیداً کاهش می‌دهد. توکن پی پال بر بستر شبکه اتریوم استوار است که پر‌استفاده‌ترین شبکه بلاک‌چین برای توکن‌های دیجیتالی است. در حال حاضر کیف پول‌های دیجیتالی معدودی ارز دیجیتال پی پال را قبول کرده‌اند. با این وجود، از آنجایی که اکثر این والت‌ها از بستر اتریوم پشتیبانی می‌کنند، انتظار می‌رود به‌زودی پشتیبانی از PYUSD نیز در والت‌های دیجیتالی رواج پیدا کند. در این حین می‌توانید pyusd را در حساب پی پال خود نگهداری کنید.

 

بررسی ارز paypal pyusd

 

چگونه می‌توان ارز دیجیتال پی پال را خریداری کرد و استفاده‌های آن چیست؟

شما می‌توانید از طریق اکانت پی پال خود ارز‌های دیجیتال بیت‌کوین (BTC)، لایت‌کوین (Litecoin)، اتریوم (ETH) و البته توکن پی پال را با استفاده از ارز‌های رایج کشور‌ها تهیه کنید. سپس می‌توانید از ارز دیجیتال پی پال برای خرید‌ها و انتقالات پی پال و ونمو استفاده کنید. همچنین پی پال از استفاده‌های بیشتری مانند صنعت بازی‌های رایانه‌ای و بازی‌های بلاک‌چین خبر می‌دهد که تا به این تاریخ اطلاعاتی از آن موجود نیست.

 

 

ویژگی‌های ارز دیجیتال پی پال

ویژگی اصلی pyusd تأییدیه‌های قانونی است که از ارگان‌های دولتی آمریکا دریافت کرده است. این موضوع باعث افزایش میزان اعتماد کاربران می‌شود. همچنین حجم بالای دارایی‌ها و کاربران پی پال، می‌تواند فرایند خرید ارز‌های دیجیتالی را برای کاربران پی پال تسهیل کند.

 

خرید با پی پال از ایران | پرداخت اینترنتی با PayPal در سایت‌های خارجی

 

محدودیت‌های ارز دیجیتال پی پال

از آنجایی که شرکت پی پال در خاک آمریکا مستقر است و از مقررات آمریکایی پشتیبانی می‌کند، پی پال در ارائه خدمات خود محدودیت‌هایی دارد. PYUSD تحت نظارت ارگان‌های دولتی آمریکایی است و تنها برای کاربران پی پال آمریکا در دسترس است. این موضوع PYUSD را از اصلی‌ترین استفادهٔ ارز دیجیتال که انتقالات بین‌المللی است باز می‌دارد.

 

 

همچنین بر اساس آنالیز‌های متخصصین برنامه‌نویسی، کدنویسی توکن پی پال نشان می‌دهد PYUSD یک توکن مرکزی است. این به آن معنا است که پی پال توانایی مسدود‌سازی، منجمد‌سازی و حتی مصادره دارایی‌های دیجیتالی کاربران را دارد. غیرمرکزی بودن ارز‌های دیجیتال یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های آن‌ها است که دارایی‌ را در مقابل مصادره و یا مداخله دیگران مصون نگه می‌دارد.

 

تاثیر ارز pyusd بر کل بازار کریپتو

 

تأثیر ارز دیجیتال پی پال در بازار ارز‌های دیجیتال

به دلیل اعتبار و نام پر‌آوازه پی پال، انتظار می‌رود افراد بیشتر و بیشتری نسبت به بازار ارز دیجیتال آگاهی پیدا کنند که باعث افزایش میزان تقاضا در بازار می‌شود. بر اساس تحلیل‌های متخصصان، در صورت تبدیل تنها ۱% از دارایی‌های پی پال به ارز دیجیتال، میزان تقاضای بازار ۴۰ درصد افزایش می‌یابد. این موضوع در کنار سهولت تبدیل و معاملات ارزی می‌تواند تحولی در بازار ارز دیجیتال ایجاد کند.

 

خرید کارت مجازی پی پال paypal
خرید ویزا کارت مجازی paypal پی پال

 

حجم معاملات ارز دیجیتال پی پال

در تاریخ دسامبر ۲۰۲۳، بر اساس سایت کوین کار کت کپ، حجم معاملات ارز دیجیتال پی پال به بیش از ۱۵۰ میلیون دلار می‌رسد. این در حالی است که حجم معاملات تتر بیش از ۹۰ میلیارد دلار است. ازاین‌رو می‌توان نتیجه گرفت پی پال جایگزین بلامانع تتر نیست؛ به‌خصوص که کد‌نویسی پی پال مرکزی بوده و تحت کنترل پی پال است. نهایتاً انتخاب استفاده از pyusd یا تتر به انتخاب و سلیقه فرد خواهد بود.

 

بررسی نهایی ارز دیجیتال پی پال

 

جمع‌بندی

در چند سال اخیر حوزه بازار ارز‌های دیجیتال رشد چشمگیری داشته و بسیاری را به سمت خود جلب کرده است. با این وجود قیمت ارز‌های دیجیتال بسیار متلاطم هستند و برای انجام مبادلات به ارزی باثبات نسبی نیاز است. از این‌رو، ارز‌های دیجیتال ثابت مانند تتر به وجود آمدند. در نیمه سال ۲۰۲۳ پی پال نیز از ارز دیجیتال ثابت خود رونمایی کرد که توجه بسیاری را به خود جلب کرد. این ارز دیجیتال به‌صورت مستقیم، توانایی خرید یا تبدیل دارایی‌های موجود در حساب پی پال به PYUSD را میسر می‌کند.

البته از آنجایی که PYUSD از قوانین آمریکا پیروی می‌کند، تنها برای کاربران آمریکایی پی پال در دسترس است. همچنین با بررسی کد ارز دیجیتال پی پال مشخص شد که این ارز به‌صورت مرکزی اداره می‌شود و تحت کنترل شرکت پی پال است. این موضوع نگرانی‌های بسیاری را به وجود آورد؛ زیرا پی پال توانایی مسدود‌سازی و حتی مصادره دارایی‌های دیجیتالی PYUSD‌ را دارد. هرکسی که از حساب پی پال استفاده کرده است از مشکلات متداول مسدود شدن حساب آگاه است که خود به نگرانی‌های استفاده از PYUSD می‌افزاید.

با این وجود ورود یک ارگان بزرگ مالی به حوزه ارز‌های دیجیتال می‌تواند تأثیر مثبت به سزایی روی بازار داشته باشد و باعث رشد آگاهی و تقاضا مردم شود. اگر این ارز دیجیتال توجه شما را به خود جلت کرده توجه داشته باشید که متخصصین در کنار تأیید مزایای ارز دیجیتال پی پال، در استفاده از آن به احتیاط دعوت می‌کنند، زیرا کلاهبرداری‌های متعدد و مرکزی بودن این ارز می‌تواند باعث ضرر و زیان کاربران شود. از این ارز تنها برای انجام معاملات و در حجم معقول استفاده کنید.

سوالات متداول؛ ارز دیجیتال پی پال

خیر، ارز دیجیتال پی پال در حال حاضر تنها به حساب‌های پی پال آمریکا اختصاص دارد و نمی‌توان در جای دیگر از آن استفاده کرد.
در حال حاضر تعداد انگشت‌شماری از والت‌‌های دیجیتالی PYUSD را به رسمیت شمرده‌اند؛ با این وجود، از آنجایی که پی پال آوازه جهانی داشته و توکن آن بر بستر اتریوم سوار است، انتظار می‌رود والت‌های بیشتر و بیشتری آن را تأیید کنند.
از آنجایی که پی پال یکی از بزرگ‌ترین ارگان‌های مالی دنیا است می‌توان انتظار داشت که با ارز‌های رسمی از دارایی‌های دیجیتالی پشتیبانی می‌شود. با این وجود، PYUSD یک ارز دیجیتال مرکزی است و این به معنای آن است که پی پال می‌تواند دارایی‌های دیجیتالی را در صورت تمایل مسدود یا مصادره کند. این موضوع در کنار محدود شدن‌‌های متعدد حساب‌های پی پال کاربران را نگران کرده است.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *