اعتراض به نمره آیلتس

همه چیز در خصوص اعتراض به نمره آیلتس

آخرین بروز رسانی:  ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  4 دقیقه

آزمون آیلتس به عنوان یک آزمون زبان انگلیسی مطرح در سطح جهانی اهیمت بالایی در بین داوطلبان دارد. اما گاهی داوطلبان با وجود مطالعه و سپری کردن دوره‌های مختلف، نتایج مرودنظر خود را از این آزمون کسب نمی‌کنند. در این حالت داوطلبان می‌توانند به صورت مجدد در این آزمون شرکت کنند و یا نسبت به نتیجه کسب شده اعتراض کنند. اعتراض به نمره آیلتس دارای شرایط مخصوص به خود می‌باشد که در ادامه خواهیم گفت.

زمان اعتراض به نمره آزمون آیلتس

برای اعتراض نسبت به نمره کسب شده خود در آزمون آیلتس لازم است بدانیند چه مدت زمان دارید و در واقع زمان آن چقدر است. اعتراض به نمره  آیلتس می‌بایست تا حداکثر 6 هفته پس از زمان اعلام نتایج کتبی این آزمون ثبت شود و به مرکز برگزاری این آزمون ارائه شود. شما به عنوان داوطلب ان آزمون می‌توانید برای بازبینی تمام یا هر یک از قسمت‌های آزمون آیلتس به مرکز برگزاری آزمون درخواست دهید.

در نظر داشته باشید که اعتراض به نمره آیلتس دارای هزینه‌هایی برای داوطلبان است که در صورت تغییر نمره این هزنیه به داوطلب بازگردانده می‌شود. شرکت کنندگان برای ثبت اعتراض به نمره آزمون IELTS باید هزینه ای را بپردازند که در صورت تغییر نمرات آنان ، این هزینه به طور کامل به آنها برگشت داده خواهد شد . این هزنیه مقدار ثابتی است که می‌بایست از موسسه خود میزان آن را جویا شوید.

اعتراض به نمره آیلتسفرایند اعتراض به نمره آیلتس

فرآیند بازنگری و پاسخ دادن به نتایج آزمون آیلتس به این صورت است که هر کدام از بخش‌های این آزمون دوباره توسط ممتحن‌هایی که از نمرات اصلی داوطلبان اطلاعی ندارند، نمره گذاری می‌گردد. سپس این نتایج به مرکزی که اوطلبان در آن آزمون خود را انجام داده‌اند فرستاده می‌شود. چنانچه تغییری در نمرات پدید آماده باشد، کارنامه جدید صادر می‌گردد.

آنچه از تجربه بر می‌آید آن است که اعتراض به نمره‌های بخش Reading و Listening آزمون آیلتس چندین تغییر نمره را به دنبال نخواهد داشت؛ چرا که پاسخ سوالات این دو بخش گزینه یا کلمات مشخص و ثابت می‌باشد.

نتیجه آزمون آیلتس چقدر طول میکشد؟

هزینه اعتراض به نمره آزمون آیلتس

همان‌زور که گفته شد لازم است تا داوطلبان برای اطلاع از هزینه اعتراض به نمره آزمون آیلتس به موسسه برگزاری آزمون خود مراجعه کنند. اطلاعات به دست آمده از این موسسات صحت بیشتری دارد.

زمان اعلام نتایج بازبینی نمره آزمون آیلتس

بازبینی و رسیدگی به اعتراضات آزمون آیلتس فرآیندی زمان‌بر است و نیاز به صبر و حوصله دارد. نتایج بازبینی و اعتراض به نمره آزمون آیلتس تا حدود سه هفته بعد از ثبت اعتراض اعلام می‌گردد. همچنین لازم است داوطلبان کارنامه خود را به همراه فرم اعتراض به موسسه مربوطه تحویل دهند. این مسئله بدین معناست که تا زمان ارائه نشدن نتایج داوطلبان نمی‌توانند از نمرات خود در موسسات آموزشی یا دانشگاهی استفاده کنند.

خدمات سفیرپیمنت در حوزه آیلتس

سفیرپیمنت به عنوان مجموعه‌ای تخصصی در زمینه پرداخت‌های ارزی نه تنها شما را در ثبت نام و پرداخت هزینه‌های مربوط به اعتراض به نمره آیلتس یاری می‌دهد، بلکه تیم مشاوره و پشتیبانی آن هر گونه سوال شما در این زمینه را پاسخ خواهند داد.

نتیجه

آزمون آیلتس به عنوان آزمونی خارجی و بین المللی در زمینه زبان انگلیسی متقاضیان زیادی را به دنبال دارد. این آزمون نیز همانند سایر آزمون‌های دیگر در پایان نمراتی را به داوطلبان خود می‌دهد که نشان دهنده میزان توانایی افراد در آن زبان است. گاهی داوطلبان نسبت به این نمره کسب شده اعتراض خواهند داشت از این این رو در مقاله بالا شرایط اعتراض به نمره آیلتس گنجانده شده است که می‌تواند شما را به خوبی راهنمایی کند.

آیا شما تجربه ای در اعتراض به نمره آیلتس دارید؟ 

آیا برای شما و یا دوستانتان پیش آمده است که نسبت به نتیجه به دست آمده از این آزمون اعتراض داشته باشید؟ اگر این تجربه را دارید آن را با ما و سایر خوانندگان این مقاله در میان بگذارید. تجربه شما برای ما اهمیت زیادی دارد.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *