نتیجه آزمون آیلتس چقدر طول میکشد

نتیجه آزمون آیلتس چقدر طول میکشد؟

آخرین بروز رسانی:  ۲۳ مهر, ۱۴۰۲
2 دیدگاه
زمان مطالعه:  10 دقیقه

آزمون آیلتس به عنوان یک آزمون خارجی زبان انگلیسی در سطح بین الملل از اهمیت بالایی برخوردار است. از این‌رو داوطلبان زیادی را به خود اختصاص داده است که نیاز دارند در خصوص این آزمون و مدرک و نمره آن بدانند. مدرک این آزمون از جمله مدارکی است که در زمینه مهاجرت تحصیلی و کاری نقش مهمی دارد. به عبارتی در صورتی که داوطلبان این آزمون نمره خوبی کسب کنند میتوانند از مزایای زیادی بهره مند شوند و آینده شغلی و زندگی خوبی را برای خود رم بزنند. در این مقاله سعی کردیم پاسخ سوال ” نتیجه آزمون آیلتس چقدر طول میکشد؟ ” و یا به عبارتی نتایج آزمون آیلتس و مدت زمان لازم برای اعلام آن را بیان کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

پشتیبانی پرداخت آزمون‌ها

آیلتس چیست؟

همان‌طور که گفته شد و شما نیز میدانید آزمون IELTS از جمله معتبرترین آزمون‌های در حال برگزاری در سرتاسر جهان است که مدرک به دست آمده از آن در کشورهای مختلف و دانشگاه‌های معتبری دارای ارزش است. این آزمون با همکاری دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا تدوین و طراحی شده است و مدرک آن در دانشگاه‌های این کشور قابل استناد است. این آزمون توانای افراد در حوزه زبان انگلیسی را در چهار سطح  Listening، Reading، Writing و Speaking مورد سنجش قرار می‎‌دهد و سیستم نمره‌دهی آن در‌ بازه‌ی ۰ تا ۹ است. در حال حاضر این آزمون از شکل کامپیوتری و حضوری خارج شده و به صورت آنلاین برگزار می‌گردد.

همچنین داوطلبان این آزمون بنابر استفاده‌ای که قرار است از مدرک این آزمون داشته باشند و یا بنابر نظر دانشگاه موردنظر برای تحصیل می‌توانند در یکی از انواع این آزمون که جنرال و یا آکادمیک می‌باشد، شرکت کنند. البته دقت داشته باشید که تفاوت در نوع این آزمون‌ها صرفا برای داشنگاه نیست و در نوع سوالات و دشواری و آسانی آن نیز تاثیر دارد.

 

نتیجه آزمون آیلتس چقدر طول میکشد

 

نتیجه آزمون آیلتس چقدر طول میکشد؟

آزمون آیلتس به عنوان یکی از آزمون‌های مشهور و معتبر در زمینه سنجش زبان انگلیسی در سراسر جهان حائز اهمیت می‌باشد. این آزمون داوطلبان زیادی را به خود اختصاص داده است و همه ساله در نوبت‌های متفاوت برگزار می‌گردد. یکی از مسائلی که داوطلبان نیاز دارند در مورد آن بدانند نتیجه این آزمون و نحوه در خواست کارنامه آزمون آیلتس است. اما سوال پرتکرار و البته مهمی که برای داوطلبان این آزمون وجود دارد آن است که جواب آزمون آیلتس چند روزه میاد؟ و یا به عبارتی نتیجه آزمون آیلتس چقدر طول میکشد؟ برای پساخ به این وسال باید بدانید که نتایج آزمون آیلتس 13 روز و یا به عبارتی دو هفته پس از اتمام آزمون شما صادر می‌گردد. این مدت زمان نسبتا معقول است و با توجه به پیچیدگی‌های موجود در نمره دهی و چک شدن آزمون توسط اساتید مختلف کاملا مطلوب است و تا حدودی نشانگر اهمیت این آزمون و نمره آن است. نتایج اولیه و نمرات کسب شده در این آزمون از طریق سایت مؤسسه‌ای که داوطلب در آن آزمون داده است، قابل دسترسی می‌باشد.

 

قوانین دریافت کارنامه با جواب آزمون آیلتس

دریافت کانامه آزمون آیلتس کمی مقررات مخصوص به خود را دارد که لازم است به آن دقت کنید. برای مثال چنانچه امکان مشاهده نتیجه آزمون آیلتس خود را به صورت اینترنتی نداشتید می‌توانید با مراجعه حضوری به شهرهای تهران، ساری، اهواز و کرمان به کارنامه خود را به صورت حضوری دریافت کنید. البته فراموش نکنید که برای دریافت کارنامه حضوری لازم است شخصا به موسسات این آزمون مراجعه کنید. چنانچه قصد دارید فرد دیگری را به جای خود برای دریافت کارنامه به موسسات بفرستید، لازم است فرم Authorization موجود در سایت مؤسسه را پر کنید و از صفحه اول گذرنامه امضاء شده خودتان کپی‌ای به فرد موردنظر بدهید. توجه کنید در این کپی امضاء شما باید به خوبی مشخص باشد.

 

پیشنهاد مطالعه: استعلام مدرک آیلتس

 

نتایج آزمون از چه طریق اعلام میشود؟

پس از آن که به پرسش نتیجه آزمون آیلتس چقدر طول میکشد پاسخ دادیم، وقت آن است که شکل ارائه نتایج این آزمون را نیز برای شما بیان کنیم. کارنامه نهایی داوطلبان از طریق سایت رسمی برگزار کننده این آزمون در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.کافی است وارد سایت مربوطه شده و قسمت نتیجه آزمون را انتخاب کنید. البته روش‌های دیگری نیز وجود دارد که تقریبا منسوخ شده‌اند و قابل اعتمادترین آن‌ها همین سایت رسمی برگزار کننده آزمون آیلتس می‌باشد. بنابریان به سایر روش‌هایی که به شما معرفی می‌شود اعتماد نکنید و کارنامه خود را فقظ از همین طریق دریافت کنید.

 

برای ورود به سامانه مشاهده نتایج آزمون چه اطلاعاتی مورد نیاز است؟

پس از دو هفته و با اعلام شدن نتایج آزمون آیلتس، شما می‌توانید با ورود به سایت موسسه‌ای که در آن آزمون داده‌اید کارنامه خود را مشاهده کنید. برای مشاهده نتیجه، شما به شماره داوطلبی (Candidate Number) و شماره پاسپورت (Candidate ID) احتیاج دارید. همچنین توجه داشته باشید نمره‌ای که به عنوان نتیجه آزمون مشاهده می‌کنید صرفا نمره‌ای برای اعلام است و هیچ ارزش دیگری ندارد. کارنامه کتبی به عنوان مدرک اصلی شما در این آزمون شناخته می‌شود که برای دریافت ان لازم است صبور باشید.

 

اعتراض به نتیجه اولیه آیلتس

 

نحوه اعتراض به نتیجه آزمون آیلتس

اگر نسبت به نتایج آزمون آیلتس اعتراض دارید باید برای پر کردن فرم اعتراض اقدام کنید. شایان ذکر است که نتایج مربوط به بررسی اعتراض حداقل 2 هفته طول خواهد کشید. دقت داشته باشید که اعتراض به نمره مشمول هزینه بوده و می‌بایست هزینه اعتراض را به ارز محلی استرالیا به مرکز برگزارکننده پرداخت نمایید. در صورتی که اعتراض شما قبول شود کل هزینه به شما برگشت داده می‌شود و در غیر این صورت هزینه برگشت نخواهد خورد.

همچنین در هنگام اعتراض به نتیجه آزمون به چند نکته توجه داشته باشید:

  • بهتر است برای نمره‌های Listening و Reading اعتراض نکنید؛ چرا که این نمرات به صورت سیستمی محاسبه شده‌اند و نظر مصحح در آن دخالتی ندارد.
  • اعلام نتیجه آزمون ممکن است بین 2 تا 4 هفته به طول بیانجامد، اما در حالت معمولی تا یک ماه پس از اعتراض، نتیجهبه ایمل شخصی شما ارسال می‌گردد.
  • توجه داشته باشید که شما یک بار فرصت اعتراض برای هر آزمون را دارید. بنابراین پس از اعلام نتایج اعتراض اول، شما قادر به اعتراض مجدد نخواهید بود.

 

مهلت ثبت اعتراض به نتیجه آزمون چقدر است؟

گاهی ممکن است که نمره به دست آمده شما با آنچه که تصور می‌کردید یکسان نبوده است در این صورت میتوانید نسبت به نمره خود اعتراض کنید. چنانچه نسب به نمره کسب شده خود اعتراض دارید، باید تا 90 روز پس از امتحان کتبی آیلتس اعتراض خود را ثبت کنید. در غیر این صورت و با سپری شدن این زمان اعتراض شما ثبت نخواهد شد. از این رو باید مراقب باشید تا زمان برای این موضوع طی نشود.

 

خدمات سفیرپیمنت در حوزه آیلتس

آزمون بین المللی آیلتس یکی از آزمون‌های بین المللی است که نیاز به پرداخت‌های ارزی دارد. در واقع شما برای ثبت نام در آزمون آیلتس، اعتراض به نمره آیلتس مدرک خود و… باید هزینه‌هایی را از طریق مسترکارت یا ویزا کارت پرداخت کنید. از این‌رو سفیرپیمنت برای حل کردن مشکل پرداخت‌ های ارزی با توجه به تحریم‌ها و راحتی شما قادر است تمامی این خدمات را بر عهده گیرد. بنابراین شما می‌توانید خدمات خود را به این مجموعه بسپارید تا با سهولت و سرعت انجام شود. به منظور استفاده از خدمات این مجموعه می‌توانید با مشاوران این مجموعه از طریق وبسایت و یا به صورت تلفنی در ارتباط باشید.

 

نتیجه

همان‌طور که میدانید، آزمون ielts یکی از آزمون‎‌‌های مشهور و پر متقاضی در زمینه زبان انگلیسی است که مدرک آن مزایای خوبی را برای داوطلبان به دنبال دارد. این آزمون نیز در دو نوع جنرال و یا آکادمیک برگزار می‌گردد و با اندوخته‌ها و دانش افراد را در حوزه زبان انگلیسی مورد سنجش قرار می‌دهد. اما سوالی که اکثر کاربران در پی یافتن جواب برای آن هستند این است که نتیجه آزمون آیلتس چقدر طول میکشد؟ ما در این مقاله سعی کردیم ضمن بیان نکاتی پیرامون آزمون آیلتس به این سوال نتیجه آزمون آیلتس چقدر طول میکشد؟ پاسخ دهیم. همچنین در ادامه مدرک این آزمون و مدت زمان در نظر گرفته شده برای صدور نمره صحبت کردیم. امیدواریم استفاده از این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

سوالات متداول

 

۱- مدت اعتبار ایلتس چقدر است؟

مدرک آیلتس از زمان صدور آن تا دو سال دارای اعتبار رسمی و قانونی است. شما می‌توانید تا دو سال از این مدرک در دانشگاه‌ها و یا موسسات آموزشی گوناگون استفاده کنید. البته ناگفته نماند پس از طی شدن این مدت بازهم مدرک شما به عنوان مدرکی خاص دارای اعتبار است اما اعتبار رسمی ندارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد اعتبار مدرک آیلتس وارد مقاله مربوط به آن شوید.

 

۲- چند عدد کپی می توانم از کارنامه ی آیلتسم داشته باشم؟

شما می‌توانید تنها یک کپی از کارنامه آزمون آیلتس خود داشته باشید. چنانچه در حال اقدام به Citizenship and Immigration Canada (CIC) یا United Kingdom Border Agency (UKBA باشید می‌توانید دو عدد کپی دریافت کنید.

 

۳- اگر مرکزی که در آن امتحان دادم بعد از امتحانم بسته شده باشد، چطور میتوانم درخواست کارنامه جدید بدهم؟

چنانچه مرکزی که در آن آزمون داده‌اید بعد از امتحان بسته شده باشد، شما باید فرم درخواست گزارش مجدد را پر کرده و روی Submit کلیک کنید. توجه داشته باشید این عملیات برای شما هزینه‌ای به دنبال ندارد.

 

۴- به چه فاصله ی زمانی می توانم مجدد در آزمون IELTS شرکت کنم؟

برای شرکت در آزمون آیلتس به طور مجدد هیچ محدودیتی وجود ندارد اما بهتر است، کمی بیشتر و بهتر مطالعه کنید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(2)
   
بیتا احمدی کاربر سایت ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

سلام. ممنونم از مقاله خوبتون
من مدرک آیلتسم رو گم کردم. اگه به موسسه ای که ثبت نام کردم مراجعه کنم میتونم مدرکمو مجدد بگیرم؟

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت مدیر سایت ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

    سلام. متاسفانه نسخه المثنی ای برای کارنامه آیلتس وجود ندارد و در صورت مفقود شدن کارنامه اصلی، کارنامه دیگری برای شما صادر نخواهد شد.