درآمد فریلنسری

پاسخ به تمام سوالات شما پیرامون درآمد فریلنسری

آخرین بروز رسانی:  ۱۸ شهریور, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  14 دقیقه

در سال ۲۰۲۱، متخصصان ماهر می‌توانند با انعطاف پذیری برای تصمیم گیری در مورد درآمد خود بر اساس تعادل مطلوب زندگی و کار، به همان اندازه که فکر می‌کنند، به عنوان فریلنسر کار کنند. فریلنسری برای افرادی که به دنبال مکملی بر درآمد موجود خود می‌گردند یا به عنوان یک منبع درآمد تمام وقت که کنترل بیشتری بر مشاغلی که بر عهده دارند ارائه می‌دهد، به گزینه‌‌ای محبوب تبدیل شده است؛ اما درآمد فریلنسری چقدر است؟ درامد دلاری با فریلنسری ممکن است؟ درامد فریلنسری در ایران چقدر است؟

تقاضا برای فریلنسرهای مستعد با گذشت سالها در حال افزایش است و در نتیجه بسیاری از فریلنسرها می‌توانند قیمت‌های خود را تعیین کرده و در پروژه‌هایی که مورد علاقه آنها است کار کنند.

چه بخواهید رئیس خود باشید، چه بخواهید یک شغل جدید را امتحان کنید یا یک کار جانبی داشته باشید که بر پایه اشتیاق شما متمرکز است، فریلنسینگ می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد. اگر تصمیم دارید فریلنسری را دنبال کنید، تنها نخواهید بود.

در سال 2019، نظرسنجی MBO Partners نشان داد که تقریباً 41.1 میلیون آمریکایی، خود را به عنوان فریلنسر معرفی می‌کنند، خواه کارشان چند ساعت در ماه باشد یا یک قرارداد تمام وقت داشته باشند.

برای تفکیک این موضوع، نزدیک به 15 میلیون نفر ادعا کردند که فریلنسر پاره وقت هستند و 12.4 میلیون نفر خود را فریلنسر تمام وقت نامیدند! با این نوع اعداد، ضروری است که خود را برای فریلنسری به خوبی آماده کنید.

بیشتربخوانید: معرفی 9 سایت‌ فریلنسری بازی و آموزش کسب درآمد از طریق بازی

فریلنسینگ چیست؟

با توجه به تعریف و معنا، اساساً فریلنسری شغلی است که در آن فرد برای خودش کار می‌کند نه برای یک شرکت. در حالی که فریلنسرها کار قراردادی را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها انجام می‌دهند اما در نهایت به صورت خوداشتغالی کار می‌کنند.

فریلنسرها مسئول همه چیزهایی هستند که کارمندان سنتی انجام نمی‌دهند، مانند تنظیم ساعات کاری، پیگیری زمان صرف شده در پروژه‌های مختلف، صدور صورت حساب مشتریان و پرداخت مالیات شغلی و تجاری خود.

سایر شرایط برای فریلنسینگ

همه افراد از اصطلاح “فریلنسر” در مورد کارهایی که ممکن است یک فریلنسر انجام دهد استفاده نمی‌کنند. در واقع، حتی اکثر فریلنسرها خود را “خوداشتغال” می‌نامند.

بنابراین سایر شرایطی که ممکن است بخواهید از آن‌ها آگاه باشید که مربوط به فریلنسری است عبارتند از:

کار قراردادی:

مشاغلی که برای انجام یک قرارداد کوتاه مدت یا پاره وقت کار می‌کنید

شغل قراردادی:

مانند بالا.

پیمانکار مستقل:

این طبقه بندی IRS یک فریلنسر است

مشاور قرارداد:

این اصطلاح به مشاوری اطلاق می‌شود که تحت یک قرارداد برای مدت کوتاهی وارد یک کار می‌شود.قرارداد تا استخدام: گاهی اوقات فریلنسرها علاقه مند به استخدام تمام وقت هستند. نقش‌های قرارداد به استخدام نوعی «دوره آزمایشی» را برای یک فریلنسر قبل از استخدام تمام وقت فراهم می‌کند.

آمار درآمد فریلنسر

تحقیقات گذشته در کمپانی Upwork نشان داده است که ۶۰٪ از افراد فریلنسر که کار تمام وقت خود را رها کرده و فریلنسر می‌شوند، درآمد بیشتری نسبت به شغل قبلی خود کسب می‌کنند.
طبق داده‌های تحقیقات فریلنسر سال ۲۰۲۰، فریلنسرها در ایالات متحده میانگین ساعتی ۲۰ دلار درآمد دارند.فریلنسرهایی که در زمینه توسعه وب / موبایل، بازاریابی، حقوقی، حسابداری و سایر خدمات ماهر کار می‌کنند، دستمزد متوسط ۲۸ دلار در ساعت حتی بالاتری دارند. با ۲۸ دلار در ساعت، این فریلنسرها بیش از ۷۰٪ از کل کارگران در ایالات متحده را تشکیل می‌دهند.

خواه یک فریلنسر جدید باشید یا یک فریلنسر باتجربه، ۲۰۲۱ پتانسیل زیادی را برای متخصصان با استعداد در اقتصاد مستقل دارد. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان مهارت‌هایی مانند شما را به کار می‌گیرند و به عنوان فریلنسر درآمد کسب می‌کنند. از آنجا که شرکت‌های بیشتری برای حل مشکلات خود با فریلنسرها کار می‌کنند، فریلنسرها گزینه‌های بیشتری برای کار، انعطاف پذیری در انتخاب مشتری خود و میزان شارژ آنها خواهند داشت.

کسب درآمد از فریلنسر

پنج عامل قیمت گذاری فریلنسر‌ها

با این اوصاف، نرخ‌هایی که فریلنسرها دریافت می‌کنند براساس بسیاری از متغیرها در نوسان است. در زیر پنج مورد از رایج‌ترین عواملی است که بر فریلنسرها تأثیر می‌گذارد امده است.

تجربه: تجربه منبع ارزشمندی در هر زمینه‌‌ای است. نرخ حقوق یک فریلنسر معمولاً با سالها تجربه‌‌ای که در زمینه خدمات خود دارند افزایش می‌یابد. مجموعه مهارت‌های خاص: مجموعه مهارت‌های یک فریلنسر نیز نقشی اساسی در قیمت گذاری آنها دارد. اگر شغل نیاز به مجموعه مهارت‌های فنی قوی مانند برنامه نویسی، توسعه برنامه تلفن همراه یا نوشتن حقوقی داشته باشد، فریلنسر‌ها می‌توانند قیمت بالاتری را دریافت کنند.

آموزش: آموزش و پرورش رسمی می‌تواند مقیاس دستمزد یک فریلنسر را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. اگرچه این کار از حرفه‌‌ای به حرفه دیگر متفاوت است، اما آموزش پرورش رسمی معمولاً به یک فریلنسر قدرت بیشتری در مذاکرات قیمت گذاری می‌دهد.

بررسی‌ها و تحویل‌های اثبات شده: بررسی پروژه‌های گذشته راهی آسان برای یک شرکت برای تأیید عملکرد یک فریلنسر فراهم می‌کند. تعداد زیادی از نظرات مثبت اعتبار یک فریلنسر را اثبات می‌کند، که به آنها امکان می‌دهد نرخ بالاتری تعیین کنند.

محل سکونت: در حالی که یک فریلنسر می‌تواند در هر کجای دنیا کار کند، اما مکان مشتری می‌تواند به میزان قابل توجهی بر پرداخت یک پروژه تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، مشتری در ونزوئلا معمولاً همان نرخ مشتری را در ایالات متحده پرداخت نخواهد کرد.

پیشنهاد مطالعه: چگونه یک فریلنسر موفق شویم؟

محبوب‌ترین فریلنسینگ ‌ها چقدر درآمد دارند؟

وقتی صحبت از فریلنسینگ می‌شود، انواع مختلفی از کار وجود دارد. به طور کلی، هرچه یک حرفه فنی‌تر باشد، فریلنسینگ‌ها بیشتر  در آن زمینه می‌توانند درآمد کسب کنند. با توجه به CNBC و داده‌های تحقیقات اضافی، متوسط نرخ ساعتی و حقوق سالانه برای محبوب‌ترین فرصت‌های ازادکاری در زیر ذکر شده است:

  • نویسندگان: به طور متوسط، یک نویسنده فریلنسینگ نرخ بین ۳۰-۴۰ دلار در ساعت دارد، و حقوق سالانه آن حدود ۴۲۰۰۰ دلار است. (اطلاعات بیشتر: فریلنسر تولید محتوا)
  • ویراستاران: به طور متوسط ​​، سردبیران مستقل بین ۲۵ تا ۳۵ دلار در ساعت درآمد دارند، و حقوق سالانه آنها تقریباً ۴۰۰۰۰ دلار است.
  • برنامه نویسان: در میان چندین زبان برنامه نویسی، متوسط ​​برنامه نویسان مستقل ۶۰-۷۰ دلار در ساعت است، با حقوق سالانه حدود ۱۲۰، ۰۰۰ دلار. (اطلاعات بیشتر: برنامه نویس فریلنسر)
  • توسعه دهندگان عمومی: یک توسعه دهنده فریلنس به نظر می‌رسد در هر ساعت بین ۵۰-۶۰ دلار در ساعت با دستمزد سالانه تقریبی ۱۰۰۰۰۰ دلار درآمد کسب کند. (اطلاعات بیشتر: فریلنسر پایتون)
  • توسعه دهندگان موبایل: به طور متوسط ​​، توسعه دهندگان برنامه تلفن همراه با حقوق سالانه ۱۰۰۰۰۰ دلار، نرخ فریلنسر ساعتی ۵۵-۶۵ دلار را پرداخت می‌کنند.
  • توسعه دهندگان وب: توسعه دهندگان وب مستقل، وب را با نرخ ساعتی ۵۰-۶۰ دلار با درآمد سالانه تقریباً ۹۰۰۰۰ دلار طراحی و ایجاد می‌کنند.
  • طراحان گرافیک: نرخ ساعتی یک طراح گرافیک بصری یا مستقل حدود ۴۰-۴۵ دلار است، و حقوق سالانه حدود ۹۰۰۰۰ دلار دارد. (اطلاعات بیشتر: فریلنسر گرافیک)
  • مشترکین: رونویسی‌های مستقل به طور معمول حدود ۲۰-۲۵ دلار در ساعت درآمد دارند و حقوق سالانه آنها حدود ۳۲۰۰۰ دلار است.
  • دفترداران: یک دفتردار مستقل با دستمزد سالانه ۴۰ هزار دلار ۳۰-۳۵ دلار در ساعت درآمد کسب می‌کند.
  • بازاریابان آنلاین: بازاریابان دیجیتال فریلنس حدود ۵۰ دلار در ساعت با دستمزد سالانه تقریبی ۱۰۰۰۰۰ دلار درآمد دارند.
  • عکاسان: یک عکاس مستقل نرخ ساعتی بین ۳۵-۴۵ دلار در ساعت دارد و حقوق سالانه آن حدود ۴۲۰۰۰ دلار است. (اطلاعات بیشتر: عکاس فریلنسر)
  • مدیران CRM: یک مدیر ارتباط با مشتری (CRM) به نظر می‌رسد ۵۰-۶۰ دلار در ساعت بدست آورد، با حقوق سالانه حدود ۱۲۰، ۰۰۰ دلار.
  • تحلیل گران داده: یک تحلیلگر داده آزاد به طور متوسط ۵۵-۶۵ دلار در ساعت، با حقوق سالانه ۱۰۰۰۰۰ دلار

درامد فریلنسر ها

نشانه‌هایی از دسترسی بیشتر به فرصت‌ها برای فریلنسینگ‌ها در سال ۲۰۲۱

در مطالعه اخیر، Upwork گزارش داد که متوسط ۵۹ میلیون آمریکایی به ازادکاری  در یک سال گذشته روی اورده اند. این تعداد احتمالاً در سال ۲۰۲۱ بر اساس شاخص‌های رشد در اقتصاد ازاد ادامه خواهد داشت.

ازادکارها  از طریق Upwork و سایر بسترهای شغل آزاد دسترسی به بازار جهانی کار را افزایش داده اند. یک دهه پیش، ممکن است برخی از افراد علاقه مند به کار آزاد باشند، اما جفت شدن فریلنسرها با مشتریان علاقه مند بدون ایجاد یک بازار آنلاین مستقر دشوار بود. امروزه، Upwork با افزایش دسترسی به انواع مشاغل، به میلیون‌ها فریلنسر کمک می‌کند تا کارهایی با ارزش و رضایت بخش داشته باشند.

فناوری، ارتباط و همکاری در پروژه‌های کاری را آسان می‌کند. با ظهور ابزارهای همکاری شغلی مانند zoom، Google Drive و Slack، افراد می‌توانند بدون اینکه در کنار هم باشند با هم کار کنند. این تغییر باعث شده است که بسیاری از مشاغل بدانند که امکان کار با افراد مستعد در سراسر جهان، نه فقط در داخل شهر آنها وجود دارد.

همانطور که فناوری جدید موانع همکاری را می‌شکند، وضعیت موجود در کار از راه دور نیز تغییر می‌کند. طرز فکر در بین شرکت‌ها در طول سال ۲۰۲۰ تغییر کرد، زیرا بسیاری از کارگران مجبور شدند در طی بیماری همه گیر از خانه کار کنند. در این مدت، مشاغل کارایی و بهره وری استفاده نشده از نیروی کار از راه دور را تشخیص دادند. شرکت‌های بیشتری که به این تجربه کار از راه دور اخیر مجهز شده‌‌اند، اعتماد به نفس خواهند داشت که برای کمک به نیازهای پروژه خود در سال ۲۰۲۱ از کارمندان مستقل از سراسر جهان استفاده کنند.

 

برنامه‌های پرداخت آزاد

درک این نکته ضروری است که با افزایش پتانسیل درآمد و انعطاف پذیری، یک برنامه ناسازگار پرداخت برای فریلنسرها به وجود می‌آید. فریلنسرها برای کارهایی که به اتمام می‌رسند حقوق دریافت می‌کنند و اگر کار نکنند، در پایان هفته حقوقی دریافت نمی‌شود. در زیر سه برنامه معمول پرداخت برای مشاغل آزاد وجود دارد.

  • ساعتی: یک فریلنسر برای کار خود در هر ساعت با نرخ توافقی پرداخت می‌شود.
  • مبتنی بر پروژه: برای انجام یک پروژه با محدوده و مهلت مشخص، مبلغ مشخصی به یک مستقل پرداخت می‌شود.
  • نگهدارنده ماهانه: یک نگهدارنده ماهانه یک پرداخت مکرر است که یک فریلنسر براساس مقدار تخمینی کار برای مدت زمان یک پروژه یا مدت زمان از پیش تعیین شده دریافت می‌کند.

درآمد فریلنسری

چشم انداز فریلنسینگ در ۲۰۲۱ و درآمد بالقوه فریلنسر

اگرچه یک فریلنسر تمام وقت با مجموعه‌‌ای منحصر به فرد از چالش‌ها روبه رو است، اما داده‌های اقتصادی نشان می‌دهد با هجوم گسترده ازادکارهای جدید در چند سال گذشته مواجهیم.

در سال ۲۰۲۱، فریلنسرها حتی فرصت‌های کسب وکار بیشتری را از بازار ازاد انتظار دارند. با افزایش تقاضا، متوسط دستمزد ساعتی فریلنسرهای ماهر نیز افزایش می‌یابد. خواه کسب درآمد اضافی باشد و یا جایگزین شغل تمام وقت، متخصصان ماهرتر به کار مستقل روی می‌آورند. بسیاری از این فریلنسرها همچنین کار فریلنسری را فرصتی برای بهبود تعادل کار و زندگی خود می‌دانند. طبق تحقیقات Upwork، ۷۱٪ فریلنسر از فرصت کار از هر کجا و بدون رفت و آمد در محل کار را، هر روز قدردانی می‌کنند. فریلنسرها معمولاً مزایای زیر را گزارش می‌دهند:

  • آزادی در تعیین برنامه آنها
  • فرصت‌های شغلی بیشتر
  • انعطاف پذیری مکان
  • کاری پاداش آور و متنوع
  • افزایش یا مشابه بهره وری در مقایسه با کار در محل

 

بعلاوه، ۹۳٪ از مشاغل آزاد تمام وقت می‌گویند که آنها توانایی تعیین درآمد خود را دارند و فریلنسر این امکان را برای آنها فراهم می‌کند تا در صورت تمایل درآمد بیشتری کسب کنند. اگر آماده هستید که اولین قدم خود را به سمت فریلنسینگ بردارید، یک حساب رایگان در Upwork، بازار کار جهان ایجاد کنید.

کسب درآمد از فریلنسینگ

سایت های فریلنسری

۱- سایت Freelancer

چنان چه قصد انجام کارهای فریلنسری را دارید، وب‌سایت Freelancer یک انتخاب مناسب برای شما می‌باشد. در این سایت می‌توانید تنوع بالایی از کارها در حوزه‌ی طراحی را مشاهده کنید و در زمینه‌های مختلفی از تولید محتوا گرفته تا ویرایش تصویر اقدام به فعالیت نمایید.

پیشنهاد مطالعه: تجربه کار در freelancer

۲- سایت GURU

Guru پلتفرمی است که برای مساعدت به شرکت‌ها در جهت پیدا کردن و استخدام فریلنسرهای متخصص از سراسر دنیا طراحی شده است. این پلتفرم انعطاف پذیر و مقرون به صرفه به افراد این امکان را می‌دهد تا در زمینه‌های مختلف از برنامه نویسی و توسعه گرفته تا نوشتن و ترجمه، طراحی و هنر، فروش و بازاریابی و موارد دیگر، مترجمان مستقل استخدام کنند.

۳- سایت Toptal

Toptal سایتی برای کمک به شرکت‌ها برای پیدا کردن سه درصد برتر از فریلنسرهای درجه یک است. همه افراد از توسعه دهندگان گرفته تا طراحان، کارشناسان امور مالی، مدیران پروژه و مدیران محصول در این پلتفرم حاضرند. Toptal که توسط شرکت هایی مانند موتورولا و هیولت پاکارد استفاده می‌شود، با استخدام کارشناسان صنعت که شرکت‌ها را با فریلنسرها مطابقت می‌دهند، کار می‌کند تا اطمینان حاصل شود که هر دو از تناسب مناسب برخوردار هستند.

۴- سایت Upwork

وب سایت Upwork که توسط شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، Airbnb و GE مورد استفاده قرار می‌گیرد، شرکت‌ها را با فریلنسرهایی که به دنبال کار روی پروژه‌های بزرگتر تخصصی و پیچیده هستند مطابقت می‌دهد. این برنامه حوزه‌های زیادی را شامل می‌شود- از وب، تلفن همراه و توسعه نرم افزار گرفته تا طراحی و خلاقیت، فروش و بازاریابی، پشتیبانی مدیران، خدمات به مشتریان و موارد دیگر.

پیشنهاد مطالعه نحوه ساخت اکانت upwork

خدمات سفیرپیمنت در حوزه فریلنسینگ

در صورتی که توانمندی و یا علاقه به شروع کسب و کار در حوزه فریلنسری را دارید اما حساب پرداخت جهت پرداخت‌های بین المللی را ندارید، می‌توانید از سفیرپیمنت در این زمینه کمک بگیرید. این مجموعه متخصص در زمینه پرداخت‌های ارزی به شما را در ساخت حساب فریلنسر و نقد کردن درآمد‌های حاصل شده از این وب‌سایت یاری می‌کند.

درآمد فریلنسری

نتیجه

همانطور که توضیح دادیم، در دنیای امروزه دیگر نیاز نیست برای کسب درآمد به خارج از منزل بروید و دنبال آشنایان خود برای شاغل شدن بگردید. شما می‌توانید بر روی یک مهارت پول‌ساز و مورد علاقه خود تمرکز کنید و پس از کسب مهارت در سایت‌های فریلنسری خارجی و داخلی کسب درآمد کنید. بعضا سایت‌های خارجی فریلنسری گزینه بسیار مناسب برای کسب درآمد دلاری است که شما می‌توانید با بررسی سایت‌های پیشنهاد شده حداقل یک یا دو مورد را انتخاب کرده و با برنامه‌ریزی مناسب و صبر کافی درآمد دلاری کسب کنید. درآمد فریلنسری بسته به موارد متعددی که در این مقاله ذکر شد می‌تواند متغیر باشد.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *